Shimano SL-M590 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Nižšie nájdete stručné informácie pre RD-M591, RD-M592, CS-HG61, FH-M529, FH-M590, FH-M595, FH-M629, RAPIDFIRE M9 SL-M590. Tieto servisné pokyny popisujú montáž, nastavenie a údržbu zadnej prehadzovačky Shimano a súvisiacich komponentov pre plynulé radenie prevodov. Návod obsahuje podrobné ilustrácie a pokyny pre správne nastavenie a riešenie problémov.

Nižšie nájdete stručné informácie pre RD-M591, RD-M592, CS-HG61, FH-M529, FH-M590, FH-M595, FH-M629, RAPIDFIRE M9 SL-M590. Tieto servisné pokyny popisujú montáž, nastavenie a údržbu zadnej prehadzovačky Shimano a súvisiacich komponentov pre plynulé radenie prevodov. Návod obsahuje podrobné ilustrácie a pokyny pre správne nastavenie a riešenie problémov.

Technicko servisné pokyny SI-6S70A-002
Systém zadného pohonu
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu kombináciu.
Technické údaje
Inštalácia zadnej prehadzovačky (RD-M591)
Zadná prehadzovačka
Kombinácia zubov kazetového ozubeného kolesa
Voľný náboj
Pri inštalácii dávajte pozor, aby sa nedostala skrutka nastavenia vôle B
do kontaktu s uškom koncovky rámu, pretože v opačnom prípade sa
môže vyskytnúť deformácia.
Uťahovací moment osi konzoly:
8 - 10 N•m
5 mm Allenov kľúč
Uško koncovky
rámu
Skrutka nastavenia
napnutia B
Dĺžka reťaze na bicykloch so zadným
odpružením
Dĺžka A sa bude odlišovať v závislosti od pohybov zadného
odpruženia. Z tohto dôvodu sa môže na systém pohonu vyvinúť
nadmerné zaťaženie, a to ak je dĺžka reťaze príliš krátka. Nastavte
dĺžku reťaze tak, že pridáte dva články do reťaze, keď je zadné
odpruženie v polohe, kde rozmer „A" je najdlhší a reťaz je na
najväčšom ozubenom kolese a najväčšom ozubenom koliesku.
Ak je rozsah pohybu zadného odpruženia veľký, vôľa v reťazi sa
nemusí dostatočne stiahnuť, keď je reťaz na najmenšom ozubenom
koliesku a najmenšom ozubenom kolese.
A
A'
Pridajte 2 články (s reťazou na
najväčšom ozubenom kolese a
najväčšom ozubenom koliesku)
Najväčšie
ozubené
koleso
Reťaz
Najväčšie
ozubené
koliesko
4 mm Allenov kľúč
Namontujte radiacu páčku do polohy, kde nebude prekážať
činnosti bŕzd a preraďovaniu rýchlostí.
Nepoužívajte v kombinácii spôsobujúcej prekážku pre
činnosť bŕzd.
Počas inštalácie prvkov na povrchy karbónového rámu si
u výrobcu karbónového rámu overte jeho odporúčania ohľadne
uťahovacieho momentu, a to aby ste zabránili nadmernému
utiahnutiu, ktoré by mohlo spôsobiť poškodenie karbónového
materiálu a/alebo nedostatočnému utiahnutiu, ktoré by mohlo
spôsobiť nedostatočné upnutie prvkov.
Uťahovací moment:
5 N•m
Použite rúčku riadidiel s maximálnym vonkajším
priemerom 36 mm.
Montáž páčky
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
Obsluha radenia rýchlostí
Táto uvoľňovacia páčka je vybavená dvojcestným uvoľňovacím mechanizmom, ktorý umožňuje vykonávať operáciu uvoľnenia stlačením
alebo potiahnutím páčky. Ako páčka (A), tak aj páčka (B) sa vždy po uvoľnení po vykonaní zaradenia vráti do počiatočnej polohy. Keď
používate jednu z týchto páčok, vždy sa uistite, že zároveň otáčate ramenom kľuky.
Preradenie z malého ozubeného kolesa na väčšie ozubené
koleso (páčka A)
Na preradenie iba o jeden stupeň zatlačte páčku (A) do polohy (1).
Na preradenie naraz o dva stupne zatlačte do polohy (2).
Preradenie z veľkého ozubeného kolesa na menšie
ozubené koleso (páčka B)
Zatlačte páčku (B) raz, aby ste preradili o jeden stupeň z väčšieho
na menšie ozubené koleso.
Páčka (A) - počiatočná poloha
Páčka (B)
Dvojcestné uvoľnenie
Nastavenie SIS (RD-M591)
5. Nastavenie SIS
Niekoľkokrát pohnite radiacu páčku, aby ste preradili reťaz na
2. ozubené koleso. Potom zatiaľ, čo tlačíte páčku dostatočne na to,
aby ste cítili tlak v páčke, otočte kľukovým ramenom.
Preraďovanie na
3. prevod
Dotiahnite valcové puzdro
nastavenia vonkajšieho
bovdenu, kým sa reťaz
nevráti na 2. ozubené koleso.
(v smere hodinových ručičiek)
Uvoľnite valcové puzdro
nastavenia vonkajšieho
bovdenu, kým sa reťaz
nedotkne 3. ozubeného kolesa
a nevydá zvuk. (proti smeru
hodinových ručičiek)
Keď nepočujete
žiadny hluk
Najlepšie nastavenie
Najlepšie nastavenie je, keď radiaca páčka funguje
dostatočne na to, aby sa dostala do záberu a reťaz
sa dotkla 3. ozubeného kolesa a vydala zvuk.
* Páku vráťte do pôvodnej polohy (poloha, kde sa páka
nachádza na 2. nastavení ozubeného kolesa a uvoľní sa)
a potom otočte kľukové rameno v smere hodinových
ručičiek. Ak sa reťaz dotýka 3. ozubeného kolesa a vydáva hluk, otočte
valcové puzdro nastavenia vonkajšieho bovdenu mierne v smere
hodinových ručičiek, aby ste ho dotiahli, kým hluk neprestane a reťaz
sa nebude pohybovať plynulo.
Ovládajte páku, aby ste preraďovali prevody a skontrolujte, či sa
pri žiadnej polohe prevodu nevyskytne hluk.
Na dosiahnutie najlepšieho výkonu SIS pravidelne mažte všetky
časti radiaceho mechanizmu.
Orezanie vonkajšieho bovdenu
Keď orezávate vonkajší bovden, režte na opačnom konci ako je
koniec s označením. Po orezaní vonkajšieho
bovdenu zaguľaťte koniec, aby mala
vnútorná strana otvoru rovnaký priemer.
K orezanému koncu
vonkajšieho bovdenu
upevnite rovnaký
vonkajší koncový kryt.
Kryt vonkajšieho konca
Gumený štít
Gumený štít
Dávajte pozor, aby ste ho
neohli
Utesnený kryt s jazýčkom
* Ak sa zadná prehadzovačka pohybuje vo veľkom rozsahu pohybuje,
ako je to napríklad pri bicykloch so zadným odpružením, odporúča
sa, aby ste opätovne kryt nahradili
hliníkovým krytom príslušenstva.
Koniec vonkajšieho bovdenu, ktorý
obsahuje hliníkový kryt by sa mal
nachádzať na strane prehadzovačky.
Hliníkový kryt
Strana prehadzovačky
Utesnený kryt s jazýčkom na
gumenom štíte by sa mal
nainštalovať k zarážke
vonkajšieho bovdenu rámu.
1
1 2
2
Najväčšie ozubené
koleso
Vodiaca kladka
Skrutka spodného
nastavenia
3. Spodné nastavenie
Otočte skutku spodného nastavenia tak, aby sa vodiaca kladka
pohla do polohy priamo v rovine s najväčším ozubeným kolesom
4. Ak používať nastavovaciu skrutku napnutia B
Namontujte reťaz na najmenší reťazový krúžok a najväčšie ozubené
koleso a otočte kľukové rameno dozadu. Potom otočte
nastavovaciu skrutku napnutia B, aby ste nastavili vodiacu kladku
čo najbližšie k ozubenému kolesu, ale nie tak blízko aby sa ho
dotkla. Následne nastavte reťaz na najmenšie ozubené koleso
a zopakujte vyššie uvedený postup, aby ste sa uistili, že sa kladka
nedotýka ozubeného kolesa.
1
2
1 2
2
1
Najväčšie ozubené koleso Najmenšie ozubené koleso
Skrutka
nastavenia
napnutia B
1. Horné nastavenie
Otočte skrutku horného
nastavenia, aby ste ju nastavili
tak, že vodiaca kladka bude pri
pohľade zozadu v rovine
s vonkajšou rovinou
najmenšieho ozubeného
kolesa.
1
2
1 2
Vonkajší okraj
najmenšieho
ozubeného kolesa
Vodiaca
kladka
Skrutka horného
nastavenia
2. Pripojenie a upevnenie vnútorného kábla
Pohnite páčkou (B) 8 alebo viackrát
tak, aby ste páčku nastavili do
najvyššej polohy; na indikátore
skontrolujte že najvyššia poloha je
správna a následne nainštalujte a
nastavte vnútorný kábel.
Páčka (B)
Namontujte kryt vnútorného otvoru jeho otáčaním tak, ako je to
zobrazené na obrázku, až pokým sa nezastaví. Ďalej ho už
neotáčajte, inak môže poškodiť závit skrutky.
Posuvná
páčka
Kryt jednotky
Kryt vnútorného otvoru
Pripojte lanko k zadnému prvku
pre zabránenie pred spadnutím
reťaze a po odstránení úvodnej
vôle v lanku ho opätovne
zaistite k zadnému prvku pre
zabránenie pred spadnutím
reťaze podľa zobrazenia na
obrázku.
Potiahnite
Uťahovací moment:
5 - 7 N•m
Drážka
Poznámka: Uistite sa, že je
kábel zabezpečený
v drážke.
Výmena indikátora
Rozobratie a poskladanie by sa malo vykonávať len počas výmeny
indikátora.
1.
Odstráňte dve nastavovacie skrutky indikátora, ktoré zaisťujú
indikátor.
5.
Po overení toho, že ručička indikátora je pri ľavom okraji nainštalujte
indikátor priamo zhora.
Nerozoberajte indikátor ani jednotku radiacej páčky, pretože to
môže spôsobiť ich poškodenie alebo chybné fungovanie.
Pred použitím si v spojení so servisnými pokynmi pre
FH-M529 / FH-M590 / FH-M595 / FH-M629, CS-HG61
prečítajte tieto servisné pokyny.
Uťahovací moment: 0,3 - 0,5 N•m
2.
Odmontujte jednotku indikátora
tak, ako je to znázornené na
obrázku.
3.
Posuňte páčku (B) aspoň
osemkrát, aby ste ju nastavili do
najvyššej polohy.
Nastavovacie skrutky indikátora
Páčka (B)
Stúpadlo
Indikátor
Nastavovacia
skrutka
Nastavovacia
skrutka
Všeobecné informácie o bezpečnosti
Poznámka
Ak preraďovanie prevodov nie je plynulé, umyte prehadzovačku a namažte všetky pohyblivé diely.
Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veľký, že nastavenie nie je možné, mali by ste vymeniť prehadzovačku.
Pravidelne by ste mali čistiť prehadzovačku a namazať všetky pohybujúce sa diely (mechanizmus a kladky).
Ak sa nedá vykonať nastavenie radenia prevodov, skontrolujte stupeň paralelnosti zadnej časti bicykla. Tiež skontrolujte,
či je namazaný kábel a či je vonkajší bovden príliš dlhý alebo príliš krátky.
Ak počujete nezvyčajný hluk ako výsledok uvoľnenia v kladke, mali by ste ju vymeniť.
Ak sa koleso stane tuhým a ťažko otáčateľným, mali by ste ho namazať mazivom.
Dovnútra náboja nedávajte žiadny olej, inak vyplavíte mazivo.
Ozubené kolesá by ste mali pravidelne umývať neutrálnym čistiacim prostriedkom a potom ich znovu namazať. Okrem toho,
čistenie reťaze neutrálnym čistiacim prostriedkom a jej namazanie môže byť účinným spôsobom na predĺženie životnosti
ozubených kolies a reťaze.
Ak sa reťaz počas používania zosúva z ozubených kolies, vymeňte reťaz a ozubené kolesá.
Použitie rámu s interným vedením káblov sa výslovne neodporúča, pretože má tendenciu narušiť funkciu radenia SIS
spôsobenú vysokým odporom káblov.
Vždy používajte zostavu ozubených kolies s rovnakými skupinovými značkami. Nikdy nepoužívajte
kombináciu ozubeného kolesa s odlišnou skupinovou značkou.
Použite vonkajší bovden, ktorý má stále zvyšnú dĺžku, a to aj v prípade, keď sa úplne otočia rukoväte
do obidvoch strán. Okrem toho skontrolujte, či sa radiaca páka nedotýka rámu bicykla, keď sa úplne
vytočia rukoväte.
Pri kábli radenia prevodov sa používa špeciálny mazací prostriedok (SIS-SP41). Nepoužívajte mazací
prostriedok DURA-ACE alebo iné typy mazacích prostriedkov, pretože v opačnom prípade môžu spôsobiť
zhoršenie výkonu radenia prevodov.
Pred použitím namažte vnútorný kábel a vnútornú stranu vonkajšieho bovdenu, aby ste zaručili ich
dostatočnú kĺzavosť.
Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálny vonkajší bovden a vodiaci prvok kábla spodného držiaka.
Ovládanie pák spojených s radením prevodov by sa malo vykonať len po otočení predného ozubeného kolesa.
Ak brzdová kvapalina použitá v olejových kotúčových brzdách je typom, ktorý má tendenciu prilepiť sa na plastové časti
preraďovacej páky, môže to spôsobiť prasknutie alebo odfarbenie plastových častí. Preto by ste sa mali uistiť, že brzdová
kvapalina sa nelepí na tieto plastové časti.
Minerálny olej, ktorý sa používa v kotúčových brzdách značky SHIMANO nespôsobuje praskliny ani zmenu zafarbenia ak
sa prilepí na plastové časti Avšak takéto časti by mali byť predtým vyčistené alkoholom, aby sa zabránilo prilepeniu
cudzích súčastí.
Nerozoberajte indikátor ani jednotku radiacej páčky, pretože to môže spôsobiť ich poškodenie alebo chybné fungovanie.
Pred použitím si určite prečítajte tieto servisné pokyny v spojení so servisnými pokynmi pre RD-M592.
Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu majúcemu pôvod v normálnom
používaní.
S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo prevádzky sa obráťte na profesionálneho
predajcu bicyklov.
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne upevnené. Ak sú kolesá akýmkoľvek spôsobom uvoľnené, môžu
z bicykla odpadnúť a výsledkom môže byť vážne zranenie.
Na vyčistenie reťaze použite neutrálny čistiaci prostriedok. Nepoužívajte čistiace prostriedky na báze alkalických látok alebo
kyselín, ako napríklad čistiace látky proti hrdzi, pretože môžu spôsobiť poškodenie a/alebo zlyhanie reťaze.
Na pripojenie úzkeho typu reťaze používajte len tvrdenú spojovaciu závlačku.
Dostupné sú dva druhy tvrdených spojovacích závlačiek. Nezabudnite si pozrieť nižšie zobrazenú tabuľku, aby ste vybrali, ktorá
závlačka sa má použiť. Ak sa použijú iné spojovacie
závlačky ako sú tvrdené spojovacie závlačky, alebo ak
sa použije tvrdená spojovacia závlačka alebo nástroj
nevhodný pre typ použitej reťaze, nebude možné
dosiahnuť dostatočnú pripojovacia sila, čo môže
spôsobiť roztrhnutie alebo spadnutie reťaze.
Ak je potrebné nastaviť dĺžku reťaze kvôli zmene počtu
zubov ozubeného kolesa, rez vykonajte na inom mieste
ako je miesto, kde sa reťaz spojila pomocou tvrdenej
spojovacej závlačky, alebo na koncovej závlačke. Reťaz
sa poškodí, ak sa rozreže na mieste, kde sa spojila pomocou tvrdenej spojovacej závlačky
alebo koncovej závlačky.
Skontrolujte, či je napnutie reťaze správne a či reťaz nie je poškodená. Ak je napnutie príliš
slabé alebo je reťaz poškodená, mali by ste vymeniť reťaz. Ak sa to nevykoná, reťaz sa môže
pretrhnúť a spôsobiť vážne zranenie.
Použite predné ozubené koleso, ktoré je kompatibilné s 9-rýchlostnými reťazami a je vhodná
pre reťaze CN-7701, CN-HG93 a CN-HG73 značky Shimano. Ak sa použije ozubené koleso pre
8-rýchlostnú reťaz alebo menšiu, môžu sa objaviť problémy s radením rýchlostí na prednom ozubenom kolese alebo môžu
vypadnúť čapy článkov reťaze, čo spôsobí roztrhnutie reťaze.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené
súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho dôsledkom môže byť vážne poranenie. Odporúčame používať iba originálne
náhradné diely značky Shimano.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Ak nastavenia nie sú správne vykonané, reťaz
môže spadnúť a to môže spôsobiť, že spadnete z bicykla, čo môže mať za následok vážne zranenie.
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné miesto, aby ste ich mohli v budúcnosti použiť.
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Skupinové značky
Tvrdená spojovacia závlačka
Koncová
závlačka
Prepojovacia
závlačka
SI-6S70A-002-02
4.
Osku zasuňte podľa obrázka tak, aby otvor v strede pravého
stúpadla a otvor na páčke boli zarovno.
Poznámka:
Tvar pravého a ľavého stúpadla sa môže líšiť.
Poloha zasunutia osky
Pravé stúpadlo
Ľavé stúpadlo
Oska stúpadla
VAROVANIE
Reťaz
Tvrdená spojovacia
závlačka
Nástroj na nastavenie
reťaze
9-rýchlostná veľmi úzka
reťaz, ako napríklad
CN-7701/CN-HG93
Strieborná
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-rýchlostná úzka
reťaz, ako napríklad
CN-HG50 / CN-HG40
Čierna
TL-CN32 / TL-CN27
7,1 mm
6,5 mm
Séria Deore
RAPIDFIRE M9 (Radiaca páčka) SL-M590
Vonkajší bovden SIS-SP41
Zadná prehadzovačka RD-M591 / RD-M592
Typ SGS
Voľný náboj FH-M529 / FH-M590 / FH-M595 / FH-M629
Prevody 9
Kazetové ozubené koleso CS-HG61
Reťaz CN-HG53
Vodiaci prvok spodného držiaka SM-SP17 / SM-BT17
Číslo modelu RD-M591 RD-M592
Typ SGS SGS
Prevody 9 9
Celková kapacita 45T 45T
Možná kombinácia ozubených kolies 11 - 28T, 11 - 32T, 11 - 34T 11 - 32T, 11 - 34T, 12 - 36T
Najmenšie ozubené koleso 11T 11T
Rozdiel ozubenia predného ozubeného kolesa 22T 22T
Číslo modelu Názov skupiny Prevody Kombinácia zubov
CS-HG61
ar 9 11, 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32T
au 9 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30, 34T
bg 9 11, 12, 13, 14, 16, 18, 21, 24, 28T
bh 9 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32, 36T
Číslo modelu
FH-M529 / FH-M590 /
FH-M595 / FH-M629
Prevody 9
Počet otvorov na špici 36 / 32
  • Page 1 1

Shimano SL-M590 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Nižšie nájdete stručné informácie pre RD-M591, RD-M592, CS-HG61, FH-M529, FH-M590, FH-M595, FH-M629, RAPIDFIRE M9 SL-M590. Tieto servisné pokyny popisujú montáž, nastavenie a údržbu zadnej prehadzovačky Shimano a súvisiacich komponentov pre plynulé radenie prevodov. Návod obsahuje podrobné ilustrácie a pokyny pre správne nastavenie a riešenie problémov.