Technicko servisné pokyny SI-4ET0A-001
WH-7850-C50-CL
Viazanie špíc
Zviažte špice tak, ako je to znázornené na obrázku.
(Pre predné)
Vpredu sa vľavo aj vpravo používa
radiálna montáž.
(Pre zadné)
Vzadu sa vľavo aj vpravo používa
tangenciálna montáž.
Upevňovacia matica
telesa voľnobehu
Teleso voľnobehu
Podložka telesa
voľnobežky
Nerozoberajte
tesnenie.
Mazivo DURA-ACE
(Y-04110000)
Použitie maziva
Výmena telesa voľnobehu
■ Najskôr vytiahnite osku náboja, dodržiavajte postup zobrazený na obrázku.
Časť s dvojitým uzamknutím na strane voľnobežky nemožno rozobrať.
Poznámka:
• Keď odstraňujete a montujete tesnenie, robte to veľmi opatrne tak, aby
sa tesnenie neohlo.
Počas opätovnej montáže tesnenia sa uistite, že lícuje s pravou stranou
a vložte ho tak hlboko, ako len ide.
• Nerozoberajte protiprachový kryt lemujúci kónus.
■ Po odstránení osi náboja odstráňte upevňovaciu maticu voľnobehu
(vo vnútri telesa voľnobehu) a potom vymeňte teleso voľnobehu.
Poznámka:
Keď vymieňate teleso voľnobežky, vymeňte v rovnakom čase aj upevňovaciu
skrutku voľnobežky. Určite namažte mazivom závity upevňovacej matice telesa
voľnobežky, inak sa môže vyskytnúť uvoľnenie alebo viaznutie.
Nepokúšajte sa rozobrať teleso voľnobehu, pretože to môže mať za
následok poruchu.
Oska náboja
(3)
Záhyb je na vonkajšej strane
(2)
Kónus s protiprachovým
krytom (Nemožno rozobrať)
Tesnenie
Ľavá strana Uťahovací moment:
15 - 20 N•m
Uťahovací moment:
45 - 50 N•m
14 mm Allenov kľúč
5 mm Allenov kľúč
(1)
17 mm kľúč
Demontáž
Demontáž
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia.
(Slovak)
Technické údaje
Všeobecné informácie o bezpečnosti
VAROVANIE
• Pred použitím skontrolujte kolesá, aby ste sa uistili, že špice nie sú ohnuté alebo
uvoľnené a že na povrchu ráfika nie sú zárezy, škrabance alebo praskliny. Ak zistíte
niektorý z týchto problémov, nepoužívajte koleso.
• Nepoužívajte v spojení s odpruženými vidlicami so spodným spojením. V spojení
s týmito vidlicami sa svetlosť medzi osou náboja a brzdovými čeľusťami môže zmeniť
v dôsledku činnosti odpruženia, a tak po použití bŕzd sa môžu brzdové čeľuste
dotýkať špíc.
• Ak sa rýchloupínací mechanizmus nepoužíva správne, koleso môže z bicykla
odpadnúť a výsledkom môže byť vážne zranenie. Pred použitím si pozorne prečítajte
Servisné pokyny pre rýchloupínací mechanizmus.
• Tieto kolesá sú navrhnuté pre jazdu po spevnených povrchoch. Ak sa kolesá budú
používať na nespevnených povrchoch môže dôjsť k ohnutiu alebo poškodeniu kolies,
čoho dôsledkom môže byť nehoda.
• Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne upevnené. Ak sú kolesá
akýmkoľvek spôsobom uvoľnené, môžu z bicykla odpadnúť a výsledkom môže byť
vážne zranenie.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené súčasti môžu spôsobiť poranenie jazdca.
Odporúčame používať iba originálne náhradné diely značky Shimano.
• Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné
miesto, aby ste ich mohli v budúcnosti použiť.
VÝSTRAHA
• Pred použitím je potrebné pneumatiky nafúknuť na tlak vhodnej hodnoty.
• Používajte pásku na ráfik, ktorá vydrží vysoké tlaky; v opačnom prípade môže dôjsť
k náhlemu prederaveniu a sfúknutiu pneumatiky, čoho dôsledkom môže byť vážne
poranenie.
VÝSTRAHA
• Brzdové čeľuste Shimano R55HC (vysoký výkon) využívajú agresívnu zmes navrhnutú
s dôrazom na maximálny výkon v rámci mokrých podmienok, pričom však spôsobujú
zrýchlené opotrebovanie ráfika.
Spoločnosť Shimano nepreberie žiadnu zodpovednosť za skrátenú životnosť ráfika
spôsobené používaním brzdových čeľustí R55HC.
• Odporúča sa používať originálne špice a niple značky Shimano. Ak sa nepoužijú
súčiastky značky Shimano, plocha kde špice dosadajú na jednotku náboja môže byť
poškodená.
• Pred použitím skontrolujte, či na brzdových doštičkách nie sú prilepené kúsky kovu
alebo iných cudzích predmetov. Ak sú takéto súčasti prítomné, môžu pri použití bŕzd
poškodiť ráfik.
• Niple majú veľký priemer a je možné ich jednoduchým spôsobom otáčať s cieľom
zjednodušiť zvýšenie napätia špice. Aj napriek tomu však dávajte pozor a nadmerne
neuťahujte počas nastavovania napnutia špíc niple. Ak príliš utiahnete niple,
výsledkom môže byť poškodenie ráfikov.
(Odporúčame, aby ste s týmto nastavením obrátili na autorizovaného predajcu bicyklov.)
• Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo
poškodeniu majúcemu pôvod v normálnom používaní.
Poznámka
• Ak sa koleso stane tuhým a ťažko otáčateľným, mali by ste ho namazať mazivom.
• Dovnútra náboja nedávajte žiadny olej, inak vyplavíte mazivo.
• Vyhĺbenie na druhej strane priehradky z diery je indikátorom opotrebovania ráfika.
Ak toto vyhĺbenie nie je viac vidieť, ráfik je na konci svojej životnosti.
• Špeciálne nástroje na špice sú k dispozícii ako voliteľné príslušenstvo.
• Odporúčame, aby ste sa obrátili na autorizovaného predajcu bicyklov ohľadom
nastavenia napnutia špíc, ak v špiciach začína byť vôľa a po najazdení prvých
1 000 km.
• Ochranné prvky špíc (CP-WH23) sa tiež predávajú osobitne. Podrobnosti vám
poskytne váš predajca bicyklov.
• Reflektory (vyrábané spoločnosťou CATEYE) sa predávajú tiež samostatne.
Podrobnosti vám poskytne váš predajca bicyklov.
Montáž ozubených kolies HG
A
Poistný krúžok
Rozpierky ozubených kolies Podložka poistného krúžku
Rozpera
*Pre 10-rýchlostné bicykle
(okrem juniorských bicyklov)
Pre každé ozubené koleso,
povrch majúci líce značky
skupiny smerom von
a umiestnený tak, že široké
časti priemetu prevodov na
každom ozubenom kolese
a časť A (kde je otvor drážky
široký) telesa voľnobežky sú
zarovnané.
Drážka je široká
iba na jednom
mieste.
*Tieto hodnoty možno použiť len informatívne.
• Pri montáži ozubených kolies HG použite na utiahnutie poistného krúžku špeciálny nástroj
(TL-LR15).
• Na výmenu ozubených kolies HG použite špeciálny nástroj (TL-LR15) a TL-SR21 na
odstránenie poistného krúžku.
Uťahovací moment:
30 - 50 N•m
a
c
-
1
4
T
Široká časť
Poistný krúžok
Náradie
(TL-SR21)
Demontáž
TL-LR15
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu kombináciu.
Toto koleso je možné používať s 9-prevodovými a 10-prevodovými zostavami ozubených kolies.
(Ak sa používa 10-prevodová zostava ozubených kolies pre iný ako juniorsky bicykel, použite
1 mm rozperu.)
Podrobnosti o kombinácii s inými súčiastkami, ako sú reťaze a kazetové ozubené kolesá nájdete
v Technických informáciách pre výrobok.
Výmena špíc
Inštaláciu špíc vykonajte ich zaháčkovaním cez náboj tak, ako je to
znázornené na obrázku.
Špica
Vpredu nasaďte bezpečne hlavy
špíc do otvorov v jednotke
náboja; v opačnom prípade
môže dôjsť k poškodeniu.
* Vnútorný krúžok nainštalujte
tak, aby pevne dosadol na
plôšky jednotky náboja.
nipel
* Vnútorný krúžok
SI-4ET0A-001-02
Číslo modelu Technické údaje Farba
RR-550-WUWSW CPSC Biela
RR-550-WUASW AS Žltá
RR-317-WUASW DIN Žltá
Číslo modelu WH-7850-C50-CL
Rýchlosti 9 / 10
Veľkosť ráfika 700C (622 x 15C)
Šírka ráfika 20,8 mm
Použiteľný rozmer pneumatiky
Pneumatika s vložkou
700C (19C - 25C)
Reťaz 10 rýchlostí CN-7801, CN-6600
Kazetové ozubené
koleso
10 rýchlostí CS-7800, CS-6600
Hodnota napnutia špice
Pre predné Pre zadné
1000 - 1400 N
Pravá strana
(ozubené koleso)
Ľavá strana
1000 - 1400 N 600 - 1000 N