Technicko servisné pokyny
WH-R501
WH-R501-30
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu
kombináciu.
Použiteľný rozmer pneumatiky
Pneumatika s vložkou
700C (19C - 28C)
Najväčšie ozubené koleso 21 - 30T
Technické údaje
Číslo modelu WH-R501 WH-R501-30
Výška ráfika 24 mm 30 mm
Veľkosť ráfika 700C (622 × 15C)
Šírka ráfika 20,8 mm
Viazanie špíc
Zviažte špice tak, ako je to znázornené na obrázku.
(Pre predné)
Vpredu sa vľavo aj vpravo používa
radiálna montáž.
(Pre zadné)
Vzadu sa vľavo aj vpravo používa
tangenciálna montáž.
Hodnota napnutia špice
Pre predné Pre zadné
800 - 1200 N
Pravá strana
(ozubené koleso)
Ľavá strana
900 - 1500 N 500 - 1000 N
* Tieto hodnoty možno použiť len informatívne.
Montáž ozubených kolies HG
Výmena telesa voľnobehu
Po odstránení osi náboja odstráňte upevňovaciu
maticu voľnobehu (vo vnútri telesa voľnobehu) a potom
vymeňte teleso voľnobehu.
Poznámka:
Nepokúšajte sa rozobrať teleso voľnobehu, pretože
to môže mať za následok poruchu.
Všeobecné informácie obezpečnosti
SI-4SB0A-002-02
●
Pred použitím skontrolujte kolesá, aby ste sa uistili, že špice nie sú ohnuté alebo
uvoľnené aže na povrchu ráfika nie sú zárezy, škrabance alebo praskliny. Ak zistíte
niektorý ztýchto problémov, nepoužívajte koleso.
●
Nepoužívajte v spojení s odpruženými vidlicami so spodným spojením. V spojení
stýmito vidlicami sa svetlosť medzi osou náboja a brzdovými gumičkami môže zmeniť
v dôsledku činnosti odpruženia, a tak po použití bŕzd sa môžu brzdové gumičky
dotýkať špíc.
●
Ak sa rýchloupínací mechanizmus nepoužíva správne, koleso môže zbicykla odpadnúť
avýsledkom môže byť vážne zranenie. Pred použitím si pozorne prečítajte Servisné
pokyny pre rýchloupínací mechanizmus.
●
Tieto kolesá sú navrhnuté pre jazdu po spevnených povrchoch. Ak sa kolesá budú
používať na nespevnených povrchoch, môže dôjsť k ohnutiu alebo poškodeniu kolies,
čoho dôsledkom môže byť nehoda.
●
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne upevnené. Ak sú kolesá
akýmkoľvek spôsobom uvoľnené, môžu zbicykla odpadnúť avýsledkom môže byť
vážne zranenie.
●
Otvor na opačnej strane otvoru ventilu je indikátorom množstva opotrebovania ráfika.
Pokiaľ tento otvor už nie je vidno, prestaňte používať ráfik. Pokiaľ budete pokračovať
vpoužívaní ráfika, môže sa zlomiť, bicykel môže spadnúť a dôsledkom bude nehoda.
●
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla,
čoho dôsledkom môže byť vážne poranenie. Odporúčame používať iba originálne
náhradné diely značky Shimano.
●
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny aodložte ich na bezpečné
miesto, aby ste ich mohli vbudúcnosti použiť.
●
Pred použitím je potrebné pneumatiky nafúknuť na tlak vhodnej hodnoty.
●
Používajte pásku na ráfik, ktorá vydrží vysoké tlaky; v opačnom prípade môže dôjsť
k náhlemu prederaveniu a sfúknutiu pneumatiky, čoho dôsledkom môže byť vážne
poranenie.
●
Brzdové gumičky Shimano R55HC (vysoký výkon) využívajú agresívnu zmes navrhnutú
s dôrazom na maximálny výkon v rámci mokrých podmienok, pričom však spôsobujú
zrýchlené opotrebovanie ráfika. Spoločnosť Shimano nepreberie žiadnu zodpovednosť
za skrátenú životnosť ráfika spôsobené používaním brzdových gumičiek R55HC.
●
Odporúča sa používať originálne špice a niple značky Shimano. Pokiaľ sa nepoužijú
originálne diely Shimano, môže dôjsť k poškodeniu nábojov alebo ráfikov.
●
Pred použitím skontrolujte, či na brzdových doštičkách nie sú prilepené kúsky kovu
alebo iných cudzích predmetov. Ak sú takéto súčasti prítomné, môžu pri použití bŕzd
poškodiť ráfik.
●
Niple majú veľký priemer a je možné ich jednoduchým spôsobom otáčať s cieľom
zjednodušiť zvýšenie napätia špice. Aj napriek tomu však dávajte pozor a nadmerne
neuťahujte počas nastavovania napnutia špíc niple. Ak nadmerne dotiahnete niple,
môže dôjsť k poškodeniu ráfika. (Odporúčame, aby ste stýmto nastavením obrátili na
autorizovaného predajcu bicyklov.)
Poznámka:
●
Ak sa koleso stane tuhým aťažko otáčateľným, mali by ste ho namazať mazivom.
●
Dovnútra náboja nedávajte žiadny olej, inak vyplavíte mazivo.
●
Špeciálne nástroje na špice sú kdispozícii ako voliteľné príslušenstvo.
●
Odporúčame, aby ste sa obrátili na autorizovaného predajcu bicyklov ohľadom
nastavenia napnutia špíc, ak všpiciach začína byť vôľa a po najazdení prvých 1000 km.
●
Ochranné prvky špíc (CP-FH35 / FH02) sa tiež predávajú osobitne. Podrobnosti vám
poskytne váš predajca bicyklov.
●
Reflektory (vyrábané spoločnosťou CATEYE) sa predávajú tiež samostatne.
Podrobnosti vám poskytne váš predajca bicyklov.
Číslo modelu Technické údaje Farba
RR-550-WUWSW CPSC Biela
RR-550-WUASW AS Žltá
RR-317-WUASW DIN Žltá
●
Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo
poškodeniu majúcemu pôvod vnormálnom používaní.
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na: http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
SI-4SB0A-002
Demontáž
Teleso
voľnobehu
Upevňovacia matica
telesa voľnobehu
10 mm Allenov kľúč
(TL-WR37)
Podložka telesa
voľnobežky
Montáž
TL-LR15
A
Drážka je široká
iba na jednom
mieste.
Uťahovací moment:
30 - 50 N•m
Uťahovací moment:
35 - 50 N•m
Podložka poistného krúžku Poistný krúžok
Široká časť
Demontáž
Náradie
(TL-SR21)
Poistný krúžok
Pre každé ozubené koleso, povrch
majúci líce značky skupiny smerom
von a umiestnený tak, že široké
časti priemetu prevodov na každom
ozubenom kolese a časť A (kde je
otvor drážky široký) telesa voľnobežky
sú zarovnané.
●
Pri montáži ozubených kolies HG použite na utiahnutie
poistného krúžku špeciálny nástroj (TL-LR15).
●
Na výmenu ozubených kolies HG použite špeciálny nástroj
(TL-LR15) a TL-SR21 na odstránenie poistného krúžku.
VÝSTRAHA
VÝSTRAHA
VÝSTRAHA
TL-LR15