TL-7S20 / 22 mm
TL-7S20 / 22 mm
TL-FC36
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu kombináciu.
Rotor SM-RT98
Technické údaje
Počet špíc 24
Šírka ráfi ka 23,2 mm
Veľkosť ráfi ka 26”
Použiteľný rozmer pneumatiky 26 x 1,5 ~ 2,25
Použiteľné brzdy Kotúčová brzda
Výmena špíc
1. Nasuňte podložku a zasuňte špicu.
2. Po vložení špice do otvoru v prírube náboja utiahnite
maticu. Počas montáže použite zarážku špice
na zaistenie špice tak, aby sa neotáčala a potom
vložte skrutkovač alebo podobný nástroj do drážky
v skrutke, aby ste skrutku zaskrutkovali.
3. Otočte poistku v smere hodinových ručičiek, aby ste
ju takto naskrutkovali do otvoru pre skrutku na ráfi ku.
Súčasne použite zarážku špice, aby ste
zabránili otáčaniu špice.
Poznámka:
Ak nie je namontovaná podložka,
•
nebude možné nastaviť napnutie
špice; preto určite použite
podložku.
Utiahnite maticu až po okraje
•
závitu.
Viazanie špíc
Zviažte špice tak, ako je to znázornené na obrázku.
Na montáž kolies použite náradie na montáž TL-HB16.
Všeobecné informácie o bezpečnosti
WH-M985-F15 nie je navrhnutý pre jazdu na bicykli z kopca a pre jazdu typu freeride.
•
Avšak, v závislosti od jazdných podmienok sa môže na osi náboja vytvoriť prasklina, ktorej
výsledkom môže byť zlyhanie osi náboja. To môže viesť k nehode, ktorej výsledkom by
mohlo byť vážne zranenie alebo dokonca smrť. Pred jazdou by ste mali pozorne skontrolovať
náboje, aby ste sa uistili, že na osiach nie sú praskliny a ak nájdete nejaké známky prasklín
alebo iných nezvyčajných podmienok, bicykel NEPOUŽÍVAJTE.
WH-M985-F15 sa môže používať v kombinácii so špeciálnou prednou vidlicou a systémom
•
E-Thru. Pokiaľ sa používa v kombinácii s akoukoľvek inou prednou vidlicou alebo pevnou
oskou, môže dôjsť počas jazdy k odpojeniu kolesa od bicykla s dôsledkom vážnych osobných
poranení.
Tak zabezpečovacia metóda, ako aj uťahovací moment predného kolesa sa líšia podľa typu
•
použitej prednej odpruženej vidlice. Keď montujete predné koleso na prednú odpruženú
vidlicu, vždy dodržiavajte pokyny uvedené v Servisných pokynoch pre prednú odpruženú
vidlicu. Ak nedodržíte pokyny, predné koleso môže vypadnúť z prednej odpruženej vidlice
a výsledkom môže byť vážne zranenie.
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne upevnené. Ak sú kolesá akýmkoľvek
•
spôsobom uvoľnené, môžu z bicykla odpadnúť a výsledkom môže byť vážne zranenie.
Pred použitím skontrolujte kolesá, aby ste sa uistili, že špice nie sú ohnuté alebo uvoľnené
•
a že na povrchu ráfi ka nie sú zárezy, škrabance alebo praskliny. Ak zistíte niektorý z týchto
problémov, nepoužívajte koleso.
Koleso je navrhnuté na terénnu jazdu. Nepoužívajte ho na jazdu dolu kopcom, inak sa koleso
•
môže ohnúť alebo inak poškodiť a výsledkom môže byť nehoda.
Počas brzdenia sa strmene a rotor zohrejú, a preto sa ich počas jazdy alebo ihneď po
•
zosadnutí z bicykla nedotýkajte, inak sa môžete popáliť. Pred pokusom o nastavenie bŕzd
skontrolujte, či sa brzdové súčiastky dostatočne ochladili.
Ak je uvoľňovacia páčka osky na rovnakej strane ako rotor,
•
hrozí nebezpečenstvo, že by mohla zasiahnuť do rotora, preto
skontrolujte, či nezasahuje.
Ak sa páčka uvoľnenia osky nepoužíva správne, koleso môže
•
z bicykla odpadnúť a výsledkom môže byť vážne zranenie.
Tieto kolesá sú navrhnuté výlučne pre použitie s diskovými brzdami.
•
Tieto kolesá nepoužívajte s ráfkovými brzdami.
Pozorne si tiež prečítajte Servisné pokyny pre kotúčové brzdy.
•
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené,
•
opotrebované alebo poškodené súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho dôsledkom
môže byť vážne poranenie. Odporúčame používať iba originálne náhradné diely značky
Shimano.
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné miesto,
•
aby ste ich mohli v budúcnosti použiť.
Nepoužívajte pásku na ráfi k. Páska na ráfi k môže sťažiť odstránenie a montáž pneumatiky
•
a pneumatika alebo duša sa môžu poškodiť, alebo sa pneumatiky môžu náhle prederaviť
a vyprázdniť, a výsledkom môže byť vážne zranenie.
■ Doba zahrievania
Kotúčové brzdy majú určitú dobu zahriatia a brzdná sila sa postupne zvyšuje, ako pokračuje doba
•
záhrevu. Uistite sa, že ste sa vyhli akýmkoľvek takýmto zvýšeniam brzdnej sily počas používania
bŕzd v dobe zahrievania. Rovnaká vec sa stane, keď sú vymenené brzdové doštičky alebo rotor.
Používajte originálne špice, matice, poistky a podložky značky Shimano, inak sa ráfi k a náboj
•
môžu poškodiť.
Tlak vzduchu by mal byť v rozsahu 200-400 kPa {29-58 psi}.
•
Dajte pozor, aby ste nestrhli závity počas nastavovania napnutia špíc. Ak nadmerne
•
dotiahnete poistky, môže dôjsť k poškodeniu ráfi ka. (Odporúčame, aby ste s týmto
nastavením obrátili na autorizovaného predajcu bicyklov.)
Neodporúčame vám používať alkalické prípravky na opravu dierok na všeobecné použitie,
•
pretože tie môžu spôsobiť koróziu ráfi kov a môže dochádzať k unikaniu vzduchu.
Ak na demontáž a inštaláciu upevňovacieho krúžku rotora používate špeciálne náradie
•
(TL-FC36), buďte opatrní a nedotýkajte sa rukami vonkajšej strany rotora. Na ochranu rúk
pred porezaním používajte ochranné rukavice.
Poznámka
Ak sa koleso stane tuhým a ťažko otáčateľným, mali by ste ho namazať mazivom.
•
Dovnútra náboja nedávajte žiadny olej, inak vyplavíte mazivo.
•
Špeciálne nástroje na špice sú k dispozícii ako voliteľné príslušenstvo.
•
Odporúčame, aby ste sa obrátili na autorizovaného predajcu bicyklov ohľadom nastavenia
•
napnutia špíc, ak v špiciach začína byť vôľa a po najazdení prvých 1 000 km.
Neutierajte koleso saponátmi alebo chemickými čistiacimi prípravkami, inak môžu spôsobiť,
•
že vzduchový tesniaci prostriedok použitý na spojoch ráfi ka sa olúpe.
Nepoužívajte saponát alebo iné chemikálie pri utieraní kolesa, inak môžu spôsobiť prilepenie
•
alebo odlúpenie z ráfi ka.
Refl ektory sa predávajú tiež samostatne. Podrobnosti vám poskytne váš predajca bicyklov.
•
Číslo modelu Technické údaje Farba
RR-550-WUW SW BEZ KONZOLY
JIS / CPSC Biela
RR-550-WUA SW BEZ KONZOLY AS Žltá
RR-317-WUA SW BEZ KONZOLY DIN Žltá
Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu
•
majúcemu pôvod v normálnom používaní.
Ak upevňovací výčnelok brzdového strmeňa a koncovka rámu nie sú paralelné, rotor
•
a strmeň sa môžu dotýkať.
Ak je rotor opotrebovaný, prasknutý alebo zdeformovaný, mali by ste ho vymeniť.
•
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na: http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
1
2
3
Hodnota napnutia špice
Pravá strana Ľavá strana
600 - 1000 N 900 - 1350 N
* Tieto hodnoty možno použiť len informatívne.
SI-4FZ0A-002-02
VAROVANIE
VÝSTRAHA
UPOZORNENIE
Zarážka špice
Poistka
Podložka
Matica
Špica
Technické pokyny pre servis SI-4FZ0A-002
WH-M985-F15
Uvoľňovacia
páčka osky
Rotor
Montáž rotora
Údržba
Tieto jednotky možno rozmontovať tak, ako je to znázornené na obrázkoch. Mazivo by malo byť v pravidelných
intervaloch aplikované na každú súčiastku.
<Montáž>
Namontujte rúru osky a potom použite špeciálne nástroje (TL-7S20 / 22 mm) na utiahnutie poistnej
matice tak, aby bol mechanizmus dvojnásobne uzamknutý tak, ako je to zobrazené na obrázku.
Poznámka:
Nemožno ho demontovať z ľavej
strany náboja (strana so zúbkovaním
upevňujúcim rotor).
Poznámka:
Keď odstraňujete a montujete
tesnenie, robte to veľmi
opatrne tak, aby sa tesnenie
neohlo. Počas opätovnej
montáže tesnenia sa uistite,
že lícuje s pravou stranou
a vložte ho tak hlboko, ako
len ide.
Poznámka:
Nedemontujte protiprachový kryt, ktorý
lemuje ľavý kryt osky.
Použitie maziva
Mazivo DURA-ACE (Y-04110000)
•
Vľavo
Počet guľôčok: Veľkosť guľôčky
15: 5/32”
•
Vpravo
Počet guľôčok: Veľkosť guľôčky
17: 5/32”
Protiprachový kryt
Tesnenie
(Záhyb je na vonkajšej
strane)
Pokiaľ sa používa kľúč na náboje na zošikmené časti krytu osky na
ľavej strane, dávajte pozor, aby ste neuťahovali nadmerným krútiacim
momentom; v opačnom prípade môže dôjsť k poškodeniu.
Uťahovací moment: 21 - 26 N•m
Utiahnutie
Rúrka
osi
Uťahovací moment: 40 - 50 N•m
Poistný krúžok držiaci rotor
0mm