SL-M410
Nainštalujte brzdovú páčku do polohy, kde nebude prekážať počas operácie brzdenia.
Nepoužívajte v kombinácii spôsobujúcej prekážku pre činnosť bŕzd.
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
Dĺžka reťaze
Pridajte 2 články (s reťazou na najväčšom
ozubenom kolese a najväčšom ozubenom koliesku)
Reťaz
Najväčšie
ozubené koliesko
Najväčšie
ozubené koleso
Montáž páčky
Použite rúčku riadidiel s maximálnym vonkajším priemerom 32 mm.
Uťahovací moment:
5 N·m
Uťahovací moment:
6 - 8 N·m
5 mm Allenov kľúč
SL-M410 ST-M410
Namontujte kryt vnútorného otvoru jeho otáčaním tak,
ako je to zobrazené na obrázku, až pokým sa nezastaví.
Ďalej ho už neotáčajte, inak môže poškodiť závit skrutky.
Uťahovací moment:
0,3 - 0,5 N·m
Kryt vnútorného otvoru
Po odstránení osi náboja odstráňte
upevňovaciu maticu voľnobehu
(vo vnútri telesa voľnobehu) a potom
vymeňte teleso voľnobehu.
Poznámka:
Nepokúšajte sa rozobrať teleso
voľnobehu, pretože to môže mať
za následok poruchu.
Výmena telesa voľnobehu
Upevňovacia matica
telesa voľnobehu
10 mm Allenov kľúč (TL-WR37)
Teleso
voľnobehu
Demontáž
Montáž
Uťahovací moment:
35 - 50 N·m
Podložka telesa
voľnobežky
FH-MC18 / FH-RM40-8
Nastavenie SIS
1
1 2
2
Najväčšie
ozubené
koleso
Vodiaca remenica
Skrutka spodného
nastavenia
1. Spodné nastavenie
Otočte skutku spodného nastavenia tak,
aby sa vodiaca remenica pohla do
polohy priamo v rovine s najväčším
ozubeným kolesom .
2. Horné nastavenie
Počas ťahania prehadzovačky rukou otáčajte
ramenom kľuky, aby ste dali prehadzovačku
do hornej polohy a potom otáčajte hornou
nastavovacou skrutkou tak, aby ste nastavili
vodiaci kotúč do jednej línie s vonkajšou líniou
najmenšieho ozubeného kolesa pri pohľade
zozadu.
Otočte kľukové rameno, aby ste nastavili
prvok pre zabránenie pred padnutím reťaze
do spodnej polohy.
1
2
1 2
Vonkajší okraj
najmenšieho
ozubeného kolesa
Vodiaca
remenica
Skrutka horného
nastavenia
Zarovnávací blok Pro-Set
Inštalácia reťaze
Nainštalujte reťaz so stále nasadeným zarovnávacím
blokom Pro-Set.
Po inštalácii odstráňte zarovnávací blok Pro-Set
Otočte kľukové rameno, aby ste nastavili prvok pre
zabránenie pred padnutím reťaze do spodnej polohy.
Orezanie vonkajšieho puzdra
Keď orezávate vonkajšie puzdro, režte na opačnom konci ako
je koniec s označením. Po orezaní vonkajšieho puzdra zaguľaťte
koniec, aby mala vnútorná strana otvoru rovnaký priemer
K orezanému koncu vonkajšieho puzdra
upevnite rovnaký vonkajší koncový kryt.
Kryt vonkajšieho konca
Gumený štít
Gumený štít
Dávajte pozor, aby ste ho neohli
Utesnený kryt s jazýčkom
Na dosiahnutie najlepšieho výkonu SIS pravidelne mažte všetky časti prevodovky výkonu.
5. Nastavenie SIS
Zatlačte páčku (B) zatiaľ, čo otáčate kľukovým ramenom, aby ste premiestnili prvok
pre zabránenie pred spadnutím reťaze na najväčšie ozubené koleso. Následne raz
pohnite páčkou (A), aby ste premiestnili prvok pre zabránenie pred spadnutím reťaze
do reťazového kolesa 2. prevodu. Po tejto činnosti pohnite páčkou (A) páčku len tak
ďaleko aký je rozsah vôle a potom otočte kľukovým ramenom.
Pri preraďovaní
na 3. prevod
Otočte nastavovaciu skrutku kábla
v smere hodinových ručičiek,
aby ste ju dotiahli, kým sa reťaz
nevráti na 2. ozubené koleso.
* Otočte nastavovaciu skrutku spolu
s krytom valcového puzdra nastavenia
vonkajšieho puzdra.
Otočte nastavovaciu skrutku kábla
proti smeru hodinových ručičiek, aby
ste ju uvoľnili, kým sa reťaz nedotkne
ozubeného kolesa a nevydá hluk.
* Otočte nastavovaciu skrutku spolu
s krytom valcového puzdra nastavenia
vonkajšieho puzdra.
Keď nie je počuť
žiadny hluk
Nastavovacia skrutka Nastavovacia skrutka
Najlepšie nastavenie
Najlepšie nastavenie je vtedy, keď je dotiahnutá nastavovacia skrutka kábla
(otočená v smere hodinových ručičiek), a to kým sa nevyskytne hluk bez
ovládania páčky (A)a následne sa neuvoľní (neotočí proti smeru hodinových
ručičiek) 90 - 180 stupňov od daného bodu.
Ovládajte páčku (A), aby ste preraďovali prevody a skontrolujte, či sa pri žiadnej
polohe prevodu nevyskytne hluk.
4. Ak používať nastavovaciu skrutku napnutia B
Namontujte reťaz na najmenší reťazový
krúžok a najväčšie ozubené koleso a otočte
kľukové rameno dozadu. Potom otočte
nastavovaciu skrutku napnutia B, aby ste
nastavili vodiacu kladku čo najbližšie
k ozubenému kolesu, ale nie tak blízko
aby sa ho dotkla. Následne nastavte reťaz
na najmenšie ozubené koleso a zopakujte
vyššie uvedený postup, aby ste sa uistili,
že sa remenica nedotýka ozubeného kolesa.
1
2
1 2
2
1
Najväčšie
ozubené koleso
Najmenšie
ozubené koleso
Skrutka
nastavenia
napnutia B
Uťahovací moment:
5 - 7 N·m
Pripojte kábel k zadnému prvku pre zabránenie pred spadnutím
reťaze a po odstránení úvodnej vôle v kábli ho opätovne zaistite
k zadnému prvku pre zabránenie pred spadnutím reťaze podľa
zobrazenia na obrázku.
Potiahnite
Kryt vnútorného otvoru
Vnútorný kábel
Páčka (B)
3. Pripojenie a upevnenie vnútorného kábla
Posuňte páčku(B) 7 krát alebo viac krát a skontrolujte
na indikátore, či je páčka v najnižšej polohe.
Potom odstráňte kryt vnútorného otvoru a pripojte
vnútorný kábel.
Drážka
Pripojte vnútorný kábel k
prvku pre zabránenie pred
spadnutím reťaze podľa
zobrazenia na obrázku.
Poznámka: Uistite sa, že je kábel
zabezpečený v drážke.
Vkladanie vnútorného kábla
Vnútorný kábel vložte do vonkajšieho puzdra z konca,
ktorý je označený značkou. Z konca, ktorý je
označený značkou naneste mazivo s cieľom
zabezpečiť prevádzkovú účinnosť kábla.
Značka
Technické pokyny pre servis SI-0026B
Systém zadného pohonu
Všeobecné informácie o bezpečnosti
VAROVANIE
• Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne upevnené. Ak sú kolesá akýmkoľvek
spôsobom uvoľnené, môžu z bicykla odpadnúť a výsledkom môže byť vážne zranenie.
• Na vyčistenie reťaze použite neutrálny čistiaci prostriedok. Nepoužívajte čistiace prostriedky
na báze alkalických látok alebo kyselín, ako napríklad čistiace látky proti hrdzi, pretože môžu
spôsobiť poškodenie a/alebo zlyhanie reťaze.
• Na pripojenie úzkeho typu reťaze používajte len tvrdenú spojovaciu závlačku.
• Dostupné sú dva druhy tvrdených spojovacích závlačiek. Nezabudnite si pozrieť nižšie zobrazenú
tabuľku, aby ste vybrali, ktorá závlačka sa má použiť. Ak sa použijú iné spojovacie závlačky
ako sú tvrdené spojovacie závlačky, alebo ak sa použije tvrdená spojovacia závlačka alebo
nástroj nevhodný pre typ použitej reťaze, nebude možné dosiahnuť dostatočnú pripojovacia sila,
čo môže spôsobiť roztrhnutie alebo spadnutie reťaze.
• Ak je potrebné nastaviť dĺžku reťaze kvôli zmene počtu zubov
ozubeného kolesa, rez vykonajte na inom mieste ako je miesto,
kde sa reťaz spojila pomocou tvrdenej spojovacej závlačky, alebo
na koncovej závlačke. Reťaz sa poškodí, ak sa rozreže na mieste,
kde sa spojila pomocou tvrdenej spojovacej závlačky alebo
koncovej závlačky.
• Skontrolujte, či je napnutie reťaze správne a či reťaz nie je poškodená.
Ak je napnutie príliš slabé alebo je reťaz poškodená, mali by ste vymeniť reťaz.
Ak sa to nevykoná, reťaz sa môže pretrhnúť a spôsobiť vážne zranenie.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené súčiastky môžu jazdcovi spôsobiť zranenie.
Odporúčame používať iba originálne náhradné diely značky Shimano.
• Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné miesto,
aby ste ich mohli v budúcnosti použiť.
Poznámka
• Nastavte spätný typ zadného prvku pre zabránenie pred spadnutím reťaze RD-M530 zo spodnej
strany.
• Ak preraďovanie prevodov nie je plynulé, umyte prehadzovačku a namažte všetky pohyblivé diely.
• Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veľký, že nastavenie nie je možné, mali by ste vymeniť
prehadzovačku.
• Pravidelne by ste mali čistiť prehadzovačku a namazať všetky pohybujúce sa diely
(mechanizmus a remenice).
• Ak sa nedá vykonať nastavenie radenia prevodov, skontrolujte stupeň paralelnosti zadnej časti
bicykla. Tiež skontrolujte, či je namazaný kábel a či je vonkajšie puzdro príliš dlhé alebo príliš krátke.
• Ak počujete nezvyčajný hluk ako výsledok uvoľnenia v remenici, mali by ste ju vymeniť.
• Ak sa koleso stane tuhým a ťažko otáčateľným, mali by ste ho namazať mazivom.
• Dovnútra náboja nedávajte žiadny olej, inak vyplavíte mazivo.
• Ozubené kolesá by ste mali pravidelne umývať neutrálnym čistiacim prostriedkom a potom ich
znovu namazať. Okrem toho, čistenie reťaze neutrálnym čistiacim prostriedkom a jej namazanie
môže byť účinným spôsobom na predĺženie životnosti ozubených kolies a reťaze.
• Ak sa reťaz počas používania zosúva z ozubených kolies, vymeňte reťaz a ozubené kolesá.
• Vždy používajte ložisko pre zostavu ozubených kolies s rovnakými
skupinovými značkami. Nikdy nepoužívajte kombináciu s ložiskom
ozubeného kolesa s odlišnou skupinovou značkou.
• Použitie rámu s interným vedením káblov sa výslovne neodporúča,
pretože má tendenciu narušiť funkciu radenia SIS spôsobenú vysokým
odporom káblov.
• Použite vonkajšie puzdro, ktoré má stále zvyšnú dĺžku, a to aj v prípade,
keď sa úplne otočia rukoväte do obidvoch strán. Okrem toho skontrolujte,
či sa radiaca páka nedotýka rámu bicykla, keď sa úplne vytočia rukoväte.
• Pred použitím namažte vnútorný kábel a vnútornú stranu vonkajšieho kábla,
aby ste zaručili ich dostatočnú kĺzavosť.
• Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálne vonkajšie puzdro a vodiaci prvok kábla
spodného držiaka.
• Ovládanie pák spojených s radením prevodov by sa malo vykonať len po otočení predného
reťazového kolesa.
• Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu majúcemu
pôvod v normálnom používaní.
• S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia,
údržby alebo prevádzky sa obráťte na profesionálneho predajcu bicyklov.
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Skupinové značky
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu kombináciu.
Tvrdená spojovacia závlačka
Koncová závlačka Prepojovacia závlačka
Páčka (B)
a
b
1
1
T
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
-
C
J
A
P
A
N
U
.
S
.
P
A
T
4
2
6
8
2
5
9
L
O
C
K
4
0
0
k
g
/
c
m
O
N
A
M
I
H
S
Poistný krúžok
6 ozubených kolies je zaistených
pomocou nitov.
Technické údaje
Zadná prehadzovačka
Kombinácia zubov kazetového ozubeného kolesa
Rapidfire Plus
Montáž zadnej prehadzovačky
Pri inštalácii dávajte pozor,
aby sa nedostala skrutka
nastavenia vôle B do kontaktu
s uškom vytlačenia, pretože
v opačnom prípade sa môže
vyskytnúť deformácia.
Teraz nevyberajte zarovnávací
blok Pro-Set.
5 mm Allenov kľúč
Uško vytlačenia
Skrutka
nastavenia
napnutia B
Pre každé ozubené koleso, by mal povrch so skupinovým
označením smerovať von a mal by byť umiestnený tak,
že značka trojuholníka ( ▲ ) na každom ozubenom kolese
a časť A (kde je otvor drážky široký) telesa voľnobehu
sú zarovnané.
Montáž ozubených kolies
Obsluha radenia rýchlostí
Tak páčka (A), ako aj páčka (B) sa vždy vrátia do pôvodnej polohy, keď sa po preradení uvoľnia.
Keď používate jednu z týchto páčok, vždy sa uistite, že zároveň otáčate ramenom kľuky.
Preradenie z malého ozubeného kolesa
na väčšie ozubené koleso (páčka B)
Zatlačte páčku (B) raz, aby ste preradili o jeden
stupeň z menšieho na väčšie ozubené koleso.
Preradenie z veľkého ozubeného kolesa
na menšie ozubené koleso (páčka A)
Na preradenie iba o jeden stupeň zatlačte
páčku (A) do polohy (1). Na preradenie naraz
o dva stupne zatlačte do polohy (2).
1
2
Páčka (A) - počiatočná poloha
Pri montáži ozubených kolies HG použite na utiahnutie
poistného krúžku špeciálny nástroj (TL-LR15).
Na výmenu ozubených kolies HG použite špeciálny nástroj
(TL-LR15) a TL-SR21 na odstránenie poistného krúžku.
Uťahovací moment:
30 - 50 N·m
Drážka je široká iba
na jednom mieste.
a
c
-
1
4
T
A
▲ značka
Uťahovací moment osi konzoly:
8 - 10 N·m
Poistný krúžok
Náradie
(TL-SR21)
Demontáž
TL-LR15
5 mm Allenov kľúč
Utesnený kryt s jazýčkom na gumenom
štíte by sa mal nainštalovať k zastavovaču
vonkajšieho puzdra rámu.
Strieborná
Čierna
Reťaz
Tvrdená
spojovacia závlačka
Nástroj na
nastavenie reťaze
9-rýchlostná veľmi úzka reťaz,
ako napríklad
CN-7701/CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN23
8-/7-/6-rýchlostná úzka reťaz,
ako napríklad
CN-HG50/CN-IG51
TL-CN32 / TL-CN23
6,5 mm
7,1 mm
Séria Alivio
Rapidfire Plus ST-M410 / SL-M410
Vonkajšie puzdro SP40
Zadná prehadzovačka RD-M530
Typ SGS
Voľný náboj FH-MC18 / FH-RM40-8
Rýchlosti 8
Kazetové ozubené koleso CS-HG50-8I
Reťaz CN-HG50 / CN-HG40
Vodiaci prvok spodného držiaka SM-SP17 / SM-BT17 / SM-SP18 / SM-BT18
Číslo modelu RD-M530
Typ SGS
Rýchlosti 8
Celková kapacita 45T
Najväčšie ozubené koleso 34T
Najmenšie ozubené koleso 11T
Rozdiel ozubenia predného ozubeného kolesa 22T
Rýchlosti Názov skupiny Kombinácia zubov
8
an 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30T
ao 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 34T
aw 11, 13, 15, 18, 21, 24, 28, 32T
Číslo modelu ST-M410 / SL-M410
Rýchlosti 8
Voľný náboj
Číslo modelu FH-MC18 / FH-RM40-8
Ozubené kolesá 8
Počet otvorov na špici 36 / 32
SI-0026B -001-02