Shimano ST-R9180 Používateľská príručka

Typ
Používateľská príručka
Uvedomte si: technické údaje podliehajú z dôvodu vylepšovania zmenám bez predchádzajúceho
upozornenia. (Slovak)
3-77 Oimatsu-cho, Sakai-ku, Sakai-shi, Osaka 590-8577, Japan
UM-0C40A-002-02
Užívateľská príručka
Páčka Dual Control
Pre riadidlá na časovky/prepínač radenia
na riadidlách aero
Návody na obsluhu v iných jazykoch nájdete na adrese:
http://si.shimano.com
DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE
Informácie o inštalácii a nastavení výrobkov, ktoré nenájdete v návode
na obsluhu, vám poskytne miesto zakúpenia alebo predajca bicykla.
Návod predajcu určený pre profesionálnych askúsených cyklistických
mechanikov nájdete na našej webovej lokalite (http://si.shimano.com).
Tento výrobok nedemontujte ani neupravujte.
Kvôli bezpečnosti si pred používaním dôkladne
prečítajte tento návod na obsluhu a kvôli
správnemu používaniu ho dodržiavajte.
Dôležité bezpečnostné informácie
Informácie týkajúce sa výmeny získate na mieste zakúpenia alebo u
predajcu bicyklov.
VÝSTRAHA
Pri používaní prepínača radenia bude motor, ktorý poháňa prednú
prehadzovačku, pracovať až do polohy radenia bez zastavenia; preto
dávajte pozor, aby nedošlo k zachyteniu vašich prstov
Tento hydraulický brzdový systém má iné brzdné vlastnosti ako systém
ráfi kovej brzdy. Pred používaním sa dôkladne oboznámte s brzdnými
vlastnosťami. Ak budete jazdiť na bicykli bez dôkladného
oboznámenia sa s brzdnými vlastnosťami, brzdenie môže mať za
následok pád z bicykla s možným následkom vážneho poranenia alebo
smrteľnej nehody.
Nepoužívajte 203mm a 180mm rotory kotúčových bŕzd. Brzdná sila sa
nadmerne zvýši a bude mimo kontroly.
160mm rotory kotúčových bŕzd poskytujú väčšiu brzdnú silu ako
140mm rotory kotúčových bŕzd. Pred použitím bŕzd úplne pochopte
charakteristiky brzdenia.
Svoje prsty majte v dostatočnej vzdialenosti od
rotujúceho rotora kotúčovej brzdy. Rotor kotúčovej
brzdy je dostatočne ostrý na to, aby spôsobil vážne
poranenie prstov v prípade, že by sa prsty zachytili
do otvorov pohybujúceho sa rotora.
Počas brzdenia sa strmene arotor kotúčovej brzdy zohrejú, preto sa
ich počas jazdy alebo ihneď po zosadnutí zbicykla nedotýkajte;
vopačnom prípade sa môžete popáliť.
Dajte pozor, aby sa na rotor kotúčovej brzdy abrzdové doštičky
nedostal žiadny olej alebo mazivo, inak brzdy nebudú správne
pracovať.
Ak sa na doštičky dostane olej alebo mazivo, je nutné túto náležitosť
prekonzultovať s predajcom alebo s agentúrou. Existuje
nebezpečenstvo, že brzdy možno nebudú fungovať správne.
Ak sa počas brzdenia vyskytuje hluk, doštičky sú
možno opotrebované po hranicu použiteľnosti.
Teplotu brzdového systému znížte na prijateľnú
hodnotu a následne skontrolujte, že hrúbka každej
doštičky je aspoň 0,5mm. Môžete sa taktiež poradiť
s predajcom alebo s agentúrou.
2mm 0,5mm
Ak je rotor kotúčovej brzdy prasknutý alebo zdeformovaný, okamžite
prestaňte brzdy používať a poraďte sa s predajcom alebo zastúpením.
Ak dôjde k opotrebovaniu rotora kotúčovej brzdy na hrúbku 1,5mm,
okamžite prestaňte brzdy používať a poraďte sa s predajcom alebo s
agentúrou. Rotor kotúčovej brzdy sa môže zlomiť a vy môžete z
bicykla spadnúť. Pokiaľ ide o rotor Ice-Technologies, ak bude viditeľný
hliníkový povrch, okamžite prestaňte používať aj brzdy.
Pri nepretržitej aplikácii bŕzd môže dôjsť k upchaniu vedenia. Aby ste
tento problém vyriešili, uvoľnite na okamih páčku.
Upchanie vedenia vzniká, keď sa zahreje olej vnútri brzdového
systému, čo spôsobuje expanziu vody alebo vzduchových bublín
vnútri brzdového systému. To môže potom zapríčiniť náhle
zvýšenie pohybu brzdovej páčky.
Kotúčová brzda nie je navrhnutá tak, aby fungovala, keď je bicykel
naopak. Ak bicykel otočíte naopak alebo nabok, brzda nemusí správne
fungovať a môže dôjsť k vážnemu úrazu. Pred jazdou na bicykli
niekoľkokrát použite brzdovú páčku a skontrolujte, že brzdy
štandarde fungujú. Ak brzdy nefungujú štandardným spôsobom,
prestaňte brzdy používať a poraďte sa s predajcom alebo so
zastúpením.
Ak pri stlačení brzdovej páčky necítite žiadny odpor, okamžite
prestaňte brzdy používať a poraďte sa s predajcom alebo so
zastúpením.
Ak sa vyskytne unikanie kvapaliny, okamžite prestaňte brzdy používať
a poraďte sa s predajcom alebo so zastúpením.
Je dôležité, aby ste dostatočne porozumeli činnosti brzdového systému
na vašom bicykli. Nesprávne používanie brzdového systému bicykla
môže mať za následok stratu kontroly alebo pád, ktoré by mohli viesť
k vážnemu zraneniu. Pretože ovládanie každého bicykla môže byť
odlišné, určite sa naučte správnu brzdnú techniku (vrátane tlaku na
páčku brzdy a vlastnosti ovládania bicykla) a činnosť vášho bicykla.
Môžete to urobiť konzultáciou s predajcom bicyklov, prečítaním si
príručky k bicyklu a nacvičením techniky jazdenia a brzdenia.
Ak prednú brzdu budete aplikovať veľmi silno, koleso sa môže
zablokovať a bicykel sa môže prevrhnúť dopredu s dôsledkom
vážneho poranenia.
Pred jazdou na bicykli sa vždy presvedčte, že predné azadné brzdy
pracujú správne.
Počas daždivého počasia bude požadovaná brzdná dráha dlhšia. Znížte
svoju rýchlosť a používajte brzdy skôr a jemne.
Ak je povrch cesty mokrý, ľahšie dôjde ku šmyku pneumatík. Ak dôjde
ku šmyku pneumatík, môžete spadnúť z bicykla. Aby ste tomu
zabránili, znížte rýchlosť a používajte brzdy skôr a jemne.
Po dôkladnom prečítaní návodu na obsluhu tento návod na možné
použitie v budúcnosti uložte na bezpečnom mieste.
UPOZORNENIE
Upozornenia ohľadne minerálneho oleja
Styk s očami môže spôsobiť podráždenie. V prípade kontaktu s okom
umyte oko vodou a okamžite vyhľadajte lekársku pomoc.
Styk s pokožkou môže spôsobiť vyrážky a ťažkosti. V prípade kontaktu
s pokožkou ju dobre umyte vodou a mydlom.
Vdýchnutie pary alebo výparov z minerálneho oleja môže spôsobiť
nevoľnosť. Chráňte si nos a ústa respirátorovou maskou a používajte v
dobre vetranej miestnosti. Po vdýchnutí pár alebo výparov z
minerálneho oleja okamžite odíďte na miesto, kde je čerstvý vzduch.
Prikryte sa prikrývkou. Zostaňte v teple v stabilnej polohe a vyhľadajte
odbornú lekársku pomoc.
Doba zahriatia
Kotúčové brzdy majú určitú dobu zahriatia abrzdná sila sa postupne
zvyšuje, ako pokračuje doba záhrevu. Vyhnite sa akýmkoľvek takýmto
zvýšeniam brzdnej sily počas používania bŕzd vdobe zahrievania.
Rovnaká vec sa stane, keď sú vymenené brzdové doštičky alebo rotor
kotúčovej brzdy.
Poznámka:
Pri akomkoľvek úkone sprepínačom za účelom radenia prevodov
otáčajte kľukou.
Súčasti sú navrhnuté ako úplne vodotesné aodolávajúce jazdným
podmienkám vmokrom počasí; predsa len však prvky úmyselne do
vody neponárajte.
Bicykel nečisťte vysokotlakovým zariadením na umývanie vozidiel.
Aksa voda dostane do ktorejkoľvek súčasti, dôsledkom budú
prevádzkové problémy alebo hrdzavenie.
Aby ste výrobky nevystavili silnému nárazu, manipulujte snimi
opatrne.
Dávajte pozor, aby sa do koncovky nedostala voda.
Na čistenie výrobku nepoužívajte riedidlá ani podobné látky. Takéto
látky môžu povrchy poškodiť.
Karbónové páčky umývajte mäkkou tkaninou. Používajte neutrálny
čistiaci prostriedok. Vopačnom prípade sa môže materiál zlomiť
apoškodiť.
Zabráňte ponechávaniu karbónových páčok na miestach s výskytom
vysokých teplôt. Taktiež ich chráňte pred účinkami ohňa.
Keď bolo koleso bicykla demontované, odporúčame nainštalovať
rozpery doštičiek. Kým je koleso demontované, nestláčajte brzdovú
páčku. Ak je brzdová páčka stlačená a nie sú namontované rozpery
doštičiek, piesty sa vysunú ďalej ako je normálne. Ak k tomu dôjde,
poraďte sa s predajcom.
Počas čistenia a údržby brzdového systému použite saponátovú vodu a
suchú handru. Nepoužívajte bežne dostupné čističe bŕzd alebo hluk
tlmiace činidlá, pretože môžu spôsobiť poškodenie takých častí, ako sú
napríklad tesnenia.
O aktualizácie softvéru výrobku požiadajte miesto zakúpenia.
Najaktuálnejšie informácie sú k dispozícii na webovej lokalite
Shimano.
Taktiež si prečítajte návody pre brzdu a ostatné pripojené zariadenia.
Záruka na produkty sa nevzťahuje, ak ide o prirodzené opotrebovanie
v dôsledku štandardného používania a starnutia.
Pravidelné kontroly pred jazdou na bicykli
Pred jazdou na bicykli skontrolujte nasledujúce položky. Ak sa vprípade
nasledujúcich položiek vyskytnú akékoľvek problémy, obráťte sa na
miesto zakúpenia alebo predajcu bicyklov.
Dochádza kunikaniu brzdového oleja?
Funguje predná aj zadná brzda správne?
Má brzdová páčka správnu vôľu?
Majú všetky doštičky hrúbku aspoň 0,5mm?
Je rotor kotúčovej brzdy prasknutý alebo zdeformovaný?
Dochádza k radeniu prevodov pri používaní prepínačov radenia?
Sú páčky bezpečne nainštalované na riadidlá?
Dochádza počas prevádzky k vydávaniu neštandardného hluku?
Názvy súčastí
Páčka brzdy
Prepínač radenia
(Pre riadidlá na časovky/
prepínač radenia na riadidlách
aero)
Prevádzka
Úkony radenia rýchlostí
Pri akomkoľvek úkone sprepínačom za účelom radenia prevodov
otáčajte kľukou.
Používanie prepínača radenia (zadávanie údajov)
< Prepínač radenia (ľavá páčka) >
Reťaz sa pohybuje z malého
zadného ozubeného kolesa na
väčšie zadné ozubené koleso.
< Prepínač radenia (pravá páčka) >
Reťaz sa pohybuje z veľkého
zadného ozubeného kolesa na
menšie zadné ozubené koleso.
Skutočné správanie sa môže líšiť v závislosti na pripojených
komponentoch a verzii softvéru.
Je možné prepnúť radiace úlohy (radenie na vyšší a nižší prevodový
stupeň) prepínačov radenia (na ľavej a pravej páčke) a meniť nastavenia
režimu viacstupňového radenia.
* Podrobnosti o zmene prepínačov radenia získate na mieste
zakúpenia.
Brzdenie
Tento výrobok je vybavený funkciou nastavenia dosahu.
Ďalšie podrobnosti a úpravy nastavení získate na mieste zakúpenia.
  • Page 1 1

Shimano ST-R9180 Používateľská príručka

Typ
Používateľská príručka