Páčka duálneho riadenia
Prepínač radenia pre
časovkárske riadidlá /
riadidlá aero
DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE
•
Informácie oinštalácii, nastavení avýmene výrobkov, ktoré nenájdete v
používateľskej príručke, vám poskytnú na mieste zakúpenia alebo u
distribútora. Návod predajcu určený pre profesionálnych a skúsených
cyklistických mechanikov nájdete na našej webovej lokalite
(https://si.shimano.com).
Kvôli bezpečnosti si pred používaním dôkladne
prečítajte túto „používateľskú príručku”, dodržujte
ju pre správne použitie a uložte si ju, aby ste sa na
ňu mohli kedykoľvek odvolať.
Nasledujúce pokyny je potrebné vždy dodržiavať, aby sa predišlo osobným
poraneniam a fyzickému poškodeniu zariadení a okolia. Pokyny sú
zatriedené podľa stupňa nebezpečenstva alebo poškodenia, ktoré sa
môžu vyskytnúť v prípade nesprávneho používania produktu.
NEBEZPEČENSTVO
Nedodržanie pokynov bude mať za
následok smrť alebo vážne poranenie.
VÝSTRAHA
Nedodržanie pokynov by mohlo mať
za následok smrť alebo vážne
poranenie.
UPOZORNENIE
Nedodržanie pokynov by mohlo mať
za následok osobné poranenie alebo
fyzické poškodenie zariadenia a okolia.
Dôležité bezpečnostné informácie
VÝSTRAHA
•
Pretože každý bicykel sa môže ovládať trochu inak v závislosti od
modelu, naučte sa správnu techniku brzdenia (vrátane tlaku na brzdovú
páčku a vlastností ovládania bicykla) a prevádzku vášho bicykla.
Nesprávne používanie brzdového systému bicykla môže mať za následok
stratu kontroly alebo pád, ktoré by mohli viesť k vážnemu zraneniu.
•
Produkt nerozoberajte ani ho neupravujte. Môže to spôsobiť nesprávne
fungovanie produktu, môžete nečakane spadnúť a vážne sa zraniť.
•
Pri ovládaní prepínača radenia dávajte pozor, aby sa vám
nezachytili prsty v prehadzovačke. Výkonný motor, ktorý
poháňa elektronickú prehadzovačku radenia prevodov, bude
bežať bez zastavenia, kým sa nedosiahne poloha radenia.
•
Brzdná sila hydraulického brzdového systému sa zvýši spolu s veľkosťou
rotora kotúčovej brzdy (140 mm, 160 mm, 180 mm, 203 mm).
– Nepoužívajte 203 mm rotor kotúčovej brzdy. Tým sa nadmerne zvýši
brzdná sila, čo môže spôsobiť stratu kontroly nad bicyklom, pád a
vážne zranenie.
– 180 mm rotor kotúčovej brzdy použite iba vtedy, ak nemôžete získať
dostatočnú brzdnú silu so 160 mm rotorom kotúčovej brzdy pri
skúšobnej jazde, napríklad pri jazde na cestnom bicykli s
elektronickou asistenciou alebo v prípade, že je jazdec ťažký. V
opačnom prípade môžete stratiť kontrolu nad bicyklom, spadnúť a
vážne sa poraniť.
– Ak sa vám zdá brzdná sila príliš veľká alebo príliš malá, prestaňte ho
používať a poraďte sa s miestom zakúpenia alebo s distribútorom. V
dôsledku straty kontroly nad bicyklom sa môžu vyskytnúť nehody
alebo pády, ktoré môžu mať za následok vážne zranenie.
•
Okrem toho dávajte veľký pozor a majte prsty v
dostatočnej vzdialenosti od otáčajúceho sa rotora
kotúčovej brzdy. Rotor kotúčovej brzdy je
dostatočne ostrý na to, aby spôsobil vážne
poranenie prstov v prípade, že by sa prsty zachytili
do otvorov pohybujúceho sa rotora.
•
Počas jazdy alebo ihneď po zosadnutí z bicykla sa nedotýkajte strmeňov
ani rotora kotúčovej brzdy. Počas brzdenia sa strmene a rotor kotúčovej
brzdy zohrejú, takže ak sa ich dotknete, môžete sa popáliť.
•
Dajte pozor, aby sa na rotor kotúčovej brzdy a brzdové doštičky
nedostal olej alebo mazivo. Jazda na bicykli s olejom alebo mazivom na
rotore kotúčovej brzdy a brzdových doštičkách môže spôsobiť
nefunkčnosť bŕzd a viesť k vážnemu zraneniu v dôsledku pádu alebo
zrážky.
•
Skontrolujte hrúbku brzdných doštičiek a nepoužívajte ich v prípade, že
majú hrúbku 0,5 mm alebo menej. To môže spôsobiť nefunkčnosť bŕzd
a viesť k vážnemu zraneniu.
•
Nepoužívajte rotor kotúčovej brzdy v prípade, že je prasknutý alebo
zdeformovaný. Rotor kotúčovej brzdy sa môže zlomiť a viesť k vážnemu
zraneniu spôsobenému pádom.
•
Nepoužívajte rotor kotúčovej brzdy ak je jeho hrúbka 1,5 mm alebo
menej. Nepoužívajte ho tiež v prípade, že je viditeľný hliníkový povrch.
Rotor kotúčovej brzdy sa môže zlomiť a viesť k vážnemu zraneniu
spôsobenému pádom.
•
Brzdy nepoužívajte nepretržite. To môže spôsobiť náhly nárast záberu
brzdovej páčky, spôsobiť nefunkčnosť bŕzd a viesť k vážnemu zraneniu.
•
Brzdy nepoužívajte v prípade úniku kvapaliny. To môže spôsobiť
nefunkčnosť bŕzd a viesť k vážnemu zraneniu.
•
Nepoužívajte prednú brzdu príliš silno. Ak to urobíte, predné koleso sa
môže zablokovať abicykel sa môže prevrhnúť dopredu aspôsobiť vážne
poranenie.
•
Pretože požadovaná brzdná dráha bude počas mokrého počasia dlhšia,
znížte rýchlosť. Brzdy zatiahnite včas a jemne. Môžete spadnúť alebo
naraziť a vážne sa poraniť.
•
Vlhký povrch vozovky môže spôsobiť, že pneumatiky stratia trakciu. Aby
ste tomu zabránili, znížte rýchlosť a brzdy zatiahnite včas a jemne. Ak
dôjde k tomu, že pneumatiky stratia trakciu, môžete spadnúť a vážne sa
poraniť.
UPOZORNENIE
Upozornenia ohľadne originálneho minerálneho oleja SHIMANO
•
V prípade styku s okom vypláchnite oko čistou vodou a okamžite
vyhľadajte lekársku pomoc. Kontakt s očami môže spôsobiť
podráždenie.
•
V prípade styku s pokožkou ju riadne umyte vodou a mydlom. Kontakt
s pokožkou môže spôsobiť vyrážky a ťažkosti.
•
Chráňte si nos a ústa ochrannou dýchacou maskou a používajte v dobre
vetranej miestnosti. Vdýchnutie pary alebo výparov z minerálneho oleja
môže spôsobiť nevoľnosť.
Doba zahriatia
•
Kotúčové brzdy majú určitú dobu zahriatia abrzdná sila sa postupne
zvyšuje spolu snarastajúcou dobou zahriatia. V dôsledku straty kontroly
nad bicyklom sa môžu vyskytnúť nehody alebo pády, ktoré môžu mať za
následok vážne zranenie. (Rovnaká situácia nastane vprípade výmeny
brzdových doštičiek alebo rotora kotúčovej brzdy.)
Poznámka
•
Pri vykonávaní všetkých úkonov sprepínačom naúčely radenia
prevodov nezabudnite otáčať kľukou.
•
Komponenty boli navrhnuté ako úplne vodotesné a odolávajúce
jazdným podmienkam v mokrom počasí; aj tak ich však úmyselne
neponárajte do vody.
•
Bicykel nečisťte vysokotlakovým čističom. Ak sa voda dostane do
ktoréhokoľvek komponentu, výsledkom môžu byť prevádzkové
problémy alebo hrdzavenie.
•
Aby ste komponenty nevystavili silnému nárazu, manipulujte snimi
opatrne.
•
Dávajte pozor, aby sa do portov E-TUBE nedostala voda.
•
Na čistenie produktov nepoužívajte riedidlá ani žiadne iné rozpúšťadlá.
Takéto rozpúšťadlá môžu povrch poškodiť.
•
Uhlíkové páčky umývajte mäkkou tkaninou a neutrálnym čistiacim
prípravkom. V opačnom prípade sa môže materiál poškodiť a dôjde k
strate pevnosti.
•
Zabráňte ponechávaniu karbónových páčok na miestach s výskytom
vysokých teplôt. Taktiež ich starostlivo chráňte pred účinkami ohňa.
•
Keď bolo koleso bicykla demontované, odporúčame nainštalovať
rozpery doštičiek. Kým je koleso demontované, nestláčajte brzdovú
páčku. Ak je brzdová páčka stlačená a nie sú namontované rozpery
doštičiek, piesty sa vysunú ďalej ako normálne. V takom prípade sa
obráťte na miesto zakúpenia.
•
Počas čistenia a údržby brzdového systému použite mydlovú vodu a
suchú handru. Nepoužívajte bežne dostupné čističe bŕzd ani tlmiace
činidlá. Tieto látky môžu spôsobiť poškodenie súčastí, napr. tesnení.
•
O aktualizácie softvéru komponentu požiadajte miesto zakúpenia.
Najaktuálnejšie informácie sú k dispozícii na webovej lokalite SHIMANO.
•
Prečítajte si tiež návody k iným pripojeným komponentom spolu s
návodom k brzdám.
•
Záruka na výrobky sa nevzťahuje, ak ide o prirodzené opotrebovanie v
dôsledku štandardného používania a starnutia.
Pravidelné kontroly pred jazdou na bicykli
Pred jazdou na bicykli skontrolujte nasledujúce položky. Ak sa vyskytnú
akékoľvek problémy, obráťte sa na miesto zakúpenia alebo distribútora.
•
Vyskytli sa nejaké známky úniku brzdového oleja?
•
Funguje predná aj zadná brzda správne?
•
Je medzera v brzdovej páčke dostatočná?
•
Majú doštičky hrúbku aspoň 0,5 mm?
•
Je rotor kotúčovej brzdy prasknutý alebo zdeformovaný?
•
Dochádza k radeniu prevodov pri používaní prepínačov radenia?
•
Sú páčky bezpečne nainštalované na riadidla?
•
Dochádza počas činnosti k vydávaniu neštandardného hluku?
Názvy dielov
Brzdová páčka
Prepínač radenia (prepínač
radenia pre časovkárske
riadidlá/riadidlá aero)
Spôsob prevádzky
Úkony radenia rýchlostí
Pri vykonávaní všetkých úkonov sprepínačom naúčely radenia prevodov
nezabudnite otáčať kľukou.
Prevádzka prepínača radenia (predvolené nastavenie)
< Prepínač radenia (ľavá páčka) >
Preradí na väčšie ozubené koleso.
< Prepínač radenia (pravá páčka) >
Preradí na menšie ozubené koleso.
Skutočné správanie sa môže líšiť v závislosti od pripojených komponentov
a verzie softvéru.
Obracia funkcie preradenie hore a preradenie dole pre prepínače
radenia (ľavá páčka) a (pravá páčka) a umožňuje nastavenie režimu
viacstupňového radenia.
* Ak chcete vymeniť prepínače radenia, obráťte sa na miesto
zakúpenia.
Ovládanie bŕzd
Tento výrobok má funkciu nastavenia dosahu.
Podrobnosti o vykonaní týchto nastavení získate na mieste zakúpenia.
Uvedomte si: technické údaje podliehajú z dôvodu vylepšovania zmenám bez predchádzajúceho
upozornenia. (Slovak)
UM-0C40B-000
Používateľská príručka
3-77 Oimatsu-cho, Sakai-ku, Sakai City, Osaka 590-8577, Japan