UM-8L10A-001-02
Návod na obsluhu
Adaptér rotora disku
Návody na obsluhu v iných jazykoch nájdete na:
http://si.shimano.com
DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE
•
Informácie o inštalácii a nastavení výrobkov, ktoré nenájdete v návode
na obsluhu vám poskytne miesto zakúpenia alebo predajca bicykla.
Návod predajcu určený pre profesionálnych a skúsených cyklistických
mechanikov nájdete na našej webovej lokalite (http://si.shimano.com).
•
Tento výrobok nedemontujte ani neupravujte.
Kvôli bezpečnosti si pred používaním dôkladne
prečítajte tento návod na obsluhu a kvôli
správnemu používaniu ho dodržiavajte.
•
Pri nepretržitej aplikácii bŕzd môže dôjsť k upchaniu vedenia. Aby ste
tento stav odstránili, uvoľnite na okamžik páčku.
Usmernenia ohľadne výmeny získate u predajcu bicyklov alebo na
mieste zakúpenia bicykla.
Pre hydraulickú kotúčovú brzdu
Pre hydraulickú kotúčovú brzdu
Dôležité bezpečnostné informácie
Názvy súčastí
VÝSTRAHA
•
Okrem toho dávajte veľký pozor a majte prsty v
dostatočnej vzdialenosti od otáčajúceho sa rotora
kotúčovej brzdy. Rotor kotúčovej brzdy je dostatočne
ostrý na to, aby spôsobil vážne poranenie prstov v
prípade, že by sa prsty zachytili do otvorov
pohybujúceho sa rotora kotúčovej brzdy.
•
Počas brzdenia sa strmene a rotor kotúčovej brzdy zohrejú, a preto sa
ich počas jazdy alebo ihneď po zosadnutí z bicykla nedotýkajte, inak
sa môžete popáliť.
•
Dajte pozor, aby sa na rotor kotúčovej brzdy a brzdové doštičky
nedostal žiadny olej alebo mazivo, inak brzdy nebudú správne
pracovať.
•
Ak sa na brzdové doštičky dostane olej alebo mazivo, poraďte sa s
predajcom alebo zastúpením. Existuje nebezpečenstvo, že brzdy
nebudú pracovať správne.
•
Kotúčové brzdy majú určitú dobu zahriatia a brzdná sila sa postupne
zvyšuje, ako pokračuje doba záhrevu. Uistite sa, že ste sa vyhli
akýmkoľvek takýmto zvýšeniam brzdnej sily počas používania bŕzd v
dobe zahrievania. Rovnaká vec sa stane, keď sú vymenené brzdové
doštičky alebo rotor kotúčovej brzdy.
•
Ak je rotor kotúčovej brzdy prasknutý alebo zdeformovaný, okamžite
prestaňte brzdy používať a poraďte sa s predajcom alebo zastúpením.
•
Ak dôjde k opotrebovaniu rotora kotúčovej brzdy na hrúbku 1,5 mm,
alebo ak je viditeľný hliníkový povrch, okamžite prestaňte brzdy
používať a poraďte sa s predajcom alebo zastúpením. Rotor kotúčovej
brzdy sa môže zlomiť a vy môžete z bicykla spadnúť.
•
203 mm a 180 mm rotory kotúčových bŕzd poskytujú väčšiu brzdnú
silu ako 160 mm rotory kotúčových bŕzd. Pred použitím bŕzd sa uistite,
že máte úplný cit pre charakteristiky brzdenia.
•
Ak sa počas brzdenia vyskytuje hluk, brzdové doštičky
sú možno opotrebované po hranicu použiteľnosti.
Teplotu brzdového systému znížte na prijateľnú
hodnotu a následne skontrolujte, že hrúbka každej
brzdovej doštičky je aspoň 0,5 mm. Môžete sa taktiež
poradiť s predajcom alebo zastúpením.
•
Je dôležité, aby ste úplne rozumeli činnosti brzdného systému na
vašom bicykli. Nesprávne používanie brzdného systému bicykla môže
mať za následok stratu kontroly alebo pád, ktoré by mohli viesť k
vážnemu zraneniu. Pretože ovládanie každého bicykla môže byť
odlišné, určite sa naučte správnu brzdiacu techniku (vrátane tlaku na
brzdnú páčku a charakteristiky ovládania bicykla)a činnosť vášho
bicykla. Môžete to urobiť konzultáciou s predajcom bicyklov,
prečítaním si príručky k bicyklu a nacvičením techniky jazdenia
a brzdenia.
•
Ak prednú brzdu budete aplikovať veľmi silno, koleso sa môže
zablokovať a bicykel sa môže prevrhnúť dopredu s dôsledkom vážneho
poranenia.
•
Pred jazdou na bicykli sa vždy presvedčte, že predné azadné brzdy
pracujú správne.
•
Počas daždivého počasia bude požadovaná brzdná dráha dlhšia.
Znížte svoju rýchlosť a používajte brzdy skôr a jemne.
•
Ak je povrch cesty mokrý, kolesá sa ľahšie šmyknú. Ak sa kolesá
šmyknú, môžete spadnúť z bicykla. Aby ste tomu zabránili, znížte
rýchlosť a používajte brzdy skôr a jemne.
•
Po dôkladnom prečítaní návodu na obsluhu tento návod pre možné
použitie v budúcnosti uložte na bezpečnom mieste.
Upchanie vedenia je jav, pri ktorom sa zahreje olej vo vnútri
brzdového systému, čo spôsobuje expanziu vody alebo
vzduchových bublín vo vnútri brzdového systému. To môže
potom zapríčiniť náhle zvýšenie pohybu brzdovej páčky.
•
Kotúčová brzdy nie je navrhnutá tak, aby fungovala, keď je bicykel
naopak. Ak bicykel otočíte naopak alebo nabok, brzda nemusí správne
fungovať a môže dôjsť k vážnemu úrazu. Pred jazdou na bicykli
niekoľkokrát použite brzdovú páčku a skontrolujte, že brzdy
štandarde fungujú. Ak brzdy nefungujú štandardným spôsobom,
prestaňte brzdy používať a poraďte sa s predajcom alebo so
zastúpením.
•
Ak pri stlačení brzdovej páčky necítite žiadny odpor, okamžite
prestaňte brzdy používať a poraďte sa s predajcom alebo so
zastúpením.
•
Ak sa vyskytne unikanie kvapaliny, okamžite prestaňte brzdy používať
a poraďte sa s predajcom alebo so zastúpením.
•
Skontrolujte, či nie je brzdové lanko hrdzavé, rozstrapkané alebo
prasknuté a ak sa ktorýkoľvek z týchto problémov vyskytuje, spojte sa
s miestom predaja alebo s predajcom bicyklov. Ak to neurobíte, brzdy
nebudú správne fungovať.
Pre mechanickú kotúčovú brzdu
UPOZORNENIE
Poznámka
•
Taktiež si prečítajte návody dodávané s brzdovými páčkami a brzdovým
strmeňom.
•
Záruka na výrobky sa nevzťahuje, pokiaľ ide o prirodzené
opotrebovanie v dôsledku štandardného používania a starnutia.
Pred jazdou na bicykli skontrolujte nasledujúce položky. Ak sa v prípade
nasledujúcich položiek vyskytnú akékoľvek problémy, spojte sa s
miestom zakúpenia alebo s predajcom bicykla.
•
Keď bolo odstránené koleso bicykla, odporúča sa namontovať rozpery
doštičiek. Kým je koleso demontované, nestláčajte brzdovú páčku.
Ak je brzdová páčka stlačená a nie sú namontované rozpery doštičiek,
piesty sa vysunú ďalej ako je normálne. Ak k tomu dôjde, poraďte
sa s predajcom.
Pravidelné kontroly pred jazdou na bicykli
Hydraulická kotúčová brzda
Mechanická kotúčová brzda
Strmeň
Vezmite na vedomie: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
Páčka brzdy
Adaptér rotora disku
Brzdové lanko
Brzdové lanko
Brzda
Brzda
Brzdové doštičky
2 mm 0,5 mm
Rotor
kotúčovej
brzdy
Rotor
kotúčovej
brzdy
Rotor
kotúčovej
brzdy
Rotor
kotúčovej
brzdy
•
Funguje predná aj zadná brzda správne?
•
Má brzdová páčka správnu vôľu?
•
Je brzdové lanko hrdzavé, rozstrapkané alebo prasknuté?
•
Majú brzdové doštičky hrúbku aspoň 0,5 mm?
•
Je kotúčová brzda prasknutá alebo zdeformovaná?
•
Počujete akékoľvek neštandardné zvuky?
Brzdové
doštičky