XT
SL-M770
SIS-SP41
RD-M771
SGS / GS
FH-M770 / FH-M775
9
CS-M770
CN-HG93
SM-SP17 / SM-BT17
Technické pokyny pre servis SI-5W60A-002
RD-M771
Dĺžka reaze na bicykloch so zadným odpružením
Džka A sa bude odlišova v závislosti od pohybov zadného odpruženia. Z tohto
dôvodu sa môže na systém pohonu vyvinú nadmerné zaaženie, ak je dĺžka reaze
príliš krátka. Nastavte dĺžku reaze tak, že pridáte dva články do reaze, ke je zadné
odpruženie v polohe, kde rozmer
“
A
”
je najdlhší a reaz je na najväčšom ozubenom
koliesku a najväčšom reazovom krúžku. Ak je rozsah zadného odpruženia veký, vôa
v reazi sa nemusí dostatočne stiahnu, ke je reaz na najmenšom reazovom krúžku
a najmenšom ozubenom kolese.
A
A'
Pridajte 2 články (s reazou na najväčšom ozubenom
kolese a najväčšom reazovom krúžku)
Najväčšie
ozubené koleso
Reaz
Najväčší reazový
krúžok
Zadný prvok pre
zabránenie pred
spadnutím reaze
Séria
RAPIDFIRE (Radiaca páčka)
Vonkajšie puzdro
Zadný prvok pre zabránenie pred spadnutím reaze
Typ
Voný náboj
Rýchlosti
Kazetové ozubené koleso
Reaz
Vodiaci prvok spodného držiaka
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používa
nasledujúcu kombináciu.
Technické údaje
Číslo modelu
Typ
Rýchlosti
Celková kapacita
Najväčšie ozubené koleso
Najmenšie ozubené koleso
Rozdiel ozubenia predného reazového
kolesa
RD-M771
SGS
9
45T
34T
11T
22T
Zadný prvok pre zabránenie pred spadnutím reaze
GS
9
33T
34T
11T
22T
Inštalácia zadného prvku pre zabránenie pred spadnutím reaze
Pri inštalácii dávajte pozor, aby sa nedostala skrutka nastavenia vôle B do kontaktu
s uškom vytlačenia, pretože v opačnom prípade sa môže vyskytnú deformácia.
5 mm Allenov kúč
Uško vytlačenia
Skrutka nastavenia
vôle B
Hriade puzdra
Uahovací moment:
8 - 10 Nm
Všeobecné informácie o bezpečnosti
VAROVANIE
•
Na Vyčistenie reaze použite prírodný čistiaci prostriedok. Nepoužívajte čistiace
prostriedky založené na alkalických látkach alebo kyselinách, ako napríklad
čistiace látky proti hrdze, pretože môžu spôsobi poškodenie a/alebo zlyhanie
reaze.
•
Na pripojenie úzkeho typu reaze používajte len tvrdenú spojovaciu závlačku.
•
Dostupné sú dva druhy tvrdených spojovacích závlačiek. Nezabudnite si pozrie
nižšie zobrazenú tabuku, aby ste vybrali, ktorá závlačka sa má použi.
Ak použijete iné spojovacie závlačky ako tvrdené spojovacie závlačky, prípadne ak
použijete tvrdenú spojovaciu závlačku alebo nástroj, ktorý nie je vhodný pre typ
použitej reaze, nemusíte dosiahnu dostatočnú spojovaciu silu, čo by mohlo
spôsobi pretrhnutie reaze alebo spadnutie reaze.
•
Ak je potrebné nastavi džku reaze kvôli zmene
počtu zubov ozubeného kolesa, rez vykonajte na
inom mieste ako je miesto, kde sa reaz spojila
pomocou tvrdenej spojovacej závlačky alebo na
koncovej závlačke. Reaz sa poškodí, ak sa
rozreže na mieste, kde sa spojila pomocou tvrdenej
spojovacej závlačky alebo koncovej závlačky.
•
Skontrolujte, či je napnutie reaze správne a či reaz nie je poškodená.
Ak je napnutie príliš slabé alebo je reaz poškodená, mali by ste vymeni reaz.
Ak sa to nevykoná, reaz sa môže pretrhnú a spôsobi vážne zranenie.
•
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Uvonené, opotrebované alebo poškodené súčasti môžu spôsobi prevrhnutie
bicykla, čoho dôsledkom môže by vážne poranenie. Odporúčame používa iba
originálne náhradné diely značky Shimano.
•
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Ak nastavenia nie sú správne vykonané, reaz môže spadnú a to môže spôsobi,
že spadnete z bicykla, čo môže ma za následok vážne zranenie.
•
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte si ich na bezpečné
miesto, aby ste ich mohli v budúcnosti použi.
Poznámka
•
Ak preraovanie prevodov nie je plynulé, umyte prvok pre zabránenie pred
spadnutím reaze a namažte všetky pohyblivé diely.
•
Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veký, že nastavenie nie je možné, mali by
ste vymeni prvok pre zabránenie pred spadnutím reaze.
•
Prvok pre zabránenie pred spadnutím reaze by ste mali pravidelne čisti a
namaza všetky pohybujúce sa diely (mechanizmus a remenice).
•
Ak sa nedá vykona nastavenie radenia prevodov, skontrolujte stupeň paralelnosti
na zadnom konci bicykla. Tiež skontrolujte, či je namazaný kábel a či je vonkajšie
puzdro príliš dlhé alebo príliš krátke.
•
Ak počujete nezvyčajný hluk ako výsledok uvonenia v remenici, mali by ste ju
vymeni.
•
Ak sa reaz počas používania zosúva z ozubených kolies, vymeňte reaz a
ozubené kolesá.
•
Použitie rámu s interným vedením káblov sa výslovne neodporučuje, pretože má
tendenciu naruši funkciu radenia SIS spôsobenú jeho vysokým odporom káblov.
•
Vždy sa uistite, aby ste použili nastavovacie ložisko ozubeného kolesa s
rovnakými značkami skupiny. Nikdy nepoužívajte kombináciu
s ložiskom ozubeného kolesa s odlišnou značkou skupiny.
•
Použite vonkajšie puzdro, ktoré má stále zvyšnú dĺžku, a to aj
v prípade, ke sa úplne otočia rukoväte do obidvoch strán.
Okrem toho skontrolujte, či sa radiaca páka nedotýka rámu
bicykla, ke sa úplne vytočia rukoväte.
•
Pri kábli radenia prevodov sa používa špeciálny mazací
prostriedok (SIS-SP41). Nepoužívajte mazací prostriedok
DURA-ACE alebo iné typy mazacích prostriedkov, pretože v
opačnom prípade môžu spôsobi zhoršenie výkonu radenia prevodov.
•
Pred použitím namažte vnútorný kábel a vnútornú stranu vonkajšieho kábla, aby
ste zaručili ich dostatočnú kzavos.
•
Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálne vonkajšie puzdro a vodiaci
prvok kábla spodného držiaka.
•
Ovládanie pák spojených s radením prevodov, by sa malo vykona len po otočení
predného reazového kolesa.
•
Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo
poškodeniu majúcemu pôvod v normálnom používaní.
•
S akýmikovek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo
prevádzky sa obráte na profesionálneho predajcu bicyklov.
Nástroj na nastavenie
reaze
Reaz
9-rýchlostná vemi úzka
reaz, ako napríklad
CN-7701/CN-HG93
8-/7-/6-rýchlostná úzka
reaz, ako napríklad
CN-HG50/CN-HG40
Tvrdená spojovacia
závlačka
TL-CN32 / TL-CN27
TL-CN32 / TL-CN27
6.5mm
7.1mm
Strieborná
Čierna
Tvrdená spojovacia závlačka
Koncová
závlačka
Prepojovacia
závlačka
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Značky skupiny
1. Horné nastavenie
Otočte hornú nastavovaciu
skrutku, aby ste ju nastavili tak,
že vodiaca kladka bude pri
pohade zozadu v rovine s
vonkajšou rovinou najmenšieho
ozubeného kolesa.
Nastavenie SIS
Skrutka horného
nastavenia
Vonkajší okraj
najmenšieho
ozubeného kolesa
Vodiaca remenica
Pripojte kábel k zadnému
prvku pre zabránenie pred
spadnutím reaze a po
odstránení úvodnej vôle v
kábli ho opätovne zaistite k
zadnému prvku pre zabránenie
pred spadnutím reaze poda
zobrazenia na obrázku.
Potiahnite
Uahovací moment:
5 - 7 Nm
Drážka
Poznámka:
Uistite sa, že je
kábel zabezpečený
v drážke.
2. Nízke nastavenie
Otočte spodnú nastavovaciu skrutku tak, aby sa vodiaca
remenica pohla do polohy
priamo v rovine s najväčším
ozubeným kolesom
Vodiaca
remenica
Najväčšie
ozubené
koleso
Skrutka
spodného
nastavenia
Orezanie vonkajšieho puzdra
Po orezaní vonkajšieho puzdra zaguate koniec, aby mala
vnútorná strana otvoru rovnaký priemer.
K orezanému koncu
vonkajšieho puzdra
upevnite rovnaký
vonkajší koncový kryt.
Kryt vonkajšieho konca
*
Ak sa zadný prvok pre zabránenie pred spadnutím reaze vo
vekom rozsahu pohybuje, ako napríklad pri bicykloch so zadným
odpružením, odporúča sa, aby ste
opätovne nasadili kryt s hliníkovým
krytom príslušenstva.
Koniec vonkajšieho puzdra, ktoré
obsahuje hliníkový kryt by sa mal
nachádza na strane prvku pre zabránenie pred spadnutím reaze.
Hliníkový kryt
Strana prvku pre zabránenie pred
spadnutím reaze
Utesnený kryt
s jazýčkom na
gumenom štíte by
sa mal nainštalova
k zastavovaču
vonkajšieho puzdra
rámu.
Gumený štít
Gumený štít
Dávajte pozor, aby ste ho neohli
Utesnený kryt s jazýčkom
3. Používanie skrutky nastavenia vôle B
Namontujte reaz na najmenší reazový krúžok a najväčšie
ozubené koleso a otočte kukové rameno dozadu. Potom otočte
nastavovaciu skrutku
napnutia B, aby ste
nastavili vodiacu kladku čo
najbližšie k ozubenému
kolesu, ale nie tak blízko
aby sa ho dotkla. Následne
nastavte reaz na najmenšie
ozubené koleso a zopakujte
vyššie uvedený postup, aby
ste sa uistili, že sa
remenica nedotýka
ozubeného kolesa.
Najväčšie ozubené koleso Najmenšie ozubené koleso
Skrutka
nastavenia vôle B
4. Nastavenie SIS
Niekokokrát ovládajte radiacu páčku, aby ste preradili reaz na
2. ozubené koleso. Potom zatia, čo tlačíte páčku dostatočne na
to, aby ste cítili tlak v páčke, otočte kukovým ramenom.
Preraovanie na
3. prevod
Dotiahnite valcové puzdro
nastavenia vonkajšieho
puzdra, kým sa reaz nevráti
na 2. ozubené koleso.
(v smere hodinových ručičiek)
Uvonite valcové puzdro
nastavenia vonkajšieho
puzdra, kým sa reaz
nedotkne 3. ozubeného
kolesa a nevydá zvuk. (proti
smeru hodinových ručičiek)
Ke nepočujete
žiadny hluk
Najlepšie nastavenie
Najlepšie nastavenie pri radení páky je, ke páčka funguje
dostatočne na to, aby sa dostala do záberu a reaz sa
dotkla 3. ozubeného kolesa a vydala zvuk.
* Páku vráte do pôvodnej polohy (poloha, kde sa páka
nachádza na 2. nastavení ozubeného kolesa a uvoní sa)
a potom otočte kukové rameno v smere hodinových
ručičiek. Ak sa reaz dotýka 3. ozubeného kolesa a vydáva hluk,
otočte valcové puzdro nastavenia vonkajšieho puzdra mierne v smere
hodinových ručičiek, aby ste ho dotiahli, kým hluk neprestane a reaz
sa nebude pohybova plynulo.
Ovládajte páku, aby ste preraovali prevody a skontrolujte, či sa pri
žiadnej polohe prevodu nevyskytne hluk.
Na dosiahnutie najlepšieho výkonu SIS pravidelne mažte všetky
časti prevodovky výkonu.
Nastavovacia skrutka Nastavovacia skrutka
6,5 mm
7,1 mm
Uvedomte si, prosím: technické údaje podliehajú zmenám z dôvodu zdokonalení bez
predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
slk_281045_SI_5W60A_002 25-06-2008 14:48 Page 1