SK
- 49 -
Prístroj smie byť použitý len na ten účel, na ktorý
bol určený. Akékoľvek iné odlišné použitie sa
považuje za nespĺňajúce účel použitia. Za škody
alebo zranenia akéhokoľvek druhu spôsobené
nesprávnym používaním ručí používateľ / obslu-
hujúca osoba, nie však výrobca.
Prosím berte ohľad na skutočnosť, že naše príst-
roje neboli svojim určením konštruované na profe-
sionálne, remeselnícke ani priemyselné použitie.
Nepreberáme žiadne záručné ručenie, ak sa
prístroj bude používať v profesionálnych, reme-
selníckych alebo priemyselných prevádzkach ako
aj na činnosti rovnocenné s takýmto použitím.
4. Technické údaje
Sieťové napätie: .....................220-240 V ~ 50 Hz
Nominálny príkon max.: .............................. 35 W
Nominálne výstupné napätie: ................ 12 V d.c.
Menovitý výstupný prúd max.: ........................ 2 A
Trieda ochrany: .................................................. II
Druh krytia: .................................................. IP65
Teplota okolia: .............................. -20 °C – 40 °C
Kapacita batérie: .....................................3-60 Ah
Kapacita batérie v režime „Maintain“ (max. 1 A): .
...............................................................3 – 32 Ah
5. Obsluha
Presvedčte sa pred zapojením prístroja do siete o
tom, či údaje na údajovom štítku prístroja súhlasia
s údajmi elektrickej siete.
Nebezpečenstvo! Nenabíjajte zamrznuté baté-
rie.
Prosím dodržiavajte pritom upozornenia
v návodoch na obsluhu automobilu, rádia,
navigačného systému atď.
Upozornenie pre automatické nabíjanie
Táto nabíjačka je mikroprocesorom riadená au-
tomatická nabíjačka, t.j. je určená predovšetkým
na nabíjanie bezúdržbových batérií ako aj na
dlhodobé nabíjanie a udržovanie nabitého stavu
batérií, ktoré nie sú trvale v prevádzke, napr. pre
historické vozidlá, vozidlá na voľný čas, záhradné
traktory a podobne. Pomocou mikroprocesoru
sa uskutočňuje nabíjanie vo viacerých stupňoch.
Posledný stupeň nabitia, udržiavacie nabíjanie,
udržiava kapacitu batérie na 95 – 100 % a tým je
batérie stále plne nabitá. Proces nabíjania nie je
potrebné kontrolovať. Pri nabíjaní počas dlhšej
doby napriek tomu nenechávajte batériu bez do-
zoru, aby ste mohli v prípade poruchy nabíjačku
ručne odpojiť zo siete.
5.1 Vysvetlenie symbolov (obr. 2)
A Stav nabitia batérie: 25 %
B Stav nabitia batérie: 50 %
C Stav nabitia batérie: 75 %
D Stav nabitia batérie: 100 %
E Nabíjanie 12 V batérie (batéria s kyselinou
olovnatou, AGM batéria a GEL batéria).
F Nabíjanie 12 V batérie (batéria s kyselinou
olovnatou, AGM batéria a GEL batéria)
v zimnej prevádzke pri –20 °C až +5 °C.
Nebezpečenstvo! Nenabíjajte zamrznuté ba-
térie.
G Nabíjanie 12 V batérie (batéria s kyselinou
olovnatou, AGM batéria a GEL batéria) v
režime udržovania nabitého stavu s max. 1 A
nabíjacím prúdom.
H Nesprávne pripojené svorky (prepólované)
alebo skrat
5.2 Nastavenia nabíjania
Stlačením tlačidla „Mode“ (obr. 2/pol. 1) sa dajú
nastaviť funkcie nabíjania 12 V (obr. 2/pol. E) a
12 V zimná prevádzka (obr. 2/pol. F). Pre batérie
s malou kapacitou (p. Technické údaje) alebo na
udržovanie nabitého stavu môžete využiť režim
„Maintain“ s redukovaným maximálnym nabíjacím
prúdom. Zodpovedajúc vykonaným nastaveniam
sa rozsvieti jedna z kontroliek LED obr. 2/pol. E-G.
5.3 Nabíjanie batérie:
•
Uvoľnite alebo odoberte zátky batérie (ak sú
prítomné na batérii).
•
Skontrolujte stav kyseliny v batérii. Ak to je
potrebné, doplňte destilovanú vodu (ak to je
možné). Pozor! Kyselina batérie je žieravá.
Ostreknutie kyselinou je potrebné dôkladne
opláchnuť vodou, v prípade potreby vyhľadať
lekára.
•
Zapojte najskôr červený nabíjací kábel na
kladný pól batérie.
•
Potom sa odstráni čierny nabíjací kábel z
batérie a zapojí sa benzínové vedenie na ka-
rosérii.
•
Výstraha! Obvykle je záporný pól batérie
spojený s karosériou a pri nabíjaní môžete
postupovať podľa vyššie uvedeného popisu.
Vo výnimočnom prípade môže byť s karoséri-
ou spojený kladný pól batérie (uzemnenie
kladného pólu). V takomto prípade pripojte
Anl_CE_BC_2_M_SPK9.indb 49Anl_CE_BC_2_M_SPK9.indb 49 14.03.2019 07:12:3514.03.2019 07:12:35