<SM-RT62>
■ Montáž brzdovej páčky
■ Inštalácia strmeňov
Použite rúčku riadidiel s maximálnym
vonkajším priemerom 32 mm.
Uťahovací moment:
6 - 8 N•m
Uťahovací moment:
6 - 8 N•m
1. Inštalácia kolesa bicykla. Uvoľnite
upevňovacie skrutky strmeňa
a následne strmene nainštalujte
na rámy tak, aby strmene fungovali
na ľavej aj na pravej strane.
Skrutka strmeňa so
svorkou
Upevňovacie skrutky strmeňa
2. S nasadenými ochrannými rukavicami zatlačte na adaptér v smere proti
pohybu hodinových ručičiek pri súčasnom uťahovaní skrutky strmeňa so
svorkou.
3. Zaistenie kábla
Vnútorný kábel pretiahnite cez
nastavovaciu skrutku kábla
a následne utiahnite upevňovaciu
skrutku kábla.
6. Stlačte asi 10 krát brzdovú páku,a to dokiaľ sa nedotkne riadidiel a skontrolujte,
že nedochádza k žiadnym problémom týkajúcich sa prvkov; taktiež skontrolujte,
že rotory a doštičky si počas otáčania kolesa navzájom neprekážajú.
7. Pre odstránenie akéhokoľvek uvoľnenia kábla otočte
nastavovacou skrutkou kábla.
Skrutka strmeňa so svorkou
Adaptér
Uťahovací moment:
6 - 8 N•m
Uťahovací moment:
6 - 8 N•m
4. Počas stlačenia brzdovej páky nastavte strmene do požadovanej polohy
a následne utiahnite upevňovacie skrutky strmeňa.
Uťahovací moment:
6 - 8 N•m
Upevňovacia skrutka
kábla
Vnútorný kábel
Asi 10 krát
stlačte
Asi 10 krát
stlačte
Tri skrutky zaistite pomocou krytu, ako je to znázornené na obrázku s cieľom
zabrániť uvoľneniu skrutiek.
Uzávery
< Vpredu > < Vzadu >
■ Pre post mount typ
Uzávery
■ Nastavenie pokiaľ sú doštičky opotrebované
Pomocou 3 mm Allenovho kľúča utiahnite nastavovaciu skrutku doštičky na
strmeňoch tak, aby obe svetlosti (A) a (B) boli 0,2 - 0,4 mm.
Pokiaľ sú brzdové doštičky opotrebovaný na hrúbku menej ako 0,5 mm,
vymeňte ich.
Výmena brzdových doštičiek
1. Demontujte koleso bicykla z rámu a následne demontujte brzdové doštičky
tak, ako je to znázornené na obrázku.
2. Uvoľnite nastavovaciu skrutku
doštičiek a uvoľnite ich otáčaním
nastavovacích skrutiek kábla pri
hlavnej časti strmeňa v smere
hodinových ručičiek.
Nastavovacia skrutka kábla
Všeobecné informácie o bezpečnosti
VAROVANIE
• Počas montáže alebo údržby kolesa venujte zvláštnu pozornosť
ochrane prstov pred rotujúcim rotorom brzdného kotúča. Rotor je
dostatočne ostrý na to, aby spôsobil vážne poranenie prstov
v prípade, že by sa prsty zachytili do otvorov pohybujúceho sa rotora.
• Nastavte vnútorný kábel tak, aby prečnievajúca dĺžka bola menej ako
20 mm. Pokiaľ bude prečnievajúca dĺžka dlhšia, koniec vnútorného
kábla sa môže zachytiť do rotora, čo môže mať za následok
zablokovanie kolesa s dôsledkom prevrhnutia bicykla s možnými
vážnymi poraneniami.
• Počas brzdenia sa strmene a rotor zohrejú, a preto sa ich počas
jazdy alebo ihneď po zosadnutí z bicykla nedotýkajte, inak sa môžete
popáliť. Pred pokusom o nastavenie bŕzd skontrolujte, či sa brzdové
súčiastky dostatočne ochladili.
• Pred jazdou na bicykli sa vždy presvedčte, že predné a zadné brzdy
pracujú správne.
• Pred jazdou na bicykli skontrolujte, že hrúbka doštičiek je 0,5 mm a viac.
• Dajte pozor, aby sa na rotor a brzdové doštičky nedostal žiadny olej
alebo mazivo, inak brzdy nebudú správne pracovať.
• Ak sa na doštičky dostane olej alebo mazivo, mali by ste doštičky
vymeniť. Ak sa na rotor dostane olej alebo mazivo, mali by ste vyčistiť
rotor. Ak to neurobíte, brzdy nebudú správne pracovať.
• Skontrolujte, či brzdové lanko nie je hrdzavé alebo rozstrapkané a ak nájdete tieto
známky, lanko ihneď vymeňte. Ak to neurobíte, brzdy nebudú správne pracovať.
• Počas daždivého počasia bude požadovaná brzdná dráha dlhšia.
Znížte rýchlosť a používajte brzdy skôr a jemne.
• Ak je povrch cesty mokrý, kolesá sa ľahšie šmyknú. Ak sa kolesá šmyknú, môžete
spadnúť z bicykla. Aby ste tomu zabránili, znížte rýchlosť a používajte brzdy skôr
a jemne.
• Skontrolujte, či rýchlo upínacia páčka je na pravej strane (strana protiľahlá k rotoru).
Ak je rýchloupinák na rovnakej strane ako rotor, hrozí nebezpečenstvo, že by mohol
zasiahnuť do rotora, preto skontrolujte, či nezasahuje.
• Je dôležité, aby ste úplne rozumeli činnosti brzdného systému na vašom bicykli.
Nesprávne používanie brzdného systému bicykla môže mať za následok stratu kontroly
alebo nehodu, ktorá by mohla viesť k vážnemu zraneniu. Pretože ovládanie každého
bicykla môže byť odlišné, určite sa naučte správnu brzdiacu techniku (vrátane tlaku na
brzdnú páčku a charakteristiky ovládania bicykla)a činnosť vášho bicykla. Môžete to
urobiť konzultáciou s predajcom bicyklov, prečítaním si príručky k bicyklu a nacvičením
techniky jazdenia a brzdenia.
• Ak prednú brzdu budete aplikovať veľmi silno, koleso sa môže zablokovať a bicykel sa
môže prevrhnúť dopredu s dôsledkom vážneho poranenia.
• Kotúčové brzdy R505 sú navrhnuté na optimálny výkon pri používaní v spojení
s BR-R505 (strmene), BL-R770/ST-6600 (brzdová páčka), SM-RT61, SM-RT62 (rotor)
a jednotkou doštičiek Shimano (M06). Páčky na 2,5 prsta použite na konzolové brzdy
ako je BL-R770 alebo použite STI páčky ako brzdové páčky pre cestné bicykle
ST-6600. Nepoužívajte v kombinácii s brzdovými páčkami V-BRAKE. V prípade použitia
v kombinácii s brzdovými páčkami V-BRAKE nebude možné dosiahnuť správnu brzdovú
silu. Pri používaní v kombinácii s pákami na 4 prsty, ako je BL-T400/ST-T400, brzdová
sila bude vyššia. Na základe toho a v rámci niektorých podmienok, ako sú určité jazdné
polohy alebo celková hmotnosť môže dôjsť k prevrhnutiu bicykla s dôsledkom
poranenia,a to pokiaľ nebudete venovať správnu pozornosť.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla,
čoho dôsledkom môže byť vážne poranenie. Odporúčame používať iba originálne
náhradné diely značky Shimano.
• Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné miesto,
aby ste ich mohli v budúcnosti použiť.
• Kotúčové brzdy majú určitú dobu zahriatia a brzdná sila sa postupne zvyšuje, ako
pokračuje doba záhrevu. Uistite sa, že ste sa vyhli akýmkoľvek takýmto zvýšeniam
brzdnej sily počas používania bŕzd v dobe zahrievania. Rovnaká vec sa stane, keď sú
vymenené brzdové doštičky alebo rotor.
Poznámka
• Ak upevňovací výčnelok brzdového strmeňa a koncovka rámu nie sú paralelné, rotor
a strmeň sa môžu dotýkať.
• Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo
poškodeniu majúcemu pôvod v normálnom používaní.
VÝSTRAHA
Technicko servisné pokyny
Kotúčový brzdný systém
(pre cestné bicykle)
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu
kombináciu.
Menej ako
20 mm
4. Po overení, že brzdová doštička
a rotor sa navzájom nedotýkajú overte,
že nedochádza ku žiadnym problémom
pri stlačení brzdovej páky.
A
A
B
B
A
A
B
B
Nastavovacia skrutka doštičky
Nastavovacia skrutka
kábla
Nastavovacia skrutka doštičky
(0,2 - 0,4 mm) (0,2 - 0,4 mm)
3. Namontujte nové brzdové doštičky.
V tomto štádiu nezabudnite
namontovať poistný krúžok.
Uťahovací moment:
2 - 4 N•m
Nastavovacia
skrutka kábla
Montáž
■ Viazanie špicov kolesa
Skontrolujte, či špice boli zviazané tak, ako je to zobrazené na obrázku.
Nemožno použiť radiálnu montáž.
Stiahnite špice tak, ako je to znázornené nižšie na obrázku 1 pre ľavú stranu
predného kolesa (strana, kde je namontovaný rotor) a ľavú a pravú stranu
zadného kolesa a tak, ako je to znázornené nižšie na obrázku 2 pre pravú stranu
predného kolesa.
■ Montáž rotora
<SM-RT61>
Na náboj nainštalujte rotor a upevňovaciu
lištu rotora a následne nainštalujte
a utiahnite skrutky tak, ako je to
znázornené na obrázku 1.
Nasaďte si ochranné rukavice a vyviňte
silu na rotor, aby ste ho točili v smere
hodinových ručičiek, ako je to
znázornené na obrázku 2. Pri tom zároveň
utiahnite upevňovacie skrutky rotora
v poradí znázornenom na obrázku.
Pomocou plochého skrutkovača alebo
podobného náradia ohnite okraje upevňovacej
lišty ponad hlavy skrutiek ako je znázornené na
obrázku 3.
Smer
otáčania
kolesa
Ľavé
predné
Ľavé
zadné
Pravé
zadné
Pravé predné
Obr. 1 Obr. 2
Obr. 1
Uťahovacia lišta
Rotor
Náboj
Upevňovacie skrutky
rotora (#T25 torx)
Uťahovací moment:
2 - 4 N•m
Obr. 2 Obr. 3
Uťahovacia lišta
<BL-R770>
Na inštaláciu použite 5 mm Allenov kľúč.
<BL-R770> <ST-6600 / ST-5600>
Inštalačný krúžok rotora
TL-LR15
Uťahovací moment:
40 - 50 N•m
<ST-6600 / ST-5600>
Montážnu zostavu zaistite inštalačnou
maticou k vonkajšej strane konzoly. Kryt
konzoly potiahnite naspäť a pomocou
5 mm Allenovho kľúča utiahnite skrutku.
5 mm Allenov kľúč
5 mm Allenov kľúč
kryt konzoly
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na:
http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám b ez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
Brzdová doštička Poistný krúžok 3 mm Allenov kľúč
5. Uvoľnite nastavovaciu skrutku doštičky o dve
kliknutia.
Doštičky
Rotor
Nastavovacia skrutka doštičky
SI-8E80A-002-02
SI-8E80A-002
Nastavovaciu skrutku doštičiek
utiahnite tak, aby svetlosť medzi
brzdovou doštičkou a rotorom bola
0,2 - 0,4 mm.
Strmeň BR-R505
Páčka brzdy BL-R770 / ST-6600 / ST-5600
Rotor SM-RT61, SM-RT62
Jednotka brzdovej doštičky (kovové doštičky) M06
Brzdové lanko
2 mm
0,5 mm
Počas inštalácie prvkov na povrchy karbónového rámu si u výrobcu karbónového
rámu overte jeho odporúčania ohľadne uťahovacieho momentu, a to aby ste
zabránili nadmernému utiahnutiu, ktoré by mohlo spôsobiť poškodenie
karbónového materiálu a/alebo nedostatočnému utiahnutiu, ktoré by mohlo
spôsobiť nedostatočné upnutie prvkov.
inštalačná matica