Shimano BR-M375 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Nižšie nájdete stručné informácie pre Kotúčové brzdy M375 M375, BR-M375, ST-M410, ST-M360, BL-M421, SM-RT30, SM-RT53, SM-RT51, B01S, T300 T300, T400 T400. Tieto pokyny vám pomôžu s inštaláciou a údržbou kotúčových bŕzd Shimano, vrátane nastavenia brzdových doštičiek a správnej údržby káblov. Získajte maximálny výkon a bezpečnosť pri jazde.

Nižšie nájdete stručné informácie pre Kotúčové brzdy M375 M375, BR-M375, ST-M410, ST-M360, BL-M421, SM-RT30, SM-RT53, SM-RT51, B01S, T300 T300, T400 T400. Tieto pokyny vám pomôžu s inštaláciou a údržbou kotúčových bŕzd Shimano, vrátane nastavenia brzdových doštičiek a správnej údržby káblov. Získajte maximálny výkon a bezpečnosť pri jazde.

Technicko servisné pokyny SI-8JW0A-001
Kotúčový brzdný systém
(pre terénne typy)
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu
kombináciu.
Viazanie špicov kolesa
Skontrolujte, či špice boli zviazané tak, ako je to zobrazené na obrázku.
Nemožno použiť radiálnu montáž.
Stiahnite špice tak, ako je to znázornené nižšie na obrázku 1 pre ľavú stranu predného
kolesa (strana, kde je namontovaný rotor) a ľavú a pravú stranu zadného kolesa a tak, ako
je to znázornené nižšie na obrázku 2 pre pravú stranu predného kolesa.
Montáž rotora
< Typ so 6 skrutkami >
Na náboj nainštalujte rotor a upevňovaciu
lištu rotora a následne nainštalujte a utiahnite
skrutky tak, ako je to znázornené na obrázku
1.
Montáž brzdovej páčky
Inštalácia strmeňov
Pomocou plochého skrutkovača
alebo podobného náradia
ohnite okraje upevňovacej lišty
ponad hlavy skrutiek ako je
znázornené na obrázku 3.
Obr. 1
Uťahovacia lišta
Rotor
Náboj
Upevňovacie skrutky
rotora (#T25 torx)
Obr. 2 Obr. 3
Uťahovacia lišta
Použite rúčku riadidiel s maximálnym
vonkajším priemerom 32 mm.
Uťahovací moment: 6 - 8 N•m
1. Inštalácia kolesa bicykla. Uvoľnite
upevňovacie skrutky strmeňa a
následne strmene nainštalujte na rámy
tak, aby strmene fungovali na ľavej aj
na pravej strane.
Skrutka strmeňa so svorkou
5 mm Allenov kľúč
Upevňovacie skrutky strmeňa
2. S nasadenými ochrannými rukavicami zatlačte na adaptér v smere proti pohybu hodinových
ručičiek pri súčasnom uťahovaní skrutiek strmeňa so svorkou.
1. Vnútorný kábel pretiahnite cez nastavovaciu
skrutku kábla a následne utiahnite
upevňovaciu skrutku kábla, pričom rameno
musí byť v počiatočnej polohe.
4. Stlačte asi 10 krát brzdovú páku,a to
dokiaľ sa nedotkne riadidiel a
skontrolujte, že nedochádza k žiadnym
problémom týkajúcich sa prvkov; taktiež
skontrolujte, že rotory a doštičky si
počas otáčania kolesa navzájom
neprekážajú.
5. Pre odstránenie akéhokoľvek uvoľnenia kábla otočte
nastavovacou skrutkou kábla.
Skrutky strmeňa so svorkou
Adaptér
Uťahovací moment: 6 - 8 N•m
Uťahovací moment: 6 - 8 N•m
Nastavovacia
skrutka kábla
Upevňovacia
skrutka kábla
5 mm Allenov kľúč
Lanko
Asi 10 krát
stlačte
Tri skrutky zaistite pomocou krytu, ako je to znázornené na obrázku s cieľom zabrániť
uvoľneniu skrutiek.
Uzávery
< Vpredu > < Vzadu >
Pre typ post mount
Uzávery
Nastavenie pokiaľ sú doštičky opotrebované
Pomocou nastavovacích skrutiek kábla pri brzdovej páke a hlavnej časti strmeňa a taktiež aj
pomocou nastavovacích skrutiek doštičiek nastavte svetlosť pre doštičky, ktoré sú
opotrebované. Doštičky je možné aj naďalej používať, a to dokiaľ obloženie doštičky má
0,5a viac mm hrúbku.
Počas nastavovania v prípade opotrebovanej doštičky použite ako nastavovaciu skrutku
kábla, tak aj nastavovaciu skrutku doštičky. Pokiaľ použijete iba nastavovaciu skrutku
kábla, nebude možné používať doštičku až do dosiahnutia štandardnej hrúbky pre
výmenu, ktorá je 0,5 mm. Okrem toho si môžu doštička a rotor navzájom prekážať, a to aj
počas doby nepoužívania bŕzd.
Pokiaľ sú brzdové doštičky opotrebovaný na hrúbku menej ako 0,5 mm, vymeňte ich.
Nastavte tak, aby svetlosti A a B boli v rozmedzí 0,2 - 0,5 mm.
Nastavovacia skrutka
doštičky
Nastavovacia skrutka kábla
Pad adjusting screw
< Strana B >
Nastavte utiahnutím nastavovacej skrutky
doštičky.
< Strana A >
Nastavenie vykonajte otáčaním
nastavovacej skrutky kábla pri brzdovej
páke alebo hlavnej časti strmeňa.
Výmena brzdových doštičiek
2. Uvoľnite nastavovaciu skrutku doštičiek a
uvoľnite ich otáčaním nastavovacích skrutiek
kábla pri brzdovej páke a hlavnej časti strmeňa
v smere hodinových ručičiek.
3. Namontujte nové brzdové doštičky Potom
ohnutím otvorte závlačku. Nastavovaciu skrutku
doštičiek utiahnite tak, aby svetlosť medzi
brzdovou doštičkou a rotorom bola
0,2 - 0,5 mm.
4. Po overení, že brzdová doštička a rotor sa
navzájom nedotýkajú overte, že nedochádza ku
žiadnym problémom pri stlačení brzdovej páky.
Brzdová doštička
Nastavovacia skrutka kábla
Nastavovacia skrutka
doštičky
Závlačka
Závlačka
< Typ so systémom Center Lock >
Poistný krúžok držiaci rotor
TL-LR15
Uťahovací moment: 40 - 50 N•m
Zaistenie kábla
Nastavovacia skrutka kábla
2. Počas stlačenia brzdovej páky nastavte strmene do
požadovanej polohy a následne striedavo a malou silou
utiahnite dve upevňovacie skrutky strmeňa.
Uťahovací moment: 6 - 8 N•m
3. Uvoľnite nastavovaciu skrutku doštičky o
tri kliknutia.
Doštičky
Rotor
Nastavovacia skrutka doštičky
5 mm Allenov kľúč
Nasaďte si ochranné rukavice a vyviňte silu
na rotor, aby ste ho točili v smere
hodinových ručičiek, ako je to znázornené na
obrázku 2. Pri tom zároveň utiahnite
upevňovacie skrutky rotora v poradí
znázornenom na obrázku.
Uťahovací moment: 2 - 4 N•m
Inštalácia
Na montáž tohto výrobku sú nevyhnutné nasledujúce nástroje.
* TORX je registrovanou obchodnou značkou spoločnosti Camcar LLC.
1. Demontujte koleso bicykla z rámu a následne demontujte brzdové doštičky tak, ako je to
znázornené na obrázku.
Všeobecné informácie obezpečnosti
VÝSTRAHA
Počas montáže alebo údržby kolesa venujte zvláštnu pozornosť ochrane
prstov pred rotujúcim rotorom brzdného kotúča. Rotor je dostatočne ostrý
na to, aby spôsobil vážne poranenie prstov v prípade, že by sa prsty
zachytili do otvorov pohybujúceho sa rotora.
Nastavte lanko tak, aby prečnievajúca dĺžka bola menej ako 20 mm. Pokiaľ
bude prečnievajúca dĺžka dlhšia, koniec vnútorného kábla sa môže
zachytiť do rotora, čo môže mať za následok zablokovanie kolesa s
dôsledkom prevrhnutia bicykla s možnými vážnymi poraneniami.
Počas brzdenia sa strmene arotor zohrejú, a preto sa ich počas jazdy
alebo ihneď po zosadnutí zbicykla nedotýkajte, inak sa môžete popáliť.
Pred pokusom onastavenie bŕzd skontrolujte, či sa brzdové súčiastky
dostatočne ochladili.
Pred jazdou na bicykli sa vždy presvedčte, že predné azadné brzdy pracujú
správne.
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, že hrúbka doštičiek je 0,5 mm a viac.
Pokiaľ počas používania bŕzd dochádza k vydávaniu hluku, môže to
znamenať, že brzdové doštičky sú opotrebované nad mieru použiteľnosti. Po
overení, že brzdový systém dostatočne vychladol skontrolujte hrúbku
brzdových doštičiek.
Pokiaľ sú na brzdových doštičkách viditeľné indikátory opotrebovania,
brzdové doštičky vymeňte.
Dajte pozor, aby sa na rotor abrzdové doštičky nedostal žiadny olej alebo
mazivo, inak brzdy nebudú správne pracovať.
Ak sa na doštičky dostane olej alebo mazivo, mali by ste doštičky vymeniť. Ak
sa na rotor dostane olej alebo mazivo, mali by ste vyčistiť rotor. Ak to
neurobíte, brzdy nebudú správne pracovať.
Skontrolujte, či brzdové lanko nie je hrdzavé alebo rozstrapkané a ak nájdete tieto známky,
lanko ihneď vymeňte. Ak to neurobíte, brzdy nebudú správne pracovať.
Počas daždivého počasia bude požadovaná brzdná dráha dlhšia.
Znížte rýchlosť a používajte brzdy skôr a jemne.
Ak je povrch cesty mokrý, kolesá sa ľahšie šmyknú. Ak sa kolesá šmyknú, môžete spadnúť
zbicykla. Aby ste tomu zabránili, znížte rýchlosť a používajte brzdy skôr a jemne.
Ak je rýchloupinák na rovnakej strane ako rotor, hrozí nebezpečenstvo, že by mohol
zasiahnuť do rotora, preto skontrolujte, či nezasahuje.
Je dôležité, aby ste úplne rozumeli činnosti brzdného systému na vašom bicykli. Nesprávne
používanie brzdného systému bicykla môže mať za následok stratu kontroly alebo nehodu,
ktorá by mohla viesť k vážnemu zraneniu. Pretože ovládanie každého bicykla môže byť
odlišné, určite sa naučte správnu brzdiacu techniku (vrátane tlaku na brzdnú páčku a
charakteristiky ovládania bicykla)a činnosť vášho bicykla. Môžete to urobiť konzultáciou
spredajcom bicyklov, prečítaním si príručky k bicyklu a nacvičením techniky jazdenia a
brzdenia.
Ak prednú brzdu budete aplikovať veľmi silno, koleso sa môže zablokovať a bicykel sa môže
prevrhnúť dopredu s dôsledkom vážneho poranenia.
Kotúčové brzdyM375 sú navrhnuté na optimálny výkon pri používaní v spojení
sBR-M375 (strmene), ST-M410/M360/BL-M421 (brzdová páčka),
SM-RT30/53/51 (rotor) a jednotkou doštičiek Shimano (B01S). Použitá brzdová
páka by mala byť páka na dva prsty pre brzdy V-Brakes, ako je ST-M410/M360/
BL-M421. Pri používaní v kombinácii s pákami na 4 prsty, ako je ST-T300/T400,
brzdová sila bude vyššia. Na základe toho a v rámci niektorých podmienok, ako
sú určité jazdné polohy alebo celková hmotnosť môže dôjsť k prevrhnutiu bicykla
sdôsledkom poranenia,a to pokiaľ nebudete venovať správnu pozornosť.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené,
opotrebované alebo poškodené súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho dôsledkom
môže byť vážne poranenie. Odporúčame používať iba originálne náhradné diely značky
Shimano.
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny aodložte ich na bezpečné miesto, aby
ste ich mohli vbudúcnosti použiť.
Kotúčové brzdy majú určitú dobu zahriatia abrzdná sila sa postupne zvyšuje, ako pokračuje
doba záhrevu. Uistite sa, že ste sa vyhli akýmkoľvek takýmto zvýšeniam brzdnej sily počas
používania bŕzd vdobe zahrievania. Rovnaká vec sa stane, keď sú vymenené brzdové
doštičky alebo rotor.
Poznámka
Rotor SM-RT30/53/51 by sa nemal používať v spojení s kaučukovými doštičkami. Pokiaľ
sa používa v spojení s kovovými doštičkami, doštičky sa opotrebujú veľmi rýchlo.
Ak upevňovací výčnelok brzdového strmeňa akoncovka rámu nie sú paralelné, rotor
astrmeň sa môžu dotýkať.
Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu
majúcemu pôvod vnormálnom používaní.
Indikátory
opotrebovania
doštičiek
VÝSTRAHA
Menej ako
20 mm
SI-8JW0A-001-02
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na: http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
Smer
otáčania
kolesa
Ľavé
predné
Ľavé
zadné
Pravé
zadné Pravé predné
Obr. 1 Obr. 2
2 mm 0,5 mm
Strmeň BR-M375
Brzdová páčka ST-M410 / ST-M360 / BL-M421
Rotor SM-RT30 / SM-RT53 / SM-RT51
Jednotka brzdovej doštičky (kaučukové doštičky) B01S
Brzdové lanko
Miesto použitia Nástroj
Upevňovacia skrutka rotora (SM-RT51) # T25 TORX
®
*
Uťahovacia lišta (SM-RT51) Plochý skrutkovač
Poistný krúžok držiaci rotor (SM-RT30/53) TL-LR15
Upevňovacia skrutka brzdovej páčky 5 mm Allenov kľúč
Skrutka strmeňa so svorkou 5 mm Allenov kľúč
Upevňovacia skrutka strmeňa 5 mm Allenov kľúč
Upevňovacia skrutka kábla 10 mm kľúč / 5 mm Allenov kľúč
Nastavovacia skrutka doštičky 5 mm Allenov kľúč
Závlačka Rádiotechnické kliešte
  • Page 1 1

Shimano BR-M375 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Nižšie nájdete stručné informácie pre Kotúčové brzdy M375 M375, BR-M375, ST-M410, ST-M360, BL-M421, SM-RT30, SM-RT53, SM-RT51, B01S, T300 T300, T400 T400. Tieto pokyny vám pomôžu s inštaláciou a údržbou kotúčových bŕzd Shimano, vrátane nastavenia brzdových doštičiek a správnej údržby káblov. Získajte maximálny výkon a bezpečnosť pri jazde.