Shimano FH-RM70 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Všeobecné informácie obezpečnosti
VÝSTRAHA
Ak je potrebné nastaviť dĺžku reťaze kvôli zmene počtu zubov
ozubeného kolesa, rez vykonajte na inom mieste ako je miesto, kde
sa reťaz spojila pomocou tvrdenej spojovacej závlačky, alebo na
koncovej závlačke. Reťaz sa poškodí, ak sa rozreže na mieste, kde
sa spojila pomocou tvrdenej spojovacej závlačky alebo koncovej
závlačky.
Skontrolujte, či je napnutie reťaze správne ači reťaz nie je poškodená. Ak je napnutie príliš slabé
alebo je reťaz poškodená, mali by ste vymeniť reťaz. Ak sa to nevykoná, reťaz sa môže pretrhnúť
aspôsobiť vážne zranenie.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené,
opotrebované alebo poškodené súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho dôsledkom môže
byť vážne poranenie. Odporúčame používať iba originálne náhradné diely značky Shimano.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Ak nastavenia nie
sú správne vykonané, reťaz môže spadnúť a to môže spôsobiť, že spadnete zbicykla, čo môže mať
za následok vážne zranenie.
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny aodložte ich na bezpečné miesto, aby ste ich
mohli vbudúcnosti použiť.
Poznámka
Ak preraďovanie prevodov nie je plynulé, umyte prehadzovačku a namažte všetky pohyblivé diely.
Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veľký, že nastavenie nie je možné, mali by ste vymeniť
prehadzovačku.
Pravidelne by ste mali čistiť prehadzovačku anamazať všetky pohybujúce sa diely (mechanizmus a
kladky).
Ak sa nedá vykonať nastavenie radenia prevodov, skontrolujte stupeň paralelnosti zadnej časti
bicykla. Tiež skontrolujte, či je namazaný kábel ači je vonkajší bovden príliš dlhý alebo príliš krátky.
Ak počujete nezvyčajný hluk ako výsledok uvoľnenia vkladke, mali by ste ju vymeniť.
Ak sa koleso stane tuhým aťažko otáčateľným, mali by ste ho namazať mazivom.
Dovnútra náboja nedávajte žiadny olej, inak vyplavíte mazivo.
Ozubené kolesá by ste mali pravidelne umývať neutrálnym čistiacim prostriedkom a potom ich znovu
namazať. Okrem toho, čistenie reťaze neutrálnym čistiacim prostriedkom ajej namazanie môže byť
účinným spôsobom na predĺženie životnosti ozubených kolies areťaze.
Ak sa reťaz počas používania zosúva zozubených kolies, vymeňte reťaz aozubené kolesá.
Vždy používajte zostavu ozubených kolies srovnakými skupinovými značkami.
Nikdy nepoužívajte kombináciu ozubeného kolesa sodlišnou skupinovou
značkou.
Použitie rámu sinterným vedením káblov sa výslovne neodporúča, pretože má
tendenciu narušiť funkciu radenia SIS spôsobenú vysokým odporom káblov.
Použite vonkajší bovden, ktorý má stále zvyšnú dĺžku, ato aj v prípade, keď sa
úplne otočia rukoväte do obidvoch strán. Okrem toho skontrolujte, či sa radiaca
páka nedotýka rámu bicykla, keď sa úplne vytočia rukoväte.
Pred použitím namažte lanko avnútornú stranu vonkajšieho bovdenu, aby ste
zaručili ich dostatočnú kĺzavosť.
Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálny vonkajší bovden avodiaci prvok kábla stredovej
osky.
Ovládanie pák spojených sradením prevodov by sa malo vykonať len po otočení predného
ozubeného kolesa.
Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu majúcemu
pôvod vnormálnom používaní.
S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo prevádzky sa
obráťte na profesionálneho predajcu bicyklov.
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Skupinové značky
Tvrdená spojovacia závlačka
Koncová
závlačka
Prepojovacia
závlačka
Technicko servisné pokyny SI-6U9RA-001
Systém zadného pohonu
Technické údaje
Zadná prehadzovačka
Kombinácia zubov kazetového ozubeného kolesa
Rapidfire Plus
Voľný náboj
Výmena telesa voľnobehu
Po odstránení osi náboja
odstráňte upevňovaciu maticu
voľnobehu (vo vnútri telesa
voľnobehu) a potom vymeňte
teleso voľnobehu.
Poznámka:
Nepokúšajte sa rozobrať teleso
voľnobehu, pretože to môže mať
za následok poruchu.
SL-M390
SL-M390
ST-M390 / ST-EF65
Teleso voľnobehu
Upevňovacia matica telesa
voľnobehu
Podložka telesa
voľnobežky
10 mm Allenov kľúč
(TL-WR37)
Demontáž
Montáž
Uťahovací moment:
35 - 50 N•m
Na dosiahnutie najlepšieho výkonu SIS pravidelne mažte všetky časti
radiaceho mechanizmu.
5. Nastavenie SIS
Niekoľkokrát pohnite radiacu páčku, aby ste preradili reťaz na 2. ozubené
koleso. Potom zatiaľ, čo tlačíte páčku dostatočne na to, aby ste cítili tlak
vpáčke, otočte kľukovým ramenom.
Preraďovanie na
3.prevod
Dotiahnite valcové puzdro
nastavenia vonkajšieho bovdenu,
kým sa reťaz nevráti na 2.
ozubené koleso. (v smere
hodinových ručičiek)
Uvoľnite valcové puzdro
nastavenia vonkajšieho bovdenu,
kým sa reťaz nedotkne 3.
ozubeného kolesa anevydá zvuk.
(proti smeru hodinových ručičiek)
Nastavovací
valček
vonkajšieho
bovdenu
Najlepšie nastavenie
Najlepšie nastavenie je, keď radiaca páčka funguje
dostatočne na to, aby sa dostala do záberu a reťaz sa dotkla
3. ozubeného kolesa a vydala zvuk.
* Páku vráťte do pôvodnej polohy (poloha, kde sa páka
nachádza na 2. nastavení ozubeného kolesa auvoľní sa) a
potom otočte kľukové rameno vsmere hodinových ručičiek.
Ak sa reťaz dotýka 3. ozubeného kolesa avydáva hluk,
otočte valcové puzdro nastavenia vonkajšieho bovdenu mierne vsmere
hodinových ručičiek, aby ste ho dotiahli, kým hluk neprestane a reťaz sa
nebude pohybovať plynulo.
Ovládajte páku, aby ste preraďovali prevody askontrolujte, či sa pri
žiadnej polohe prevodu nevyskytne hluk.
Keď nepočujete
žiadny hluk
Nastavovací
valček
vonkajšieho
bovdenu
4. Ak používať nastavovaciu skrutku napnutia B
Namontujte reťaz na najmenší reťazový
krúžok anajväčšie ozubené koleso
aotočte kľukové rameno dozadu. Potom
otočte nastavovaciu skrutku napnutia B,
aby ste nastavili vodiacu kladku čo
najbližšie kozubenému kolesu, ale nie tak
blízko aby sa ho dotkla. Následne
nastavte reťaz na najmenšie ozubené
koleso azopakujte vyššie uvedený
postup, aby ste sa uistili, že sa kladka
nedotýka ozubeného kolesa.
1
2
1 2
2
1
Najväčšie ozubené koleso
Najmenšie ozubené koleso
3. Spodné nastavenie
Počas otáčania predného
ozubeného kolesa pohybujte
páčkou s cieľom zaradiť najmenší
prevod.
Otočte skutku spodného nastavenia
tak, aby sa vodiaca kladka pohla do
polohy priamo vrovine snajväčším
ozubeným kolesom
1
1 2
2
Najväčšie ozubené
koleso
Vodiaca kladka
Skrutka spodného
nastavenia
Skrutka nastavenia
napnutia B
Orezanie vonkajšieho bovdenu
Keď orezávate vonkajší bovden, režte na opačnom
konci, ako je koniec soznačením. Po orezaní
vonkajšieho bovdenu zaguľaťte koniec, aby mala
vnútorná strana otvoru rovnaký priemer.
K orezanému koncu vonkajšieho
bovdenu upevnite rovnaký vonkajší
koncový kryt.
Kryt vonkajšieho konca
Zasúvanie lanka
Lanko zasuňte do vonkajšieho bovdenu
zkonca, ktorý je označený značkou.
Zkonca, ktorý je označený značkou
naneste mazivo s cieľom zabezpečiť
prevádzkovú účinnosť kábla.
Značka
Uťahovací moment: 5 - 7 N•m
Drážka
Pripojte lanko k zadnej
prehadzovačke a po
odstránení úvodnej vôle
vlanku ho opätovne
zaistite podľa zobrazenia
na obrázku.
Odrežte nadbytočnú dĺžku lanka a následne
nainštalujte kryt vnútorného konca.
Potiahnite
Poznámka: Uistite sa, že je
kábel zabezpečený
vdrážke.
1
2
1 2
Vonkajší okraj
najmenšieho
ozubeného kolesa
Vodiaca kladka
Skrutka horného
nastavenia
1. Horné nastavenie
Otočte skrutku horného nastavenia,
aby ste ju nastavili tak, že vodiaca
kladka bude pri pohľade zozadu
vrovine svonkajšou rovinou
najmenšieho ozubeného kolesa.
Následne nainštalujte reťaz.
Nastavenie SIS
Reťaz
5 mm Allenov kľúč 5 mm Allenov kľúč
Najväčšie ozubené
koliesko
Najväčšie ozubené
koleso
Pridajte 2 články (s reťazou na najväčšom
ozubenom kolese a najväčšom ozubenom
koliesku)
Namontujte radiacu páčku do polohy, kde nebude prekážať činnosti bŕzd a
preraďovaniu rýchlostí.
Nepoužívajte v kombinácii spôsobujúcej prekážku pre činnosť bŕzd.
Použite rúčku riadidiel s maximálnym vonkajším priemerom 36 mm (M390) /
32 mm (EF65).
Dĺžka reťaze
Montáž páčky
5 mm Allenov kľúč
Uško koncovky rámu
Skrutka
nastavenia
napnutia B
Montáž zadnej prehadzovačky
Montáž ozubených kolies
Počas inštalácie dávajte pozor aby
nedošlo k deformácii spôsobenej
skrutkou nastavenia vôle B
prichádzajúcej do kontaktu s
uškom vytlačenia.
Uťahovací moment osi konzoly:
8 - 10 N•m
Obsluha radenia rýchlostí
Tak páčka (A), ako aj páčka (B) sa vždy vrátia do pôvodnej polohy, keď sa po preradení uvoľnia.
Keď používate jednu z týchto páčok, vždy sa uistite, že zároveň otáčate ramenom kľuky.
Preradenie z malého ozubeného kolesa
na väčšie ozubené koleso (páčka A)
Na preradenie iba o jeden stupeň zatlačte
páčku (A) do polohy (1). Na preradenie naraz o
dva stupne zatlačte do polohy (2).
Preradenie z veľkého ozubeného kolesa
na menšie ozubené koleso (páčka B)
Zatlačte páčku (B) raz, aby ste preradili o jeden
stupeň z väčšieho na menšie ozubené koleso.
Páčka (A) - počiatočná poloha
Páčka (B)
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu kombináciu.
Namontujte kryt vnútorného otvoru jeho otáčaním
tak, ako je to zobrazené na obrázku, až pokým sa
nezastaví.
Ďalej ho už neotáčajte, inak môže poškodiť závit
skrutky.
Páčka (B)
Lanko
Kryt vnútorného otvoru
Kryt vnútorného otvoru
2. Pripojenie a upevnenie lanka
<ST-M390 / SL-M390>
Posuňte páčku (B) 8 krát alebo viac krát a
skontrolujte na indikátore, či je páčka v najvyššej
polohe. Potom odstráňte kryt vnútorného otvoru
a pripojte lanko.
Uťahovací moment:
5 N•m
Uťahovací moment:
6 - 8 N•m
Poistný krúžok Poistný krúžok
Podložka ozubeného kolesa
Pre každé ozubené koleso, by mal povrch so skupinovým
označením smerovať von a mal by byť umiestnený tak, že
značka trojuholníka ( U ) na každom ozubenom kolese a
časť A (kde je otvor drážky široký) telesa voľnobehu sú
zarovnané.
Pri montáži ozubených kolies HG použite na utiahnutie
poistného krúžku špeciálne náradie (TL-LR15 / LR10).
Na výmenu ozubených kolies HG použite špeciálne náradie
(TL-LR15/LR10) a na demontáž poistného krúžku použite
TL-SR21.
Drážka je široká
iba na jednom
mieste.
a
c
-
1
4
T
A
Značka U
Uťahovací moment:
30 - 50 N•m
Poistný krúžok
Náradie
(TL-SR21)
Demontáž
TL-LR15/LR10
SI-6U9RA-001-02
"Intervaly údržby závisia na okolnostiach používania a jazdy. Reťaz čistite
pravidelne pomocou správneho prostriedku na čistenie reťazí. Nikdy nepoužívajte
rozpúšťadlá na báze zásad alebo kyselín, ako sú odstraňovače hrdze. V prípade
použitia rozpúšťadla môže reťaz prasknúť a s pôsobiť vážne poranenie."
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne upevnené. Ak sú kolesá akýmkoľvek
spôsobom uvoľnené, môžu zbicykla odpadnúť avýsledkom môže byť vážne zranenie.
Na pripojenie úzkeho typu reťaze používajte len tvrdenú spojovaciu závlačku.
Dostupné sú dva druhy tvrdených spojovacích závlačiek. Nezabudnite si pozrieť nižšie zobrazenú
tabuľku, aby ste vybrali, ktorá závlačka sa má použiť. Ak sa použijú iné spojovacie závlačky ako sú
tvrdené spojovacie závlačky, alebo ak sa použije tvrdená spojovacia závlačka alebo nástroj
nevhodný pre typ použitej reťaze, nebude možné dosiahnuť dostatočnú pripojovaciu silu, čo môže
spôsobiť roztrhnutie alebo spadnutie reťaze.
CS-HG30-9 (au)
CS-HG30-9 (ar)
CS-HG20-9 (bn, bo)
Uťahovací moment:
0,3 - 0,5 N•m
Páčka (B)
Skrutka
Kryt
Lanko
<ST-EF65>
Posuňte páčku (B) aspoň 8 krát, aby ste ju
nastavili do najvyššej polohy. Odskrutkujte
skrutku a následne snímte kryt. Potiahnite
vnútorný kábel, ako je to znázornené na
obrázku a následne nainštalujte nový
vnútornýkábel.
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na:
http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
Séria Acera
Rapidfire Plus ST-M390 / SL-M390 / ST-EF65
Vonkajší bovden OT-SP40
Zadná prehadzovačka RD-M390
Typ SGS
Voľný náboj FH-RM70 / FH-RM66
Prevody 9
Kazetové ozubené koleso CS-HG30-9 / CS-HG20-9
Reťaz CN-HG53
Vodiaci prvok stredovej osky SM-SP17 / SM-BT17 / SM-SP18 / SM-BT18
Reťaz Tvrdená spojovacia závlačka Nástroj na nastavenie reťaze
9-rýchlostná veľmi úzka reťaz,
ako napríklad
CN-7701/CN-HG93
Strieborná
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-rýchlostná úzka reťaz,
ako napríklad
CN-HG50 / CN-HG40
Čierna
TL-CN32 / TL-CN27
6,5 mm
7,1 mm
Číslo modelu RD-M390
Prevody 9
Celková kapacita 45T
Najväčšie ozubené koleso 34T
Najmenšie ozubené koleso 11T
Rozdiel ozubenia predného ozubeného kolesa 22T
Použiteľné predné ozubené koleso
(konfigurácia zubov ozubeného kolieska)
FC-M391 / FC-M391-8
(44-32-22T, 48-36-26T)
Číslo modelu Názov skupiny Kombinácia zubov
CS-HG30-9
ar 11, 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32T
au 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30, 34T
CS-HG20-9
bn 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30, 34T
bo 11, 13, 15, 17, 19, 21, 24, 28, 32T
Číslo modelu ST-M390 / SL-M390 / ST-EF65
Prevody 9
Číslo modelu FH-RM70 / FH-RM66
Ozubené kolesá 9
Počet otvorov na špici 36 / 32
  • Page 1 1

Shimano FH-RM70 Service Instructions

Typ
Service Instructions