SK
- 49 -
Prístroj smie byť použitý len na ten účel, na ktorý
bol určený. Akékoľvek iné odlišné použitie sa
považuje za nespĺňajúce účel použitia. Za škody
alebo zranenia akéhokoľvek druhu spôsobené
nesprávnym používaním ručí používateľ / obslu-
hujúca osoba, nie však výrobca.
Prosím berte ohľad na skutočnosť, že naše príst-
roje neboli svojim určením konštruované na profe-
sionálne, remeselnícke ani priemyselné použitie.
Nepreberáme žiadne záručné ručenie, ak sa
prístroj bude používať v profesionálnych, reme-
selníckych alebo priemyselných prevádzkach ako
aj na činnosti rovnocenné s takýmto použitím.
4. Technické údaje
Sieťové napätie: .....................220-240 V ~ 50 Hz
Nominálny príkon max.: .............................. 20 W
Nominálne výstupné napätie: . 6 V d.c. / 12 V d.c.
Menovitý výstupný prúd max.: ........................ 1 A
Trieda ochrany: .................................................. II
Druh krytia: .................................................. IP65
Teplota okolia: .............................. -20 °C – 40 °C
Kapacita batérie: .....................................3-32 Ah
5. Obsluha
Presvedčte sa pred zapojením prístroja do siete o
tom, či údaje na údajovom štítku prístroja súhlasia
s údajmi elektrickej siete.
Nebezpečenstvo! Nenabíjajte zamrznuté baté-
rie.
Prosím dodržiavajte pritom upozornenia
v návodoch na obsluhu automobilu, rádia,
navigačného systému atď.
Upozornenie pre automatické nabíjanie
Táto nabíjačka je mikroprocesorom riadená au-
tomatická nabíjačka, t.j. je určená predovšetkým
na nabíjanie bezúdržbových batérií ako aj na
dlhodobé nabíjanie a udržovanie nabitého stavu
batérií, ktoré nie sú trvale v prevádzke, napr. pre
historické vozidlá, vozidlá na voľný čas, záhradné
traktory a podobne. Pomocou mikroprocesoru
sa uskutočňuje nabíjanie vo viacerých stupňoch.
Posledný stupeň nabitia, udržiavacie nabíjanie,
udržiava kapacitu batérie na 95 – 100 % a tým je
batérie stále plne nabitá. Proces nabíjania nie je
potrebné kontrolovať. Pri nabíjaní počas dlhšej
doby napriek tomu nenechávajte batériu bez do-
zoru, aby ste mohli v prípade poruchy nabíjačku
ručne odpojiť zo siete.
5.1 Vysvetlenie symbolov (obr. 2)
A Nabíjanie 6V batérie (batéria s kyselinou
olovnatou, AGM batéria GEL batéria)
B Nabíjanie 12V batérie (batéria s kyselinou
olovnatou, AGM batéria GEL batéria)
C LED dióda indikujúca chybu – nesprávne pri-
pojené svorky (prepólované), skrat, nespráv-
ny výber nabíjacieho napätia pre 6V batériou,
poškodená batéria.
5.2 Nastavenia nabíjania (obr. 2)
Nabíjačku zapojte do zásuvky (rešpektujte tech-
nické údaje). Všetky 3 LED diódy krátko blikajú.
Následne sa rýchlo rozbliká 12 V LED dióda.
Stlačením tlačidla voľby režimu „Mode“ (pol. 1)
sa dá nabíjacie napätie nastaviť zodpovedajúc
prítomnému napätiu batérie (6 V alebo 12 V). V
závislosti od výberu rýchlo bliká 6 V alebo 12 V
LED dióda. Počas nabíjania príslušná LED dióda
bliká pomaly.
5.3 Nabíjanie batérie:
•
Uvoľnite alebo odoberte zátky batérie (ak sú
prítomné na batérii).
•
Skontrolujte stav kyseliny v batérii. Ak to je
potrebné, doplňte destilovanú vodu (ak to je
možné). Pozor! Kyselina batérie je žieravá.
Ostreknutie kyselinou je potrebné dôkladne
opláchnuť vodou, v prípade potreby vyhľadať
lekára.
•
Zapojte najskôr červený nabíjací kábel na
kladný pól batérie.
•
Potom sa odstráni čierny nabíjací kábel z
batérie a zapojí sa benzínové vedenie na
karosérii. V závislosti od nastaveného napätia
batérie bliká pomaly 6 V alebo 12 V LED dió-
da.
•
Výstraha! Obvykle je záporný pól batérie
spojený s karosériou a pri nabíjaní môžete
postupovať podľa vyššie uvedeného popisu.
Vo výnimočnom prípade môže byť s karoséri-
ou spojený kladný pól batérie (uzemnenie
kladného pólu). V takomto prípade pripojte
čierny nabíjací kábel na záporný pól batérie.
Nakoniec spojte červený nabíjací kábel s
karosériou tak, aby sa nedotýkal batérie a
benzínového vedenia.
•
Pozor! Nabíjaním môže dôjsť k vzniku
nebezpečného výbušného plynu, preto je pot-
rebné počas nabíjania zabrániť vzniku iskier a
otvorenému ohňu. Nebezpečenstvo výbuchu!
Anl_CE_BC_1_M_SPK9.indb 49Anl_CE_BC_1_M_SPK9.indb 49 14.03.2019 06:30:2414.03.2019 06:30:24