ThinkPad T500

Lenovo ThinkPad T500, ThinkPad W500 Troubleshooting Manual

  • Ahoj! Prečítal som si servisnú príručku pre notebooky Lenovo ThinkPad T500 a W500. Som pripravený odpovedať na vaše otázky o riešení problémov, starostlivosti o zariadenie, postupoch obnovy a informáciách o záruke. Príručka obsahuje aj podrobné informácie o hardvérových komponentoch a ich výmene.
  • Čo mám robiť, ak sa mi notebook ThinkPad vypne kvôli vybitej batérii?
    Ako môžem spustiť program diagnostiky pevného disku?
    Kde nájdem informácie o záruke?
Príručka o servise a odstraňovaní
problémov pre ThinkPad
®
T500 a
W500
Príručka o servise a odstraňovaní
problémov pre ThinkPad
®
T500 a
W500
Poznámka
Pred použitím týchto informácií a produktu, ktoré podporujú, si prečítajte:
v Publikáciu Príručka o bezpečnosti a zárukách, ktorá bola dodaná spolu s touto publikáciou.
v Informácie o bezdrôtovej technológii v systéme online pomoci Systém pomoci Access Help a v časti Príloha D,
“Poznámky”, na strane 71.
v Príručku Regulačné vyhlásenia, ktorá bola dodaná spolu s touto publikáciou.
Príručka o bezpečnosti a zárukách a Regulačné vyhlásenie boli prenesené na webovú stránku. Ak si ich chcete pozrieť,
prejdite na http://www.lenovo.com/think/support, kliknite na Troubleshooting a následne kliknite na User’s guides and
manuals.
Druhé vydanie (Jún 2008)
© Copyright Lenovo 2008. Všetky práva vyhradené.
© Lenovo 2008
Obsah
Dôležité upozornenia . . . . . . . . .v
Kapitola 1. Vyhľadávanie informácií . . . .1
Táto príručka a ďalšie publikácie . . . . . . .1
Vyhľadávanie informácií pomocou tlačidla
ThinkVantage . . . . . . . . . . . .2
Ďalšie informácie pre systém pomoci Access Help .3
Kapitola 2. Starostlivosť o váš počítač
ThinkPad . . . . . . . . . . . . .5
Dôležité tipy . . . . . . . . . . . . .5
Dbajte na to, kde a ako pracujete . . . . . .5
S počítačom zaobchádzajte opatrne . . . . .5
Zaregistrujte svoj počítač . . . . . . . .6
Počítač prenášajte správne . . . . . . .6
Správne pripojenie interného modemu . . . .6
S pamäťovými médiami a jednotkami
zaobchádzajte podľa pokynov . . . . . .6
Váš počítač neupravujte . . . . . . . .7
Pri nastavovaní hesiel buďte opatrný . . . .7
Starostlivosť o snímač odtlačkov prstov . . . .7
Čistenie povrchu počítača . . . . . . . .8
Čistenie klávesnice počítača . . . . . . .8
Čistenie obrazovky počítača . . . . . . .8
Kapitola 3. Riešenie problémov s počítačom 9
Často kladené otázky . . . . . . . . . .9
Spustenie BIOS Setup Utility . . . . . . .10
Diagnostika problémov . . . . . . . . .11
Program diagnostiky HDD . . . . . . .11
Diagnostika problémov pomocou PC-Doctor zo
servisného oddielu . . . . . . . . .12
Odstraňovanie problémov . . . . . . . .13
Chybové správy . . . . . . . . . .13
Chyby bez správ . . . . . . . . . .19
Problémy s pamäťou . . . . . . . . .21
Problémy s heslom . . . . . . . . .21
Problémy s klávesnicou . . . . . . . .22
Problémy s ukazovacím zariadením . . . .22
Problémy s pohotovostným režimom alebo
režimom hibernácie . . . . . . . . .23
Problémy s obrazovkou . . . . . . . .25
Problémy s batériou . . . . . . . . .28
Problémy s napájacím adaptérom . . . . .28
Problémy s jednotkou HDD alebo jednotkou
SSD . . . . . . . . . . . . . .29
Problémy so snímačom odtlačkov prstov . . .31
Problémy so spustením . . . . . . . .31
Kapitola 4. Možnosti obnovy . . . . . .33
Úvod do Rescue and Recovery . . . . . . .33
SSD (Solid State Drive) . . . . . . . .33
Obnovenie pôvodného obsahu . . . . . . .33
Obnova údajov . . . . . . . . . . .35
Kapitola 5. Rozšírenie a výmena zariadení 37
Výmena batérie . . . . . . . . . . .37
Rozšírenie pevného disku alebo SSD (Solid State
Drive) . . . . . . . . . . . . . .39
Výmena pamäte . . . . . . . . . . .46
Kapitola 6. Pomoc a servis . . . . . .53
Pomoc a servis . . . . . . . . . . .53
Pomoc prostredníctvom internetu . . . . . .53
Volanie Centra podpory zákazníkov . . . . .53
Pomoc kdekoľvek na svete . . . . . . . .55
Celosvetový telefónny zoznam . . . . . . .55
Príloha A. Informácie o záruke . . . . .61
Typy záručného servisu . . . . . . . . .63
Príloha B. Dielce CRU . . . . . . . .65
Príloha C. Funkcie a špecifikácie . . . .67
Vlastnosti . . . . . . . . . . . . .67
Špecifikácie . . . . . . . . . . . .68
Príloha D. Poznámky . . . . . . . .71
Poznámky . . . . . . . . . . . . .71
Vyhlásenie o klasifikácii exportu . . . . .72
Poznámky o elektronických emisiách . . . . .72
Vyhlásenie Federálnej komunikačnej komisie
(FCC) . . . . . . . . . . . . .72
Vyhlásenie o súlade s Priemyselnými emisiami
Kanady triedy B . . . . . . . . . .73
Avis de conformité à la réglementation
d’Industrie Canada . . . . . . . . .73
© Copyright Lenovo 2008 iii
Vyhlásenie o súlade s normami European Union
EMC Directive . . . . . . . . . .73
Vyhlásenie o zhode podľa smernica EU-EMC
(2004/108/EC) EN 55022, trieda B . . . . .73
Japonské vyhlásenie VCCI pre zariadenia triedy
B . . . . . . . . . . . . . . .75
Vyhlásenia EU WEEE . . . . . . . . .75
Vyhlásenie pre užívateľov v USA . . . . . .75
Informácie o modeli ENERGY STAR . . . . .76
Vyhlásenie pre Regulačné informácie . . . . .78
Ochranné známky . . . . . . . . .79
Index . . . . . . . . . . . . . .81
iv Príručka o servise a odstraňovaní problémov pre ThinkPad
®
T500 a W500
Dôležité upozornenia
Aby ste zo svojho počítača vyťažili maximum, postupujte podľa pokynov, ktoré
uvedené v tomto dokumente. Ak sa nimi nebudete riadiť, môže to viesť k vášmu
zraneniu alebo zlyhaniu počítača.
Chráňte sa pred teplom, ktoré generuje počítač.
Keď je váš počítač zapnutý alebo sa nabíja jeho batéria, základňa,
opierka dlaní a niektoré iné časti môžu byť horúce. Teplota závisí
od intenzity systémovej aktivity a úrovne nabitia batérie.
Dlhší kontakt s telom môže spôsobiť nepohodlie alebo aj popálenie
pokožky aj cez odev.
v Nemajte svoje ruky, lono alebo inú časť tela dlhší čas v kontakte s
horúcou časťou počítača.
v Pri používaní klávesnice pravidelne oddychujte zdvihnutím
svojich dlaní z opierky.
Chráňte sa pred teplom, ktoré generuje napájací adaptér.
Napájací adaptér pripojený do elektrickej zásuvky a počítača
produkuje teplo.
Dlhší kontakt môže spôsobiť popáleniny pokožky aj cez odev.
v Počas používania by sa napájací adaptér nemal dostať do
kontaktu so žiadnou časťou vášho tela.
v Napájací adaptér nikdy nepoužívajte na zohrievanie svojho tela.
Zabráňte kontaktu počítača s vodou alebo inými tekutinami.
Aby ste sa vyhli nebezpečenstvu poliatia počítača a zásahu
elektrickým prúdom, neukladajte tekutiny do blízkosti počítača.
© Copyright Lenovo 2008 v
Chráňte káble pred zničením.
Silné stlačenie kábla môže spôsobiť jeho poškodenie alebo zničenie.
Komunikačné káble, káble napájacieho adaptéra, myši,
klávesnice, tlačiarne a ostatných elektronických zariadení
umiestnite tak, aby sa po nich nestúpalo, neprekračovali sa, aby
neboli stlačené počítačom ani inými objektmi, a aby neboli
vystavené žiadnemu vplyvu, ktorý by mohol narušiť fungovanie
počítača.
Pri prenášaní chráňte počítač aj uložené údaje.
Pred prenesením počítača, vybaveného pevným diskom, postupujte
podľa uvedených pokynov a uistite sa, že nesvieti indikátor
sieťového vypínača:
Vypnite ho.
Stlačte Fn+F4, aby ste ho uviedli do pohotovostného režimu
(režimu spánku).
Stlačte Fn+F12, aby ste ho uviedli do režimu hibernácie.
To
pomôže zamedziť poškodeniu počítača a možnej strate údajov.
S počítačom zaobchádzajte opatrne.
Na počítač, obrazovku alebo externé zariadenia neukladajte ťažké
predmety. Týmito zariadeniami netraste, zabráňte ich poškriabaniu,
spadnutiu, otáčaniu a posúvaniu.
S počítačom zaobchádzajte opatrne.
v Používajte kvalitný obal s mäkkou ochrannou výplňou, ktorý
zabezpečí dostatočnú ochranu.
v Počítač neprenášajte v tenkom kufríku alebo taške.
vi Príručka o servise a odstraňovaní problémov pre ThinkPad
®
T500 a W500
Kapitola 1. Vyhľadávanie informácií
Táto príručka a ďalšie publikácie
Obsahuje informácie, ktoré vám pomôžu začať používať váš počítač ThinkPad
®
.
Obsahuje niekoľko tipov pre užívateľov, ktorý sa s ním stretávajú prvýkrát.
Poskytuje informácie týkajúce sa starostlivosti o počítač ThinkPad, základné informácie
o odstraňovaní problémov, niektoré postupy zotavenia, informácie o pomoci a servise a
záručné informácie pre váš počítač. Informácie o odstraňovaní problémov v tejto
príručke sa týkajú iba problémov, ktoré vám môžu zabrániť v prístupe ku komplexnej
online príručke s názvom Systém pomoci Access Help, ktorá je predinštalovaná na
vašom počítači ThinkPad.
Je komplexná online príručka, ktorá poskytuje odpovede na väčšinu otázok týkajúcich
sa vášho počítača. Pomôže vám pri konfigurácii predinštalovaných komponentov a
nástrojov a pri riešení problémov. Ak chcete spustiť Systém pomoci Access Help,
postupujte takto:
v Stlačte tlačidlo ThinkVantage
®
. Pod Quick Links v Productivity Center (alebo
Lenovo Care
SM
) vyberte Access on-system help.
v Kliknite na Start, presuňte kurzor myši na All Programs; potom na ThinkVantage.
Kliknite na Systém pomoci Access Help.
obsahuje všeobecné bezpečnostné pokyny a úplnú obmedzenú záruku Lenovo
.
Návod na inštaláciu
Tento Sprievodca servisom a odstraňovaním problémov
Systém pomoci Access Help
Príručka o bezpečnosti a zárukách
© Copyright Lenovo 2008 1
Dopĺňa informácie obsiahnuté v tejto príručke. Prečítajte si ju skôr, ako začnete používať
bezdrôtové funkcie vášho počítača ThinkPad. Počítač ThinkPad vyhovuje
rádiofrekvenčným normám a bezpečnostným štandardom všetkých krajín a oblastí, v
ktorých bol schválený na bezdrôtové používanie. Váš počítač ThinkPad nainštalujte a
používajte v súlade s miestnymi nariadeniami RF.
Vyhľadávanie informácií pomocou tlačidla ThinkVantage
Modré tlačidlo ThinkVantage vám môže pomôcť v mnohých situáciách, keď počítač
funguje normálne, ale aj v opačnom prípade. Stlačením tlačidla ThinkVantage otvorte
ThinkVantage Productivity Center (alebo Lenovo Care) a získajte prístup k
informačným ilustráciám a zrozumiteľným pokynom, aby ste mohli začať a zostať
produktívnym.
Tiež môžete použiť tlačidlo ThinkVantage na prerušenie postupnosti spúšťania vášho
počítača a na spustenie pracovného priestoru Rescue and Recovery
, ktorý sa spúšťa
nezávisle od operačného systému Windows
®
a je pred ním skrytý.
Regulačné vyhlásenia
2 Príručka o servise a odstraňovaní problémov pre ThinkPad
®
T500 a W500
Ďalšie informácie pre systém pomoci Access Help
Služba resetovania hesla
Aj keď systém pomoci Access Help opisuje službu resetovania hesla, na vašom počítači
nie je možné túto službu použiť. Poznamenajte si svoje heslá a uložte ich na bezpečnom
mieste. Ak heslo zabudnete, musíte počítač odniesť k predajcovi Lenovo alebo k jeho
marketingovému zástupcovi.
Deaktivácia integrovaného snímača odtlačkov prstov
Pridajte nasledujúce položky do tabuliek pre I/O Port Access v ponuke Security
programu BIOS Setup Utility. Tieto tabuľky môžete nájsť v časti “BIOS Setup Utility
items” v systéme pomoci Access Help.
Funkcia Výber (Predvolená hodnota je
Boldface.)
Komentáre
Snímač odtlačkov
prstov
v Aktivovaný
Ak vyberiete “Disabled,”
integrovaný snímač odtlačkov
prstov bude deaktivovaný a
nemôžete ho ďalej používať.
v Deaktivovaný
Štandardne je integrovaný snímač odtlačkov prstov aktivovaný. Ak ho chcete
deaktivovať, postupujte takto:
1. Uložte otvorené súbory a ukončite všetky aplikácie.
2. Vypnite počítač a znova ho zapnite.
3. Po zobrazení obrazovky s logom stlačte kláves F1. Otvorí sa program BIOS Setup
Utility.
4. Pomocou kurzorových klávesov sa presuňte na Security a stlačte Enter. Otvorí sa
ponuka Security.
5. Pomocou kurzorových klávesov sa presuňte na I/O Port Access a stlačte Enter.
Otvorí sa podponuka I/O Port Access.
6. Pomocou kurzorových klávesov sa presuňte na Fingerprint Reader a stlačte Enter.
7. Vyberte Disabled.
8. Stlačte F10, aby ste program ukončili.
9. V okne Setup Confirmation vyberte Yes.
Kapitola 1. Vyhľadávanie informácií 3
4 Príručka o servise a odstraňovaní problémov pre ThinkPad
®
T500 a W500
Kapitola 2. Starostlivosť o váš počítač ThinkPad
Počítač je navrhnutý na spoľahlivé fungovanie v normálnych pracovných prostrediach,
ale pri jeho obsluhe treba dodržiavať určité zásady. Ak budete dodržiavať nasledujúce
pokyny, využijete váš počítač čo najviac k vlastnej spokojnosti.
Najdôležitejšie pokyny ohľadom používanie počítača nájdete v časti “Dôležité
upozornenia” na strane v.
Dôležité tipy
Dbajte na to, kde a ako pracujete
v Obalové materiály uložte bezpečne mimo dosahu detí, aby ste predišli riziku
zadusenia plastovými obalmi.
v Nedávajte počítač do blízkosti magnetov, zapnutých mobilných telefónov,
elektrických zariadení alebo reproduktorov (do vzdialenosti 13 cm).
v Počítač nevystavujte extrémnym teplotám (menej ako 5°C a viac ako 35°C).
v Niektoré zariadenia, ako napríklad stolné ventilátory a čističky vzduchu môžu
produkovať záporné ióny. Ak je počítač v blízkosti takýchto zariadení a dlhší čas je
vystavený vzduchu so zápornými iónmi, môže sa nabiť elektrostatickou elektrinou.
Vybiť ho môžete tak, že sa rukami dotknete klávesnice alebo iných častí počítača.
Vybitie je možné aj cez konektory na vstupných a výstupných zariadeniach
pripojených k počítaču. Aj keď tento druh vybitia (ESD) je opačný oproti vybitiu z
vášho tela alebo odevu smerom na počítač, predstavuje také isté riziko poškodenia
počítača.
Váš počítač je navrhnutý a vyrobený tak, aby minimalizoval riziko poškodenia
elektrostatickou elektrinou. Avšak napriek tomu môže elektrostatický náboj,
presahujúci určitý limit, zvýšiť riziko spôsobené ESD. Z toho dôvodu by ste mali pri
používaní počítača v blízkosti zariadení produkujúcich záporné ióny dodržiavať
nasledujúce pokyny:
Vyhnite sa priamemu vystaveniu počítača vzduchu zo zariadení produkujúcich
záporné ióny.
Počítač a jeho periférne zariadenia umiestnite od takýchto zariadení čo najďalej.
Ak je to možné, počítač uzemnite, aby ste zabezpečili bezpečné elektrostatické
vybitie.
Poznámka:
Nie všetky takéto zariadenia spôsobujú podstatný elektrostatický náboj.
S počítačom zaobchádzajte opatrne
v Nevkladajte žiadne predmety (vrátane papiera) medzi displej a klávesnicu alebo
dlaňovú opierku.
© Copyright Lenovo 2008 5
v Displej je navrhnutý na otváranie a používanie pri uhle trochu väčšom ako 90
stupňov. Displej neotvárajte pri uhle väčšom ako 180 stupňov, pretože by mohlo dôjsť
k poškodeniu pántu na počítači.
v Počítač neobracajte, keď je pripojený napájací adaptér. Mohli by ste poškodiť
konektor pre adaptér.
Zaregistrujte svoj počítač
v Zaregistrujte vaše produkty ThinkPad u spoločnosti Lenovo (pozrite si webovú
stránku: http://www.lenovo.com/register). Môže to napomôcť vráteniu počítača v
prípade jeho straty alebo krádeže. Registráciou vášho počítača umožníte spoločnosti
Lenovo, aby vás v budúcnosti upozorňovala na nové technické možnosti a
aktualizácie.
Počítač prenášajte správne
v Pred premiestnením počítača odstráňte všetky médiá, vypnite pripojené zariadenia a
odpojte všetky káble.
v Pri dvíhaní otvoreného počítača ho držte za spodnú časť. Počítač nedvíhajte a nedržte
za displej.
Správne pripojenie interného modemu
v Modem vášho počítača môže byť použitý len v analógovej alebo verejnej telefónnej
sieti (PSTN). Modem nepripájajte k sieti PBX (private branch exchange) ani k inej
digitálnej telefónnej linke, pretože by mohlo dôjsť k poškodeniu modemu. Analógové
telefónne linky sa zvyčajne používajú v domoch, zatiaľ čo digitálne telefónne linky sa
skôr používajú v hoteloch alebo kancelárskych budovách. Ak si nie ste istý, akú
telefónnu linku používate, kontaktujte svoju telefónnu spoločnosť.
v Počítač môže obsahovať ethernetový konektor a konektor modemu. Ak obsahuje oba,
komunikačný kábel zapojte do správneho konektora, aby ste konektor nepoškodili.
S pamäťovými médiami a jednotkami zaobchádzajte podľa pokynov
v Ak sa váš počítač dodáva s optickou jednotkou, nedotýkajte sa povrchu disku ani
šošovky na podnose.
v Skôr ako podnos disku zatvoríte, musíte disk CD alebo DVD pevne nasunúť na
centrálny otočný bod optickej jednotky.
v Na počítači ThinkPad používajte iba optické jednotky určené na používanie so Serial
Ultrabay
Slim alebo Serial Ultrabay Enhanced
.
v Optické jednotky, nainštalované vo vašom počítači, sa nemôžu používať so
zariadením ThinkPad Advanced Dock. Používať môžete iba optické jednotky
navrhnuté pre Ultrabay Enhanced v ThinkPad Advanced Dock.
v Pri inštalácii jednotky HDD, SSD alebo optickej jednotky postupujte podľa pokynov,
dodaných s vaším hardvérom, a na zariadení použite tlak len tam, kde to je potrebné.
v Ak vymieňate jednotku HDD alebo SSD, vypnite počítač.
v Pri výmene primárnej jednotky HDD alebo SSD znova pripojte kryt slotu jednotky.
6 Príručka o servise a odstraňovaní problémov pre ThinkPad
®
T500 a W500
v Keď svoje externé a vymeniteľný pevné disky alebo optické jednotky práve
nepoužívate, majte ich uložené vo vhodných kontajneroch alebo baleniach.
v Pred nainštalovaním ktoréhokoľvek z nasledujúcich zariadení sa dotknite kovovej
platne alebo uzemneného kovového predmetu. Týmto spôsobom sa zredukuje statická
energia vo vašom tele. Statická energia by mohla toto zariadenie poškodiť.
Pamäťový modul
Karta PCI Express Mini Card
PC Card
ExpressCard
Smart Card
Pamäťová karta, napríklad xD-Picture Card, SD Card, Memory Stick alebo
MultiMediaCard
Komunikačná dcérska karta
Poznámka:
Pri prenose údajov z média Flash Media Card, ako je napríklad karta SD
Card, neprepínajte pred dokončením prenosu počítač do pohotovostného režimu alebo
režimu hibernácie. Mohlo by to spôsobiť poškodenie údajov.
Poznámka:
Karta SDHC sa nemôže používať na zariadení ThinkPad Advanced Dock.
Váš počítač neupravujte
v Váš počítač môže rozoberať a opravovať len technik autorizovaný na opravu
produktov ThinkPad.
v Neupravujte ani nenalepujte žiadne blokovacie úchytky, aby zostal displej otvorený
alebo zatvorený.
Pri nastavovaní hesiel buďte opatrný
v Zapamätajte si svoje heslá. Ak zabudnete heslo supervízora alebo heslo pre pevný
disk, autorizovaný poskytovateľ servisu Lenovo ho nebude môcť resetovať a vy budete
musieť vymeniť systémovú dosku alebo jednotku HDD alebo SSD.
Starostlivosť o snímač odtlačkov prstov
Nasledujúce činnosti by mohli zničiť snímač odtlačkov prstov alebo zapríčiniť jeho
nesprávne fungovanie:
v Poškriabanie povrchu snímača tvrdým, ostrým predmetom.
v Poškriabanie povrchu snímača nechtom.
v Používanie snímača špinavým prstom.
Ak
zistíte niektorý z nasledujúcich stavov, jemne očistite povrch snímača suchou,
mäkkou, bezprašnou látkou:
v Povrch snímača je špinavý alebo na ňom škvrny.
v Povrch snímača je vlhký.
v Snímač často zlyháva pri registrovaní alebo overovaní odtlačkov prstov.
Kapitola 2. Starostlivosť o váš počítač ThinkPad 7
Čistenie povrchu počítača
Príležitostne vyčistite svoj počítač podľa týchto pokynov:
1. Pripravte si zmes jemného kuchynského čistiaceho prostriedku (bez obsahu
abrazívneho prášku a silných chemikálií, ako napríklad kyseliny alebo zásady).
Zmiešajte ho s vodou v pomere 5 dielov vody na 1 diel čistiaceho prostriedku.
2. Namočte do roztoku špongiu.
3. Vyžmýkajte prebytočnú tekutinu zo špongie.
4. Krúživým pohybom špongie poutierajte povrch a dbajte na to, aby prebytočná
tekutina nekvapkala.
5. Vyutierajte povrch a odstráňte čistiaci prostriedok.
6. Prepláchnite špongiu v čistej tečúcej vode.
7. Poutierajte povrch čistou špongiou.
8. Poutierajte povrch znova suchou, mäkkou látkou bez chĺpkov.
9. Počkajte, kým povrch úplne nevyschne a odstráňte z neho všetky vlákna.
Čistenie klávesnice počítača
1. Namočte čistý, mäkký kúsok látky do izopropylalkoholu.
2. Utrite látkou povrch každého klávesu. Klávesy utierajte postupne. Ak utierate
niekoľko klávesov naraz, látka sa môže zachytiť o susedný kláves a môže ho
poškodiť. Dávajte pozor, aby sa medzi klávesy nedostala žiadna tekutina.
3. Nechajte klávesnicu vyschnúť.
4. Na odstránenie všetkých omrviniek a prachu spod klávesov použite vzduchový čistič
fotoaparátu s kefkou alebo studený vzduch zo sušiča vlasov.
Poznámka: Čistiaci prostriedok nikdy nenanášajte priamo na displej ani
klávesnicu.
Čistenie obrazovky počítača
1. Jemne poutierajte obrazovku suchou mäkkou látkou bez chĺpkov. Ak na obrazovke
objavíte škrabanec, môže to byť iba odtlačok z klávesnice alebo ukazovacieho
zariadenia TrackPoint
®
, prenesený zatlačením na obrazovku z vonkajšej strany.
2. Utrite ju alebo oprášte pomocou jemnej, suchej látky.
3. Ak sa vám nepodarilo škvrnu odstrániť, navlhčite mäkkú látku bez chĺpkov do vody
alebo zmesi izopropylalkoholu a vody neobsahujúcej nečistoty v pomere 1:1.
4. Vyžmýkajte všetku prebytočnú tekutinu.
5. Znova obrazovku poutierajte; dbajte na to, aby tekutina nenakvapkala na počítač.
6. Pred zatvorením displeja ho dosucha utrite.
8 Príručka o servise a odstraňovaní problémov pre ThinkPad
®
T500 a W500
Kapitola 3. Riešenie problémov s počítačom
Často kladené otázky
V tejto časti uvedené často kladené otázky aj s odkazmi, kde nájdete podrobné
odpovede. Podrobné informácie publikáciách dodaných s počítačom ThinkPad nájdete v
časti “Táto príručka a ďalšie publikácie” na strane 1.
Aké bezpečnostné opatrenia musím dodržiavať pri práci s počítačom ThinkPad?
Podrobné informácie o bezpečnosti nájdete v publikácii Príručka o bezpečnosti
a zárukách.
Ako môžem predchádzať problémom so svojím počítačom ThinkPad?
Pozrite si kapitolu “Dôležité upozornenia” na strane v a časť Kapitola 2,
“Starostlivosť o váš počítač ThinkPad”, na strane 5 v tejto príručke. Viaceré
tipy nájdete v nasledujúcich častiach Systém pomoci Access Help:
v Preventing problems
v Troubleshooting
Ktoré
hlavné hardvérové komponenty môjho nového počítača ThinkPad?
Pozrite si časť “About your computer” v systéme pomoci Systém pomoci Access
Help.
Kde nájdem podrobné technické informácie o svojom počítači ThinkPad?
Pozrite si http://www.lenovo.com/think/support.
Potrebujem zaktualizovať zariadenie alebo potrebujem vymeniť niečo z
nasledovného: jednotku HDD, jednotku SSD, kartu PCI Express Mini Card,
dcérsku kartu modemu, pamäť, klávesnicu alebo opierku pod zápästia.
Pozrite si kapitolu Príloha B, “Dielce CRU ”, na strane 65 tejto príručky, v
ktorej nájdete zoznam zákazníkom vymeniteľných dielcov spolu s umiestnením
pokynov na demontáž alebo výmenu komponentov.
Môj počítač nefunguje správne.
Pozrite si časť “Problem solving” v systéme pomoci Systém pomoci Access
Help. V tejto príručke popísané len metódy odstraňovania problémov, keď
systém online pomoci Access Help nie je k dispozícii.
Kde nájdem disky obnovy?
Váš počítač ste mohli dostať s alebo bez disku obnovy alebo disku Windows v
Poznámka: Pozrite si systém pomoci Systém pomoci Access Help, ak váš systém beží a Systém pomoci Access Help
je dostupný. V tejto kapitole nájdete informácie, ktoré vám môžu pomôcť, ak je systém pomoci Systém pomoci Access
Help nedostupný.
© Copyright Lenovo 2008 9
závislosti od vášho modelu. Vysvetlenie alternatívnych metód obnovy
ponúkaných spoločnosťou Lenovo nájdete v tejto príručke v časti “Obnovenie
pôvodného obsahu” na strane 33.
Ako sa môžem spojiť s Centrom podpory zákazníkov?
Pozrite si kapitolu Kapitola 6, “Pomoc a servis”, na strane 53 tejto príručky.
Telefónne čísla najbližšieho Centra podpory zákazníkov nájdete v zozname
“Celosvetový telefónny zoznam” na strane 55.
Kde nájdem informácie o záruke?
Podrobné záručné informácie nájdete v publikácii Príručka o bezpečnosti a
zárukách. Informácie o záruke vzťahujúcej sa na váš počítač vrátane záručnej
lehoty a typu záručného servisu nájdete v časti Príloha A, “Informácie o
záruke”, na strane 61.
Spustenie BIOS Setup Utility
Váš počítač obsahuje program s názvom BIOS Setup Utility, ktorý vám umožňuje výber
rôznych parametrov nastavenia.
v Config: Nastavenie konfigurácie vášho počítača.
v Date/Time: Nastavenie dátumu a času.
v Security: Nastavenie vlastností bezpečnosti.
v Startup: Nastavenie zariadenia na spustenie.
v Restart: Reštartovanie systému.
v Program na diagnostiku jednotky HDD: Spustite diagnostický test jednotky HDD
alebo SSD.
Ak
chcete spustiť BIOS Setup Utility, postupujte takto:
1. Aby ste predišli strate údajov, zálohujte si údaje a register počítača. Podrobnosti
nájdete v téme “Basics” v systéme pomoci Systém pomoci Access Help.
2. Počítač vypnite a znovu ho zapnite.
3. Keď sa zobrazí logo ThinkPad, stlačte kláves F1, aby ste spustili BIOS Setup Utility.
Ak ste nastavili heslo supervízora, po zadaní hesla sa zobrazí ponuka BIOS Setup
Utility. Program môžete tiež spustiť stlačením klávesu Enter namiesto zadania hesla
supervízora, ale nebudete môcť meniť parametre, ktoré chránené hlavným heslom.
Viac informácií nájdete v zabudovanej pomoci.
4. Pomocou kurzorových klávesov prejdite na položku, ktorú chcete zmeniť. Keď je
položka zvýraznená, stlačte kláves Enter. Zobrazí sa podponuka.
5. Zmeňte požadované položky. Ak chcete zmeniť hodnotu niektorej položky, použite
kláves F5 alebo F6. Ak položka podponuku, môžete ju zobraziť stlačením
klávesu Enter.
6. Podponuku ukončite stlačením klávesu F3 alebo Esc. Ak sa nachádzate vo vnorenej
podponuke, opakovane stláčajte Esc, kým nedosiahnete ponuku BIOS Setup
Utility.
10 Príručka o servise a odstraňovaní problémov pre ThinkPad
®
T500 a W500
Poznámka: Ak chcete obnoviť továrenské nastavenia, stlačte kláves F9, ktorým
zavediete štandardné nastavenia. V podponuke Restart môžete vybrať aj voľbu
zavedenia štandardných nastavení, alebo môžete zmeny vymazať.
7. Vyberte Restart a stlačte Enter. Presuňte kurzor na voľbu, ktorou chcete reštartovať
počítač, potom stlačte kláves Enter. Počítač sa reštartuje.
Diagnostika problémov
Ak váš počítačom nefunguje správne, môžete ho otestovať pomocou aplikácie
PC-Doctor
®
for Windows.
Ak chcete spustiť PC-Doctor for Windows, postupujte takto:
1. Kliknite na Start.
2. Kurzor myši presuňte na All Programs a potom na PC-Doctor for Windows.
3. Kliknite na PC-Doctor for Windows.
Viac informácií o aplikácii PC-Doctor for Windows nájdete v pomoci tohto programu.
Upozornenie:
v Ak potrebujete pomoc alebo ďalšie informácie o tomto probléme, vyberte
čokoľvek z nasledovného:
Lenovo Troubleshooting Center
Update System Drivers
System Information
v
Spustenie akéhokoľvek testu môže trvať niekoľko minút alebo dlhšie.
Vyhraďte si čas na vykonanie celého testu, neprerušujte ho.
Ak chcete kontaktovať Centrum podpory zákazníkov, vytlačte si testovací protokol, aby
ste mohli pracovníkom podpory rýchlo poskytnúť potrebné informácie.
Program diagnostiky HDD
Ak vaša jednotka HDD alebo jednotka SSD nepracuje správne, problém by ste mohli
vyhľadať spustením programu na diagnostiku jednotky HDD v BIOS Setup Utility.
Ak chcete spustiť diagnostický program, postupujte nasledovne:
1. Počítač vypnite a znovu ho zapnite.
2. Keď sa zobrazí logo ThinkPad, stlačte kláves F1, aby ste spustili BIOS Setup Utility.
3. Použitím kurzorových klávesov vyberte HDD diagnostic program a stlačte kláves
Enter. Otvorí sa ponuka programu diagnostiky HDD.
Kapitola 3. Riešenie problémov s počítačom 11
4. Pomocou kurzorových klávesov vyberte Main hard disk drive alebo Ultrabay
hard disk drive. Stlačte Enter, aby ste spustili diagnostický program. Diagnostický
program spustí test overenia správnosti čítania a test rýchlosti vami vybratej
jednotky a oznámi svoje zistenia.
Poznámka: Ak upevníte svoj počítač do ThinkPad Advanced Dock, diagnostický
program nebude môcť testovať jednotku HDD alebo SSD, ktorá je nainštalovaná v
mechanike Ultrabay Enhanced zariadenia ThinkPad Advanced Dock.
5. Ak diagnostický program vráti chybové správy, kontaktujte Centrum podpory
zákazníkov. Diagnostický program môže vrátiť jedno alebo obe nasledujúce chybové
hlásenia:
Pre hlavnú úložnú jednotku:
v Error code 0000: Read verification failed
v Error code 0100: Speed test failed
v Error code 0200: Controller Diag failed
Pre úložnú jednotku Ultrabay:
v Error code 0002: Read verification failed
v Error code 0102: Speed test failed
v Error code 0202: Controller Diag failed
6.
Ak diagnostický program nevráti žiadne chybové hlásenie, ale vy máte stále určité
obavy:
v Pozrite si pokyny v časti Introducing Rescue and Recovery v online Systém
pomoci Access Help a spustite program pre diagnostický test jednotky HDD alebo
SSD.
v PC-Doctor for DOS pre váš počítač si stiahnite z webovej stránky:
http://www.lenovo.com/support/site.wss/document.do?sitestyle=lenovo
&lndocid=tpad-matrix.
Diagnostika problémov pomocou PC-Doctor zo servisného oddielu
Použitím aplikácie PC-Doctor z pracovnej plochy Rescue and Recovery na servisnom
oddiele jednotky pevného disku, môžete systém diagnostikovať bez potreby spustenia
operačného systému.
Ak chcete spustiť PC-Doctor, postupujte nasledovne:
1. Počítač vypnite a znovu ho zapnite.
2. Po zobrazení loga ThinkPad stlačte okamžite tlačidlo ThinkVantage. Otvorí sa
pracovná plocha Rescue and Recovery.
3. Kliknite na Diagnose hardware.
Viac informácií o aplikácii PC-Doctor nájdete v pomoci tohto programu.
12 Príručka o servise a odstraňovaní problémov pre ThinkPad
®
T500 a W500
/