SI-5VN0B-001-02
SI-5VN0B-001
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na:
http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez
predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
1
2
2
1
1 2
2
3
1
1 2
2
Technicko servisné pokyny
RD-5600
5. Nastavenie SIS
Niekoľkokrát pohnite radiacu páčku, aby ste preradili
reťaz na 2. ozubené koleso. Potom zatiaľ, čo tlačíte
páčku dostatočne na to, aby ste cítili tlak v páčke, otočte
kľukovým ramenom.
Najmenšie ozubené
koleso
Najväčšie ozubené
koliesko
Reťaz
90°
Vodiaca remenica
Napínacia
remenica
Pravý uhol smerom k zemi
Uško vytlačenia
5 mm Allenov kľúč
Skrutka nastavenia napnutia B
4. Ak používať nastavovaciu skrutku napnutia B
Namontujte reťaz na najmenší reťazový krúžok a najväčšie
ozubené koleso a otočte kľukové rameno dozadu. Potom otočte
nastavovaciu skrutku napnutia B, aby ste nastavili vodiacu kladku
čo najbližšie k ozubenému kolesu, ale nie tak blízko aby sa ho
dotkla. Následne nastavte reťaz na najmenšie ozubené koleso
a zopakujte vyššie uvedený postup, aby ste sa uistili, že sa
remenica nedotýka ozubeného kolesa.
Najväčšie ozubené koleso Najmenšie ozubené koleso
Skrutka nastavenia
napnutia B
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať
nasledujúcu kombináciu.
Technické údaje
Montáž zadnej prehadzovačky
Dĺžka reťaze
1. Horné nastavenie
Otočte skrutku horného
nastavenia, aby ste ju
nastavili tak, že vodiaca
remenica bude pri pohľade
zozadu pod vonkajšou líniou
najmenšieho ozubeného
kolesa.
Vodiaca
remenica
Vonkajší okraj
najmenšieho ozubeného
kolesa
Skrutka horného
nastavenia
Nastavenie záberu a zaistenie kábla
Uťahovací moment osi
konzoly: 8 - 10 N•m
Počas inštalácie dávajte pozor aby nedošlo k deformácii spôsobenej
skrutkou nastavenia vôle B
prichádzajúcej do kontaktu
s uškom vytlačenia.
●
V prípade trojprevodníka
2. Pripojenie a zaistenie kábla
Pripojte kábel k zadnému prvku pre zabránenie
pred spadnutím reťaze a po odstránení úvodnej
vôle v kábli ho opätovne zaistite k zadnému prvku
pre zabránenie pred spadnutím reťaze podľa
zobrazenia na obrázku.
Uťahovací moment: 6 - 7 N•m
Poznámka:
Uistite sa, že je kábel
zabezpečený v drážke.
Drážka
Najväčšie ozubené koleso
Vodiaca remenica
Skrutka spodného
nastavenia
3. Spodné nastavenie
Otočte skutku spodného nastavenia tak, aby sa vodiaca remenica
pohla do polohy priamo v rovine s najväčším ozubeným kolesom
Preraďovanie na 3.
prevod
Dotiahnite valec
nastavenia vonkajšieho
kábla, kým sa reťaz nevráti
na 2. ozubené koleso.
(v smere hodinových
ručičiek)
Najlepšie nastavenie
Najlepšie nastavenie je, keď radiaca
páčka funguje dostatočne na to, aby
sa dostala do záberu a reťaz sa
dotkla 3. ozubeného kolesa a vydala
zvuk.
* Páku vráťte do pôvodnej polohy (poloha, kde sa páka
nachádza na 2. nastavení ozubeného kolesa a uvoľní
sa) a potom otočte kľukové rameno v smere hodinových
ručičiek. Ak sa reťaz dotýka 3. ozubeného kolesa a vydáva
hluk, otočte valcové puzdro nastavenia vonkajšieho puzdra
mierne v smere hodinových ručičiek, aby ste ho dotiahli, kým
hluk neprestane a reťaz sa nebude pohybovať plynulo.
Ovládajte páku, aby ste preraďovali prevody a skontrolujte,
či sa pri žiadnej polohe prevodu nevyskytne hluk.
Na dosiahnutie najlepšieho výkonu SIS pravidelne mažte
všetky časti prevodovky výkonu.
Uvoľnite valcové puzdro
nastavenia vonkajšieho
puzdra, kým sa reťaz
nedotkne 3. ozubeného
kolesa a nevydá zvuk.
(proti smeru hodinových
ručičiek)
Keď nepočujete žiadny
hluk
Najväčšie
ozubené koleso
Najväčšie
ozubené koliesko
Reťaz
+2 články
Nastavovací valček
vonkajšieho obalu
Nastavovací valček
vonkajšieho obalu
Nie OK OK
Páčka (A)
Záber
Pridajte 2 články (s reťazou na
najväčšom ozubenom kolese
a najväčšom ozubenom koliesku)
Pokiaľ je najmenšie ozubené
koleso 15T alebo 16T
Všeobecné informácie o bezpečnosti
VAROVANIE
„Intervaly údržby závisia na okolnostiach používania a jazdy.
Reťaz čistite pravidelne pomocou správneho prostriedku na
čistenie reťazí. Nikdy nepoužívajte rozpúšťadlá na báze zásad
alebo kyselín, ako sú odstraňovače hrdze. V prípade použitia
rozpúšťadla môže reťaz prasknúť a s pôsobiť vážne poranenie.“
• Na pripojenie úzkeho typu reťaze používajte len tvrdenú spojovaciu závlačku.
• Ak sa použijú iné spojovacie závlačky ako sú tvrdené spojovacie závlačky, alebo
ak sa použije tvrdená spojovacia závlačka alebo nástroj nevhodný pre typ použitej
reťaze, nebude možné dosiahnuť dostatočnú pripojovacia sila, čo môže spôsobiť
roztrhnutie alebo spadnutie reťaze.
• Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálne vonkajšie puzdro
a vodiaci prvok kábla spodného držiaka.
• Pred použitím namažte vnútorný kábel a vnútornú stranu vonkajšieho kábla,
aby ste zaručili ich dostatočnú kĺzavosť.
• Použitie rámu s interným vedením káblov sa výslovne neodporúča, pretože
má tendenciu narušiť funkciu radenia SIS spôsobenú vysokým odporom
káblov.
• Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo
poškodeniu majúcemu pôvod v normálnom používaní.
• S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby
alebo prevádzky sa obráťte na profesionálneho predajcu bicyklov.
• Spojovacia závlačka musí byť zarovno
s povrchom vonkajšieho spojenia zo
strany zasúvania závlačky. Pokiaľ po ňom
prejdete prstom, mali by ste cítiť hladký
a rovný povrch. Závlačka ľahko prejde
na druhú stranu po tom, ako vyberiete
rozpojovaciu závlačku.
• Ak je potrebné nastaviť dĺžku reťaze kvôli
zmene počtu zubov ozubeného kolesa, rez
vykonajte na inom mieste ako je miesto, kde
sa reťaz spojila pomocou tvrdenej spojovacej
závlačky. Reťaz sa poškodí, ak sa rozreže na
mieste, kde sa spojila pomocou tvrdenej spojovacej závlačky.
• Skontrolujte, či je napnutie reťaze správne a či reťaz nie je poškodená. Ak je napnutie
príliš slabé alebo je reťaz poškodená, mali by ste vymeniť reťaz. Ak sa to nevykoná,
reťaz sa môže pretrhnúť a spôsobiť vážne zranenie.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla,
čoho dôsledkom môže byť vážne poranenie. Odporúčame používať iba originálne
náhradné diely značky Shimano.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Ak nastavenia nie sú správne vykonané, reťaz môže spadnúť a to môže spôsobiť, že
spadnete z bicykla, čo môže mať za následok vážne zranenie.
• Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné
miesto, aby ste ich mohli v budúcnosti použiť.
Poznámka
• Čierne spojovacie závlačky predbežne pripojené k vonkajšiemu spojeniu (dodávajú sa
iba pre dodávateľov originálnych zariadení) je možné zmontovať pomocou nástrojov
na nastavenie reťaze značky Shimano. Spôsob montáže by mal byť rovnaký ako
v prípade používania štandardných tvrdených spojovacích závlačiek.
• Ak preraďovanie prevodov nie je možné vykonávať plynulé, umyte prehadzovačku
a namažte všetky pohyblivé diely.
• Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veľký, že nastavenie nie je možné, mali by ste
vymeniť prehadzovačku.
• Pravidelne by ste mali čistiť prehadzovačku a namazať všetky pohybujúce sa diely
(mechanizmus a remenice).
• Ak sa nedá vykonať nastavenie radenia prevodov, skontrolujte stupeň paralelnosti
zadnej časti bicykla. Tiež skontrolujte, či je namazaný kábel a či je vonkajšie puzdro
príliš dlhé alebo príliš krátke.
• Ak počujete nezvyčajný hluk ako výsledok uvoľnenia v remenici, mali by ste ju
vymeniť.
Nástroj na nastavenie
reťaze
Reťaz
10-rýchlostná veľmi úzka reťaz,
ako napríklad
CN-7801 / 6600 / 5600
TL-CN32
TL-CN23
TL-CN27
Tvrdená spojovacia závlačka
s drážkou (3)
s drážkou (2)
Séria 105
Radiaca páčka
Dvojitá ST-5600
Trojitá ST-5600
Prevody 10
Vonkajšie puzdro SIS-SP41
Zadná prehadzovačka RD-5600
Typ SS / GS
Voľný náboj FH-5600
Kazetové ozubené koleso CS-5600
Reťaz CN-5600
Vedenie kábla spodkom konzoly SM-SP17
Typ SS GS
Celková kapacita 29 zubov alebo menej 37 zubov alebo menej
Najväčšie ozubené koleso 27T 27T
Najmenšie ozubené koleso 11T 11T
Rozdiel ozubenia predného
ozubeného kolesa
16 zubov alebo menej 22 zubov alebo menej
Potiahnite
Prepojovacia
závlačka
Tvrdená spojovacia závlačka
Prepojovacia
závlačka