• Pred použitím skontrolujte kolesá, aby ste sa uistili, že špice nie sú ohnuté alebo
uvoľnené a že na povrchu ráfika nie sú zárezy, škrabance alebo praskliny.
Ak zistíte niektorý z týchto problémov, nepoužívajte koleso.
• Ak sa rýchloupínací mechanizmus nepoužíva správne, koleso môže z bicykla
odpadnúť a výsledkom môže byť vážne zranenie. Pred použitím si pozorne
prečítajte Servisné pokyny pre rýchloupínací mechanizmus.
• Toto koleso je navrhnuté pre trekkingové bicykle. Ak sa kolesá budú používať
pri nadmernom zaťažení na povrchoch bez krytu, môže dôjsť k ohnutiu alebo
poškodeniu kolies, čoho dôsledkom môže byť nehoda.
• Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne upevnené. Ak sú kolesá
akýmkoľvek spôsobom uvoľnené, môžu z bicykla odpadnúť a výsledkom môže
byť vážne zranenie.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené súčasti môžu spôsobiť poranenie
jazdca.
Odporúčame používať iba originálne náhradné diely značky Shimano.
• Pozorne si tiež prečítajte Servisné pokyny pre kotúčové brzdy.
• Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné
miesto, aby ste ich mohli v budúcnosti použiť.
• Pred použitím je potrebné pneumatiky nafúknuť na tlak vhodnej hodnoty.
• Používajte pásku na ráfik, ktorá vydrží vysoké tlaky; v opačnom prípade môže
dôjsť k náhlemu prederaveniu a sfúknutiu pneumatiky, čoho dôsledkom môže byť
vážne poranenie.
• Odporúča sa používať originálne špice, hrdlá a podložky značky Shimano. Ak sa
nepoužijú súčiastky značky Shimano, plocha kde hrdlo dosadá na prírubu náboja
môže byť poškodená.
• V prípade používania ráfkových bŕzd pred jazdou na bicykli overte, že na
brzdových čeľustiach nie sú nalepené žiadne kovové alebo iné predmety. Ak sú
takéto položky prítomné, môžu pri použití bŕzd poškodiť ráfik.
• V prípade používania ráfkových bŕzd neodporúčame v spojení s týmto výrobkom
používať brzdové čeľuste s nasledovnými výrobnými názvami, pretože môže dôjsť
k vážnemu opotrebeniu brzdných povrchov ráfikov.
R55HC, M70T3, M70T2, M65T3, M65T, M55T, M50T
Okrem toho nepoužívajte brzdové čeľuste na karbónové ráfiky ani na ráfiky
s keramickým plášťom.
• Hrdlá majú veľký priemer a je možné ich jednoduchým spôsobom otáčať s
cieľom zjednodušiť zvýšenie napätia špice. Aj napriek tomu však dávajte pozor a
nadmerne neuťahujte počas nastavovania napnutia špíc hrdlá. Ak príliš utiahnete
hrdlá, výsledkom môže byť poškodenie ráfikov.
(Odporúčame, aby ste s týmto nastavením obrátili na autorizovaného predajcu
bicyklov.)
Poznámka
• Ak sa koleso stane tuhým a ťažko otáčateľným, mali by ste ho namazať mazivom.
• Dovnútra náboja nedávajte žiadny olej, inak vyplavíte mazivo.
• Vyhĺbenie na druhej strane priehradky z diery je indikátorom opotrebovania ráfika.
Ak toto vyhĺbenie nie je viac vidieť, ráfik je na konci svojej životnosti.
• Špeciálne nástroje na špice sú k dispozícii ako voliteľné príslušenstvo.
• Odporúčame, aby ste sa obrátili na autorizovaného predajcu bicyklov ohľadom
nastavenia napnutia špíc, ak v špiciach začína byť vôľa a po najazdení prvých
1000 km.
• Ochranné prvky špíc sa tiež predávajú osobitne. Používajte CP-WH11 v prípade,
ak používate CS-M760 (11-32T) a CP-WH10 používajte v prípade všetkých
ostatných kazetových ozubených kolies.
• Reflektory (vyrábané spoločnosťou CATEYE) sa predávajú tiež samostatne.
Podrobnosti vám poskytne váš predajca bicyklov.
Všeobecné informácie o bezpečnosti
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
-
C
J
A
P
A
N
U
.
S
.
P
A
T
4
2
6
8
2
5
9
L
O
C
K
4
0
0
k
g
/
c
m
O
N
A
M
I
H
S
VAROVANIE
VÝSTRAHA
VÝSTRAHA
Technické pokyny pre servis
WH-T565
Koleso
(pre trekkingový bicykel)
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu
kombináciu.
Technické údaje
Viazanie špíc
Montáž ozubených kolies HG
Zviažte špice tak, ako je to znázornené na obrázku.
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
A
Pre každé ozubené koleso,
povrch majúci líce značky skupiny
smerom von a umiestnený tak, že
široké časti priemetu prevodov na
každom ozubenom kolese a časť
A (kde je otvor drážky široký)
telesa voľnobežky sú zarovnané.
Drážka je
široká iba
na jednom
mieste.
• Pri montáži ozubených kolies HG použite na utiahnutie poistného
krúžku špeciálny nástroj (TL-LR15).
• Na výmenu ozubených kolies HG použite špeciálny nástroj (TL-LR15)
a TL-SR21 na odstránenie poistného
krúžku.
Uťahovací moment:
30 - 50 N•m
a
c
-
1
4
T
Široká časť
Podložky špíc nainštalujte tak, aby nastavovacie značky, ktoré určujú smer smerovali
navzájom na opačnú stranu špíc. Súčasne je potrebné, aby rovné čiary na
podložkách boli rovnobežné s ráfikom.
Nastavovacie značky, ktoré
určujú smer by mali
smerovať na opačnú
stranu.
Rovné čiary by mali byť
rovnobežné s ráfikom
Výmena špíc
Rozpery ozubených kolies
(2,56 mm)
Podložka poistného
krúžku
Poistný krúžok
Toto koleso je možné používať s 8-prevodovými a 9-prevodovými zostavami
ozubených kolies.
Podrobnosti o kombinácii s inými súčiastkami, ako sú reťaze a kazetové ozubené
kolesá nájdete v Technických informáciách pre výrobok.
Ráfik
Nastavovacia značka
Rovná čiara
Neotočná časť
Podložka špice
Výmena telesa voľnobehu
Inštalácia rotora
(SM-RT77)
Po odstránení osi náboja odstráňte upevňovaciu maticu
voľnobehu (vo vnútri telesa voľnobehu) a potom
vymeňte teleso voľnobehu.
Uťahovací moment:
35 - 50 N•m
Uťahovací moment:
40 N•m
Teleso voľnobehu Upevňovacia matica telesa voľnobehu
Rotor
inštalačný krúžok
TL-LR15
Demontáž
Montáž
Podložka telesa
voľnobežky
10 mm Allenov kľúč (TL-WR37)
Poznámka
Nepokúšajte sa rozobrať teleso voľnobehu, pretože to
môže mať za následok poruchu.
Pre predné Pre zadné
* Tieto hodnoty možno použiť len informatívne.
Poistný krúžok
Náradie
(TL-SR21)
Demontáž
TL-LR15
• V prípade používania rúrky s francúzskym ventilom, nainštalujte adaptér drieku
ventilu, ktorý je dodávaný.
• Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo
poškodeniu majúcemu pôvod v normálnom používaní.
Číslo modelu Technické údaje Farba
RR-550-WUW SW BEZ KONZOLY CPSC Biela
RR-550-WUA SW BEZ KONZOLY AS Žltá
RR-317-WUA SW BEZ KONZOLY DIN Žltá
SI-4C80B
Použiteľný rozmer pneumatiky
Pneumatika s vložkou
700C (28C - 47C)
Najväčšie ozubené koleso 34T
Číslo modelu WH-T565
Veľkosť ráfika 700C (622 X 19C)
Použiteľná dĺžka špice
Pre predné 298 mm (#13)
Pre zadné 278 mm (#14) / 298 mm (#13)
Šírka ráfika 25,2 mm
Použiteľné brzdy V-BRAKE / Kotúčová brzda
Hodnota napnutia špice
Pre predné Pre zadné
Pravá strana Ľavá strana
(rotor)
Pravá strana
(ozubené koleso)
Ľavá strana
(rotor)
600 - 1100 N 900 - 1500 N 1000 - 1600 N 600 - 1100 N
SI-4C80B -02