Shimano SL-M360 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Tento návod je vhodný aj pre

„Intervaly údržby závisia na okolnostiach používania a jazdy. Reťaz čistite
pravidelne pomocou správneho prostriedku na čistenie reťazí. Nikdy
nepoužívajte rozpúšťadlá na báze zásad alebo kyselín, ako sú
odstraňovače hrdze. V prípade použitia rozpúšťadla môže reťaz
prasknúť a s pôsobiť vážne poranenie.“
Na vyčistenie reťaze použite neutrálny čistiaci prostriedok. Nepoužívajte čistiace
prostriedky na báze alkalických látok alebo kyselín, ako napríklad čistiace látky proti
hrdzi, pretože môžu spôsobiť poškodenie a/alebo zlyhanie reťaze.
Na pripojenie úzkeho typu reťaze používajte len tvrdenú spojovaciu závlačku.
Dostupné sú dva druhy tvrdených spojovacích závlačiek. Nezabudnite si pozrieť nižšie
zobrazenú tabuľku, aby ste vybrali, ktorá závlačka sa
má použiť. Ak sa použijú iné spojovacie závlačky ako
sú tvrdené spojovacie závlačky, alebo ak sa použije
tvrdená spojovacia závlačka alebo nástroj nevhodný
pre typ použitej reťaze, nebude možné dosiahnuť
dostatočnú pripojovacia sila, čo môže spôsobiť
roztrhnutie alebo spadnutie reťaze.
Ak je potrebné nastaviť dĺžku reťaze kvôli zmene počtu zubov ozubeného kolesa, rez
vykonajte na inom mieste ako je miesto, kde sa reťaz spojila pomocou tvrdenej
spojovacej závlačky, alebo na koncovej závlačke. Reťaz sa poškodí, ak sa rozreže
na mieste, kde sa spojila pomocou tvrdenej spojovacej závlačky alebo koncovej
závlačky.
Dajte pozor, aby sa vám počas jazdy do reťaze nedostali časti oblečenia, inak by ste
mohli z bicykla spadnúť.
Je dôležitá pravidelne kontrolovať uťahovacie momenty ramien kľúk a pedálov. Po
prejdení asi 100 km (60 míľ) opätovne skontrolujte uťahovacie momenty. Pokiaľ sú
uťahovacie momenty nedostatočné, ramená kľúk alebo pedále môžu z bicykla
vypadnúť s dôsledkom vážnych poranení.
Skontrolujte, či je napnutie reťaze správne a či reťaz nie je poškodená. Ak je napnutie
príliš slabé alebo je reťaz poškodená, mali by ste vymeniť reťaz. Ak sa to nevykoná,
reťaz sa môže pretrhnúť a spôsobiť vážne zranenie.
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či ramená kľuky nie sú prasknuté. Ak sú tam
praskliny, rameno kľuky sa môže zlomiť a môžete spadnúť z bicykla.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla,
čoho dôsledkom môže byť vážne poranenie. Odporúčame používať iba originálne
náhradné diely značky Shimano.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Ak nastavenia nie sú správne vykonané, reťaz môže spadnúť a to môže spôsobiť, že
spadnete z bicykla, čo môže mať za následok vážne zranenie.
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné
miesto, aby ste ich mohli v budúcnosti použiť.
Pokiaľ je reťaz na najmenšom a strednom ozubenom koliesku, existuje
nebezpečenstvo poranenia hrotmi zubov najväčšieho ozubeného kolieska.
Poznámka
Okrem toho, ak sa vám výkon pri otáčaní pedálov nezdá normálny, skontrolujte túto
skutočnosť ešte raz.
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či v spojení nie je vôľa alebo nepresnosť. Taktiež
sa uistite, že v pravidelných intervaloch doťahujete ramená kľuky a pedále.
Počas inštalácie pedálov naneste malé množstvo maziva na závity, aby ste predišli
viaznutiu pedálov. Pomocou momentového kľúča pedále dôkladne utiahnite.
Uťahovací moment: 35 - 55 N·m Pravé kľukové rameno má pravotočivý závit a ľavé
kľukové rameno má ľavotočivý závit.
Neumývajte stredovú osku vodou striekajúcou pod vysokým tlakom.
Ak v stredovej oske cítite akékoľvek uvoľnenie, mali by ste vymeniť stredovú osku.
Ak preraďovanie prevodov nie je plynulé, umyte prehadzovačku a namažte všetky
pohyblivé diely.
Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veľký, že nastavenie nie je možné, mali by ste
vymeniť prehadzovačku.
Ozubené kolieska by ste mali pravidelne
umývať neutrálnym čistiacim prostriedkom a
potom ich znovu namazať. Okrem toho,
čistenie reťaze neutrálnym čistiacim
prostriedkom a jej namazanie môže byť
účinným spôsobom na predĺženie životnosti
ozubených koliesok a reťaze.
Počas jazdy môže dôjsť k zašpineniu častí
vášho devu reťazou.
Ak reťaz počas používania skĺzava z ozubených koliesok, vymeňte ozubené kolieska a
reťaz.
Keď je reťaz v takej polohe, aká je zobrazená na obrázku, reťaz
sa môže dotýkať predných ozubených koliesok alebo prednej
prehadzovačky a vytvárať hluk. Ak je problémom hluk, preraďte
reťaz na ďalšie väčšie zadné ozubené koleso alebo ešte o jedno
ďalej.
Pred nainštalovaním naneste na stredovú konzolu mazivo.
Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálny vonkajší
bovden a vodiaci prvok kábla stredovej osky.
Táto predná prehadzovačka je určená len pre použitie
s trojitou prednou prevodovou táckou. Nemožno ju použiť
s dvojitou prednou prevodovou táckou, keďže prevodové stupne nesedia.
Keď montujete typ s vedením zhora, zvoľte rám, ktorý má tri vonkajšie držiaky puzdier
tak, ako je to zobrazené na obrázku vpravo.
Použite vonkajšie puzdro, ktoré má stále zvyšnú dĺžku, a to aj v prípade, keď sa úplne
otočia rukoväte do obidvoch strán. Okrem toho skontrolujte, či sa radiaca páka
nedotýka rámu bicykla, keď sa úplne vytočia rukoväte.
Pred použitím namažte vnútorný kábel a vnútornú stranu vonkajšieho kábla, aby ste
zaručili ich dostatočnú kĺzavosť.
Ovládanie pák spojených s radením prevodov by sa malo vykonať len po otočení
predného reťazového kolesa.
Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo
poškodeniu majúcemu pôvod v normálnom používaní.
S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo
prevádzky sa obráťte na profesionálneho predajcu bicyklov.
Systém predného pohonu
Technicko servisné pokyny SI-6R3FA-003
Preradenie z veľkého ozubeného kolieska
na menšie ozubené koliesko (páčka B)
Keď sa páčka (B) stlačí raz, nastane preradenie
o jeden stupeň z veľkého na menšie ozubené koliesko.
Príklad:
z najväčšieho na stredné ozubené koliesko.
Obsluha radenia rýchlostí
Tak páčka (A), ako aj páčka (B) sa vždy vrátia do pôvodnej polohy, keď sa po preradení uvoľnia.
Keď používate jednu z týchto páčok, vždy sa uistite, že zároveň otáčate ramenom kľuky.
Páčka (A) - počiatočná poloha
Páčka (B)
Preradenie z malého ozubeného kolieska
na väčšie ozubené koliesko (páčka A)
Keď sa páčka (A) stlačí raz, nastane preradenie
o jeden stupeň z malého na väčšie ozubené koliesko.
Príklad:
zo stredného na najväčšie ozubené koleso.
2. Pripojenie a upevnenie vnútorného kábla
Posuňte páčku (B) dva alebo
viac krát a skontrolujte na
indikátore, či je páčka
v najnižšej polohe.
Potom odstráňte kryt
vnútorného otvoru
a pripojte vnútorný kábel.
Namontujte kryt vnútorného otvoru
jeho otáčaním tak, ako je to zobrazené
na obrázku, až pokým sa nezastaví.
Ďalej ho už neotáčajte, inak môže
poškodiť závit skrutky.
Orezanie vonkajšieho puzdra
Keď orezávate vonkajšie puzdro, režte na opačnom konci ako
je koniec s označením. Po orezaní vonkajšieho puzdra zaguľaťte
koniec, aby mala vnútorná strana otvoru
rovnaký priemer .
K orezanému koncu vonkajšieho puzdra upevnite rovnaký vonkajší
koncový kryt.
Kryt vonkajšieho konca
Vkladanie vnútorného kábla
Vnútorný kábel vložte do vonkajšieho puzdra z konca,
ktorý je označený značkou. Z konca, ktorý je označený
značkou naneste mazivo s cieľom
zabezpečiť prevádzkovú
účinnosť kábla.
Značka
Nastavenie SIS
Postupujte podľa postupu uvedeného nižšie.
1. Spodné nastavenie
Najskôr odstráňte zarovnávací blok Pro-Set.
Ďalej nastavte tak, aby vzdialenosť medzi vnútornou vodiacou
lištou reťaze a reťazou bola 0 - 0,5 mm.
Skrutka
spodného
nastavenia
Reťaz
Vnútorná vodiaca
lišta reťaze
Poloha reťaze
Najväčšie
ozubené koleso
Najmenšie
ozubené koliesko
Kryt vnútorného otvoru
Páčka (B)
Kryt vnútorného otvoru
Vnútorný kábel
Uťahovací moment:
0,3 - 0,5 N·m
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na:
http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez
predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
Všeobecné informácie o bezpečnosti
VAROVANIE
Vonkajšie držiaky puzdier
Koncová závlačka
Tvrdená spojovacia závlačka
Prepojovacia závlačka
Montáž prednej prehadzovačky, stredovej
osky a predného ozubeného kolesa
Dĺžka reťaze
Pridajte 2 články
(s reťazou na najväčšom
ozubenom kolese
a najväčšom
ozubenom koliesku)
Najväčšie
ozubené koleso
Najväčšie
ozubené koliesko
Reťaz
Stredová oska Adaptér
Rovná časť vonkajšej vodiacej lišty
reťaze by mala byť priamo nad
a paralelne s najväčším ozubeným
kolieskom. Zabezpečte pomocou
5 mm Allenovho kľúča.
Uťahovací moment:
5 - 7 N·m
Predné ozubené
koleso (najväčšie
ozubené koliesko)
Vedenie reťaze
Inštalujte pomocou špeciálneho
náradia TL-UN74-S / TL-UN66.
Najprv nainštalujte stredová oska
a následne adaptér.
Na montáž prednej prehadzovačky použite 8 mm Allenov kľúč.
Bezpečne utiahnite.
Nastavte a potom namontujte prednú prehadzovačku tak, ako je to
zobrazené na obrázku. Teraz nevyberajte zarovnávací blok Pro-Set.
Uťahovací moment pre adaptér /
stredovú osku: 50 - 70 N·m
Uťahovací moment pre predné ozubené
koleso: 35 - 50 N·m
3 mm
1 mm
8 mm Allenov kľúč
(TL-WR38)
Zarovnávací blok Pro-Set
Profesionálna sada meračov
Ozubenie by malo
byť zaradené v rámci
tohto rozsahu
Bežný typ Typ s vedením zhora
Potiahnite
Potiahnite
Po napnutí počiatočného ochabnutia kábla ho znovu zaistite
k prednej prehadzovačke tak, ako je to znázornené na obrázku.
Skrutka horného
nastavenia
Reťaz
Vonkajšia vodiaca
lišta reťaze
3. Horné nastavenie
Nastavte tak, aby vzdialenosť medzi vonkajšou vodiacou
lištou reťaze a reťazou bola v rozpätí 0 - 0,5 mm.
Poloha reťaze
Najmenšie
ozubené koleso
Najväčšie
ozubené koliesko
Zarovnávací blok
Pro-Set
Montáž páčky
5 mm Allenov kľúč
Uťahovací moment:
6 - 8 N·m
Uťahovací moment:
5 N·m
Použite rúčku riadidiel s maximálnym vonkajším priemerom 32 mm.
Namontujte radiacu páčku do
polohy, kde nebude prekážať
činnosti bŕzd a preraďovaniu
rýchlostí.
Nepoužívajte v kombinácii
spôsobujúcej prekážku pre
činnosť bŕzd.
ST-M360
5 mm Allenov kľúč
SL-M360
SL-M360
6.5mm
7.1mm
Strieborná
Čierna
Reťaz
Tvrdená
spojovacia závlačka
Nástroj na
nastavenie reťaze
9-rýchlostná veľmi úzka reťaz,
ako napríklad
CN-7701/CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-rýchlostná úzka reťaz,
ako napríklad
CN-HG50/CN-HG40
TL-CN32 / TL-CN27
A
B
Nastavovací valček vonkajšieho obalu
5. Tabuľka odstraňovania porúch
Po dokončení krokov 1 - 4 posuňte preraďovacou páčkou,
aby ste skontrolovali radenie. (Toto sa tiež použije,
ak sa preraďovanie stane obtiažne počas používania.)
4. Nastavenie stredného ozubeného kolieska
Pri vykonávaní nastavenia nastavte reťaz na najväčšie
ozubené koleso a vpredu nastavte reťaz na stredné
ozubené koliesko. Nastavte pomocou nastavovacieho
valčeka vonkajšieho obalu tak, aby vzdialenosť medzi
vnútornou vodiacou lištou reťaze a reťazou bola
v rozpätí 0 - 0,5 mm.
Poloha reťaze
Najväčšie
ozubené koleso
Stredné
ozubené koliesko
Reťaz
Vnútorná vodiaca
lišta reťaze
Ak reťaz spadne
na stranu kľuky.
Utiahnite skrutku horného
nastavenia v smere hodinových
ručičiek (o 1/4 otáčky).
Ak je obtiažne preraďovanie
zo stredného na najväčšie
ozubené koliesko.
Uvoľnite skrutku horného
nastavenia proti smeru
hodinových ručičiek
(o 1/8 otáčky).
Ak je obtiažne preraďovanie
zo stredného na najmenšie
ozubené koliesko.
Uvoľnite skrutku spodného
nastavenia proti smeru
hodinových ručičiek
(o 1/4 otáčky).
Ak pri zaradenom najväčšom
ozubenom koliesku dochádza
k rušeniu medzi reťazou
a vnútornou vodiacou lištou
prehadzovačky.
Utiahnite skrutku horného
nastavenia v smere hodinových
ručičiek (o 1/8 otáčky).
Ak pri zaradenom najväčšom
ozubenom koliesku dochádza
k rušeniu medzi reťazou
a vonkajšou vodiacou lištou
prehadzovačky.
Uvoľnite skrutku horného
nastavenia proti smeru
hodinových ručičiek
(o 1/8 otáčky).
Ak pri preraďovaní
z najväčšieho ozubeného
kolieska je vynechané
stredné ozubené koliesko.
Uvoľnite nastavovací valček
vonkajšieho obalu proti smeru
hodinových ručičiek
(o 1 až 2 otáčky).
Ak počas preradenia zadného
ozubeného kolesa na väčšie
ozubené koleso pri zaradenom
strednom ozubenom koliesku
na prevodovej tácke dochádza
k rušeniu medzi reťazou
a vnútornou vodiacou lištou
prednej prehadzovačky.
Utiahnite nastavovací valček
vonkajšieho obalu v smere
hodinových ručičiek
(o 1 až 2 otáčky).
Ak reťaz padá na spodnú
stranu konzoly.
Utiahnite skrutku dolného
nastavenia v smere hodinových
ručičiek (o 1/2 otáčky).
SI-6R3FA -003-02
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu kombináciu.
Technické údaje
Predná prehadzovačka
Priemery montážnej lišty:
S (28,6 mm), M (31,8 mm), L (34,9 mm)
Uhol rámu
X = k dispozícii
Ozubené koleso
Spodná konzola
Číslo modelu
FD-M360 FD-M191 FD-M1910-3 FD-M190A
Bežný typ
X X X X
Typ s vedením zhora
X X X X
Rozdiel ozubenia predného ozubeného kolesa
20T 20T 18 T 18 T
Min. rozdiel medzi horným a stredným
10T 10T 8 T 8 T
Priemer montážnej lišty prednej prehadzovačky
S, M, L S, M, L S, M, L S, M, L
Uhol spojenia reťaze ( )
63°- 66°
66°- 69°
63°- 66°
66°- 69°
63°- 66° 66°- 69°
Použiteľný článok reťaze
47,5 / 50 mm 47,5 / 50 mm 47,5 / 50 mm 47,5 / 50 mm
α
Číslo modelu
FC-M361 FC-M361 -8
FC-M191 /
FC-M151
FC-M191 /
FC-M151
Kombinácia zubov ozubeného kolesa
42T - 32T - 22T /
48T - 38T - 28T
42T - 32T - 22T 48T - 38T - 28T 42T - 34T - 24T
Priemer skrutky
104 mm / 64 mm
Dĺžka ramena kľuky
170 mm, 175 mm 170 mm
Rozmery závitu pedála
BC 9/16" X 20 T.P.I. (anglický závit)
Platí pre prednú prehadzovačku
FD-M360 FD-M191
FD-M190-3 /
FD-M190A
Použiteľný článok reťaze
50 mm 47,5 mm / 47,5 mm + t*
Použiteľná spodná konzola
BB-UN26 (-K) BB-ES25 (-K) BB-UN26 (-K) BB-UN26 (-K)
Číslo modelu
BB-UN26 (-K) BB-UN26 (-K) BB-ES25 (-K)
Dĺžka osi
123 mm 122,5 mm 126 mm
Vedenie reťaze 47,5 mm
– D-NL
Vedenie reťaze 50 mm
LL123 (K) – 126 (K)
Vedenie reťaze 47,5 mm + t*
D-NL K
Rozmery závitu
BC 1,37" X 24 T.P.I. (68, 73 mm)
Séria Acera
Rapidfi re Plus ST-M360 / SL-M360
Vonkajšie puzdro
OT-SP40
Predná prehadzovačka FD-M360 / FD-M190-3 / FD-M190A / FD-M191
Predné ozubené koleso FC-M361 / FC-M361-8 / FC-M191 / FC-M151
Stredová oska BB-UN26 (-K) / BB-ES25 (-K)
Reťaz CN-HG50 / CN-HG40
Vedenie kábla spodkom konzoly SM-SP17 / SM-BT17 / SM-SP18 / SM-BT18
*t = Hrúbka krytu reťaze (1,5 - 2,1 mm)
Predné
ozubené
kolieska
Zadné
ozubené
kolesá
VÝSTRAHA
Typ s vedením zhora Bežný typ
Pomocou 5 mm Allenovho kľúča utiahnite upevňovaciu skrutku
drôtu. Odrežte nadbytočnú dĺžku lanka a následne nainštalujte kryt
vnútorného konca.
Uťahovací moment:
5 - 7 N·m
Poznámka:
Zviažte káble tak, ako
je to znázornené na
obrázku.
M360 M191 M190-3/M190A
  • Page 1 1

Shimano SL-M360 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Tento návod je vhodný aj pre