SHIMANO JAPAN
CHAIN GAUGE
1=2.38mm
TL-CN24
Vkladanie vnútorného kábla
Vnútorný kábel vložte do vonkajšieho puzdra z konca, ktorý je označený
značkou. Z konca, ktorý je označený značkou
naneste mazivo s cieľom zabezpečiť
prevádzkovú účinnosť kábla.
➂
Predná prevodová
tácka
➀
Spodná konzola
➁
Adaptér
Predná prehadzovačka
3. Spodné nastavenie
Počas otáčania predného
ozubeného kolesa pohybujte
páčkou s cieľom zaradiť najmenší
prevod.
Otočte skutku spodného nastavenia
tak, aby sa vodiaca remenica
pohla do polohy priamo v rovine
s najväčším ozubeným kolesom .
SERVISNÉ POKYNY
SI-F912A
Pred použitím si dôkladne prečítajte tieto pokyny a kvôli správnemu používaniu ich dodržiavajte.
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu
kombináciu.
Technické údaje
Zadná prehadzovačka
Predná prehadzovačka
Kombinácia zubov kazetového ozubeného kolesa
Poznámka
• Pred inštaláciou naneste na spodnú konzolu mazivo.
• Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálne vonkajšie puzdro
a vodiaci prvok kábla spodného držiaka.
• Táto predná prehadzovačka je určená len pre použitie s
trojprevodníkom nemožno ju použiť s dvojprevodníkom, keďže
prevodové stupne nesedia.
• Keď montujete typ s vedením zhora, zvoľte rám,
ktorý má tri vonkajšie držiaky puzdier tak, ako je
to zobrazené na obrázku vpravo.
• Použite vonkajšie puzdro, ktoré má stále
zvyšnú dĺžku, a to aj v prípade, keď sa úplne
otočia rukoväte do obidvoch strán. Okrem toho
skontrolujte, či sa radiaca páka nedotýka rámu
bicykla, keď sa úplne vytočia rukoväte.
• Pred použitím namažte vnútorný kábel
a vnútornú stranu vonkajšieho kábla, aby ste
zaručili ich dostatočnú kĺzavosť.
• Vždy používajte ložisko pre zostavu
ozubených kolies s rovnakými skupinovými
značkami. Nikdy nepoužívajte kombináciu
s ložiskom ozubeného kolesa s odlišnou
skupinovou značkou.
• Kvôli tomu, že vysoký odpor kábla rámu
s interným vedením kábla by znemožňoval
činnosť SIS, takýto typ rámu by sa
nemal používať.
• Ovládanie pák spojených s radením prevodov by sa malo vykonať len
po otočení predného reťazového kolesa.
• Indikátor prevodov ID-C050, rýchlomer SC-C050, počítadlo kilometrov
SC-C051 a hodiny a stopky SC-C052 je možné zakúpiť ako samostatné
položky. Viac podrobností vám poskytne váš predajca bicyklov.
•
S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby
alebo prevádzky sa obráťte na profesionálneho predajcu bicyklov.
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Skupinové značky
Montáž zadnej prehadzovačky
Počas inštalácie dávajte pozor aby nedošlo k deformácii spôsobenej
skrutkou nastavenia vôle B prichádzajúcej do kontaktu s uškom vytlačenia.
5 mm Allenov kľúč
Uťahovací moment osi konzoly:
8 - 10 N•m
Uško vytlačenia
Skrutka nastavenia
napnutia B
a
b
1
1
T
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
-
C
J
A
P
A
N
U
.
S
.
P
A
T
4
2
6
8
2
5
9
L
O
C
K
4
0
0
k
g
/
c
m
O
N
A
M
I
H
S
značka
Pre každé ozubené koleso, by mal
povrch so skupinovým označením
smerovať von a mal by byť umiestnený
tak, že značka trojuholníka ( ▲ ) na
každom ozubenom kolese a časť A
(kde je otvor drážky široký) telesa
voľnobehu sú zarovnané.
A
Drážka je široká iba
na jednom mieste.
• Pri montáži ozubených kolies použite na utiahnutie
poistného krúžku špeciálne náradie (TL-HG16).
Demontáž
TL-HG16
Náradie
(TL-SR20)
Poistný krúžok
• Na výmenu ozubených kolies použite
špeciálne náradie (TL-HG16) a na demontáž
poistného krúžku použite TL-SR20.
Uťahovací moment: 30 - 50 N•m
Montáž ozubených kolies
Poistný krúžok
Rozpierky
ozubených kolies
(0,1 mm)
6 ozubených kolies je zaistených
pomocou nitov.
4. Ak používať nastavovaciu skrutku napnutia B
Namontujte reťaz na najmenší reťazový
krúžok a najväčšie ozubené koleso
a otočte kľukové rameno dozadu.
Potom otočte nastavovaciu skrutku
napnutia B, aby ste nastavili vodiacu
kladku čo najbližšie k ozubenému
kolesu, ale nie tak blízko aby sa ho
dotkla. Následne nastavte reťaz na
najmenšie ozubené koleso a zopakujte
vyššie uvedený postup, aby ste
sa uistili, že sa remenica nedotýka
ozubeného kolesa.
1
2
1 2
2
1
Skrutka nastavenia
vôle B
Najväčšie ozubené
koleso
Najmenšie ozubené
koleso
Marking
Orezanie vonkajšieho puzdra
Keď orezávate vonkajšie puzdro, režte na opačnom konci ako je koniec
s označením. Po orezaní vonkajšieho puzdra zaguľaťte
koniec, aby mala vnútorná strana otvoru rovnaký priemer.
K orezanému koncu vonkajšieho puzdra upevnite rovnaký vonkajší koncový kryt.
Kryt vonkajšieho konca
Montáž prepínača
Snímte kryt prepínača a prepínač
nainštalujte tak, ako je to
znázornené na obrázku.
1
1 2
2
Najväčšie
ozubené
koleso
Vodiaca
remenica
Skrutka spodného
nastavenia
5. Tabuľka odstraňovania porúch
Po dokončení krokov 1 - 4 posuňte preraďovacou páčkou, aby ste
skontrolovali radenie. (Toto sa tiež použije, ak sa preraďovanie stane
obtiažne počas používania.)
Pripojte kábel k zadnej
prehadzovačke a po
odstránení pôvodnej
vôle v kábli ho opätovne
zaistite k prednej
prehadzovačke tak, ako je
zobrazené na obrázku.
Potiahnite
Uťahovací moment: 5 - 7 N•m
1. Horné nastavenie
Otočte skrutku horného
nastavenia, aby ste ju nastavili
tak, že vodiaca kladka bude
pri pohľade zozadu v rovine
s vonkajšou rovinou najmenšieho
ozubeného kolesa.
Následne nainštalujte reťaz.
1
2
1 2
Vodiaca remenica
Vonkajší okraj
najmenšieho
ozubeného kolesa
Skrutka horného
nastavenia
4. Nastavenie stredného ozubeného kolieska
Pri vykonávaní nastavenia nastavte reťaz na najväčšie ozubené koleso a
vpredu nastavte reťaz na stredné ozubené koliesko. Nastavte pomocou
nastavovacieho valčeka vonkajšieho obalu tak, aby vzdialenosť medzi
vnútornou vodiacou lištou reťaze a reťazou bola v rozpätí 0 - 0,5 mm.
A
B
Vnútorná vodiaca
lišta reťaze
Reťaz
Po napnutí počiatočného ochabnutia kábla ho znovu zaistite k prednej
prehadzovačke tak, ako je to znázornené na obrázku.
A
B
B
A
Vonkajšia
vodiaca lišta
reťaze
Skrutka horného
nastavenia
Reťaz
Bežný typ
Potiahnite
Potiahnite
Typ s vedením zhora
Poznámka:
Zviažte káble tak, ako je to
znázornené na obrázku.
Uťahovací moment:
5 - 7 N•m
5 mm Allenov kľúč
Nastavenie
1. Spodné nastavenie
Najskôr odstráňte zarovnávací blok Pro-Set.
Ďalej nastavte tak, aby vzdialenosť medzi vnútornou vodiacou lištou reťaze a reťazou
bola 0 - 0,5 mm.
Postupujte podľa postupu uvedeného nižšie.
A
B
B
A
Vnútorná
vodiaca lišta
reťaze
Reťaz
Skrutka
spodného
nastavenia
Zarovnávací blok
Pro-Set
2. Zaistenie vnútorného kábla
2. Zaistenie vnútorného kábla
< Vzadu > < Vpredu >
Dĺžka reťaze
Pridajte 2 články (s reťazou na najväčšom ozubenom
kolese a najväčšom ozubenom koliesku)
Kontrola spojenia reťaze
V prípade IG reťazí zasuňte merací prístroj na meranie
reťaze (TL-CN24) do vnútorného spojenia, ktoré sa
nachádza oproti spojovacej závlačky a skontrolujte, že
vnútorné spojenie má správnu šírku.
Skontrolujte, že spojovacia závlačka vyčnieva nad
vonkajšie spojenie, a to v rovnakej miere a na oboch
stranách, a že prečnievanie predstavuje hodnotu 0,2 mm
alebo viac.
AB
A, B ≧ 0,2 mm
Merací prístroj na
meranie reťaze
TL-CN24
Vnútorné spojenie
Spojovacia
závlačka
Vonkajšie
spojenie
Spojovacia
závlačka
SHIMANO JAPAN
CHAIN GAUGE
1=2.38mm
TL-CN24
SHIMANO JAPAN
CHAIN GAUGE
1=2.38mm
TL-CN24
Správne Nesprávne
Výmena telesa voľnobehu
Upevňovacia matica
telesa voľnobehu
10 mm Allenov kľúč (TL-WR37)
Teleso voľnobehu
Demontáž
Montáž
Uťahovací moment: 35 - 50 N•m
Podložka telesa
voľnobežky
FH-CT91
Montáž prednej prehadzovačky, spodnej
konzoly a predného ozubeného kolesa
< FD-CT92-E >
Uťahovací moment adaptéra / spodnej konzoly:
50 - 70 N•m
Uťahovací moment predného ozubeného kolesa:
35 - 50 N•m
Vonkajšie držiaky puzdier
Uhol spojenia
reťaze
Priemery montážnej
lišty:
S [28,6 mm],
M [31,8 mm],
L [34,9 mm
]
(Použite adaptér pre
veľkosti S a M.)
Spodná konzola
Montáž radiacej páčky
Obsluha radenia rýchlostí
3 mm Allenov
kľúč [SL-RS41]
3 mm Allenov
kľúč [SL-RS41]
Otáčanie pedálov je
obtiažnejšie
Otáčanie pedálov je
obtiažnejšie
Otáčanie
pedálov je ľahšie
Otáčanie
pedálov je ľahšie
Uťahovací moment: 2 N•m
Nainštalujte brzdovú páčku do polohy,
kde nebude prekážať počas operácie
brzdenia. Nepoužívajte v kombinácii
spôsobujúcej prekážku pre činnosť bŕzd.
Nastavovací valček
vonkajšieho obalu
➁ ➂
Výmena vnútorného kábla
Vymeňte vnútorný kábel podľa krokov
➀
až
➂
, ako je to znázornené na obrázkoch.
Prepínač
Kryt prepínača
Radiaca páčka
SL-RS41-8R
• Ak je potrebné nastaviť dĺžku reťaze kvôli zmene počtu zubov ozubeného kolesa,
rez vykonajte na inom mieste ako je miesto, kde sa reťaz spojila pomocou tvrdenej
spojovacej závlačky, alebo na koncovej závlačke. Reťaz sa poškodí, ak sa rozreže na
mieste, kde sa spojila pomocou tvrdenej spojovacej závlačky alebo koncovej závlačky.
• Na vyčistenie reťaze použite neutrálny čistiaci prostriedok. Nepoužívajte čistiace
prostriedky na báze alkalických látok alebo kyselín, ako napríklad čistiace látky proti
hrdzi, pretože môžu spôsobiť poškodenie a/alebo zlyhanie reťaze.
• Na pripojenie úzkeho typu reťaze používajte len tvrdenú spojovaciu závlačku.
•
Dostupné sú dva druhy tvrdených spojovacích závlačiek. Nezabudnite si pozrieť nižšie
zobrazenú tabuľku, aby ste vybrali, ktorá závlačka sa má použiť. Ak sa použijú iné spojovacie
závlačky ako sú tvrdené spojovacie závlačky, alebo ak sa použije tvrdená spojovacia závlačka
alebo nástroj nevhodný pre typ použitej reťaze, nebude možné dosiahnuť dostatočnú
pripojovacia sila, čo môže spôsobiť roztrhnutie alebo spadnutie reťaze.
• Pri inštalácií súčiastok si zadovážte a dôkladne prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené,
opotrebované alebo poškodené súčiastky môžu jazdcovi spôsobiť zranenie.
Odporúčame používať iba originálne náhradné diely značky Shimano.
D
U
R
A
-
A
C
E
Tvrdená spojovacia závlačka
Prepojovacia
závlačka
Koncová závlačka
Pomocou špeciálneho náradia
(TL-UN65 a TL-UN74-S) nainštalujte
spodnú konzolu ➀ a prednú
prehadzovačku tak, aby smerovali
podľa vyobrazenia na obrázku.
Nainštalujte adaptér ➁ a následne
pomocou vyťahovača bezklinových
kľúk (TL-FC10) nainštalujte prednú
prevodovú tácku ➂ .
Reťaz
Najväčšie ozubené
koliesko
Najväčšie ozubené
koleso
Poloha reťaze
Najväčšie ozubené
koleso
Najmenšie ozubené
koliesko
Poloha reťaze
Najmenšie ozubené koleso Najväčšie ozubené koliesko
Poloha reťaze
Najväčšie ozubené koleso Stredné ozubené koliesko
Poznámka: Uistite sa, že je kábel
zabezpečený v drážke.
Drážka
3. 2. Horný
Nastavovací
valček
vonkajšieho obalu
➀ ➁
(2) Následne, ak je reťaz na 2. prevode,
zvýšte napnutie vnútorného kábla ➀ pri
súčasnom otáčaní ramena kľuky dopredu.
Valcovým puzdrom nastavenia
vonkajšieho prestaňte otáčať práve pred
tým, ako reťaz vydá zvuk pri 3. prevode.
Tým je nastavenie dokončené.
Na dosiahnutie najlepšieho výkonu SIS
pravidelne mažte všetky časti
prevodovky výkonu.
Proti smeru
hodinových
ručičiek
➀
Nastavovací
valček
vonkajšieho
obalu
Ozubené koleso
➀
Odrežte nadbytočnú
dĺžku vnútorného
kábla a následne
nainštalujte kryt
vnútorného konca.
Reťaz Tvrdená spojovacia závlačka Nástroj na nastavenie reťaze
9-rýchlostná veľmi úzka reťaz,
ako napríklad
CN-7701/CN-HG93
Strieborná
TL-CN31/TL-CN22
8-/7-/6-rýchlostná úzka reťaz,
ako napríklad
CN-HG50/CN-IG51
Čierna
TL-CN31/TL-CN22 a
TL-CN30/TL-CN21
VAROVANIE
Séria Altus
Rýchlosti
Vpravo SIS 8 prevody
Vľavo SIS 3 prevody
Radiaca páčka Pravá: SL-RS41-8R / Ľavá: SL-RS41-L
Vonkajšie puzdro SIS
Predná prehadzovačka FD-CT92-E
Predná prevodová tácka FC-CT93
Spodná konzola BB-CT92
Zadná prehadzovačka RD-CT95
Typ Smart Cage
Voľný náboj FH-CT91
Kazetové ozubené koleso CS-HG50-8I / CS-HG40-8I
Reťaz CN-HG50 / CN-UG50
Vedenie kábla spodkom konzoly SM-SP18 / SM-BT18
Číslo modelu FD-CT92-E
Použiteľná spodná konzola BB-CT92
Použiteľné predné ozubené koleso FC-CT93
Uplatňuje sa pre štandardný typ aj pre typ s
vedením zhora
S
Ozubenie horného prevodu 42T
Rozdiel ozubenia predného ozubeného kolesa 18T
Min. rozdiel medzi horným a stredným 8T
Priemer montážnej lišty prednej
prehadzovačky
S, M L S, M
Uhol spojenia reťaze (
α
) 66° - 69° 66° - 69° 63° - 66°
Použiteľný článok reťaze
47,5 mm
50 mm
50 mm
47,5 mm
50 mm
Číslo modelu BB-CT92 BB-CT92
Vyrazená značka YL116 ZL121
Dĺžka osi 116 mm 121 mm
Vedenie reťaze 47,5 mm 50 mm
Použiteľné predné ozubené koleso FC-CT93 FC-CT93
Rozmery závitu
BC 1,37 X 24 T.P.I. (68 mm)
M36 X 24 T.P.I. (70 mm)
BC 1,37 X 24 T.P.I. (73 mm)
Číslo modelu FC-CT93
Kombinácia zubov prevodovej tácky 42 - 34 - 24T
Dĺžka ramena kľuky 170 mm
Rozmery závitu pedála BC 9/16" x 20 T.P.I.
Číslo modelu RD-CT95
Typ Smart Cage
Celková kapacita 43T
Najväčšie ozubené koleso 34T
Najmenšie ozubené koleso 11T
Rozdiel ozubenia predného ozubeného kolesa 20T
Použiteľné predné ozubené koleso
(konfigurácia zubov ozubeného kolieska)
FC-CT93 (42 - 34 - 24T)
Číslo modelu
Ozubené
kolesá
Názov skupiny Kombinácia zubov
CS-HG50-8I 8 an 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30T
CS-HG40-8I 8 ao 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 34T
▲
Ak reťaz spadne na stranu kľuky. Utiahnite skrutku horného
nastavenia v smere hodinových
ručičiek (o 1/4 otáčky).
Ak je obtiažne preraďovanie zo
stredného na najväčšie ozubené
koliesko.
Uvoľnite skrutku horného
nastavenia proti smeru hodinových
ručičiek (o 1/8 otáčky).
Ak je obtiažne preraďovanie zo
stredného na najmenšie ozubené
koliesko.
Uvoľnite skrutku spodného
nastavenia proti smeru hodinových
ručičiek (o 1/4 otáčky).
Ak pri zaradenom najväčšom
ozubenom koliesku dochádza k
rušeniu medzi reťazou a vnútornou
vodiacou lištou prehadzovačky.
Utiahnite skrutku horného
nastavenia v smere hodinových
ručičiek (o 1/8 otáčky).
Ak pri zaradenom najväčšom
ozubenom koliesku dochádza k
rušeniu medzi reťazou a vonkajšou
vodiacou lištou prehadzovačky.
Uvoľnite skrutku horného
nastavenia proti smeru hodinových
ručičiek (o 1/8 otáčky).
Ak pri preraďovaní z najväčšieho
ozubeného kolieska je vynechané
stredné ozubené koliesko.
Uvoľnite nastavovací valček
vonkajšieho obalu proti smeru
hodinových ručičiek (o 1 až 2 otáčky).
Ak počas preradenia zadného
ozubeného kolesa na väčšie ozubené
koleso pri zaradenom strednom
ozubenom koliesku na prevodovej
tácke dochádza k rušeniu medzi
reťazou a vnútornou vodiacou lištou
prednej prehadzovačky.
Utiahnite nastavovací valček
vonkajšieho obalu v smere
hodinových ručičiek (o 1 až 2
otáčky).
Ak reťaz padá na spodnú stranu
konzoly.
Utiahnite skrutku dolného nastavenia v
smere hodinových ručičiek (o 1/2 otáčky).
3. Horné nastavenie
Nastavte tak, aby vzdialenosť medzi vonkajšou
vodiacou lištou reťaze a reťazou bola
v rozpätí 0 - 0,5 mm.
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovensky)
6,5 mm
7,1 mm
2,38 mm
Po odstránení osi náboja odstráňte upevňovaciu
maticu voľnobehu (vo vnútri telesa voľnobehu)
a potom vymeňte teleso voľnobehu.
Poznámka:
Nepokúšajte sa rozobrať teleso voľnobehu,
pretože to môže mať za následok poruchu.
5. Nastavenie SIS
(1)
Pohybujte radiacou páčkou, aby ste presunuli
reťaz z horného prevodu na 2. prevod.
*
Ak sa reťaz nepresunie na 2 prevod, otočte
valcové puzdro nastavenia vonkajšieho
puzdra s cieľom zvýšiť napnutie
----- ➀
(proti smeru hodinových ručičiek)
* Ak reťaz pri presúvaní minie 2. prevod,
znížte napnutie ----- ➁
(v smere hodinových ručičiek)
V smere
hodinových
ručičiek
➁
SI-F912A-02