SM-BB70 / SM-BB71-41A
FC-M785
38-26T
104 / 64 mm
165, 170, 175, 180 mm
48,8 mm
68, 73 mm
BC1,37 (68, 73 mm)
40 - 28T
104 / 64 mm
165, 170, 175, 180 mm
48,8 mm
68, 73 mm
BC1,37 (68, 73 mm)
Uťahovací moment:
0,08 N•m
1. Kolík plôšky nainštalujte na novo
zmontovanú jednotku radiacej
páčky.* Zasuňte výčnelky na kolíku
plôšky do otvorov na jednotke
radiacej páčky, ako je to
znázornené na obrázku.
2. Zarovnajte jednotku radiacej páčky
a konzolu a následne zaistite štyri
montážne skrutky jednotky
radiacej páčky.
* Rozperu skrutky M5 nainštalujte
pred zaistením skrutiek.
3. Utiahnite upevňovaciu skutku jednotky.
4. Nainštalujte nastavovací valček.
5. Nainštalujte jednotku indikátora pomocou postupu montáže
podľa časti "Výmena jednotky indikátora".
* Na SL-M780-I nie je nainštalované plôška kolíka.
• Namontujte radiacu páčku do polohy, kde
nebude prekážať činnosti bŕzd a
preraďovaniu rýchlostí.
• Nepoužívajte v kombinácii spôsobujúcej
prekážku pre činnosť bŕzd.
Poznámka:
Počas inštalácie prvkov na povrchy karbónového rámu si u
výrobcu karbónového rámu overte jeho odporúčania ohľadne
uťahovacieho momentu, a to aby ste zabránili nadmernému
utiahnutiu, ktoré by mohlo spôsobiť poškodenie karbónového
materiálu a/alebo nedostatočnému utiahnutiu, ktoré by mohlo
spôsobiť nedostatočné upnutie prvkov.
Poznámka:
Režimový volič nemožno prepnúť pokiaľ je páčka v najnižšej
polohe. Pred prepnutím pohnite páčku (A) raz alebo viackrát.
Režimová volič neotáčajte nasilu; v opačnom prípade sa zlomí.
Menič režimov
Prepínač voľby režimu
Páčka (A)
Číslo modelu
Bežný typ
Typ s vedením zhora
Rozdiel ozubenia predného ozubeného kolesa
Priemer montážnej lišty prednej prehadzovačky
Uhol spojenia reťaze (
a
)
Predná prehadzovačka
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na:
http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez
predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
Všeobecné informácie obezpečnosti
VÝSTRAHA
"Intervaly údržby závisia na okolnostiach používania a jazdy. Reťaz čistite pravidelne pomocou správneho
prostriedku na čistenie reťazí. Nikdy nepoužívajte rozpúšťadlá na báze zásad alebo kyselín, ako sú
odstraňovače hrdze. V prípade použitia rozpúšťadla môže reťaz prasknúť a s pôsobiť vážne poranenie."
• Kvôli dosiahnutiu dobrého výkonu pri radení prevodov má táto reťaz prednú a zadnú stranu, pričom strany sú
označené tak, že po nainštalovaní bude reťaz smerovať správnym smerom. Správny navrhovaný výkon bude
dosiahnutý ak je inštalácia reťaze vykonaná tak, že smeruje správnym smerom. V prípade nainštalovania opačným
smerom môže dôjsť k vypadnutiu reťaze z bicykla s dôsledkom vážneho poranenia.
• Na pripojenie úzkeho typu reťaze používajte len tvrdenú spojovaciu závlačku.
• Ak sa použijú iné spojovacie závlačky ako sú tvrdené
spojovacie závlačky, alebo ak sa použije tvrdená
spojovacia závlačka alebo nástroj nevhodný pre typ
použitej reťaze, nebude možné dosiahnuť dostatočnú
pripojovaciu silu, čo môže spôsobiť roztrhnutie alebo
spadnutie reťaze.
• Ak je potrebné nastaviť dĺžku reťaze kvôli zmene počtu
zubov ozubeného kolesa, rez vykonajte na inom mieste
ako je miesto, kde sa reťaz spojila pomocou tvrdenej
spojovacej závlačky. Reťaz sa poškodí, ak sa rozreže na mieste, kde sa spojila pomocou tvrdenej
spojovacej závlačky.
• Dajte pozor, aby sa vám počas jazdy do reťaze nedostali časti oblečenia, inak by ste mohli zbicykla
spadnúť.
• Skontrolujte, či je napnutie reťaze správne ači reťaz nie je poškodená. Ak je napnutie príliš slabé
alebo je reťaz poškodená, mali by ste vymeniť reťaz. Ak sa to nevykoná, reťaz sa môže pretrhnúť
aspôsobiť vážne zranenie.
•
Je lepšie utiahnuť dve upevňovacie matice ľavého ramena kľuky striedavo a postupne, ako naraz dotiahnuť každú skrutku. Na kontrolu
konečného uťahovacieho momentu použite momentový kľúč; uťahovacie momenty by mali byť v rozpätí 12 - 14 N•m. Neskôr, po
ubehnutí asi 100 km (60 míľ) opätovne pomocou momentového kľúča skontrolujte uťahovacie momenty. Taktiež je dôležité pravidelne
kontrolovať uťahovacie momenty. Ak sú uťahovacie momenty príliš malé alebo ak upevňovacie matice nie sú dotiahnuté postupne a
striedavo, ľavé rameno kľuky môže odpadnúť a bicykel sa môže prevrátiť, čoho dôsledkom môže byť vážne poranenie.
• Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či ramená kľuky nie sú prasknuté. Ak sú tam praskliny, rameno kľuky sa môže zlomiť a môžete
spadnúť z bicykla.
• Ak nie je vnútorný kryt nainštalovaný správne, môže dôjsť k zhrdzaveniu osi, čoho dôsledkom môže byť prevrátenie bicykla
snásledkom vážneho úrazu.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené súčasti
môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho dôsledkom môže byť vážne poranenie. Odporúčame používať iba originálne náhradné diely
značky Shimano.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Ak nastavenia nie sú správne vykonané, reťaz môže
spadnúť a to môže spôsobiť, že spadnete zbicykla, čo môže mať za následok vážne zranenie.
• Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny aodložte ich na bezpečné miesto, aby ste ich mohli vbudúcnosti použiť.
• Pokiaľ je reťaz na najmenšom a strednom ozubenom koliesku, existuje nebezpečenstvo poranenia hrotmi zubov najväčšieho
ozubeného kolieska.
Poznámka
• Okrem toho, ak sa vám výkon pri otáčaní pedálov nezdá normálny, skontrolujte túto skutočnosť ešte raz.
• Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či vspojení nie je vôľa alebo nepresnosť. Taktiež sa uistite, že v pravidelných intervaloch
doťahujete ramená kľuky a pedále.
• Počas inštalácie pedálov naneste malé množstvo maziva na závity, aby ste predišli viaznutiu pedálov. Pomocou momentového kľúča
pedále dôkladne utiahnite. Uťahovací moment: 35 - 55 N•m Pravé kľukové rameno má pravotočivý závit a ľavé kľukové rameno má
ľavotočivý závit.
• Ak z osi stredovej osky a zo spojky ľavého ramena kľuky vychádza zvuk vŕzgania, na spojku naneste mazivo a následne utiahnite na
uvedenú hodnotu uťahovacieho momentu.
• Na čistenie kľukového ramena a spodnej konzoly používajte neutrálny čistiaci prostriedok. Používanie alkalických alebo kyslých
čistiacich prostriedkov môže mať za následok zmenu zafarbenia.
• Neumývajte stredovú osku vodou striekajúcou pod vysokým tlakom.
• Ak v ložisku cítite akékoľvek uvoľnenie, mali by ste vymeniť stredovú osku.
• Ak preraďovanie prevodov nie je plynulé, umyte prehadzovačku a namažte všetky pohyblivé diely.
•
Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veľký, že nastavenie nie je možné, mali by ste vymeniť prehadzovačku.
• Ozubené kolieska by ste mali pravidelne umývať neutrálnym čistiacim prostriedkom a potom ich znovu
namazať. Okrem toho, čistenie reťaze neutrálnym čistiacim prostriedkom ajej namazanie môže byť
účinným spôsobom na predĺženie životnosti ozubených koliesok areťaze.
• Ak reťaz počas používania skĺzava zozubených koliesok, vymeňte ozubené kolieska a reťaz.
• Keď je reťaz vtakej polohe, aká je zobrazená na obrázku, reťaz sa môže dotýkať predných ozubených
koliesok alebo prednej prehadzovačky avytvárať hluk. Ak je problémom hluk, preraďte reťaz na ďalšie
väčšie zadné ozubené koleso alebo ešte ojedno ďalej.
• Pokiaľ ide o rámy s odpružením, uhol podpory reťaze sa bude líšiť v závislosti na tom, či s bicyklom jazdíte
alebo nie. Pokiaľ s bicyklom nejazdíte a reťaz sa nachádza na najväčšom/väčšom ozubenom koliesku a na
najmenšom ozubenom kolese, vonkajšia vodiaca lišta reťaze prednej prehadzovačky sa môže reťaze dotýkať.
• Počas jazdy môže dôjsť k zašpineniu častí vášho devu reťazou.
• Pred montážou ľavého a pravého adaptéra ich namažte.
• Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálny vonkajší bovden avodiaci prvok kábla stredovej osky.
• Táto predná prehadzovačka je určená len pre použitie s dvojprevodníkom. Nemožno ju použiť s
trojprevodníkom, keďže prevodové stupne nesedia.
•
Keď montujete typ s vedením zhora, zvoľte rám, ktorý má tri držiaky vonkajšieho bovdenu tak, ako je to zobrazené na obrázku vpravo.
• Použite vonkajší bovden, ktorý má stále zvyšnú dĺžku, ato aj v prípade, keď sa úplne otočia rukoväte do obidvoch strán. Okrem toho
skontrolujte, či sa radiaca páka nedotýka rámu bicykla, keď sa úplne vytočia rukoväte.
• V prípade kábla radenia prevodov sa používa špeciálny mazací prostriedok. Nepoužívajte mazací prostriedok DURA-ACE alebo iné
typy mazacích prostriedkov, pretože v opačnom prípade môžu spôsobiť zhoršenie výkonu radenia prevodov.
• Pred použitím namažte lanko avnútornú stranu vonkajšieho bovdenu, aby ste zaručili ich dostatočnú kĺzavosť.
• Ovládanie pák spojených sradením prevodov by sa malo vykonať len po otočení predného ozubeného kolesa.
•
Ak brzdová kvapalina použitá v olejových kotúčových brzdách je typom, ktorý má tendenciu prilepiť sa na plastové časti preraďovacej
páky, môže to spôsobiť prasknutie alebo odfarbenie plastových častí. Preto by ste sa mali uistiť, že brzdová kvapalina sa nelepí na tieto
plastové časti. Minerálny olej, ktorý sa používa v kotúčových brzdách značky SHIMANO nespôsobuje praskliny ani zmenu zafarbenia ak
sa prilepí na plastové časti Avšak takéto časti by mali byť predtým vyčistené alkoholom, aby sa zabránilo prilepeniu cudzích súčastí.
• Nerozoberajte indikátor ani jednotku radiacej páčky, pretože to môže spôsobiť ich poškodenie alebo chybné fungovanie.
• Určite si prečítajte servisné pokyny Systému zadného náhonu vspojení stýmito servisnými pokynmi (SL-M780-I).
• Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu majúcemu pôvod vnormálnom používaní.
• S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo prevádzky sa obráťte na profesionálneho predajcu
bicyklov.
Držiaky vonkajšieho bovdenu
Predné
ozubené
kolieska
Zadné
ozubené
kolesá
Technicko servisné pokyny SI-5MZ0A-001
Technické údaje
X = k dispozícii
Priemery montážnej lišty:
S (28,6 mm), M (31,8 mm), L (34,9 mm)
Pri používaní rozmeru S, M, použite
montážnu lištu s priemerom 28,6 mm,
31,8 mm a nainštalujte ju na adaptér
veľkosti L.
Uhol rámu
Ozubené koleso
Číslo modelu
Kombinácia zubov ozubeného kolesa
Priemer skrutky
Dĺžka ramena kľuky
Vedenie reťaze
Šírka vložky stredovej osky
Rozmery závitu
Použiteľná stredová oska
SI-5MZ0A-001-02
Systém predného pohonu (2x10)
Séria XT (2x10)
SL-M780-L / SL-M780-IL
OT-SP41
FD-M785 / FD-M785-E2 / FD-M786 / FD-M786-D
FC-M785
CN-HG94
SM-SP17
Radiaca páčka
Vonkajší bovden
Predná prehadzovačka
Predné ozubené koleso
Reťaz
Vedenie kábla stredovej osky
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu kombináciu.
(1) Skontrolujte, či šírka vložky stredovej osky
je 68 alebo 73 mm.
(2) Ďalej montujte adaptér podľa zobrazených
obrázkov.
Typ krúžku Typ konzoly
68 mm
Rozpera
2,5 mm
68 mm
Konzola typu BB
73 mm 73 mm
A
AAAA
A
Montáž predného ozubeného kolesa
Dodržiavajte postup na obrázku.
1, 2 Na montáž pravého adaptéra (závit proti smeru hodinových
ručičiek) aľavého adaptéra (závit vsmere hodinových ručičiek)
použite špeciálny nástroj TL-FC32 / 36.
Uťahovací moment: 35 - 50 N•m
Poznámka: V závislosti na šírke vložky spodnej konzoly možno
bude potrebné použiť rozpierky. Podrobnosti
nájdete v časti "Spôsob inštalácie rozpery".
3 Vložte pravú kľukovú jednotku.
4 Položte časť Aľavej kľuky do osi pravej kľukovej jednotky tam,
kde je široká drážka.
5 Pomocou nástroja TL-FC16/18 utiahnite uzáver.
Uťahovací moment: 0,7 - 1,5 N•m
6 Zatlačte na zastavovaciu plôšku askontrolujte, či kolík plôšky
zapadol na svoje miesto a potom dotiahnite skrutku ľavého
ramena kľuky. (5 mm Allenov kľúč)
Poznámka: Každá skrutka by mala byť rovnomerne
arovnako utiahnutá na moment 12 - 14 N•m.
■ Spôsob inštalácie rozpery
A
Tvrdená spojovacia závlačka
Prepojovacia
závlačka
Prepojovacia
závlačka
Nástroj na
nastavenie reťaze
Reťaz
10 rýchlostná veľmi
úzka reťaz
pre MTB
Tvrdená spojovacia
závlačka
TL-CN32
TL-CN23
TL-CN27
s drážkou (3)
s drážkou (2)
* Pokiaľ používate vložku spodnej konzoly šírky
68mm, ktorá predstavuje typ s pásikom,
namiesto 2,5 mm rozpierky môžete súčasne
použiť 1,8 mm a 0,7 mm rozpierku.
K orezanému koncu vonkajšieho bovdenu upevnite rovnaký
vonkajší koncový kryt.
Kryt vonkajšieho konca
Orezanie vonkajšieho bovdenu
Keď orezávate vonkajší bovden, režte na opačnom konci, ako je
koniec soznačením. Po orezaní vonkajšieho
bovdenu zaguľaťte koniec, aby mala vnútorná
strana otvoru rovnaký priemer.
VÝSTRAHA
Dĺžka reťaze
Pridajte 2 články (s reťazou na
najväčšom ozubenom kolese a
veľkom ozubenom koliesku).
Najväčšie ozubené
koleso
Veľké ozubené
koliesko
Reťaz
Preradenie z menšieho ozubeného kolieska na väčšie
ozubené koliesko (páčka A)
Keď sa páčka (A) stlačí raz, nastane preradenie o jeden stupeň
zmenšieho na väčšie ozubené koliesko.
Príklad:
Z menšieho na väčšie ozubené koliesko.
Preradenie z väčšieho na menšie ozubené koliesko
(páčkaB)
Keď sa páčka (B) stlačí raz, nastane preradenie o jeden stupeň
zväčšieho na menšie ozubené koliesko.
Príklad:
Z väčšieho na menšie ozubené koliesko.
Obsluha radenia rýchlostí
Mechanizmus INSTANT RELEASE umožňuje rýchle uvoľnenie , pretože napnutie kábla sa po stlačení páčky okamžite uvoľní. Táto
uvoľňovacia páčka je vybavená dvojcestným uvoľňovacím mechanizmom umožňujúcim vykonávanie uvoľňovacích operácií buď
stlačením alebo potiahnutím páčky.
Ako páčka (A), tak aj páčka (B) sa vždy po uvoľnení po radení vrátia do svojej počiatočnej polohy. Pri manipulácii s jednou z páčok vždy
súčasne otočte ramenom kľuky.
Páčka (A) - počiatočná poloha Páčka (B)
• DVOJCESTNÉ UVOĽNENIE
Namontujte kryt vnútorného otvoru jeho
otáčaním tak, ako je to zobrazené na
obrázku, až pokým sa nezastaví. Ďalej ho už
neotáčajte, inak môže poškodiť závit na kryte.
Raz pohnite páčkou A a nastavte ju do strednej polohy. Režimový
volič prepnite do polohy 2x (dvojitý režim).
Kryt vnútorného otvoru
Uťahovací moment:
3 N•m
4 mm Allenov kľúč
Použite rúčku riadidiel s maximálnym
vonkajším priemerom 32 mm.
Montáž radiacej páčky
Pripojenie a upevnenie lanka
Prepnite režimový menič do polohy 3x (trojitý režim) a následne
skontrolujte najnižšiu polohu. Posuňte páčku B dvakrát alebo viac
krát, aby ste ju nastavili do najnižšej polohy. Odstráňte kryt
vnútorného otvoru a nainštalujte lanko.
Kryt vnútorného otvoru
Lanko
Páčka (B)
Podrobnosti o inštalácii prednej prehadzovačky a
nastavenia SIS nájdete v Servisných pokynoch pre
FD-M785 / M785-E2 / M786 / M786-D (Predná
prehadzovačka).
Použiteľný článok reťaze 48,8 mm
FD-M785
X
X
14T
S, M, L
66° - 69°
44-38T
FD-M785-E2
X
X
12T
-
66° - 69°
40-38T
FD-M786
X
X
14T
S, M, L
66° - 69°
44-38T
FD-M786-D
X
X
14T
-
66° - 69°
44-38T
Poznámka:
Režimový volič neotáčajte nasilu. V opačnom prípade sa zlomí.
Menič režimov
Prepínač voľby režimu
Zastavovacia plôška
Kolík plôšky
Vytlačiť
Poznámka:
Nastavte zastavovaciu plôšku smerom doprava
tak, ako je to znázornené na obrázku.
(A)
TL-FC16
TL-FC32
Časť so širokou drážkou
Vnútorný kryt
4
5
2
1
3
6
Výmena a opätovná montáž jednotky
indikátora a jednotky radiacej páčky
Demontáž a opätovné zmontovanie vykonajte jedine ak vymieňate
jednotku indikátora a jednotku radiacej páčky.
<Demontáž>
1. Posuňte páčku B dvakrát alebo viac krát, aby ste ju nastavili do
najnižšej polohy.
2. Upevňovacie skrutky indikátora (a) a (b), ktoré zaisťujú jednotku
indikátora odskrutkuje a následne zdvihnite šošovky jednotky
indikátora, čím vyradíte zachytenie, ako je to znázornené na
obrázku. Následne demontujte jednotku indikátora.
* Nepomiešajte skrutky (a) a (b). V prípade ich zmiešania môže
dôjsť k poškodeniu.
<Montáž>
1. Posuňte páčku B dvakrát alebo viac krát, aby ste ju nastavili do
najnižšej polohy.
2. Skontrolujte, že ihla indikátora je na pravom okraji. (Obr. 1)
3. Jednotku indikátora nainštalujte tak, že najprv zaradíte
zachytenie a následne utiahnete upevňovacie skrutky indikátora
(a) a (b).
4. Skontrolujte fungovanie. Ak jednotka indikátora nepracuje
správne, vykonajte montáž znovu a venujte pritom zvýšenú
pozornosť krokom 1 a 2.
■ Výmena jednotky indikátora
■ Výmena a opätovná montáž jednotky radiacej páčky
Upevňovacia skrutka indikátora
Zachytenie
a
b
<Demontáž>
<Montáž>
1. Uvoľnite upevňovaciu skrutku kábla (matica) na prednej
prehadzovačke a následne potiahnite vnútorný kábel jednotky
radiacej páčky tým istým spôsobom ako pri inštalácii vnútorného
kábla.
2. Demontujte jednotku indikátora pomocou postupu demontáže
podľa časti "Výmena jednotky indikátora".
3. Demontujte nastavovací valček.
4. Odskrutkujte upevňovaciu skutku jednotky.
5. Odskrutkujte štyri montážne skrutky jednotky radiacej páčky a
následne demontujte jednotku radiacej páčky, ako je to
znázornené na obrázku.
* Dávajte pozor, aby ste nepomiešali skrutky A, B a C.
6. Z jednotky radiacej páčky demontujte kolík plôšky.
Rozpera skrutky M5
Kolík plôšky
Upevňovacia skrutka jednotky
(M5 x 9,5 mm)
Nastavovací valček
A
■ Podrobnosti o demontáži bez indikátora a opätovnej
montáži obruče konzoly (SM-SL78) nájdete v Servisných
pokynoch pre systém zadného náhonu.
Kolík plôšky
Uťahovací moment:
2,5 N•m
Uťahovací moment:
0,15 N•m
Obr. 1
Montážna skrutka radiacej páčky
(malá)
A
Montážna skrutka radiacej páčky
(veľká)
B
Montážna skrutka radiacej páčky
(veľká)
C
C
Uťahovací moment:
0,5 N•m
B
Uťahovací moment:
0,15 N•m