Výmena vnútorného kábla
Posuňte páčku (B) 8 krát alebo
viac krát a skontrolujte na
indikátore, či je páčka
v najvyššej polohe. Potom
odstráňte kryt vnútorného otvoru
a pripojte lanko.
Predné ozubené koleso
Všeobecné informácie o bezpečnosti
Technické pokyny pre servis SI-6TT0A-001
Systém pohonu Capreo
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať
nasledujúcu kombináciu.
Technické údaje
Zadná prehadzovačka
Kombinácia zubov kazetového ozubeného kolesa
Stredová oska
Dĺžka reťaze
Pridajte 2 články (s reťazou na najväčšom
ozubenom kolese)
Najväčšie ozubené
koleso
Reťaz
Montáž ozubených kolies
Pre každé ozubené koleso, by mal povrch so skupinovým označením
smerovať von a mal by byť umiestnený tak, že širšia časť každého
ozubeného kolesa a časť A (kde je otvor drážky široký) telesa
voľnobehu sú zarovnané.
• Pri montáži ozubených kolies použite na utiahnutie poistného krúžku
špeciálne náradie (TL-HG09).
• Na výmenu ozubených kolies použite
špeciálne náradie (TL-HG09) a na
demontáž poistného krúžku použite
TL-SR20.
Drážka je široká
iba na jednom
mieste.
a
c
-
1
4
T
A
Široká časť
Uťahovací moment:
30 - 50 N•m
TL-HG09
Poistný krúžok
Poistný krúžok
Podložka ozubeného kolesa
Náradie
(TL-SR20)
Demontáž
Výmena telesa voľnobehu
Po odstránení osi náboja odstráňte upevňovaciu maticu voľnobehu
(vo vnútri telesa voľnobehu) a potom vymeňte teleso voľnobehu.
Uťahovací moment:
35 - 50 N•m
Uťahovací moment:
0,3 - 0,5 N•m
4. Po overení toho, že ručička indikátora
je pri ľavom okraji nainštalujte
indikátor priamo zhora. Zhora zatlačte
indikátor, a to dokiaľ nebude zarovno
s polohovacou drážkou.
Výmena indikátora
Rozobratie a poskladanie by sa malo vykonávať len počas výmeny
indikátora.
1. Odstráňte dve nastavovacie skrutky indikátora, ktoré zaisťujú
indikátor.
2. Odmontujte jednotku indikátora
tak, ako je to znázornené na
obrázku.
3. Posuňte páčku (B) aspoň
osemkrát, aby ste ju nastavili
do najvyššej polohy.
5. Skontrolujte funkčnosť indikátora. Ak nefunguje správne,
opätovne nainštalujte indikátor, pričom zvláštnu pozornosť
venujte krokom 3. až 4.
Nerozoberajte indikátor ani jednotku radiacej páčky, pretože to
môže spôsobiť ich poškodenie alebo chybné fungovanie.
Nastavovacie skrutky indikátora
Páčka (B)
Polohovacia drážka
Indikátor
4 mm Allenov kľúč
• Namontujte radiacu páčku do polohy, kde nebude prekážať činnosti bŕzd
a preraďovaniu rýchlostí.
• Nepoužívajte v kombinácii spôsobujúcej prekážku pre činnosť bŕzd.
Uťahovací moment:
5 N•m
Použite rúčku riadidiel s maximálnym
vonkajším priemerom 36 mm.
Montáž páčky
Obsluha radenia rýchlostí
Táto uvoľňovacia páčka je vybavená dvojcestným uvoľňovacím
mechanizmom, ktorý umožňuje vykonávať operáciu uvoľnenia stlačením
alebo potiahnutím páčky. Ako páčka (A), tak aj páčka (B) sa vždy po
uvoľnení po vykonaní zaradenia vráti do počiatočnej polohy. Keď používate
jednu z týchto páčok, vždy sa uistite, že zároveň otáčate ramenom kľuky.
Preradenie z malého ozubeného kolesa na väčšie ozubené koleso
(páčka A)
Na preradenie iba o jeden stupeň zatlačte páčku (A) do polohy (1). Na
preradenie naraz o dva stupne
zatlačte do polohy (2).
Preradenie z veľkého ozubeného kolesa na menšie ozubené
koleso (páčka B)
Zatlačte páčku (B) raz, aby ste preradili o jeden stupeň z väčšieho na
menšie ozubené koleso.
Páčka (A) - počiatočná poloha
Páčka (B)
Dvojcestné uvoľnenie
Inštalácia stredovej osky
Montáž predného ozubeného kolesa
Uťahovací moment:
50 - 70 N•m
Hlavné teleso
BB-UN26
Adaptér
Predné ozubené koleso
TL-FC10
Nainštalujte pomocou
špeciálneho náradia TL-UN74-S.
Najprv nainštalujte hlavnú časť a
následne adaptér.
SI-6TT0A-001-02
VAROVANIE
"Intervaly údržby závisia na okolnostiach používania a jazdy. Reťaz čistite pravidelne
pomocou správneho prostriedku na čistenie reťazí. Nikdy nepoužívajte rozpúšťadlá na
báze zásad alebo kyselín, ako sú odstraňovače hrdze. V prípade použitia rozpúšťadla
môže reťaz prasknúť a s pôsobiť vážne poranenie."
• Na pripojenie úzkeho typu reťaze používajte len tvrdenú spojovaciu závlačku.
• Dostupné sú dva druhy tvrdených spojovacích závlačiek. Nezabudnite si pozrieť nižšie zobrazenú tabuľku, aby
ste vybrali, ktorá závlačka sa má použiť.
Ak sa použijú iné spojovacie závlačky
ako sú tvrdené spojovacie závlačky,
alebo ak sa použije tvrdená spojovacia
závlačka alebo nástroj nevhodný pre typ
použitej reťaze, nebude možné
dosiahnuť dostatočnú pripojovaciu silu,
čo môže spôsobiť roztrhnutie alebo
spadnutie reťaze.
• Ak je potrebné nastaviť dĺžku reťaze kvôli zmene počtu zubov ozubeného
kolesa, rez vykonajte na inom mieste ako je miesto, kde sa reťaz spojila
pomocou tvrdenej spojovacej závlačky, alebo na koncovej závlačke. Reťaz sa
poškodí, ak sa rozreže na mieste, kde sa spojila pomocou tvrdenej spojovacej
závlačky alebo koncovej závlačky.
• Dajte pozor, aby sa vám počas jazdy do reťaze nedostali časti oblečenia, inak
by ste mohli z bicykla spadnúť.
• Skontrolujte, či je napnutie reťaze správne a či reťaz nie je poškodená. Ak je napnutie príliš slabé alebo je reťaz
poškodená, mali by ste vymeniť reťaz. Ak sa to nevykoná, reťaz sa môže pretrhnúť a spôsobiť vážne zranenie.
• Použite prednú prevodovú tácku, ktorá je kompatibilná s 9-rýchlostnými reťazami a je vhodná pre reťaze
CN-HG73 a CN-HG53 značky Shimano. Ak sa použije ozubené koleso pre 8-rýchlostnú reťaz alebo menšiu,
môžu sa objaviť problémy s radením rýchlostí na prednej prevodovej tácke alebo môžu vypadnúť čapy článkov
reťaze, čo spôsobí roztrhnutie reťaze.
• Je dôležitá pravidelne kontrolovať uťahovacie momenty ramien kľúk a pedálov. Po prejdení asi 100 km (60 míľ)
opätovne skontrolujte uťahovacie momenty. Pokiaľ sú uťahovacie momenty nedostatočné, ramená kľúk alebo
pedále môžu z bicykla vypadnúť s dôsledkom vážnych poranení.
• Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či ramená kľuky nie sú prasknuté. Ak sú tam praskliny, rameno kľuky sa
môže zlomiť a môžete spadnúť z bicykla.
• Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne upevnené. Ak sú kolesá akýmkoľvek spôsobom
uvoľnené, môžu z bicykla odpadnúť a výsledkom môže byť vážne zranenie.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené, opotrebované alebo
poškodené súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho dôsledkom môže byť vážne poranenie. Odporúčame
používať iba originálne náhradné diely značky Shimano.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Ak nastavenia nie sú správne
vykonané, reťaz môže spadnúť a to môže spôsobiť, že spadnete z bicykla, čo môže mať za následok vážne
zranenie.
• Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné miesto, aby ste ich mohli
v budúcnosti použiť.
• Prvky systému pohonu Capreo F800 sú navrhnuté na používanie v spojení so skladacími typmi bicyklov s malými
priemermi kolies, ktoré sú určené na jazdu po spevnených povrchoch.
Pokiaľ sa použijú v prípade bicyklov určených na jazdu po nespevnených povrchoch, alebo v prípade bicyklov
s kolesami väčšími ako 20 palcov, môže dôjsť k ohnutiu alebo poškodeniu prvkov.
Poznámka
• Okrem toho, ak sa vám výkon pri otáčaní pedálov nezdá normálny, skontrolujte túto skutočnosť ešte raz.
• Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či v spojení nie je vôľa alebo nepresnosť. Taktiež sa uistite, že v pravidelných
intervaloch doťahujete ramená kľuky a pedále.
• Neumývajte stredovú osku vodou striekajúcou pod vysokým tlakom.
• Ak v stredovej oske cítite akékoľvek uvoľnenie, mali by ste vymeniť stredovú osku.
• Ak preraďovanie prevodov nie je plynulé, umyte prehadzovačku a namažte všetky pohyblivé diely.
• Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veľký, že nastavenie nie je možné, mali by ste vymeniť prehadzovačku.
• Pravidelne by ste mali čistiť prehadzovačku a namazať všetky pohybujúce sa diely (mechanizmus a kladky).
• Ak sa nedá vykonať nastavenie radenia prevodov, skontrolujte stupeň paralelnosti zadnej časti bicykla. Tiež
skontrolujte, či je namazaný kábel a či je vonkajší bovden príliš dlhý alebo príliš krátky.
• Ak počujete nezvyčajný hluk ako výsledok uvoľnenia v kladke, mali by ste ju vymeniť.
• Ak sa koleso stane tuhým a ťažko otáčateľným, mali by ste ho namazať mazivom.
• Dovnútra náboja nedávajte žiadne mazivo, inak opätovne vyplavíte mazivo.
• Ozubené kolesá by ste mali pravidelne umývať neutrálnym čistiacim prostriedkom a potom ich znovu namazať.
Okrem toho, čistenie reťaze neutrálnym čistiacim prostriedkom a jej namazanie môže byť účinným spôsobom na
predĺženie životnosti ozubených kolies a reťaze.
• Ak sa reťaz počas používania zosúva z ozubených kolies, vymeňte reťaz a ozubené kolesá.
• Použite vonkajší bovden, ktorý má stále zvyšnú dĺžku, a to aj v prípade, keď sa úplne otočia rukoväte do obidvoch
strán. Okrem toho skontrolujte, či sa radiaca páka nedotýka rámu bicykla, keď sa úplne vytočia rukoväte.
• Pri kábli radenia prevodov sa používa špeciálny mazací prostriedok. Nepoužívajte mazací prostriedok DURA-ACE
alebo iné typy mazacích prostriedkov, pretože v opačnom prípade môžu spôsobiť zhoršenie výkonu radenia
prevodov.
• Pred použitím namažte lanko a vnútornú stranu vonkajšieho bovdenu, aby ste zaručili ich dostatočnú kĺzavosť.
• Ovládanie pák spojených s radením prevodov by sa malo vykonať len po otočení predného ozubeného kolesa.
• Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu majúcemu pôvod
v normálnom používaní.
• S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo prevádzky sa obráťte na
profesionálneho predajcu bicyklov.
Tvrdená spojovacia závlačka
Koncová závlačka Prepojovacia závlačka
VÝSTRAHA
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na:
http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho
upozornenia. (Slovak)
Podrobnosti o inštalácii zadnej prehadzovačky a nastavení SIS nájdete v Servisných pokynoch pre
RD-F800 (Zadná prehadzovačka).
Páčka (B)
Kryt vnútorného otvoru
Lanko
Namontujte kryt vnútorného otvoru jeho
otáčaním tak, ako je to zobrazené na
obrázku, až pokým sa nezastaví. Ďalej
ho už neotáčajte, inak môže poškodiť
závit skrutky.
Kryt vnútorného otvoru
Nástroj na nastavenie
reťaze
Reťaz
9-rýchlostná veľmi úzka
reťaz, ako napríklad
CN-7701/CN-HG93
8-/7-/6-rýchlostná úzka
reťaz, ako napríklad
CN-HG50 / CN-HG40
Tvrdená spojovacia
závlačka
TL-CN32 / TL-CN27
TL-CN32 / TL-CN27
Strieborná
Čierna
6,5 mm
7,1 mm
Séria Capreo
Radiaca páčka SL-F800
Vonkajší bovden OT-SP41 (SIS-SP41)
Zadná prehadzovačka RD-F800
Typ SS / GS
Predné ozubené koleso FC-F800
Stredová oska BB-UN26
Voľný náboj FH-F700
Prevody 9
Kazetové ozubené koleso CS-HG70-S
Reťaz CN-HG73
Číslo modelu RD-F800
Typ SS GS
Prevody 9 9
Celková kapacita 17 zubov alebo menej 17 zubov alebo menej
Najväčšie ozubené koleso 26T 26T
Najmenšie ozubené koleso 9T 9T
Použiteľné predné ozubené koleso
(konfigurácia zubov ozubeného kolieska)
FC-F800 (45T)
Typ Prevody Názov skupiny Kombinácia zubov
CS-HG70-S 9 bc
9, 10, 11, 13,
15, 17, 20, 23, 26T
Číslo modelu FC-F800
Zuby ozubeného kolesa 45T
Priemer skrutky 130 mm
Dĺžka ramena kľuky 170 mm
Číslo modelu BB-UN26
Dĺžka osi MM110 LL113 YL117 117,5
Vedenie reťaze 46 mm 48,5 mm 50 mm 52,5 mm+t
Šírka vložky (Rozmery závitu) 68 mm (1,37 X 24 T.P.I.)
t: Hrúbka krytu reťaze
Poznámka:
Nepokúšajte sa
rozobrať teleso voľnobehu,
pretože to môže mať za
následok poruchu.
Teleso voľnobehu Upevňovacia matica telesa
voľnobehu
10 mm Allenov kľúč
(TL-WR37)
Demontáž
Montáž
Uťahovací moment:
35 - 50 N•m