Dell Vostro 1510 Používateľská príručka

Typ
Používateľská príručka
Dell™ Vostro™ 1510 Servisná príručka
Odstraňovanie problémov
Skôr než začnete pracovat' s počítačom
Pevný disk
Karta WLAN (Wireless Local Area Network)
Ventilátor
Chladiaca sústava procesora
Modul procesora
Pamät'
Kryt závesu
Klávesnica
Panely hlavného vypínača a multimediálneho tlačidla
Displej
Opierka dlane
Čítačka odtlačkov prstov
Interná karta s bezdrôtovou technológiou Bluetooth
Optická jednotka
Systémová doska
Reproduktor
Dcérska karta USB
Západka batérie
Batéria tvaru mince
Spustenie systému BIOS
Model PP36L
Poznámky, oznámenia a upozornenia
POZNÁMKA: POZNÁMKA uvádza dôležité informácie, ktoré umožňujú lepšie využit' počítač.
OZNÁMENIE: OZNÁMENIE uvádza, že existuje riziko poškodenia hardvéru alebo straty údajov a ponúka spôsob, ako
problému zabránit'.
UPOZORNENIE: UPOZORNENIE naznačuje možné poškodenie majetku, osobné zranenie alebo smrt'.
Ak ste si zakúpili počítač radu DELL™ n, odkazy na operačné systémy Microsoft
®
Windows
®
, ktoré sa nachádzajú v tomto
dokumente, nie sú použiteľné.
Informácie v tejto príručke sa môžu zmenit’ bez predchádzajúceho upozornenia.
© 2008 Dell Inc. Všetky práva vyhradené.
Reprodukcia akýmkoľvek spôsobom bez písomného súhlasu firmy Dell Inc. je prísne zakázaná.
Ochranné známky používané v tomto texte: Dell, logo DELL a Vostro ochranné známky spoločnosti Dell Inc.; Microsoft, Windows, Windows Vista
a logo tlačidla Windows Štart sú ochranné známky alebo registrované ochranné známky spoločnosti Microsoft Corporation v Spojených štátoch a
iných krajinách. Bluetooth je registrovaná ochranná známka spoločnosti Bluetooth SIG Inc.
Ostatné obchodné značky a obchodné názvy v tejto príručke sa môžu používat’ ako odkazy na spoločnosti, ktoré si uplatňujú nárok na tieto značky
a názvy alebo ako referencie na ich produkty. Spoločnost’ Dell Inc. sa zrieka akéhokoľvek nároku na vlastníctvo iných, než vlastných ochranných
známok a obchodných názvov.
September 2009 Rev. A01
Späť na obsah
Odstraňovanie problémov
Dell™ Vostro™ 1510 Servisná príručka
Nástroje na odstraňovanie problémov
Riešenie problémov
Služba Dell Technical Update
Pomôcka podpory Dell
Nástroje na odstraňovanie problémov
Diagnostické kontrolky
UPOZORNENIE: Skôr ako začnete s ktorýmkoľvek postupom v tejto časti, prečítajte si bezpečnostné
pokyny dodávané spolu s počítačom.
Počítač disponuje tromi kontrolkami stavu klávesnice, ktoré sa nachádzajú nad klávesnicou. Počas normálnej prevádzky
zobrazujú stavové kontrolky klávesnice aktuálny stav (zapnuté alebo vypnuté) funkcií Num Lock, Caps Lock a Scroll Lock. Ak
sa počítač spustí bez výskytu chyby, kontrolka zabliká a potom sa vypne. Ak počítač zlyhá, môžete použit' stav kontroliek na
identifikáciu problému.
POZNÁMKA: Po dokončení testu POST počítača môže v závislosti od nastavenia systému BIOS ostat' svietit' kontrolka
Num Lock. Informácie o používaní programu nastavenia systému nájdete v Technologickej príručke spoločnosti Dell™ v
počítači alebo na adrese support.dell.com.
Signalizácia diagnostickej kontrolky počas testu POST
Ak chcete odstránit' problém s počítačom, prezrite si poradie signalizácie stavových kontroliek klávesnice v poradí zľava
doprava (Num Lock, Caps Lock a potom Scroll Lock). Ak sa v počítači vyskytne porucha, jednotlivé kontrolky budú
signalizovat' stav takto: zapnuté , vypnuté alebo blikajúce .
Svetelná
signalizácia
Opis
problému
Navrhované riešenie
Neboli
detegované
žiadne
pamät'ové
moduly.
Ak sú nainštalované najmenej dva pamät'ové moduly, odpojte ich (pozri Odpojenie
pamät'ového modulu), potom nainštalujte jeden modul (pozri Výmena pamät'ového
modulu) a reštartujte počítač. Ak sa počítač spustí normálne, nainštalujte d'alšie
pamät'ové moduly (vždy po jednom), kým nezistíte, ktorý modul je pokazený
alebo kým nenainštalujete všetky moduly bez výskytu chyby.
Podľa možnosti nainštalujte do počítača fungujúcu pamät' rovnakého typu (pozri
Pamät'
).
Ak problém pretrváva, obrát'te sa na oddelenie podpory pre zákazníkov spoločnosti
Dell.
Pamät'ové
moduly sa dajú
detegovat', ale
došlo k zlyhaniu
pamäte.
Ak sú nainštalované najmenej dva pamät'ové moduly, odpojte ich (pozri Odpojenie
pamät'ového modulu), potom nainštalujte jeden modul (pozri Výmena pamät'ového
modulu) a reštartujte počítač. Ak sa počítač spustí normálne, nainštalujte d'alšie
pamät'ové moduly (vždy po jednom), kým nezistíte, ktorý modul je pokazený
alebo kým nenainštalujete všetky moduly bez výskytu chyby.
Podľa možnosti nainštalujte do počítača fungujúcu pamät' rovnakého typu (pozri
Pamät'
).
Ak problém pretrváva, obrát'te sa na oddelenie podpory pre zákazníkov spoločnosti
Dell.
Pravdepodobne
sa vyskytla
chyba
procesora.
Znova nainštalujte procesor (pozri Odpojenie modulu procesora).
Ak problém pretrváva, obrát'te sa na oddelenie podpory pre zákazníkov spoločnosti
Dell.
Je
pravdepodobné,
že sa vyskytla
chyba grafickej
karty alebo
videokarty.
Znova nainštalujte všetky nainštalované grafické karty.
Podľa potreby nainštalujte do počítača fungujúcu grafickú kartu.
Ak problém pretrváva, obrát'te sa na oddelenie podpory pre zákazníkov spoločnosti
Dell.
Pravdepodobne
sa vyskytla
chyba LCD.
Znova nainštalujte kábel displeja LCD (pozri Odpojenie displeja).
Ak problém pretrváva, obrát'te sa na oddelenie podpory pre zákazníkov spoločnosti
Dell.
Pravdepodobne
sa vyskytla
chyba
klávesnice.
Znova nainštalujte klávesnicu (pozri Odpojenie klávesnice).
Podľa možnosti pripojte externú klávesnicu.
Ak problém pretrváva, obrát'te sa na oddelenie podpory pre zákazníkov spoločnosti
Dell.
Pravdepodobne
sa vyskytol
problém radiča
USB.
Odpojte všetky zariadenia USB.
Ak problém pretrváva, obrát'te sa na oddelenie podpory pre zákazníkov spoločnosti
Dell.
Poradca pri riešení problémov s hardvérom
Ak zariadenie nebolo detegované počas nastavenia operačného systému alebo je detegované, ale nesprávne nakonfigurované,
môžete nekompatibilitu riešit' pomocou Poradcu pri problémoch s hardvérom.
Windows XP:
1. Kliknite na položku Štart® Pomoc a technická podpora.
2. Do vyhľadávacieho poľa zadajte hodnotu hardware troubleshooter a stlačte <Enter>, čím spustíte vyhľadávanie.
3. V časti Opravit' problém kliknite na položku Poradca pri riešení problémov s hardvérom.
4. V zozname nástroja Poradca pri problémoch s hardvérom vyberte možnost', ktorá najlepšie vystihuje problém,
kliknite na položku d'alej a pokračujte v d'alších krokoch odstraňovania problému.
Windows Vista
®
:
1. Kliknite na tlačidlo Štart operačného systému Windows Vista
a potom kliknite na položku Pomoc a technická
podpora.
2. Do vyhľadávacieho poľa zadajte hodnotu hardware troubleshooter a stlačte kláves <Enter>, čím spustíte
vyhľadávanie.
3. Vo výsledkoch vyhľadávania zvoľte možnost', ktorá najlepšie vystihuje problém a postupujte podľa zvyšných krokov
odstraňovania problémov.
Dell Diagnostics
UPOZORNENIE: Skôr ako začnete s ktorýmkoľvek postupom v tejto časti, prečítajte si bezpečnostné
pokyny dodávané spolu s počítačom.
Kedy je potrebné použit' nástroj Dell Diagnostics
V prípade výskytu problémov s počítačom postupujte podľa pokynov v časti Riešenie problémov a spustite program Dell
Diagnostics. potom požiadajte spoločnost' Dell o technickú pomoc.
Spustite nástroj Dell Diagnostics z pevného disku alebo z nosiča Drivers and Utilities, ktorý sa dodáva spolu s počítačom.
POZNÁMKA: Nosič Drivers and Utilities je voliteľnou možnost'ou a nemusí tvorit' súčast' dodávky počítača.
POZNÁMKA: Program Dell Diagnostics funguje len v počítačoch Dell.
Spustenie nástroja Dell Diagnostics z pevného disku
Skôr než spustíte nástroj Dell Diagnostics, spustite nastavenie systému a skontrolujte informácie o konfigurácii počítača.
Skontrolujte, či sa zariadenie, ktoré chcete testovat', nachádza v nastavení systému a či je aktívne. Informácie o používaní
programu nastavenia systému nájdete v Technologickej príručke spoločnosti Dell™ v počítači alebo na adrese
support.dell.com.
Nástroj Dell Diagnostics je umiestnený v osobitnom oddiele diagnostickej pomôcky na pevnom disku.
POZNÁMKA: Ak je počítač pripojený na dokovacie zariadenie (je v doku), vyberte ho z doku. Pokyny nájdete v
dokumentácii dodávanej s dokovacím zariadením.
POZNÁMKA: Ak počítač nezobrazuje na displeji žiaden obraz, obrát'te sa na oddelenie technickej podpory spoločnosti
Dell.
1. Ubezpečte sa, že počítač je zapojený do fungujúcej elektrickej prípojky.
2. Stlačte a podržte kláves <Fn> alebo tlačidlo stlmenia hlasitosti, a potom zapnite počítač.
POZNÁMKA: Taktiež môžete vybrat' položku Diagnostika v ponuke jednorazového zavádzania počas spúšt'ania,
zaviest' oddiel s diagnostickou pomôckou a spustit' nástroj Dell Diagnostics.
Počítač spustí PSA (Vyhodnotenie systému pred zavedením) - sériu počiatočných testov systémovej dosky, klávesnice,
displeja, pamäte, pevného disku ap.
Počas vyhodnocovania zodpovedajte zobrazujúce sa otázky.
Ak sa v priebehu PSA vyskytnú poruchy, zapíšte si príslušné chybové kódy a obrát'te sa na spoločnost'
Dell.
Ak sa PSA dokončí úspešne, zobrazí sa nasledujúce hlásenie: Booting Dell Diagnostic Utility
Partition. Press any key to continue (Zavádza sa oddiel s pomôckou Diagnostic Utility. Ak chcete
pokračovat', stlačte ľubovoľný kláves).
POZNÁMKA: Ak sa zobrazí hlásenie o tom, že sa nenašiel oddiel s diagnostickou pomôckou, spustite nástroj Dell
Diagnostics z nosiča Drivers and Utilities (pozri Spustenie nástroja Dell Diagnostics z nosiča Drivers and Utilities
).
3. Ak chcete spustit' nástroj Dell Diagnostics z oddielu diagnostickej pomôcky na pevnom disku, stlačte ľubovoľný kláves.
4. Stlačením klávesu <Tab> vyberte položku Test system (Testovat' systém) a potom stlačte kláves <Enter>.
POZNÁMKA: Odporúča sa, aby ste vybrali položku Test system (Testovat' systém) a vykonali kompletný test
počítača. Po výbere položky Test Memory (Testovat' pamät') sa spustí rozšírený test pamäte, ktorý trvá tridsat'
alebo viac minút. Po dokončení testu si zaznamenajte výsledky testu a stlačením ľubovoľného klávesu sa vrát'te
do predchádzajúcej ponuky.
5. V hlavnej ponuke nástroja Dell Diagnostics kliknite ľavým tlačidlom dotykového panela alebo myši, alebo stlačte kláves
<Tab> a <Enter>, a vyberte test, ktorý chcete spustit' (pozri Hlavná ponuka nástroja Dell Diagnostics
).
POZNÁMKA: Kód chyby a popis problému si zapíšte presne tak, ako sa zobrazia, a postupujte podľa pokynov na
obrazovke.
6. Po skončení všetkých testov zatvorte testovacie okno. Vrátite sa do hlavnej ponuky nástroja Dell Diagnostics.
7. Zatvorením okna hlavnej ponuky ukončíte nástroj Dell Diagnostics a reštartujete počítač.
POZNÁMKA: Ak sa zobrazí hlásenie o tom, že sa nenašiel oddiel s diagnostickou pomôckou, spustite nástroj Dell
Diagnostics z nosiča Drivers and Utilities (pozri Spustenie nástroja Dell Diagnostics z nosiča Drivers and Utilities
).
Spustenie nástroja Dell Diagnostics z nosiča Drivers and Utilities
Skôr než spustíte nástroj Dell Diagnostics, spustite nastavenie systému a skontrolujte informácie o konfigurácii počítača.
Skontrolujte, či sa zariadenie, ktoré chcete testovat', nachádza v nastavení systému a či je aktívne. Informácie o používaní
programu nastavenia systému nájdete v Technologickej príručke spoločnosti Dell™ v počítači alebo na adrese
support.dell.com.
1. Vložte médium Drivers and Utilities do optickej jednotky.
2. Reštartujte počítač.
3. Ked' sa zobrazí logo DELL, ihned' stlačte kláves <F12>.
POZNÁMKA: Ak dlhšiu dobu držíte stlačený niektorý kláves, môže dôjst' k poruche klávesnice. Aby ste predišli
možnej poruche klávesnice, kláves <F12> stláčajte a uvoľňujte v pravidelných intervaloch, kým sa nezobrazí
ponuka zavádzacieho zariadenia.
Ak budete čakat' pridlho a zobrazí sa logo operačného systému, vyčkajte až kým neuvidíte pracovnú plochu Microsoft
Windows; potom vypnite počítač a skúste znova.
4. Ked' sa zobrazí zoznam zavádzacích zariadení, pomocou klávesov so šípkami nahor alebo nadol zvýraznite jednotku
CD/DVD/CD-RW a stlačte kláves <Enter>.
POZNÁMKA: Používanie ponuky jednorazového zavádzania zmení poradie zavádzania iba vzhľadom na aktuálne
zavádzanie. Po opätovnom spustení počítač zavedie systém podľa postupnosti špecifikovanej v nastaveniach
systému.
5. Stlačením ľubovoľného klávesu potvrd'te spustenie z disku CD/DVD.
Ak budete čakat' pridlho a zobrazí sa logo operačného systému, vyčkajte až kým neuvidíte pracovnú plochu Microsoft
Windows; potom vypnite počítač a skúste znova.
6. Zadajte hodnotu 1 do poľa Run the 32 Bit Dell Diagnostics (Spustit' 32- bitovú diagnostiku Dell).
7. V ponuke Dell Diagnostics zadajte hodnotu 1 a vyberte položku Dell 32- bit Diagnostics for Resource CD
(graphical user interface) (32-bitová diagnostika Dell pre Resource CD (grafické používateľské rozhranie).
8. Stlačením klávesu <Tab> vyberte položku Test system (Testovat' systém) a potom stlačte kláves <Enter>.
POZNÁMKA: Odporúča sa, aby ste vybrali položku Test system (Testovat' systém) a vykonali kompletný test
počítača. Po výbere položky Test Memory (Testovat' pamät') sa spustí rozšírený test pamäte, ktorý trvá tridsat'
alebo viac minút. Po dokončení testu si zaznamenajte výsledky testu a stlačením ľubovoľného klávesu sa vrát'te
do predchádzajúcej ponuky.
9. V hlavnej ponuke nástroja Dell Diagnostics kliknite ľavým tlačidlom myši alebo stlačte kláves <Tab> a <Enter>, a
vyberte test, ktorý chcete spustit' (pozri Hlavná ponuka nástroja Dell Diagnostics
).
POZNÁMKA: Kód chyby a popis problému si zapíšte presne tak, ako sa zobrazia, a postupujte podľa pokynov na
obrazovke.
10. Po skončení všetkých testov zatvorte testovacie okno. Vrátite sa do hlavnej ponuky nástroja Dell Diagnostics.
11. Zatvorením okna hlavnej ponuky ukončíte nástroj Dell Diagnostics a reštartujete počítač.
12. Vyberte médium Drivers and Utilities z optickej jednotky.
Hlavná ponuka nástroja Dell Diagnostics
Po načítaní nástroja Dell Diagnostics sa zobrazí nasledujúca ponuka:
Možnost' Funkcia
Test Memory (Testovat' pamät') Spustit' samostatný test pamäte
Test System (Testovat' systém) Spustit' diagnostiku systému
Exit (Skončit') Skončit' diagnostiku
Stlačením klávesu <Tab> vyberte test, ktorý chcete spustit' a potom stlačte kláves <Enter>.
POZNÁMKA: Odporúča sa, aby ste vybrali položku Test system (Testovat' systém) a vykonali kompletný test
počítača. Po výbere položky Test Memory (Testovat' pamät') sa spustí rozšírený test pamäte, ktorý trvá tridsat' alebo
viac minút. Po dokončení testu si zaznamenajte výsledky testu a stlačením ľubovoľného klávesu sa vrát'te do tejto
ponuky.
Po výbere položky Test System (Testovat' systém) sa zobrazí nasledujúca ponuka:
Možnost' Funkcia
Express Test
(Expresný test)
Slúži na vykonanie rýchleho testu zariadení v systéme. Test zvyčajne trvá 10 20 minút.
POZNÁMKA: Expresný test nevyžaduje žiadny zásah používateľa. Najskôr spustite expresný test -
pomocou tohto testu môžete rýchlo zistit' prípadný problém.
Extended Test
(Rozšírený test)
Slúži na vykonanie dôkladného testu zariadení v systéme. Zvyčajne to trvá hodinu alebo dlhšie.
POZNÁMKA: Rozšírený test vyžaduje prítomnost' používateľa (používateľ musí odpovedat' na
špecifické otázky).
Custom Test (Vlastný
test)
Používa sa na testovanie špecifického zariadenia alebo vytvorenie vlastných testov, ktoré sa majú
spustit'.
Symptom Tree
(Strom symptómov)
Umožňuje vybrat' testy na základe symptómu problému, ktorý sa vyskytol. Táto možnost' uvádza
najbežnejšie symptómy.
POZNÁMKA: Odporúčame vybrat' položku Extended Test (Rozšírený test), ktorý spustí dôkladnejšiu kontrolu zariadení
počítača.
Ak sa v priebehu testu vyskytne problém, zobrazí sa hlásenie s kódom chyby a opisom problému. Kód chyby a opis problému
si zapíšte presne tak, ako sa zobrazia, a postupujte podľa pokynov na obrazovke. Ak problém nedokážete odstránit', obrát'te
sa na oddelenie podpory pre zákazníkov spoločnosti Dell.
POZNÁMKA: Pri kontaktovaní oddelenia technickej podpory spoločnosti Dell majte pripravený servisný štítok. Servisný
štítok počítača sa nachádza vo vrchnej časti každej testovacej obrazovky.
Nasledujúce karty obsahujú d'alšie informácie týkajúce sa testov spúšt'aných z možností Custom Test (Vlastný test) alebo
Symptom Tree (Strom symptómov):
Karta Funkcia
Results
(Výsledky)
Zobrazí výsledky testu a všetky zistené chyby.
Errors
(Chyby)
Zobrazí stav chýb, kódy chýb a opis problému.
Help
(Pomocník)
Opisuje test a akékoľvek požiadavky na vykonanie testu.
Configuration
(Konfigurácia)
Slúži na zobrazenie hardvérovej konfigurácie vybratého zariadenia.
Nástroj Dell Diagnostics získa informácie o konfigurácii všetkých zariadení z nastavenia systému, pamäte a
rôznych interných testov a tieto informácie zobrazí v zozname zariadení v ľavej časti obrazovky.
POZNÁMKA: Zoznam zariadení nemusí obsahovat' názvy všetkých súčastí nainštalovaných v počítači alebo
všetkých zariadení pripojených k počítaču.
Parameters
(Parametre)
Umožňuje prispôsobit' test zmenou nastavenia testu.
Chybové hlásenia
UPOZORNENIE: Skôr ako začnete s ktorýmkoľvek postupom v tejto časti, prečítajte si bezpečnostné
pokyny dodávané spolu s počítačom.
Ak nie je chybové hlásenie v zozname, pozrite si dokumentáciu k operačnému systému alebo programu, ktorý bol zapnutý,
ked' sa hlásenie zobrazilo.
A filename cannot contain any of the following characters (Názov súboru nesmie obsahovat' žiadny z nasledujúcich
znakov): \ / : * ? " < > | — V názvoch súborov tieto znaky nepoužívajte.
A required .DLL file was not found (Nepodarilo sa nájst' požadovaný súbor .DLL) — V programe, ktorý sa pokúšate
otvorit', chýba dôležitý súbor. Odstráňte a potom znova nainštalujte program:
Windows XP:
1. Kliknite na položku Štart® Ovládací panel® Pridat' alebo odstránit' programy® Programy a funkcie.
2. Vyberte program, ktorý chcete odstránit'.
3. Kliknite na položku Odinštalovat'.
4. Pozrite si dokumentáciu k programu, kde nájdete pokyny k inštalácii.
Windows Vista:
1. Kliknite na položku Štart
® Ovládací panel® Programy® Programy a funkcie.
2. Vyberte program, ktorý chcete odstránit'.
3. Kliknite na položku Odinštalovat'.
4. Pozrite si dokumentáciu k programu, kde nájdete pokyny k inštalácii.
jednotka s písmenovým označením :\ nie je prístupná. Zariadenie nie je pripravenéJednotka nedokáže prečítat' disk.
Do jednotky vložte disk a skúste znova.
Insert bootable media (Vložte zavádzacie médium) — Vložte zavádzaciu disketu, disk CD alebo DVD.
Chyba nesystémového diskuVyberte disketu z disketovej jednotky a reštartujte počítač.
Not enough memory or resources (Nedostatok pamäte alebo prostriedkov). Zatvorte niektoré programy a skúste znova. —
Zatvorte všetky okná a otvorte program, ktorý chcete používat'. V niektorých prípadoch budete musiet' reštartovat' počítač,
aby ste mohli obnovit' prostriedky počítača. Ak áno, spustite program, ktorý chcete použit' ako prvý.
Operating system not found (Nepodarilo sa nájst' operačný systém) — Obrát'te sa na oddelenie technickej podpory
spoločnosti Dell.
Riešenie problémov
Pri odstraňovaní problémov počítača postupujte podľa týchto tipov:
Ak ste pridali alebo odstránili nejakú čast' skôr než sa problém vyskytol, pozrite si inštalačné postupy a uistite sa, že
táto súčast' bola správne nainštalovaná.
Ak nefunguje periférne zariadenie, ubezpečte sa, že je správne pripojené.
Ak sa na obrazovke zobrazí chybové hlásenie, zapíšte si jeho presné znenie. Toto hlásenie môže pomôct' personálu
technickej podpory zistit' a odstránit' problémy.
Ak sa v programe vyskytne chybové hlásenie, pozrite si dokumentáciu k programu.
POZNÁMKA: Postupy v tomto dokumente sa vzt'ahujú na implicitné nastavenie Windows, takže sa nemusia vzt'ahovat'
na váš počítač Dell, ak ste ho nastavili na zobrazenie Windows Classic.
Problémy batérie
UPOZORNENIE: Ak bola nová batéria nesprávne nainštalovaná, hrozí nebezpečenstvo výbuchu. Batériu
vždy nahrad'te rovnakým alebo ekvivalentným typom podľa odporúčania výrobcu. Použité batérie
zlikvidujte podľa pokynov výrobcu.
UPOZORNENIE: Skôr ako začnete s ktorýmkoľvek postupom v tejto časti, prečítajte si bezpečnostné
pokyny dodávané spolu s počítačom.
Problémy jednotky
UPOZORNENIE: Skôr ako začnete s ktorýmkoľvek postupom v tejto časti, prečítajte si bezpečnostné
pokyny dodávané spolu s počítačom.
Ubezpečte sa, že systém Microsoft® Windows
®
jednotku rozpozná —
Windows XP:
Kliknite na položku Štart a potom na položku Tento počítač.
Windows Vista:
Kliknite na položku Štart a potom na položku Počítač.
Ak disková jednotka nie je uvedená, vykonajte úplné skenovanie pomocou antivírového programu, aby sa našli a odstránili
vírusy. Vírusy môžu niekedy zabránit' systému Windows, aby diskovú jednotku rozpoznal.
Otestujte jednotku
Vložte iný disk, aby ste vylúčili možnost', že pôvodná jednotka je chybná.
Vložte zavádzaciu disketu a reštartujte počítač.
Vyčistite jednotku alebo disk. —
Informácie o čistení počítača nájdete v Technologickej príručke spoločnosti Dell™ v počítači alebo na adrese
support.dell.com.
Skontrolujte káblové spojenia
Spustite Poradcu pri riešení problémov s hardvérom
Pozri Poradca pri riešení problémov s hardvérom
.
Spustite nástroj Dell Diagnostics
Pozri Dell Diagnostics
.
Problémy optických jednotiek
POZNÁMKA: Vysokorýchlostné vibrácie optickej jednotky sú normálne a môžu spôsobovat' hluk, ktorý neoznačuje
poruchu jednotky alebo nosiča.
POZNÁMKA: Vzhľadom na rôzne formáty diskov v rôznych svetových regiónoch nefungujú všetky DVD tituly vo
všetkých DVD jednotkách.
Nastavenie hlasitosti Windows
Kliknite na ikonu s reproduktorom v pravom hornom rohu obrazovky.
Ubezpečte sa, že zvuk je zapnutý, a to tak, že kliknete na posúvač a potiahnete ho myšou.
Ubezpečte sa, že zvuk nie je vypnutý, a to tak, že kliknete na niektoré začiarknuté políčko.
Skontrolujte reproduktory a subwoofer
Pozri Zvuk a problémy s reproduktormi
.
Problémy so zápisom na optickú jednotku
Zatvorte ostatné programy
Optická jednotka musí počas procesu zápisu prijímat' rovnomerný prúd údajov. Ak sa prúd preruší, vyskytne sa chyba. Pred
zápisom na optickú jednotku skúste zatvorit' všetky programy.
Pred zápisom na disk vypnite režim spánku v systéme Windows
Informácie o nastavení možností napájania nájdete v Technologickej príručke spoločnosti Dell™ v počítači alebo na adrese
support.dell.com. Taktiež môžete vyhľadat' kľúčové slovo pohotovostný režim v Centre pomoci a technickej podpory
systému Windows, kde nájdete d'alšie informácie o režimoch riadenia spotreby.
Problémy s pevným diskom
Spustite nástroj Kontrola disku
Windows XP:
1. Kliknite na položku Štart a potom na položku Tento počítač.
2. Kliknite pravým tlačidlom na položku lokálny disk C:.
3. Kliknite na položku Vlastnosti® Nástroje® Skontrolovat' teraz.
4. Kliknite na Vyhľadat' a pokúsit' sa obnovit' chybné sektory, a kliknite na položku Štart.
Windows Vista:
1. Kliknite na položku Štart
a na položku Počítač.
2. Kliknite pravým tlačidlom na položku lokálny disk C:.
3. Kliknite na položku Vlastnosti®Nástroje® Skontrolovat' teraz.
Môže sa zobrazit' okno Ovládanie používateľských kont. Ak máte na počítači práva správcu, kliknite na položku
Pokračovat'; v opačnom prípade sa obrát'te na svojho správcu, aby ste mohli pokračovat'.
4. Postupujte podľa pokynov na obrazovke.
Problémy so zariadením IEEE 1394
UPOZORNENIE: Skôr ako začnete s ktorýmkoľvek postupom v tejto časti, prečítajte si bezpečnostné
pokyny dodávané spolu s počítačom.
POZNÁMKA: Tento počítač podporuje len štandard IEEE 1394a.
Ubezpečte sa, či je kábel zariadenia IEEE 1394 správne pripojený do zariadenia a do konektora počítača
Ubezpečte sa, že zariadenie IEEE 1394 je povolené v nastaveniach systému — Informácie o používaní programu
nastavenia systému nájdete v Technologickej príručke spoločnosti Dell™ v počítači alebo na adrese support.dell.com.
Ubezpečte sa, že zariadenie IEEE 1394 je rozpoznané systémom Windows —
Windows XP:
1. Kliknite na položku Štart a kliknite na položku Ovládací panel.
2. V časti Vybrat' kategóriu kliknite na položku Výkon a údržba® Systém® Vlastnosti systému® Hardvér®
Správca zariadení.
Windows Vista:
1. Kliknite na položku Štart
® Ovládací panel® Hardvér a zvuk.
2. Kliknite na položku Správca zariadení.
Ak sa zariadenie IEEE 1394 nachádza v zozname, Windows zariadenie rozpoznáva.
Ak sa vyskytli problémy so zariadením Dell IEEE 1394
Obrát'te sa na oddelenie technickej podpory spoločnosti Dell.
Ak sa vyskytli problémy so zariadením IEEE 1394, ktoré nie je značky DellObrát'te sa na výrobcu zariadenia
IEEE 1394.
Blokovanie a problémy softvéru
UPOZORNENIE: Skôr ako začnete s ktorýmkoľvek postupom v tejto časti, prečítajte si bezpečnostné
pokyny dodávané spolu s počítačom.
Počítač sa nespúšt'a
Skontrolujte diagnostické kontrolky
Pozri Problémy výkonu
.
Ubezpečte sa, že siet'ový kábel je riadne zapojený do počítača a do elektrickej prípojky
Počítač nereaguje
OZNÁMENIE: Ak nedokážete ukončit' operačný systém, môžete stratit' údaje.
Vypnite počítačAk po stlačení klávesu na klávesnici alebo po pohnutí myši nenastane reakcia, stlačte a podržte hlavný
vypínač po dobu min. 8 10 sekúnd (až kým sa počítač nevypne) a potom počítač reštartujte.
Program nereaguje
Ukončite program
1. Súčasným stlačením klávesov <Ctrl><Shift><Esc> spustite Správcu úloh.
2. Kliknite na kartu Aplikácie.
3. Kliknite na program, ktorý neodpovedá.
4. Kliknite na položku Ukončit' úlohu.
Program opakovane padá
POZNÁMKA: K väčšine softvéru existujú pokyny na inštaláciu v dokumentácii alebo na diskete, disku CD alebo DVD.
Pozrite si dokumentáciu k softvéru
Ak je to potrebné, odinštalujte a potom nanovo nainštalujte program.
Program je určený pre starší operačný systém Windows
Spustite Sprievodcu kompatibilitou programu
Windows XP:
Sprievodca kompatibilitou programu nakonfiguruje program, aby fungoval v podobnom prostredí ako prostredie operačného
systému, ktoré sa odlišuje od XP.
1. Kliknite na položku Štart® Všetky programy® Príslušenstvo® Sprievodca kompatibilitou programu® d'alej.
2. Postupujte podľa pokynov na obrazovke.
Windows Vista:
Sprievodca kompatibilitou programu nakonfiguruje program, aby fungoval v podobnom prostredí ako prostredie operačného
systému, ktoré sa odlišuje od Windows Vista.
1. Kliknite na položku Štart
® Ovládací panel® Programy® Použit' starší program s touto verziou systému
Windows.
2. Na uvítacej obrazovke kliknite na položku d'alej.
3. Postupujte podľa pokynov na obrazovke.
Zobrazí sa modrá obrazovka
Vypnite počítač
Ak po stlačení klávesu na klávesnici alebo po pohnutí myši nenastane reakcia, stlačte a podržte hlavný vypínač po dobu min. 8
10 sekúnd (až kým sa počítač nevypne) a potom počítač reštartujte.
Iné problémy softvéru
Skontrolujte softvérovú dokumentáciu alebo kontaktujte výrobcu softvéru, ktorý vám poskytne informácie
týkajúce sa odstraňovania problémov —
Ubezpečte sa, že program je kompatibilný s operačným systémom, ktorý je nainštalovaný v počítači.
Ubezpečte sa, že počítač spĺňa minimálne hardvérové požiadavky na používanie softvéru. Informácie si pozrite v
dokumentácii k softvéru.
Ubezpečte sa, že program je správne nainštalovaný a nakonfigurovaný.
Overte, či ovládače zariadenia nie sú v konflikte s programom.
Ak je to potrebné, odinštalujte a potom nanovo nainštalujte program.
Okamžite zálohujte súbory
Použite antivírusový program na kontrolu pevnej jednotky, diskiet, diskov CD a DVD.
Uložte a zatvorte všetky otvorené súbory alebo programy a vypnite počítač pomocou ponuky Štart
Problémy pamäti
UPOZORNENIE: Skôr ako začnete s ktorýmkoľvek postupom v tejto časti, prečítajte si bezpečnostné
pokyny dodávané spolu s počítačom.
Ak sa zobrazí hlásenie o nedostatku pamäte
Uložte a zatvorte všetky otvorené súbory a zatvorte všetky otvorené programy, ktoré nepoužívate a zistite, či to vyrieši
problém.
V dokumentácii k softvéru si prečítajte čast' o minimálnych požiadavkách na pamät'. Podľa potreby nainštalujte
dodatočnú pamät' (pozri Výmena pamät'ového modulu
).
Znova nainštalujte pamät'ové moduly (pozri Pamät') a overte, či počítač úspešne komunikuje s pamät'ou.
Spustite nástroj Dell Diagnostics (pozrite Dell Diagnostics).
Ak sa vyskytli iné problémy s pamät'ou
Znova nainštalujte pamät'ové moduly (pozri Pamät') a overte, či počítač úspešne komunikuje s pamät'ou.
Dodržiavajte pokyny vzt'ahujúce sa na inštaláciu pamäte (pozri Výmena pamät'ového modulu).
Ubezpečte sa, že pamät', ktorú používate, je podporovaná počítačom. Informácie o type pamäte podporovanej
počítačom nájdete v inštalačnej a stručnej referenčnej príručke k počítaču na adrese support.dell.com.
Spustite nástroj Dell Diagnostics (pozrite Dell Diagnostics).
Problémy výkonu
UPOZORNENIE: Skôr ako začnete s ktorýmkoľvek postupom v tejto časti, prečítajte si bezpečnostné
pokyny dodávané spolu s počítačom.
Ak kontrolka výkonu svieti nazeleno a počítač neodpovedá — Pozri Diagnostické kontrolky
.
Ak je kontrolka napájania vypnutá — Počítač je vypnutý alebo nie je napájaný.
Napájací kábel znova pripojte do zadnej časti počítača a do elektrickej prípojky.
Obíd'te elektrické rozvodky, predlžovacie káble napájania a ostatné ochranné zariadenia napájania, aby ste si overili, či
sa počítač správne zapína.
Ubezpečte sa, že všetky elektrické rozvodky sú zapojené do elektrickej prípojky a sú zapnuté.
Testovaním pomocou iného zariadenia (napr. lampou) overte, že elektrická prípojka funguje.
Odstráňte interferenciuNiektoré možné príčiny interferencie sú:
predlžovacie káble napájania, klávesnice a myši,
príliš veľa zariadení pripojených do rovnakej rozvodky,
viacero rozvodiek zapojených do tej istej elektrickej prípojky.
Zvuk a problémy s reproduktormi
UPOZORNENIE: Skôr ako začnete s ktorýmkoľvek postupom v tejto časti, prečítajte si bezpečnostné
pokyny dodávané spolu s počítačom.
Z reproduktorov nevychádza zvuk
POZNÁMKA: Ovládanie hlasitosti v MP3 a iných prehrávačoch médií môže potlačit' nastavenie hlasitosti Windows. Vždy
skontrolujte, či hlasitost' na prehrávačoch médií nebola znížená alebo vypnutá.
Nastavenie hlasitosti WindowsKliknite raz alebo dvakrát na ikonu s reproduktorom v pravom hornom rohu obrazovky.
Ubezpečte sa, že hlasitost' je zvýšená a že nie je vypnutý zvuk.
Vypojte slúchadlá z konektora pre slúchadlá.Zvuk z reproduktorov sa automaticky vypína, ked' sú do konektora
slúchadiel na prednom paneli počítača zapojené slúchadlá.
Odstráňte možnú interferenciuVypnite ventilátory, žiarivky a halogénové lampy v blízkosti, aby ste zistili, či nie
zdrojom interferencie.
Spustite Poradcu pri riešení problémov s hardvéromPozri Poradca pri riešení problémov s hardvérom
.
Z reproduktorov nevychádza zvuk
Skontrolujte káblové pripojenie slúchadiel — Overte, či je kábel slúchadiel správne zapojený do konektora slúchadiel.
Prečítajte si inštalačnú a stručnú referenčnú príručku k počítači na adrese support.dell.com.
Nastavenie hlasitosti WindowsKliknite raz alebo dvakrát na ikonu s reproduktorom v pravom hornom rohu obrazovky.
Ubezpečte sa, že hlasitost' je zvýšená a že nie je vypnutý zvuk.
Problémy obrazu a displeja
UPOZORNENIE: Skôr ako začnete s ktorýmkoľvek postupom v tejto časti, prečítajte si bezpečnostné
pokyny dodávané spolu s počítačom.
OZNÁMENIE: Ak ste počítač dostali s nainštalovanou grafickou kartou PCI, nemusíte pri inštalácii doplnkových
grafických kariet kartu odstránit'; karta sa vyžaduje na účely odstraňovania problémov. Ak vyberiete kartu, uložte ju
na bezpečnom mieste. Informácie o grafickej karte nájdete na adrese support.dell.com.
Skontrolujte diagnostické kontrolky
Pozri Diagnostické kontrolky
.
Overte nastavenie displeja —
Prečítajte si Technologickú príručku Dell™ v počítači alebo na adrese support.dell.com.
Zmena nastavení zobrazenia Windows
Windows XP:
1. Kliknite na položku Štart® Ovládací panel® Vzhľad a motívy.
2. Kliknite na oblast', ktorú chcete zmenit' alebo kliknite na ikonu Displej.
3. Vyskúšajte rôzne nastavenia položiek Kvalita farby a Rozlíšenie obrazovky.
Windows Vista:
1. Kliknite na položku Štart
? Ovládací panel? Hardvér a zvuk? Prispôsobenie? Nastavenie displeja.
2. Podľa potreby upravte hodnotu nastavenia položky Rozlíšenie a Nastavenie farieb.
Len čast' displeja je čitateľná
Pripojte externý monitor
1. Vypnite počítač a pripojte k nemu externý monitor.
2. Zapnite počítač a monitor a ovládačmi nastavte jas a kontrast monitora.
Ak externý monitor funguje správne, porucha môže byt' v displeji počítača alebo radiči videa. Obrát'te sa na oddelenie
technickej podpory spoločnosti Dell.
Služba Dell Technical Update
Služba Dell Technical Update poskytujte iniciatívne oznamovanie softvérových a hardvérových aktualizácií pre počítač
prostredníctvom e-mailu. Táto služba je zadarmo a možno si ju upravit' z hľadiska obsahu, formátu a frekvencie získavania
oznámení.
Do služby Dell Technical Update sa môžete zaregistrovat' na adrese support.dell.com/technicalupdate.
Pomôcka podpory Dell
Pomôcka Dell Support je nainštalovaná v počítači a dostupná prostredníctvom oddelenia technickej podpory spoločnosti Dell
, ikony na paneli úloh alebo pomocou tlačidla Štart. Túto pomôcku podpory používajte na získanie informácií technickej
podpory, softvérových aktualizácií a skenovania stavu počítačového prostredia.
Prístup k pomôcke Dell Support
K pomôcke Dell Support môžete získat' prístup pomocou ikony na paneli úloh alebo ponuky Štart.
Ak sa na paneli úloh nezobrazuje ikona Dell Support:
1. Kliknite na položku Štart® Všetky programy® Dell Support® Nastavenie Dell Support.
2. Ubezpečte sa, že je začiarknutá možnost' Zobrazovat' ikonu na paneli úloh.
POZNÁMKA: Ak nie je pomôcka Dell Support dostupná z ponuky Štart, softvér si môžete prevziat' na adrese
support.dell.com.
Pomôcka Dell Support je upravená pre vaše počítačové prostredie.
Ikona
na paneli úloh má rôzne funkcie, ked' na ňu kliknete raz, dvakrát alebo pravým tlačidlom.
Kliknutie na ikonu Dell Support
Kliknite raz alebo pravým tlačidlom na ikonu a vykonajte tak nasledujúce úlohy:
Kontrola počítačového prostredia.
Zobrazenie nastavenia pomôcky Dell Support.
Zobrazenie súboru pomocníka pre pomôcku Dell Support.
Zobrazenie najčastejších otázok.
Získanie d'alších informácií o pomôcke Dell Support.
Vypnutie pomôcky Dell Support.
Dvojité kliknutie na ikonu Dell Support
Kliknite dvakrát na ikonu a manuálne skontrolujte počítačové prostredie, pozrite si najčastejšie otázky, súbor pomocníka
pomôcky Dell Support a nastavenie pomôcky Dell Support.
Viac informácií o pomôcke Dell Support nájdete po kliknutí na otáznik (?) v hornej časti obrazovky Dell™ Support.
Späť na obsah
Späť na obsah
Skôr než začnete pracovat' s počítačom
Dell™ Vostro™ 1510 Servisná príručka
Odporúčané nástroje
Informácie o vašej bezpečnosti
Tento dokument obsahuje postupy pri odpájaní a inštalácii súčastí počítača. Pokiaľ nie je uvedené inak, každý postup
predpokladá nasledujúce skutočnosti:
vykonali ste kroky, ktoré uvádza čast' Skôr než začnete pracovat' s počítačom,
prečítali ste si bezpečnostné informácie dodávané spolu s počítačom,
pred inštaláciou súčasti ste už pôvodnú súčast' demontovali (ak bola nainštalovaná).
POZNÁMKA: Farba počítača a niektorých súčastí sa môže odlišovat' od farby uvádzanej v tomto dokumente.
Odporúčané nástroje
Postupy uvádzané v tomto dokumente môžu vyžadovat' použitie nasledujúcich nástrojov:
malý plochý skrutkovač,
skrutkovač Phillips,
malá plastová ihla,
spustenie aktualizácie systému BIOS (navštívte webovú lokalitu technickej podpory spoločnosti Dell na adrese
support.dell.com).
Informácie o vašej bezpečnosti
Nasledujúce bezpečnostné pokyny používajte s cieľom chránit' počítač pred možným poškodením a zaistit' svoju osobnú
bezpečnost'.
UPOZORNENIE: Skôr ako začnete s ktorýmkoľvek postupom v tejto časti, prečítajte si bezpečnostné
pokyny dodávané spolu s počítačom.
UPOZORNENIE: Viacero opráv smie vykonávať len oprávnený servisný technik. Vykonávajte iba odstraňovanie
problémov a jednoduché opravy, na ktoré vás oprávňuje dokumentácia k výrobku, alebo na to dostanete pokyn od
člena tímu internetovej alebo telefonickej podpory. Záruka sa nevzťahuje na poškodenie spôsobené servisom, ktorý
nebol schválený spoločnosťou Dell.Prečítajte si a dodržujte bezpečnostné pokyny priložené k výrobku.
OZNÁMENIE: S cieľom predíst' elektrostatickému výboju sa uzemnite pomocou uzemňovacieho pásika na zápästie
alebo opakovaným dotýkaním sa nenatretého kovového povrchu (ako napr. konektora na zadnej strane počítača).
OZNÁMENIE: So súčast'ami a kartami manipulujte opatrne. Nedotýkajte sa súčastí ani kontaktov na karte. Kartu
chyt'te za jej okraje alebo za kovovú montážnu konzolu. Jednotlivé súčasti (ako napríklad procesor) chytajte za ich
okraje, nie za kolíky.
OZNÁMENIE: Ked' odpájate kábel, t'ahajte za káblový konektor alebo deformačnú slučku, nie za samotný kábel.
Pokiaľ ide o konektory s poistnými zarážkami, zatlačte na poistné zarážky smerom vpred a vytiahnite konektor. Ked'
pripájate kábel, dbajte na správnu orientáciu konektorov a ich zarovnanie, aby nedošlo k poškodeniu konektora alebo
kolíkov konektora.
1. Pracovný povrch musí byt' rovný a čistý, aby sa nepoškriabal kryt počítača.
2. Vypnite počítač.
V operačnom systéme Windows XP kliknite na položku Štart® Vypnút'® Vypnút'.
V operačnom systéme Windows Vista kliknite na položku Štart , kliknite na ikonu so šípkou a potom
kliknite na položku Vypnút', čím vypnete počítač.
POZNÁMKA: Overte, či je počítač vypnutý a či sa nenachádza v režime riadenia spotreby. Ak nemôžete vypnút'
počítač pomocou operačného systému, stlačte a na 4 sekundy podržte hlavný vypínač.
3. Odpojte počítač a vetky pripojené zariadenia z elektrickej zásuvky.
OZNÁMENIE: Ak chcete odpojit' siet'ový kábel, najskôr odpojte kábel z počítača a potom ho odpojte z nástennej
zásuvky.
4. Odpojte z počítača telefónny alebo siet'ový kábel.
5. Odpojte všetky nainštalované karty zo zásuvky na kartu ExpressCard a čítačky pamät'ových kariet 8 v 1.
OZNÁMENIE: Skôr než začnete so servisom počítača, odpojte batériu z batériového modulu, aby nedošlo k
poškodeniu systému.
POZNÁMKA: Používajte výlučne batériu určenú pre konkrétny typ počítača Dell; v opačnom prípade sa môže počítač
poškodit'. Nepoužívajte batérie určené pre iné počítače od spoločnosti Dell.
6. Otočte počítač spodnou stranou nahor.
7. Zosuňte a otvorte zámku batérie.
8. Zosuňte a otvorte západku batérie. (Počas vyberania batérie je možné, že budete musiet' podržat' západku v otvorenej
pozícii.)
9. Batériu vysuňte zo batériového modulu.
1 batéria 2 Zámka batérie
3 Uvoľnenie západky batérie
10. Otočte počítač hornou stranou nahor, otvorte displej a stlačením hlavného vypínača uzemnite systémovú dosku.
Späť na obsah
Späť na obsah
Pevný disk
Dell™ Vostro™ 1510 Servisná príručka
Odpojenie pevného disku
Inštalácia pevného disku
POZNÁMKA: Spoločnost' Dell neručí za kompatibilitu ani neposkytuje podporu pre pevné disky získané z iných zdrojov,
než od spoločnosti Dell.
Odpojenie pevného disku
UPOZORNENIE: Skôr ako začnete s ktorýmkoľvek postupom v tejto časti, prečítajte si bezpečnostné
pokyny dodávané spolu s počítačom.
UPOZORNENIE: Nedotýkajte sa kovového krytu pevného disku počas odpájania pevného disku z počítača,
ak je kryt horúci.
OZNÁMENIE: Skôr než odpojíte pevný disk, vypnite počítač - zabránite tak strate údajov. Neodpájajte pevný disk, ak
je počítač zapnutý alebo je v režime spánku.
OZNÁMENIE: Pevné disky sú mimoriadne krehké. Počas manipulácie s pevným diskom bud'te opatrní.
1. Postupujte podľa krokov uvedených v časti Skôr než začnete pracovat' s počítačom
, pričom sa uistite, že ste vybrali
batériu.
2. Zatvorte displej a otočte počítač spodnou čast'ou nahor.
3. Odpojte dve skrutky M2,5 x 8 mm, ktoré upevňujú kryt priestoru pre pevný disk.
4. Odpojte kryt a položte ho na bok.
1 Kryt priestoru pre pevný disk 2 Skrutky M 2,5 x 8 mm (2)
OZNÁMENIE: Ked' vyberiete pevný disk z počítača, uložte ho do ochranného antistatického obalu.
5. Vyberte tri skrutky, ktoré držia pevný disk.
6. Potiahnutím za plastovú plochu uvoľnite pevný disk.
7. Vyberte pevný disk z počítača.
8. Vyberte dve skrutky, ktoré držia pevný disk na konzole pevného disku.
9. Vysuňte pevný disk z konzoly.
1 Pevný disk
Inštalácia pevného disku
UPOZORNENIE: Skôr ako začnete s ktorýmkoľvek postupom v tejto časti, prečítajte si bezpečnostné
pokyny dodávané spolu s počítačom.
OZNÁMENIE: Pevné disky sú mimoriadne krehké. Počas manipulácie s pevným diskom bud'te opatrní.
OZNÁMENIE: Pevne a rovnomerne zasuňte pevný disk na miesto. Nadmerná sila môže viest' k poškodeniu konektora.
Táto procedúra predpokladá, že ste najskôr vykonali demontáž (odpojenie) Odpojenie pevného disku
.
1. Zasuňte pevný disk do konektora pevného disku (disk musí byt' riadne osadený).
2. Vložte konzolu pevného disku späť do systému.
3. Vráťte tri skrutky, ktoré držia pevný disk.
4. Zarovnajte drážky a nainštalujte kryt pevného disku.
5. Nainštalujte dve skrutky M2,5 x 8 mm a upevnite nimi kryt.
6. Podľa potreby nainštalujte do počítača operačný systém. Informácie o reinštalácii operačného systému nájdete v
inštalačnej a stručnej referenčnej príručke k počítaču na adrese support.dell.com.
7. Podľa potreby nainštalujte do počítača ovládače a pomôcky. Informácie o inštalácii ovládačov a pomôcok nájdete v
inštalačnej a stručnej referenčnej príručke k počítaču na adrese support.dell.com.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74

Dell Vostro 1510 Používateľská príručka

Typ
Používateľská príručka