B
A
A
B
B A
Všeobecné informácie o bezpečnosti
VAROVANIE
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte
a pozorne prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené,
opotrebované alebo poškodené súčasti môžu
spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho dôsledkom môže
byť vážne poranenie. Odporúčame používať iba
originálne náhradné diely značky Shimano.
• Dajte pozor, aby sa vám počas jazdy do reťaze
nedostali časti oblečenia, inak by ste mohli z bicykla
spadnúť.
• Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné
pokyny a odložte ich na bezpečné miesto, aby ste
ich mohli v budúcnosti použiť.
Poznámka
• Ak preraďovanie prevodov nie je možné vykonávať
plynulé, umyte prehadzovačku a namažte všetky
pohyblivé diely.
• Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veľký, že
nastavenie nie je možné, mali by ste vymeniť
prehadzovačku.
• Keď je reťaz v takej polohe, aká je zobrazená na
obrázku, reťaz sa môže dotýkať predných
ozubených koliesok alebo prednej prehadzovačky
a vytvárať hluk. Ak je problémom hluk, preraďte
reťaz na ďalšie väčšie zadné ozubené koleso alebo
ešte o jedno ďalej.
• V prípade pripájania FD-2303 (natvrdo spájaný typ)
k rúrke sedadla s hrúbkou viac ako 31,8 mm sa
môže prehadzovačka dostať do kontaktu s rúrkou
sedadla a prekážať bežnému radeniu prevodov.
• Na dosiahnutie plynulej prevádzky vždy použite
vyšpecifikované bovdeny a vodiaci prvok lanka pod
rámom.
• Pred použitím namažte lanko a vnútornú stranu
vonkajšieho bovdenu, aby ste zaručili ich dostatočnú
kĺzavosť.
• Táto predná prehadzovačka je určená len pre
použitie s trojprevodníkom. Nemožno ju použiť
s dvojprevodníkom, keďže prevodové stupne nesedia.
• Čo sa týka reťaze, používajte jedine úzky typ reťaze
značky Shimano. Široký typ reťaze nemožno použiť.
• Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti
prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu
majúcemu pôvod v normálnom používaní.
• S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód
montáže, nastavenia, údržby alebo prevádzky sa
obráťte na profesionálneho predajcu bicyklov.
Predné ozubené
kolieska
Zadné ozubené
kolesá
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame
používať nasledujúcu kombináciu.
Technické údaje
Montáž prednej prehadzovačky
Uhol rámu
Nastavte a potom namontujte prednú prehadzovačku tak,
ako je to zobrazené na obrázku. Teraz nevyberajte
zarovnávací blok Pro-Set.
SG
A-52
Ozubenie by malo byť
zaradené v rámci
tohto rozsahu
Profesionálna sada
meračov
Rovná časť vonkajšej vodiacej
lišty reťaze by mala byť priamo
nad a paralelne s najväčším
ozubeným kolieskom.
Zabezpečte pomocou 5 mm
Allenovho kľúča.
Predné ozubené
koleso (najväčšie
ozubené koliesko)
Vedenie reťaze
UŤAHOVACÍ MOMENT:
5 - 7 N•m
Zarovnávací blok Pro-Set
Nastavenie SIS
Postupujte podľa postupu uvedeného nižšie.
1. Spodné nastavenie
Najskôr odstráňte zarovnávací blok Pro-Set. Ďalej
nastavte tak, aby vzdialenosť medzi vnútornou
vodiacou lištou reťaze a reťazou bola 0 - 0,5 mm.
2. Pripojenie a zaistenie lanka
Počas ťahania lanka utiahnite pomocou 5 mm
Allenovho kľúča upevňovaciu skrutku drôtu čím
zaistíte lanko.
3. Horné nastavenie
Nastavte tak, aby vzdialenosť medzi vonkajšou
vodiacou lištou reťaze a reťazou bola v rozpätí
0 - 0,5 mm.
Najväčšie
ozubené koleso
Najmenšie
ozubené koliesko
Poloha reťaze
Zarovnávací blok Pro-Set
B
A
A
B
Vnútorná vodiaca lišta reťaze
Reťaz
Skrutka spodného
nastavenia
Potiahnite
Uťahovací moment:
5 - 7 N•m
Po napnutí počiatočného ochabnutia kábla ho znovu
zaistite k prednej prehadzovačke tak, ako je to
znázornené na obrázku.
Najmenšie
ozubené koleso
Najväčšie ozubené
koliesko
Poloha reťaze
Skrutka horného
nastavenia
Vnútorná vodiaca
lišta reťaze
Reťaz
5. Tabuľka odstraňovania porúch
Po dokončení krokov 1 - 4 posuňte preraďovacou páčkou, aby ste
skontrolovali radenie. (Toto sa tiež použije, ak sa preraďovanie stane
obtiažne počas používania.)
Najväčšie
ozubené koleso
Stredné ozubené
koliesko
Nastavovacia skrutka
vonkajšieho bovdenu
Poloha reťaze
Vnútorná
vodiaca lišta
reťaze
Reťaz
Pred použitím si určite prečítajte tieto servisné pokyny v spojení so
servisnými pokynmi pre ST-2303.
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho
upozornenia. (Slovak)
4. Nastavenie kábla pomocou stredného ozubeného kolieska
Počas nastavovania kábla umiestnite reťaz na najväčšie ozubené
koleso vzadu a na stredné ozubené koliesko vpredu.
Napnutie kábla nastavte pomocou vonkajšieho nastavovacieho
valčeka tak, aby vzdialenosť medzi vnútornou vodiacou lištou reťaze
a reťazou bola v rozpätí 0 - 0,5 mm.
Predné radenie (ST-2303)
Páčka b
Z veľkého ozubeného kolieska
na malé ozubené koliesko
Páčka a
Z malého ozubeného kolieska
na veľké ozubené koliesko
Páčka a
SI-5LZ0A-001-02
Technicko
servisné pokyny
FD-2303
* Použite adaptér pre veľkosť S.
SI-5LZ0A-001
Radiaca páčka ST-2303
Vonkajší bovden SP40
Prevody 24
Predná prehadzovačka FD-2303
Predné ozubené koleso FC-2303
Spodná konzola BB-UN26 (LL113)
Zadná prehadzovačka RD-2300
Voľný náboj FH-2200
Kazetové ozubené koleso CS-HG50-8
Reťaz CN-HG50
Vedenie kábla spodkom
konzoly
SM-SP17
Typ
Typ s objímkou /
na tvrdo spájaný typ
Rozdiel ozubenia predného
ozubeného kolesa
22 zubov alebo menej
Min. rozdiel medzi horným
a stredným
10T
Priemer montážnej lišty
prednej prehadzovačky
S (28,6 mm)*, M (31,8 mm)
Uhol spojenia reťaze (
a
)
63° - 66°
Vedenie reťaze 45 mm
Ak reťaz spadne na stranu kľuky Utiahnite skrutku horného nastavenia
v smere hodinových ručičiek
(o 1/4 otáčky).
Ak je obtiažne preraďovanie zo stredného na
najväčšie ozubené koleso
Uvoľnite skrutku horného nastavenia
proti smeru hodinových ručičiek
(asi o 1/8 otáčky).
Ak je obtiažne preraďovanie zo stredného na
najmenšie ozubené koleso
Uvoľnite skrutku spodného nastavenia
proti smeru hodinových ručičiek
(o 1/4 otáčky).
Ak pri zaradenom najväčšom ozubenom kolese
dochádza k rušeniu medzi reťazou a vnútornou
vodiacou lištou prehadzovačky
Utiahnite skrutku horného nastavenia
v smere hodinových ručičiek
(o 1/8 otáčky).
Ak pri zaradenom najväčšom ozubenom kolese
dochádza k rušeniu medzi reťazou a vonkajšou
vodiacou lištou prehadzovačky
Uvoľnite skrutku horného nastavenia
proti smeru hodinových ručičiek
(asi o 1/8 otáčky).
Ak pri preraďovaní z najväčšieho ozubeného
kolesa je vynechané stredné ozubené koleso
Uvoľnite nastavovací valček vonkajšieho
bovdenu proti smeru hodinových ručičiek
(o 1 až 2 otáčky).
Ak počas preradenia zadného ozubeného
kolesa na väčšie ozubené koleso pri
zaradenom strednom ozubenom koliesku na
prevodovej tácke dochádza k rušeniu medzi
reťazou a vnútornou vodiacou lištou prednej
prehadzovačky.
Utiahnite nastavovací valček vonkajšieho
bovdenu v smere hodinových ručičiek
(o 1 až 2 otáčky).
Ak reťaz spadá na stranu stredovej osky. Utiahnite skrutku dolného nastavenia
v smere hodinových ručičiek
(o 1/2 otáčky).
1 mm
3 mm