Skrutka
Adaptér
Predná
Predná prevodová
Všeobecné informácie o bezpečnosti
VAROVANIE
• Na vyčistenie reťaze použite neutrálny čistiaci prostriedok. Nepoužívajte čistiace prostriedky na báze alkalických látok alebo
kyselín, ako napríklad čistiace látky proti hrdzi, pretože môžu spôsobiť poškodenie a/alebo zlyhanie reťaze.
• Na pripojenie úzkeho typu reťaze používajte len tvrdenú spojovaciu závlačku.
• Dostupné sú dva druhy tvrdených spojovacích závlačiek. Nezabudnite si pozrieť nižšie zobrazenú tabuľku, aby ste vybrali, ktorá
závlačka sa má použiť. Ak sa použijú iné spojovacie
závlačky ako sú tvrdené spojovacie závlačky, alebo ak
sa použije tvrdená spojovacia závlačka alebo nástroj
nevhodný pre typ použitej reťaze, nebude možné
dosiahnuť dostatočnú pripojovacia sila, čo môže spôsobiť
roztrhnutie alebo spadnutie reťaze.
• Ak je potrebné nastaviť dĺžku reťaze kvôli zmene počtu
zubov ozubeného kolesa, rez vykonajte na inom mieste
ako je miesto, kde sa reťaz spojila pomocou tvrdenej
spojovacej závlačky, alebo na koncovej závlačke. Reťaz sa poškodí, ak sa rozreže na mieste,
kde sa spojila pomocou tvrdenej spojovacej závlačky alebo koncovej závlačky.
• Dajte pozor, aby sa vám počas jazdy do reťaze nedostali časti oblečenia, inak by ste mohli
z bicykla spadnúť.
• Skontrolujte, či je napnutie reťaze správne a či reťaz nie je poškodená. Ak je napnutie príliš slabé
alebo je reťaz poškodená, mali by ste vymeniť reťaz. Ak sa to nevykoná, reťaz sa môže pretrhnúť
a spôsobiť vážne zranenie.
• Použite prednú prevodovú tácku, ktorá je kompatibilná s 9-rýchlostnými reťazami a je vhodná pre reťaze CN-7701, CN-HG93
a CN-HG73 značky Shimano. Ak sa použije ozubené koleso pre 8-rýchlostnú reťaz alebo menšiu, môžu sa objaviť problémy
s radením rýchlostí na prednej prevodovej tácke alebo môžu vypadnúť čapy článkov reťaze, čo spôsobí roztrhnutie reťaze.
• Je lepšie utiahnuť dve upevňovacie matice ľavého ramena kľuky striedavo a postupne, ako naraz dotiahnuť každú skrutku. Na
kontrolu konečného uťahovacieho momentu použite momentový kľúč; uťahovacie momenty by mali byť v rozpätí 12 - 15 N•m.
Neskôr, po ubehnutí asi 100 km opätovne pomocou momentového kľúča skontrolujte uťahovacie momenty. Je taktiež dôležité
pravidelne kontrolovať uťahovacie momenty. Ak sú uťahovacie momenty príliš malé alebo ak upevňovacie matice nie sú dotiahnuté
postupne a striedavo, ľavé rameno kľuky môže odpadnúť a bicykel sa môže prevrátiť, čoho dôsledkom môže byť vážne poranenie.
• Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či ramená kľuky nie sú prasknuté. Ak sú tam praskliny, rameno kľuky sa môže zlomiť a
môžete spadnúť z bicykla.
• Ak nie je vnútorný kryt nainštalovaný správne, môže dôjsť k zhrdzaveniu osi, čoho dôsledkom môže byť prevrátenie bicykla s
následkom vážneho úrazu.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené
súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho dôsledkom môže byť vážne poranenie. Odporúčame používať iba originálne
náhradné diely značky Shimano.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Ak nastavenia nie sú správne vykonané, reťaz môže spadnúť a to môže spôsobiť, že spadnete z bicykla, čo môže mať za
následok vážne zranenie.
• Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné miesto, aby ste ich mohli v budúcnosti použiť.
Séria SLX
RAPIDFIRE (Radiaca páčka) SL-M660
Vonkajšie puzdro SIS-SP41
Typ Trojitá Dvojitá
Predná prehadzovačka FD-M660 / FD-M661 / FD-M660-E FD-M665 / FD-M667
Predné ozubené koleso FC-M660 FC-M665
Reťaz CN-HG73
Vedenie kábla spodkom konzoly SM-SP17
Technické pokyny pre servis SI-6PZFA-002
Systém predného pohonu
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu kombináciu.
Po napnutí počiatočného ochabnutia kábla ho znovu zaistite k
prednej prehadzovačke tak, ako je to znázornené na obrázku.
Bežný typ Typ s vedením zhora
Potiahnite
Potiahnite
Poloha reťaze
Najmenšie
ozubené koleso
Najväčšie
ozubené koliesko
3. Horné nastavenie
Nastavte tak, aby vzdialenosť
medzi vonkajšou vodiacou
lištou reťaze a reťazou bola
v rozpätí 0 - 0,5 mm.
FD-M660
FD-M661
Reťaz
Vonkajšia
vodiaca lišta
reťaze
Skrutka horného
nastavenia
A
B
Nastavovací valček vonkajšieho obalu
Poloha reťaze
Najväčšie
ozubené koleso
Stredné ozubené
koliesko
A
B
Reťaz
Vnútorná
vodiaca lišta
reťaze
4. Nastavenie stredného ozubeného
kolieska
Pri vykonávaní nastavenia nastavte
reťaz na najväčšie ozubené koleso
a vpredu nastavte reťaz na stredné
ozubené koliesko. Nastavte pomocou
nastavovacieho valčeka vonkajšieho
obalu tak, aby vzdialenosť medzi
vnútornou vodiacou lištou reťaze a
reťazou bola v rozpätí 0 - 0,5 mm.
Pre typ konzoly
Namontujte tak, ako je to zobrazené na obrázku.
Adaptér
Uťahovací moment:
35 - 50 N•m
Tvrdená spojovacia závlačka
Koncová Prepojovacia
Poznámka
• Okrem toho, ak sa vám výkon pri otáčaní pedálov nezdá normálny, skontrolujte túto skutočnosť ešte raz.
• Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či v spojení nie je vôľa alebo nepresnosť. Taktiež v pravidelných intervaloch doťahujte
upevňovaciu skrutku ramena kľuky. (BB-FC, FC-PD)
• Ak z osi spodnej konzoly a zo spojky ľavého ramena kľuky vychádza zvuk vŕzgania, na spojku naneste mazivo a následne
utiahnite na uvedenú hodnotu uťahovacieho momentu.
• Neumývajte spodnú konzolu vodou striekajúcou pod vysokým tlakom.
• Ak v ložisku cítite akékoľvek uvoľnenie, mali by ste vymeniť spodnú konzolu.
• Ak preraďovanie prevodov nie je plynulé, umyte prehadzovačku a namažte všetky pohyblivé diely.
• Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veľký, že nastavenie nie je možné, mali by ste vymeniť prehadzovačku.
• Ozubené kolieska by ste mali pravidelne umývať neutrálnym čistiacim prostriedkom a potom ich znovu namazať. Okrem toho,
čistenie reťaze neutrálnym čistiacim prostriedkom a jej namazanie môže byť účinným spôsobom na predĺženie životnosti
ozubených koliesok a reťaze.
• Ak reťaz počas používania skĺzla z ozubených koliesok, vymeňte ozubené kolieska a reťaz.
• Keď je reťaz v takej polohe, aká je zobrazená na obrázku, reťaz sa môže dotýkať predných
ozubených koliesok alebo prednej prehadzovačky a vytvárať hluk. Ak je problémom hluk,
preraďte reťaz na ďalšie väčšie zadné ozubené koleso alebo ešte o jedno ďalej.
• Pred montážou ľavého a pravého adaptéra ich namažte.
• Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálne vonkajšie puzdro a vodiaci prvok
kábla spodného držiaka.
• Podrobnosti o spôsobe nastavenia SIS v prípade dvojitého ozubeného kolieska si pozrite
v Pokynoch pre servis pre prednú prehadzovačku FD-M665/667.
• Keď montujete typ s vedením zhora, zvoľte rám, ktorý má tri vonkajšie držiaky puzdier tak, ako je to
zobrazené na obrázku vpravo.
•
Použite vonkajšie puzdro, ktoré má stále zvyšnú dĺžku, a to aj v prípade, keď sa úplne otočia rukoväte do obidvoch
strán. Okrem toho skontrolujte, či sa radiaca páka nedotýka rámu bicykla, keď sa úplne vytočia rukoväte.
• Pri kábli radenia prevodov sa používa špeciálny mazací prostriedok (SIS-SP41). Nepoužívajte mazací
prostriedok DURA-ACE alebo iné typy mazacích prostriedkov, pretože v opačnom prípade môžu spôsobiť
zhoršenie výkonu radenia prevodov.
• Pred použitím namažte vnútorný kábel a vnútornú stranu vonkajšieho kábla, aby ste zaručili ich dostatočnú
kĺzavosť.
• Ovládanie pák spojených s radením prevodov by sa malo vykonať len po otočení predného reťazového kolesa.
• Ak brzdová kvapalina použitá v olejových kotúčových brzdách je typom, ktorý má tendenciu prilepiť sa na plastové časti
preraďovacej páky, môže to spôsobiť prasknutie alebo odfarbenie plastových častí. Preto by ste sa mali uistiť, že brzdová
kvapalina sa nelepí na tieto plastové časti.
Minerálny olej, ktorý sa používa v kotúčových brzdách značky SHIMANO nespôsobuje praskliny ani zmenu zafarbenia ak sa
prilepí na plastové časti Avšak takéto časti by mali byť predtým vyčistené alkoholom, aby sa zabránilo prilepeniu cudzích súčastí.
• Nerozoberajte indikátor ani jednotku preraďovacej páky, pretože to môže spôsobiť ich poškodenie alebo chybné fungovanie.
• Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu majúcemu pôvod v normálnom používaní.
• S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo prevádzky sa obráťte na profesionálneho
predajcu bicyklov.
Vonkajšie držiaky puzdier
Predné
ozubené
kolieska
Zadné
ozubené
kolesá
Preradenie z malého na väčšie ozubené koliesko
Keď sa páčka (A) stlačí raz, nastane preradenie o jeden stupeň
z malého na väčšie ozubené koliesko.
Príklad:
zo stredného na najväčšie ozubené
koliesko.
Preradenie z veľkého na menšie ozubené koliesko
Keď sa páčka (B) stlačí raz, nastane preradenie o jeden stupeň
z veľkého na menšie ozubené koliesko.
Príklad:
z najväčšieho na stredné
ozubené koliesko:
Obsluha radenia rýchlostí
Táto uvoľňovacia páčka je vybavená dvojcestným uvoľňovacím mechanizmom umožňujúcim vykonávanie uvoľňovacích operácií buď
stlačením alebo potiahnutím páčky.
Tak páčka (A), ako aj páčka (B) sa vždy vrátia do pôvodnej polohy, keď sa po preradení uvoľnia.
Keď používate jednu z týchto páčok, vždy sa uistite, že zároveň otáčate ramenom kľuky.
Páčka (A) - počiatočná poloha Páčka (B)
Dvojcestné uvoľnenie
Ak reťaz spadne na stranu kľuky. Utiahnite skrutku horného
nastavenia v smere hodinových
ručičiek (o 1/4 otáčky).
Ak je obtiažne preraďovanie zo
stredného na najväčšie ozubené
koliesko.
Uvoľnite skrutku horného
nastavenia proti smeru hodinových
ručičiek (o 1/8 otáčky).
Ak je obtiažne preraďovanie zo
stredného na najmenšie ozubené
koliesko.
Uvoľnite skrutku spodného
nastavenia proti smeru hodinových
ručičiek (o 1/4 otáčky).
Ak pri zaradenom najväčšom
ozubenom koliesku dochádza k
rušeniu medzi reťazou a vnútornou
vodiacou lištou prehadzovačky.
Utiahnite skrutku horného
nastavenia v smere hodinových
ručičiek (o 1/8 otáčky).
Ak pri zaradenom najväčšom
ozubenom koliesku dochádza k
rušeniu medzi reťazou a vonkajšou
vodiacou lištou prehadzovačky.
Uvoľnite skrutku horného
nastavenia proti smeru hodinových
ručičiek (o 1/8 otáčky).
Ak pri preraďovaní z najväčšieho
ozubeného kolieska je vynechané
stredné ozubené koliesko.
Uvoľnite nastavovací valček
vonkajšieho obalu proti smeru
hodinových ručičiek
(o 1 až 2 otáčky).
Ak počas preradenia zadného
ozubeného kolesa na väčšie ozubené
koleso pri zaradenom strednom
ozubenom koliesku na prevodovej
tácke dochádza k rušeniu medzi
reťazou a vnútornou vodiacou lištou
prednej prehadzovačky.
Utiahnite nastavovací valček
vonkajšieho obalu v smere
hodinových ručičiek
(o 1 až 2 otáčky).
Ak reťaz padá na spodnú stranu
konzoly.
Utiahnite skrutku dolného
nastavenia v smere hodinových
ručičiek (o 1/2 otáčky).
Ak je páčka počas preradenia zo
stredného na najväčšie ozubené
koliesko neohybná.
Uvoľnite hornú nastavovaciu
skrutku proti smeru hodinových
ručičiek (o 1/4 otáčky).
5. Tabuľka odstraňovania porúch
Po dokončení krokov 1 - 4 posuňte preraďovacou páčkou, aby ste
skontrolovali radenie. (Toto sa tiež použije, ak sa preraďovanie stane
obtiažne počas používania.)
Q Spôsob inštalácie rozpery
(1) Skontrolujte, či šírka vložky spodnej konzoly je
68 alebo 73 mm.
(2) Ďalej namontujte adaptér podľa nižšie
zobrazených obrázkov.
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovensky)
Technické údaje
Priemery montážnej lišty:
S (28,6 mm), M (31,8 mm), L (34,9 mm)
Pri používaní rozmeru S, M, použite
montážnu lištu s priemerom 28,6 mm,
31,8 mm a nainštalujte ju na adaptér
veľkosti L.
Uhol spojenia reťaze
Q Podrobnosti o výmene a montáži jednotky indikátora si
pozrite v Servisných pokynoch k systému zadného pohonu.
< Bežný typ >
• FD-M660
< Typ s vedením zhora >
5 mm Allenov kľúč
Poznámka:
Zviažte káble tak,
ako je to
znázornené na
obrázku.
Skrutka na
upevnenie
drôtu
• FD-M661
< Typ s vedením zhora > < Bežný typ >
Poznámka:
Zviažte káble tak,
ako je to
znázornené na
obrázku.
Skrutka
na
upevnenie
drôtu
Nastavte a potom namontujte prednú prehadzovačku tak, ako je to zobrazené na
obrázku. Teraz nevyberajte zarovnávací blok Pro-Set.
Zarovnávací blok Pro-Set
FC-M665
Vonkajší okraj
zariadenia
bashguard by mal byť
v tomto rozmedzí
Profesionálna sada meračov
FC-M660
Ozubenie by malo byť
zaradené v rámci
tohto rozsahu
Profesionálna sada meračov
Montáž prednej prevodovej tácky a prednej prehadzovačky
Poznámka:
Nastavte zastavovaciu plôšku
smerom doprava tak, ako je
to znázornené na obrázku.
6
2
1
3
Časť so širokou
drážkou
TL-FC16
Zastavovacia
plôška
Kolík
plôšky
Vytlačiť
5
4
(A)
TL-FC32
68 mm 68 mm
Konzola
typu E
73 mm 73 mm
Rozpera
Dodržiavajte postup na obrázku.
1, 2 Na montáž pravého adaptéra (závit proti smeru hodinových
ručičiek) a ľavého adaptéra (závit v smere hodinových ručičiek)
použite špeciálny nástroj TL-FC32.
Uťahovací moment: 35 - 50 N•m
3 Vložte pravú kľukovú jednotku.
4 Položte časť A ľavej kľuky do osi pravej kľukovej jednotky tam,
kde je široká drážka.
5 Pomocou nástroja TL-FC16 utiahnite uzáver.
Uťahovací moment: 0,7 - 1,5 N•m
6 Zatlačte na zastavovaciu plôšku a skontrolujte, či kolík plôšky
zapadol na svoje miesto a potom dotiahnite skrutku ľavého
ramena kľuky.
Poznámka: Každá skrutka by mala byť rovnomerne a rovnako
utiahnutá na moment 12 - 15 N•m.
Dĺžka reťaze
Pridajte 2 články (s reťazou na
najväčšom ozubenom kolese a
najväčšom ozubenom koliesku)
Najväčšie ozubené
koleso
Najväčšie ozubené
koliesko
Reťaz
Nastavenie SIS (Trojitá)
Postupujte podľa postupu uvedeného nižšie.
1. Spodné nastavenie
Najskôr odstráňte zarovnávací blok Pro-Set.
Ďalej nastavte tak, aby vzdialenosť medzi vnútornou vodiacou
lištou reťaze a reťazou bola 0 - 0,5 mm.
Zarovnávací blok
Pro-Set
A
B
B
A
FD-M661
FD-M660
Skrutka spodného
nastavenia
Reťaz
Vnútorná vodiaca lišta
reťaze
Poloha reťaze
Najväčšie
ozubené koleso
Najmenšie
ozubené koliesko
Orezanie vonkajšieho puzdra
Keď orezávate vonkajšie puzdro,
režte na opačnom konci ako je koniec
s označením. Po orezaní vonkajšieho
puzdra zaguľaťte koniec, aby mala
vnútorná strana otvoru rovnaký priemer
K orezanému koncu
vonkajšieho puzdra
upevnite rovnaký
vonkajší koncový kryt.
Kryt vonkajšieho konca
2. Pripojenie a upevnenie vnútorného kábla
Posuňte páčku (B) dva alebo viac
krát a skontrolujte na indikátore, či
je páčka v najnižšej polohe. Potom
odstráňte kryt vnútorného otvoru a
pripojte vnútorný kábel.
Namontujte kryt vnútorného otvoru jeho
otáčaním tak, ako je to zobrazené na
obrázku, až pokým sa nezastaví.
Ďalej ho už neotáčajte, inak môže poškodiť
závit skrutky.
Kryt vnútorného otvoru
Páčka (B)
Vnútorný kábel
Kryt vnútorného otvoru
Uťahovací moment:
0,3 - 0,5 N•m
Ak nepoužívate indikátor, táto preraďovacia páčka môže byť
namontovaná buď na vnútornej alebo na vonkajšej strane brzdovej páčky.
Ak nastavujete polohu, odstráňte indikátor a potom ho upevnite
v novej polohe dvoma upevňovacími skrutkami.
• Namontujte preraďovaciu páčku do polohy, kde nebude prekážať
činnosti bŕzd a preraďovaniu rýchlostí.
• Nepoužívajte v kombinácii spôsobujúcej prekážku pre činnosť bŕzd.
Montáž páčky
Použite rúčku riadidiel s maximálnym
vonkajším priemerom 36 mm.
Uťahovací moment:
5 N•m
4 mm Allenov kľúč
Uťahovací moment:
2,5 N•m
3 mm Allenov kľúč
Na vonkajšej strane Na vnútornej strane
3 mm Allenov kľúč
FC-M660
Rovná časť vonkajšej vodiacej lišty reťaze by
mala byť priamo nad a paralelne s najväčším
ozubeným kolieskom. Zabezpečte pomocou
5 mm Allenovho kľúča.
FC-M665
Vnútorný povrch zariadenia Bashguard
by mal byť pri rovnej časti vonkajšej
vodiacej lišty reťaze.
Prevodová
tácka(najväčšie
ozubené koliesko)
Vedenie reťaze
Uťahovací moment:
5 - 7 N•m
Vnútorný kryt
Q Poznámka
Počas inštalácie prvkov na povrchy karbónového rámu si u výrobcu
karbónového rámu overte jeho odporúčania ohľadne uťahovacieho
momentu, a to aby ste zabránili nadmernému utiahnutiu, ktoré by
mohlo spôsobiť poškodenie karbónového materiálu a/alebo
nedostatočnému utiahnutiu, ktoré by mohlo spôsobiť nedostatočné
upnutie prvkov.
A
A
A
A
A
A
A
Predná prehadzovačka
X = k dispozícii
Číslo modelu FD-M660-E FD-M660 FD-M661
FD-M665/M667
Bežný typ X X X X
Typ s vedením zhora X X X X
Rozdiel ozubenia predného ozubeného kolesa 22T 22T 22T 14T
Min. rozdiel medzi horným a stredným 12T 12T 12T –
Priemer montážnej lišty prednej prehadzovačky – S, M, L S, M, L S, M, L
Uhol spojenia reťaze (
α
)
66° - 69° 66° - 69° 66° - 69° 65° - 71°
Použiteľný článok reťaze 50 mm 50 mm 50 mm 50 mm
Použiteľné predné ozubené koleso 44T 44T/48T 44T 36T
Ozubené koleso
Číslo modelu FC-M660 FC-M665
Platí pre prednú prehadzovačku Trojitá (FD-M660-E/M600/M661) Dvojitá (FD-M665/M667)
Kombinácia zubov prevodovej tácky 44-32-22T / 48-36-26T 36-22T
Priemer skrutky 104 mm / 64 mm 104 mm / 64 mm
Dĺžka ramena kľuky 170 mm, 175 mm 170 mm, 175 mm
Vedenie reťaze 50 mm 50 mm
Šírka vložky spodnej konzoly 68, 73 mm 68, 73 mm
Rozmery závitu BC1.37 (68, 73 mm) BC1.37 (68, 73 mm)
Typ krúžku
Typ konzoly
Reťaz
Tvrdená spojovacia
závlačka
Nástroj na nastavenie
reťaze
9-rýchlostná veľmi úzka
reťaz, ako napríklad
CN-7701/CN-HG93
Strieborná
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-rýchlostná úzka
reťaz, ako napríklad
CN-HG50/CN-HG40
Čierna
TL-CN32 / TL-CN27
6,5 mm
7,1 mm
2,5 mm
Uťahovací moment:
5 - 7 N•m
SI-6PZFA-002-02