3. Horné nastavenie
Nastavte tak, aby vzdialenosti
medzi vonkajšou vodiacou lištou
reťaze a reťazou boli v rozpätí
0 - 0,5 mm.
4. Nastavenie stredného ozubeného kolesa
Pri vykonávaní nastavenia nastavte reťaz na
najväčšie ozubené koleso a vpredu nastavte
reťaz na stredné ozubené koleso. Nastavte
pomocou nastavovacieho valčeka
vonkajšieho obalu tak, aby vzdialenosť
medzi vnútornou vodiacou lištou reťaze a
reťazou bola v rozpätí 0 - 0,5 mm.
Montáž prednej prehadzovačky
Pre typ konzoly
Namontujte tak, ako je to
zobrazené na obrázku.
Skrutka
AdaptérAdaptér
Predná prehadzovačka
Predná prevodová tácka
Nastavenie SIS
Orezanie vonkajšieho puzdra
Keď orezávate vonkajšie puzdro, režte na
opačnom konci ako je koniec s označením.
Po orezaní vonkajšieho puzdra zaguľaťte
koniec, aby mala vnútorná strana otvoru
rovnaký priemer
2. Pripojenie a upevnenie vnútorného kábla
Posuňte páčku 2 alebo viac krát, aby ste nastavili páčku do najnižšej
polohy. Po odstránení krytu vnútorného otvoru a po otvorení krytu
prevlečte kábel cez nastavovaciu skrutku vonkajšieho puzdra.
Potiahnite vnútorný kábel po celej dľžke tak, že koniec vnútorného
kábla je nastavený do háčka a potom zatvorte kryt.
Uistite sa, že dodržiavate postupnosť uvedenú nižšie.
1. Nízke nastavenie
Najskôr odstráňte profesionálnu sadu synchronizačného bloku.
œalej nastavte tak, aby vzdialenosť medzi vnútornou vodiacou lištou
reťaze a reťazou bol 0 - 0,5 mm.
Zarovnávací
blok Pro-Set
Poloha reťaze
Najväčšie
ozubené koleso
Najmenšie
ozubené koleso
Uťahovací moment:
35 - 50 N
•
m
Reťaz
Vnútorná vodiaca
lišta reťaze
Nastavovací valček
vonkajšieho obalu
Poloha reťaze
Najmenšie
ozubené koleso
Najväčší reťazový
krúžok
Poloha reťaze
Najväčšie
ozubené koleso
Stredné ozubené
koleso
Ak reťaz spadne na stranu kľuky.
Ak je obtiažne preraďovanie zo
stredného na najmenšie ozubené
koleso.
Utiahnite hornú nastavovaciu skrutku v
smere hodinových ručičiek (o 1/4 otáčky).
Uvoľnite hornú nastavovaciu skrutku
proti smeru hodinových ručičiek
(o 1/8 otáčky).
Uvoľnite dolnú nastavovaciu skrutku
proti smeru hodinových ručičiek
(o 1/4 otáčky).
Ak pri zaradenom najväčšom
ozubenom kolese dochádza k
rušeniu medzi reťazou a vnútornou
vodiacou lištou prehadzovačky.
Ak pri zaradenom najväčšom
ozubenom kolese dochádza k
rušeniu medzi reťazou a vonkajšou
vodiacou lištou prehadzovačky.
Utiahnite hornú nastavovaciu skrutku
v smere hodinových ručičiek
(o 1/8 otáčky).
Uvoľnite hornú nastavovaciu skrutku
proti smeru hodinových ručičiek
(o 1/8 otáčky).
Ak pri preraďovaní z najväčšieho
ozubeného kolesa je vynechané
stredné ozubené koleso.
Uvoľnite nastavovací valček
vonkajšieho obalu proti smeru
hodinových ručičiek (o 1 až 2 otáčky).
Ak reťaz padá na spodnú stranu
konzoly.
Ak je páčka počas preradenia zo
stredného na najväčšie ozubené
koleso neohybná.
Utiahnite nastavovací valček
vonkajšieho obalu v smere
hodinových ručičiek
(o 1 až 2 otáčky).
Utiahnite dolnú nastavovaciu skrutku v
smere hodinových ručičiek (o 1/2 otáčky).
Uvoľnite hornú nastavovaciu skrutku
proti smeru hodinových ručičiek
(o 1/4 otáčky).
5. Tabuľka odstraňovania porúch
Po dokončení krokov 1 - 4 posuňte preraďovacou páčkou, aby ste
skontrolovali preraďovanie (Toto sa tiež použije, ak sa preraďovanie
stane obtiažne počas používania.)
Ak počas preradenia zadného
ozubeného kolesa na väčšie ozubené
koleso pri zaradenom strednom
ozubenom kolese na prevodovej
tácke dochádza k rušeniu medzi
reťazou a vnútornou vodiacou lištou
prednej prehadzovačky.
Ak je obtiažne preraďovanie zo
stredného na najväčšie ozubené
koleso.
Kryt vnútorného otvoru
Háčik
Kryt vnútorného otvoru
K orezanému koncu
vonkajšieho puzdra
upevnite rovnaký vonkajší
koncový kryt.
Kryt vonkajšieho konca
Prevádzka páčok
■ Obsluha radenia rýchlostí
Mechanizmus INSTANT RELEASE
(okamžité uvoľnenie) umožňuje
rýchle preraďovanie rýchlostí,
pretože napnutie kábla sa uvoľní
okamžite potom, ako je stlačená
buď hlavná páčka alebo
sekundárna uvoľňovacia páčka.
Počiatočná
poloha páčky
Stane sa
širším
Stane sa
užším
2 mm Allenov kľúč
ST-M770 ST-M775
Pomocná páčka
na uvoľnenie
■ Prevádzka brzdovej
páčky
Prvý spoj
Koniec páčky
Približne
2 mm
Počiatočná
poloha páčky
Potom, ako je páčka po stlačení uvoľnená sa vždy vráti do pôvodnej
polohy. Keď používate páčku, vždy sa uistite, že zároveň otáčate
ramenom kľuky.
Na preradenie z malého na väčšie ozubené koleso
Keď stlačíte páčku raz, nastane preradenie o jeden stupeň z malého
na väčšie ozubené koleso.
Príklad:
zo stredného na najväčšie ozubené koleso.
Na preradenie z veľkého na menšie ozubené koleso
Keď sa páčka stlačí raz, nastane preradenie o jeden stupeň z veľkého
na menšie ozubené koleso.
Príklad:
z najväčšieho na stredné ozubené koleso:
Nastavenie šírky zovretia
Odporúčame vám nastaviť šírky zovretí páčok na najpohodlnejšie šírky
pre radenie rýchlostí a brzdenie.
Namontujte kryt vnútorného otvoru jeho
otáčaním tak, ako je to zobrazené na
obrázku, až pokým sa nezastaví. œalej ho
už neotáčajte, inak môže poškodiť závit
na kryte.
Skrutka spodného
nastavenia
FD-M770/M772/M772A
Reťaz
Vnútorná vodiaca
lišta reťaze
Dľžka reťaze
Pridajte 2 články (s reťazou na
najväčšom ozubenom kolese a
najväčšom reťazovom krúžku)
Najväčšie ozubené
koleso
Najväčší reťazový
krúžok
Reťaz
Uťahovací moment:
6 - 8 N
•
m
4 mm Allenov kľúč
Použite rúčku riadidiel s maximálnym
vonkajším priemerom 32 mm.
Montáž páčky
Po napnutí počiatočného ochabnutia kábla ho znovu zaistite
k prednej prehadzovačke tak, ako je to znázornené na obrázku.
Bežný typ
< Bežný typ >
•
FD-M770/M772/M772A
< Typ s vedením zhora >
Typ s vedením zhora
Potiahnite
Potiahnite
5 mm Allenov kľúč
Poznámka:
Zviažte káble tak,
ako je to znázorn-
ené na obrázku.
Skrutka na
upevnenie
drôtu
■ Určite si prečítajte servisné pokyny o prednom ozubenom kolese FC-M770/M771-K v spojení s týmito servisnými
pokynmi.
Kryt
FD-M770/M772/M772A
FD-M771/M773
Reťaz
Vonkajšia
vodiaca lišta
reťaze
Skrutka horného
nastavenia
Stane sa
užším
Stane sa
širším
50 mm 50 mm
44T 44T/48T
X
X
22T
12T
S, M, L
66° - 69°
50 mm
44T
Všeobecné informácie o bezpečnosti
VAROVANIE
„Intervaly údržby závisia na okolnostiach používania a jazdy. Reťaz čistite pravidelne pomocou
správneho prostriedku na čistenie reťazí. Nikdy nepoužívajte rozpúšťadlá na báze zásad alebo
kyselín, ako sú odstraňovače hrdze. V prípade použitia rozpúšťadla môže reťaz prasknúť a s
pôsobiť vážne poranenie.“
•
Páčka typ ST-M770/ST-M775 DUAL CONTROL sa používa na preraďovanie rýchlostí, ako aj na brzdenie.
Uistite sa, že úplne rozumiete a ste oboznámený s činnosťou preraďovania rýchlostí a brzdenia na vašom bicykli. Metódu činnosti si
pozrite na obrázku.
•
Brzdiť možno iba s páčkou DUAL CONTROL. Ak na brzdenie používate uvoľňovaciu páčku na preraďovanie rýchlostí
(Prídavná uvoľňovacia páčka), uvoľňovacia páčka sa môže poškodiť a vy môžete stratiť kontrolu nad bicyklom, čo by mohlo mať za
následok nehodu.
•
Ak sa poškodí vnútorná jednotka páčky DUAL CONTROL, páčka klesne z normálne polohy nadol a môže sa pohnúť do polohy, v
ktorej sa bude ťažko brzdiť. Ak sa to stane, mali by ste
jazdu na bicykli okamžite zastaviť.
•
Na pripojenie úzkeho typu reťaze používajte len tvrdenú
spojovaciu závlačku.
•
Dostupné sú dva druhy tvrdených spojovacích závlačiek.
Pred vybratím kolíka, ktorý použijete sa určite pozrite o
tabuľky. Ak sa použijú iné pripojovacie kolíky ako
spevnené pripojovacie kolíky alebo ak sa použije
spevnený pripojovací kolík alebo nástroj nevhodný pre typ
použitej reťaze, nemôže sa získať dostatočná pripojovacia sila, čo môže spôsobiť roztrhnutie alebo
spadnutie reťaze.
•
Ak je potrebné nastaviť dľžku reťaze kvôli zmene počtu zubov ozubeného kolesa, rez vykonajte na
inom mieste ako je miesto, kde sa reťaz spojila pomocou tvrdenej spojovacej závlačky alebo na
koncovej závlačke. Reťaz sa poškodí, ak sa rozreže na mieste, kde sa spojila pomocou tvrdenej
spojovacej závlačky alebo koncovej závlačky.
•
Dajte pozor, aby sa vám počas jazdy do reťaze nedostali časti oblečenia, inak by ste mohli z bicykla spadnúť.
•
Skontrolujte, či je napnutie reťaze správne a či reťaz nie je poškodená. Ak je napnutie príliš slabé
alebo je reťaz poškodená, mali by ste vymeniť reťaz. Ak sa to nevykoná, reťaz sa môže pretrhnúť a spôsobiť vážne zranenie.
•
Použitie prednej prevodovej tácky, ktoré je zhodné s 9-rýchlostnými reťazami v spojení s reťazami CN-7701, CN-HG93 a CN-HG73
značky Shimano. Ak sa použije prevodová tácka pre 8-rýchlostnú reťaz alebo menšiu, môžu sa objaviť problémy s radením rýchlostí na
prednej prevodovej tácke alebo môžu vypadnúť čapy článkov reťaze, čo spôsobí roztrhnutie reťaze.
•
Je lepšie utiahnuť dve upevňovacie matice ľavého ramena kľuky striedavo v stupňoch, ako naraz dotiahnuť každú skrutku. Na
skontrolovanie, či konečné uťahovacie momenty sú v rozsahu 12 - 14 N•m použite momentový kľúč.
Okrem toho, po najazdení približne 100 km (60 míľ) použite momentový kľúč na opätovnú kontrolu uťahovacích momentov.
Taktiež je dôležité pravidelne kontrolovať uťahovacie momenty. Ak sú uťahovacie momenty príliš slabé alebo ak upevňovacie matice
nie sú dotiahnuté striedavo v stupňoch, ľavé rameno kľuky môže odpadnúť a bicykel sa môže prevrátiť.
•
Pred jazdou na bicykli skontrolujte ramená kľuky, či nie sú prasknuté. Ak sú tam praskliny, rameno kľuky sa môže zlomiť a môžete
spadnúť z bicykla.
•
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho dôsledkom môže byť vážne poranenie.
Odporúčame používať iba originálne náhradné diely značky Shimano.
•
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Ak nastavenia nie sú správne vykonané, reťaz môže spadnúť a to môže spôsobiť, že spadnete z bicykla, čo môže mať za následok
vážne zranenie.
•
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte si ich na bezpečné miesto, aby ste ich mohli v budúcnosti použiť.
Poznámka
•
Okrem toho, ak sa vám výkon pri pedálovaní nezdá normálny, skontrolujte to ešte raz.
•
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či v spojení nie je vôľa alebo nepresnosť. Taktiež sa uistite, že v pravidelných intervaloch doťahujete
ramená kľuky a pedále.
•
Neumývajte spodnú konzolu vodou striekajúcou pod vysokým tlakom.
•
Ak v ložisku cítite akékoľvek uvoľnenie, mali by ste vymeniť spodnú konzolu.
•
Ak preraďovanie prevodov nie je plynulé, umyte prvok pre zabránenie pred spadnutím reťaze a namažte všetky pohyblivé diely.
•
Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veľký, že nastavenie nie je možné, mali by ste vymeniť prvok pre zabránenie pred spadnutím
reťaze.
•
Ozubené kolieska by ste mali pravidelne umývať neutrálnym čistiacim prostriedkom a potom ich znovu namazať. Okrem toho, čistenie
reťaze neutrálnym čistiacim prostriedkom a jej namazanie môže byť účinným spôsobom na
predľženie životnosti ozubených koliesok a reťaze.
•
Ak reťaz počas používania skľza z ozubených koliesok, vymeňte ozubené kolieska alebo reťaz.
•
Keď je reťaz v takej polohe, aká je zobrazená na obrázku, reťaz sa môže dotýkať predných
ozubených koliesok alebo prednej prehadzovačky a vytvárať hluk. Ak je problémom hluk,
preraďte reťaz na ďalšie väčšie zadné ozubené koleso alebo ešte o jedno ďalej.
•
Pred montážou ľavého a pravého adaptéra ich namažte.
•
Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálne vonkajšie puzdro a vodiaci prvok kábla
spodného držiaka.
•
Táto predná prehadzovačka je určená len pre použitie s trojitou prednou prevodovou táckou. Nemožno ju
použiť s dvojitou prednou prevodovou táckou, keďže prevodové stupne nesedia.
•
Keď montujete typ s vedením zhora, zvoľte rám, ktorý má tri vonkajšie držiaky puzdier tak, ako je to zobrazené
na obrázku vpravo.
•
Použite vonkajšie puzdro, ktoré má stále zvyšnú dľžku, a to aj v prípade, keď sa úplne otočia rukoväte do
obidvoch strán. Okrem toho skontrolujte, či sa radiaca páka nedotýka rámu bicykla, keď sa úplne vytočia
rukoväte.
•
Uistite sa, že kábel radenia prevodov a brzdový kábel si počas brzdenia vzájomne nezavadzajú. Ak si
zavadzajú, môže to narušiť brzdenie.
Nainštalujte káble tak, aby mali stále vôľu, a to aj v prípade, keď sa rukoväte úplne otočia do jedného zo smerov.
•
Pri kábli radenia prevodov sa používa špeciálny mazací prostriedok (SIS-SP41). Nepoužívajte mazací prostriedok DURA-ACE alebo iné
typy mazacích prostriedkov, pretože v opačnom prípade môžu spôsobiť zhoršenie výkonu radenia prevodov.
•
Pred použitím namažte vnútorný kábel a vnútornú stranu vonkajšieho kábla, aby ste zaručili ich dostatočnú kľzavosť.
•
Ovládanie pák spojených s radením prevodov, by sa malo vykonať len po otočení predného reťazového kolesa.
•
Ak brzdová kvapalina použitá v olejových kotúčových brzdách je typom, ktorý má tendenciu prilepiť sa na plastové časti preraďovacej
páky, môže to spôsobiť prasknutie alebo odfarbenie plastových častí. Preto by ste sa mali uistiť, že brzdová kvapalina sa nelepí na
tieto plastové časti.
Ak sa minerálny olej používaný v kotúčových brzdách značky Shimano prilepí na plastové časti, nespôsobuje praskliny ani odfarbenie,
ale takéto časti by mali byť predtým vyčistené alkoholom, aby sa cudzím časticiam zabránilo v prilepení.
•
Nepoužívajte upevňovacie skrutky (vyrobené z hliníka) pre kryt prídavnej uvoľňovacej páčky na upevnenie prídavnej uvoľňovacej páčky.
•
Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu majúcemu pôvod v normálnom používaní.
•
S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo prevádzky sa obráťte na profesionálneho predajcu
bicyklov.
Nástroj na nastavenie
reťaze
Reťaz
9-rýchlostná veľmi úzka
reťaz, ako napríklad
CN-7701/CN-HG93
8-/7-/6-rýchlostná úzka
reťaz, ako napríklad
CN-HG50/CN-HG40
Tvrdená spojovacia
závlačka
TL-CN32 / TL-CN27
TL-CN32 / TL-CN27
6.5mm
7.1mm
Strieborná
Čierna
Séria
XT
Páka DVOJITÉHO OVLÁDANIA
ST-M770 / ST-M775
Vonkajšie puzdro
SIS-SP41
Predná prehadzovačka
FD-M770 / FD-M771 / FD-M772 / FD-M773 / FD-M770-E / FD-M772A
Predná prevodová tácka
FC-M770 / FC-M771-K
Reťaz
CN-HG93
Vedenie kábla spodkom konzoly
SM-SP17 / SM-BT17
Technické pokyny pre servis SI-6MSFA-002
Systém predného pohonu
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu kombináciu.
Technické údaje
Číslo modelu
Bežný typ
Typ s vedením zhora
Rozdiel ozubenia predného reťazového kolesa
Min. rozdiel medzi horným a stredným
Veľkosť montážnej lišty prednej prehadzovačky
Uhol spojenia reťaze (
a
)
Použiteľný článok reťaze
FD-M770-E
X
X
22T
12T
–
66° - 69°
FD-M770 FD-M771
X = k dispozícii
X
X
22T
12T
S, M, L
66° - 69°
50 mm
44T/48T
FD-M772/M772A
FD-M773
X
X
22T
12T
S, M, L
63° - 66°
Predná prehadzovačka
Použiteľné predné ozubené koleso
Vonkajšie držiaky puzdier
Montáž líšt s priemermi:
S (28,6 mm), M (31,8 mm), L (34,9 mm)
Pri použití veľkostí S, M použite
montážnu lištu o veľkosti 28,6 mm,
31,8 mm a namontujte ju k adaptéru
veľkosti L.
Uhol spojenia
reťaze
Ozubené koleso
Číslo modelu
Kombinácia zubov prevodovej tácky
Priemer skrutky
Dľžka ramena kľuky
Vedenie reťaze
Šírka vložky spodnej konzoly
Rozmery závitu
FC-M770
44-32-22T
104 mm / 64 mm
165 mm, 170 mm, 175 mm, 180 mm
50 mm
68, 73 mm
BC1.37 (68, 73mm)
FC-M771-K
48-36-26T
104 mm / 64 mm
165 mm, 170 mm, 175 mm, 180 mm
50 mm
68, 73 mm
BC1.37 (68, 73mm)
Predné
ozubené
kolieska
Zadné
ozubené
kolieska
Časť úrovne vonkajšej vodiacej lišty
reťaze by mala byť priamo nad a
paralelne k najväčšiemu ozubenému
kolesu. Zabezpečte pomocou 5 mm
Allenovho kľúča.
Nastavte a potom namontujte prednú prehadzovačku tak, ako je to
zobrazené na obrázku. Teraz nevyberajte zarovnávací blok Pro-Set.
Ozubenie by malo
byť zaradené
podľa tohto
rozsahu
Profesionálna sada meračov
Prevodová
tácka(najväčšie
ozubené koleso)
Vedenie reťaze
Zarovnávací blok Pro-Set
FD-M771/M773
•
FD-M771/FD-M773
Uťahovací moment:
6 - 7 N
•
m
Poznámka:
Zviažte káble tak, ako je to znázor-
nené na obrázku.
FD-M771 FD-M773
Skrutka na upevnenie drôtu
Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na:
http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si, prosím: technické údaje podliehajú zmenám z dôvodu zdokonalení bez
predchádzajúce ho upozornenia. (Slovak)
Tvrdená spojovacia závlačka
Koncová závlačka Prepojovacia závlačka
7,1 mm
6,5 mm
SI-6MSFA-002-02
$ Poznámka
Počas inštalácie prvkov na povrchy karbónového rámu si u výrobcu karbónového rámu overte jeho odporúčania ohľadne uťahovacieho
momentu, a to aby ste zabránili nadmernému utiahnutiu, ktoré by mohlo spôsobiť poškodenie karbónového materiálu a/alebo
nedostatočnému utiahnutiu, ktoré by mohlo spôsobiť nedostatočné upnutie prvkov.