Shimano ST-RX600 Používateľská príručka

Typ
Používateľská príručka
UM-07X0A-004
Návod na obsluhu
Páčka Dual Control
pre
hydraulickú kotúčovú brzdu
DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE
Informácie o inštalácii a nastavení výrobkov, ktoré nenájdete v návode na
obsluhu, vám poskytne miesto zakúpenia alebo predajca bicykla. Návod predajcu
určený pre profesionálnych a skúsených cyklistických mechanikov nájdete na
našej webovej lokalite (https://si.shimano.com).
Tento výrobok nedemontujte ani neupravujte.
Kvôli bezpečnosti si pred používaním dôkladne prečítajte tento
návod na obsluhu a kvôli správnemu používaniu ho dodržiavajte.
Dôležité bezpečnostné informácie
Informácie týkajúce sa výmeny získate na mieste zakúpenia alebo u predajcu bicyklov.
VÝSTRAHA
Tento hydraulický brzdový systém má iné charakteristiky brzdenia ako systém ráfikových
bŕzd. Pred používaním sa dôkladne oboznámte s charakteristikami brzdenia. Ak budete jazdiť
na bicykli bez dôkladného oboznámenia sa s charakteristikami brzdenia, brzdenie môže mať
za následok pád z bicykla s možným následkom vážneho poranenia alebo smrteľnej nehody.
Brzdná sila hydraulického brzdového systému sa zvýši spolu s veľkosťou rotora kotúčovej
brzdy (140 mm/160 mm/180 mm/203 mm).
- Nepoužívajte 203 mm rotor kotúčovej brzdy. Tým sa nadmerne zvýši brzdná sila, čo môže
spôsobiť stratu kontroly nad bicyklom, pád a vážne zranenie.
- Ak nemôžete získať dostatočnú brzdnú silu, napríklad pri jazde na cestnom bicykli s
elektronickou asistenciou alebo v prípade, že je jazdec ťažký, použite iba 180 mm rotor
kotúčovej brzdy. Ak sa vám počas skúšobnej jazdy zdá brzdná sila príliš veľká, prestaňte ho
používať a poraďte sa s miestom zakúpenia alebo s distribútorom. V opačnom prípade
môžete stratiť kontrolu nad bicyklom, spadnúť a vážne sa poraniť.
- Ak sa vám počas skúšobnej jazdy zdá brzdná sila príliš malá, prestaňte ho používať a
poraďte sa s miestom zakúpenia alebo s distribútorom ohľadom vhodnej veľkosti rotora
kotúčovej brzdy. V opačnom prípade môžete stratiť kontrolu nad bicyklom, naraziť do
niečoho alebo spadnúť a vážne sa poraniť.
Okrem toho dávajte veľký pozor a majte prsty v dostatočnej vzdialenosti
od otáčajúceho sa rotora kotúčovej brzdy. Rotor kotúčovej brzdy je
dostatočne ostrý na to, aby spôsobil vážne poranenie prstov v prípade,
že by sa prsty zachytili do otvorov pohybujúceho sa rotora.
Počas brzdenia sa strmene arotor kotúčovej brzdy zohrejú, a preto sa ich počas jazdy alebo
ihneď po zosadnutí zbicykla nedotýkajte, inak sa môžete popáliť.
Dajte pozor, aby sa na rotor kotúčovej brzdy abrzdové doštičky nedostal žiadny olej alebo
mazivo, inak brzdy nebudú správne pracovať.
Ak sa na doštičky dostane olej alebo mazivo, mali by ste túto náležitosť prekonzultovať s
predajcom alebo so zastúpením. Existuje nebezpečenstvo, že brzdy nebudú pracovať správne.
Ak sa počas brzdenia vyskytuje hluk, doštičky sú možno opotrebované
po hranicu použiteľnosti. Teplotu brzdového
systému znížte na prijateľnú
hodnotu a následne skontrolujte,
že hrúbka každej doštičky je aspoň
0,5 mm. Môžete sa taktiež poradiť s predajcom alebo zastúpením.
0,5 mm2 mm
Ak je rotor kotúčovej brzdy prasknutý alebo zdeformovaný, okamžite prestaňte brzdy
používať a poraďte sa s predajcom alebo zastúpením.
Ak dôjde k opotrebovaniu rotora kotúčovej brzdy na hrúbku 1,5 mm, okamžite prestaňte
brzdy používať a poraďte sa s miestom zakúpenia alebo s distribútorom. Rotor kotúčovej
brzdy sa môže zlomiť a vy môžete z bicykla spadnúť. Ak používate rotor kotúčovej brzdy ICE
TECHNOLOGY, okamžite ho prestaňte používať, ak sa na jednej strane objaví hliníkový povrch.
Pri nepretržitej aplikácii bŕzd môže dôjsť k upchaniu vedenia. Aby ste tento stav odstránili,
uvoľnite na okamžik páčku.
Upchanie vedenia je jav, pri ktorom sa zahreje olej vo vnútri brzdového systému, čo
spôsobuje expanziu vody alebo vzduchových bublín vo vnútri brzdového systému. To
môže potom zapríčiniť náhle zvýšenie pohybu brzdovej páčky.
Kotúčová brzda nie je navrhnutá tak, aby fungovala, keď je bicykel naopak. Ak bicykel
otočíte naopak alebo nabok, brzda nemusí správne fungovať a môže dôjsť k vážnemu úrazu.
Pred jazdou na bicykli niekoľkokrát použite brzdovú páčku a skontrolujte, že brzdy štandarde
fungujú. Ak brzdy nefungujú štandardným spôsobom, prestaňte brzdy používať a poraďte sa
s predajcom alebo so zastúpením.
Ak pri stlačení brzdovej páčky necítite žiadny odpor, okamžite prestaňte brzdy používať a
poraďte sa s predajcom alebo so zastúpením.
Ak sa vyskytne unikanie kvapaliny, okamžite prestaňte brzdy používať a poraďte sa s predajcom
alebo so zastúpením.
Je dôležité, aby ste úplne rozumeli činnosti brzdového systému na vašom bicykli. Nesprávne
používanie brzdového systému bicykla môže mať za následok stratu kontroly alebo pád,
ktoré by mohli viesť k vážnemu zraneniu. Pretože ovládanie každého bicykla môže byť
odlišné, určite sa naučte správnu brzdiacu techniku (vrátane tlaku na brzdnú páčku a
charakteristiky ovládania bicykla)a činnosť vášho bicykla. Môžete to urobiť konzultáciou s
predajcom bicyklov, prečítaním si príručky k bicyklu a nacvičením techniky jazdenia a
brzdenia.
Ak prednú brzdu budete aplikovať veľmi silno, koleso sa môže zablokovať a bicykel sa môže
prevrhnúť dopredu s dôsledkom vážneho poranenia.
Pred jazdou na bicykli sa vždy presvedčte, že predné azadné brzdy pracujú správne.
Počas daždivého počasia bude požadovaná brzdná dráha dlhšia. Znížte svoju rýchlosť a
používajte brzdy skôr a jemne.
Ak je povrch cesty mokrý, kolesá sa ľahšie šmyknú. Ak sa kolesá šmyknú, môžete spadnúť z
bicykla. Aby ste tomu zabránili, znížte rýchlosť a používajte brzdy skôr a jemne.
V prípade uhlíkových páčok pred jazdou skontrolujte, že nie sú poškodené oddeľovaním
uhlíka alebo jeho prasklinami. V prípade zistenia poškodenia nepoužívajte a spojte sa s
miestom predaja a predajcom bicyklov. V opačnom prípade sa môže páčka zlomiť a dôjde k
zablokovaniu brzdenia.
Po dôkladnom prečítaní návodu na obsluhu tento návod pre možné použitie v budúcnosti
uložte na bezpečnom mieste.
UPOZORNENIE
Upozornenia ohľadne minerálneho oleja
Styk s očami môže spôsobiť podráždenie. V prípade styku s okom vypláchnite oko čistou
vodou okamžite vyhľadajte lekársku pomoc.
Styk s pokožkou môže spôsobiť vyrážky a ťažkosti. V prípade styku s pokožkou ju riadne
umyte vodou a mydlom.
Vdýchnutie pary alebo výparov z minerálneho oleja môže spôsobiť nevoľnosť. Chráňte si nos
a ústa ochrannou dýchacou maskou a používajte v dobre vetranej miestnosti. Po vdýchnutí
pár alebo výparov z minerálneho oleja okamžite odíďte na miesto, kde je čerstvý vzduch.
Prikryte sa prikrývkou. Zostaňte v teple v stabilnej polohe a vyhľadajte odbornú lekársku
pomoc.
Doba zahriatia
Kotúčové brzdy majú určitú dobu zahriatia abrzdná sila sa postupne zvyšuje, ako pokračuje
doba záhrevu. Vyhnite sa akýmkoľvek takýmto zvýšeniam brzdnej sily počas používania bŕzd
vdobe zahrievania. Rovnaká vec sa stane, keď sú vymenené brzdové platničky alebo rotor
kotúčovej brzdy.
Poznámka:
Uhlíkové páčky umývajte pomocou mäkkej tkaniny. Používajte neutrálny čistiaci prostriedok.
V opačnom prípade sa môže materiál poškodiť a dôjde k zníženiu pevnosti.
Zabráňte ponechávaniu uhlíkových páčok na miestach s výskytom vysokých teplôt. Taktiež ich
starostlivo chráňte pred účinkami ohňa.
Počas manipulácie s páčkou otáčajte kľukou.
Keď bolo odstránené koleso bicykla, odporúča sa namontovať rozpery doštičiek. Kým je
koleso demontované, nestláčajte brzdovú páčku. Ak je brzdová páčka stlačená a nie sú
namontované rozpery doštičiek, piesty sa vysunú ďalej ako je normálne. Ak k tomu dôjde,
poraďte sa s predajcom.
Počas čistenia a údržby brzdového systému použite mydlovú vodu alebo suchú handričku.
Nepoužívajte bežne dostupné čističe bŕzd ani tlmiace činidlá, pretože môžu spôsobiť
poškodenie takých častí, ako sú napríklad tesnenia.
Prečítajte si návody na obsluhu prednej prehadzovačky, zadnej prehadzovačky aj bŕzd.
Záruka na výrobky sa nevzťahuje, pokiaľ ide o prirodzené opotrebovanie v dôsledku
štandardného používania a starnutia.
Keď používate ST-RX810-LA, pred jazdou na bicykli sa presvedčte, že výška sedadla nenaruší
činnosť bicykla (aj v prípade, že bola výška sedadla nastavená v stanovenom rozsahu
nastavenia).
Pravidelné kontroly pred jazdou na bicykli
Pred jazdou na bicykli skontrolujte nasledovné položky. Ak sa v prípade
nasledovných položiek vyskytnú akékoľvek problémy, spojte sa s miestom zakúpenia alebo s
predajcom bicykla.
Dochádza k unikaniu oleja?
Funguje predná aj zadná brzda správne?
Je radenie prevodov plynulé?
Majú všetky doštičky hrúbku aspoň 0,5 mm?
Je rotor kotúčovej brzdy prasknutá alebo zdeformovaný?
Sú páčky bezpečne nainštalované na riadidlá?
Dochádza počas činnosti k vydávaniu neštandardného hluku?
Je možné jemne nastaviť výšku sedadlovej rúrky? (Keď používate ST-RX810-LA)
Názvy súčastí
ZadnéPredné
Páčka
B
Páčka
A
Páčka
B
Páčka
A
Páčka
(brzdová páčka/
radiaca páčka)
Strmeňa
Brzdová hadička
Rotor kotúčovej
brzdy
Rotor kotúčovej
brzdy
Brzdová hadička
Strmeňa
Brzdové doštičky
Páčka
C
Páčka (brzdová
páčka/páčka
sedadlovej
rúrky)
Prevádzka
Brzdenie
Obsluha radenia prevodov
Počas manipulácie s páčkou otáčajte kľukou.
Upozornenie ohľadne obsluhy
Tak páčka
A
, ako aj páčka
B
sa vždy vrátia do počiatočnej polohy, keď sa po preradení
uvoľnia.
Netlačte súčasne na páčku
A
a
B
. Pri súčasnom stlačení páčok nedôjde k radeniu prevodov.
* Niektoré modely umožňujú dvojstupňové radenie prevodov.
Používanie páčok
Predné Zadné
Preraďuje z
menšieho
na väčšie
ozubené
koleso.
Páčka
A
úvodná
poloha
Páčka
A
úvodná
poloha
1
Kliknutie
2
Kliknutie
1
2
4 35
Preraďuje z
väčšieho na
menšie
ozubené
koleso.
Páčka
B
úvodná
poloha
Páčka
B
úvodná
poloha
4 3
ST-RX810-LA
1
Pohnite páčkou
C
v smere označenom
šípkou
2
Nastavte výšku sedadla
3
Keď sedadlo dostanete na vhodnú
výšku, uvoľnite páčku
Páčka
C
úvodná
poloha
1
2
Činnosť nastavenia (mechanizmus zabránenia hluku)
Ak predná prehadzovačka príde do kontaktu s reťazou a začne vydávať hluk, pomocou
nasledujúcej činnosti hluk eliminujte.
Poloha reťaze
Činnosť
nastavovania
Poloha reťaze
Činnosť
nastavovania
Ovládanie páky Ovládanie páky
Najväčšie ozubené
koliesko
Menšie ozubené
kolesá
Páčka
A
(Udiera)
Kliknutie
Najväčšie ozubené
koliesko
Väčšie ozubené
kolesá
Kliknutie
Páčka
B
(Udiera)
Menšie ozubené
kolesá
Najmenšie
ozubené koliesko
Najmenšie
ozubené koliesko
Väčšie ozubené
kolesá
Uvedomte si: technické údaje podliehajú z dôvodu vylepšovania zmenám bez predchádzajúceho
upozornenia. (Slovak)
3-77 Oimatsu-cho, Sakai-ku, Sakai City, Osaka 590-8577, Japan
  • Page 1 1
  • Page 2 2

Shimano ST-RX600 Používateľská príručka

Typ
Používateľská príručka