Shimano ST-U5060 Používateľská príručka

Typ
Používateľská príručka
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho
upozornenia. (Slovak)
UM-04L0A-000-02
Návod na obsluhu
Páčka Dual Control pre
hydraulickú kotúčovú brzdu
Návody na obsluhu v iných jazykoch nájdete na adrese:
http://si.shimano.com
DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE
Informácie o inštalácii a nastavení výrobkov, ktoré nenájdete v návode
na obsluhu, vám poskytne miesto zakúpenia alebo predajca bicykla.
Návod predajcu určený pre profesionálnych a skúsených cyklistických
mechanikov nájdete na našej webovej lokalite (http://si.shimano.com).
Tento výrobok nedemontujte ani neupravujte.
Kvôli bezpečnosti si pred používaním dôkladne
prečítajte tento návod na obsluhu a kvôli správnemu
používaniu ho dodržiavajte.
Dôležité bezpečnostné informácie
Usmernenia ohľadne výmeny získate u predajcu bicyklov alebo na
mieste zakúpenia bicykla.
VÝSTRAHA
Tento hydraulický brzdový systém má iné charakteristiky brzdenia ako systém
ráfi kových bŕzd. Pred používaním sa dôkladne oboznámte s charakteristikami
brzdenia. Ak budete jazdiť na bicykli bez dôkladného oboznámenia sa s
charakteristikami brzdenia, brzdenie môže mať za následok pád z bicykla s
možným následkom vážneho poranenia alebo smrteľnej nehody.
Nepoužívajte 203 mm a 180 mm rotory kotúčových bŕzd. Brzdná sila sa
nadmerne zvýši a bude mimo kontroly.
160 mm rotory kotúčových bŕzd poskytujú väčšiu brzdnú silu ako 140
mm rotory kotúčových bŕzd. Pred použitím bŕzd sa uistite, že máte
úplný cit pre charakteristiky brzdenia.
Okrem toho dávajte veľký pozor a majte prsty v
dostatočnej vzdialenosti od otáčajúceho sa rotora
kotúčovej brzdy. Rotor kotúčovej brzdy je
dostatočne ostrý na to, aby spôsobil vážne
poranenie prstov v prípade, že by sa prsty zachytili
do otvorov pohybujúceho sa rotora.
Počas brzdenia sa strmene arotor kotúčovej brzdy zohrejú, a preto sa
ich počas jazdy alebo ihneď po zosadnutí zbicykla nedotýkajte, inak
sa môžete popáliť.
Dajte pozor, aby sa na rotor kotúčovej brzdy abrzdové doštičky
nedostal žiadny olej alebo mazivo, inak brzdy nebudú správne pracovať.
Ak sa na doštičky dostane olej alebo mazivo, mali by ste túto náležitosť
prekonzultovať s predajcom alebo so zastúpením. Existuje
nebezpečenstvo, že brzdy nebudú pracovať správne.
Ak sa počas brzdenia vyskytuje hluk, doštičky sú
možno opotrebované po hranicu použiteľnosti.
Teplotu brzdového systému znížte na prijateľnú
hodnotu a následne skontrolujte, že hrúbka každej
doštičky je aspoň 0,5 mm. Môžete sa taktiež poradiť
s predajcom alebo zastúpením.
2 mm 0,5 mm
Ak je rotor kotúčovej brzdy prasknutý alebo zdeformovaný, okamžite
prestaňte brzdy používať a poraďte sa s predajcom alebo zastúpením.
Ak dôjde k opotrebovaniu rotora kotúčovej brzdy na hrúbku 1,5 mm,
okamžite prestaňte brzdy používať a poraďte sa s predajcom alebo
zastúpením. Rotor kotúčovej brzdy sa môže zlomiť a vy môžete z
bicykla spadnúť. Pokiaľ ide o rotor Ice-Technologies, ak bude viditeľný
hliníkový povrch, okamžite prestaňte používať aj brzdy.
Pri nepretržitej aplikácii bŕzd môže dôjsť k upchaniu vedenia. Aby ste
tento stav odstránili, uvoľnite na okamžik páčku.
Upchanie vedenia je jav, pri ktorom sa zahreje olej vo vnútri
brzdového systému, čo spôsobuje expanziu vody alebo vzduchových
bublín vo vnútri brzdového systému. To môže potom zapríčiniť
náhle zvýšenie pohybu brzdovej páčky.
Kotúčová brzda nie je navrhnutá tak, aby fungovala, keď je bicykel
naopak. Ak bicykel otočíte naopak alebo nabok, brzda nemusí správne
fungovať a môže dôjsť k vážnemu úrazu. Pred jazdou na bicykli
niekoľkokrát použite brzdovú páčku a skontrolujte, že brzdy štandarde
fungujú. Ak brzdy nefungujú štandardným spôsobom, prestaňte brzdy
používať a poraďte sa s predajcom alebo so zastúpením.
Ak pri stlačení brzdovej páčky necítite žiadny odpor, okamžite
prestaňte brzdy používať a poraďte sa s predajcom alebo so
zastúpením.
Ak sa vyskytne unikanie kvapaliny, okamžite prestaňte brzdy používať
a poraďte sa s predajcom alebo so zastúpením.
Je dôležité, aby ste úplne rozumeli činnosti brzdového systému na
vašom bicykli. Nesprávne používanie brzdového systému bicykla môže
mať za následok stratu kontroly alebo pád, ktoré by mohli viesť k
vážnemu zraneniu. Pretože ovládanie každého bicykla môže byť
odlišné, určite sa naučte správnu brzdiacu techniku (vrátane tlaku na
brzdnú páčku a charakteristiky ovládania bicykla)a činnosť vášho
bicykla. Môžete to urobiť konzultáciou s predajcom bicyklov,
prečítaním si príručky k bicyklu a nacvičením techniky jazdenia a
brzdenia.
Ak prednú brzdu budete aplikovať veľmi silno, koleso sa môže
zablokovať a bicykel sa môže prevrhnúť dopredu s dôsledkom vážneho
poranenia.
Pred jazdou na bicykli sa vždy presvedčte, že predné azadné brzdy
pracujú správne.
Počas daždivého počasia bude požadovaná brzdná dráha dlhšia. Znížte
svoju rýchlosť a používajte brzdy skôr a jemne.
Ak je povrch cesty mokrý, kolesá sa ľahšie šmyknú. Ak sa kolesá
šmyknú, môžete spadnúť z bicykla. Aby ste tomu zabránili, znížte
rýchlosť a používajte brzdy skôr a jemne.
Po dôkladnom prečítaní návodu na obsluhu tento návod pre možné
použitie v budúcnosti uložte na bezpečnom mieste.
UPOZORNENIE
Upozornenia ohľadne minerálneho oleja
Styk s očami môže spôsobiť podráždenie. V prípade styku s okom
vypláchnite oko čistou vodou okamžite vyhľadajte lekársku pomoc.
Styk s pokožkou môže spôsobiť vyrážky a ťažkosti. V prípade styku s
pokožkou ju riadne umyte vodou a mydlom.
Vdýchnutie pary alebo výparov z minerálneho oleja môže spôsobiť
nevoľnosť. Chráňte si nos a ústa respirátorovou maskou a používajte v
dobre vetranej miestnosti. Po vdýchnutí pár alebo výparov z
minerálneho oleja okamžite odíďte na miesto, kde je čerstvý vzduch.
Prikryte sa prikrývkou. Zostaňte v teple v stabilnej polohe a vyhľadajte
odbornú lekársku pomoc.
Doba zahriatia
Kotúčové brzdy majú určitú dobu zahriatia abrzdná sila sa postupne
zvyšuje, ako pokračuje doba záhrevu. Vyhnite sa akýmkoľvek takýmto
zvýšeniam brzdnej sily počas používania bŕzd vdobe zahrievania.
Rovnaká vec sa stane, keď sú vymenené brzdové platničky alebo rotor
kotúčovej brzdy.
Poznámka:
Počas manipulácie s páčkou otáčajte kľukou.
Keď bolo odstránené koleso bicykla, odporúča sa namontovať rozpery
doštičiek. Kým je koleso demontované, nestláčajte brzdovú páčku. Ak
je brzdová páčka stlačená a nie sú namontované rozpery doštičiek,
piesty sa vysunú ďalej ako je normálne. Ak k tomu dôjde, poraďte sa s
predajcom.
Počas čistenia a údržby brzdového systému použite mydlovú vodu
alebo suchú handričku. Nepoužívajte bežne dostupné čističe bŕzd
alebo hluk tlmiace prostriedky, nakoľko môžu spôsobiť poškodenie
takých častí, ako sú napríklad tesnenia.
Prečítajte si návody na obsluhu prednej prehadzovačky, zadnej
prehadzovačky aj bŕzd.
Záruka na výrobky sa nevzťahuje, pokiaľ ide o prirodzené
opotrebovanie v dôsledku štandardného používania a starnutia.
Pravidelné kontroly pred jazdou na bicykli
Pred jazdou na bicykli skontrolujte nasledovné položky. Ak sa v prípade
nasledovných položiek vyskytnú akékoľvek problémy, spojte sa s miestom
zakúpenia alebo s predajcom bicykla.
Dochádza k unikaniu oleja?
Funguje predná aj zadná brzda správne?
Je radenie prevodov plynulé?
Majú všetky doštičky hrúbku aspoň 0,5 mm?
Je rotor kotúčovej brzdy prasknutá alebo zdeformovaný?
Sú páčky bezpečne nainštalované na riadidlá?
Dochádza počas činnosti k vydávaniu neštandardného hluku?
Názvy súčastí
Predné
Páčka
B
Páčka
A
Zadné
Páčka
B
Páčka
A
Kľuka
Prevádzka
Brzdenie
Obsluha radenia prevodov
Počas manipulácie s páčkou otáčajte kľukou.
Upozornenie ohľadne obsluhy
Tak páčka
A
, ako aj páčka
B
sa vždy vrátia do počiatočnej polohy,
keď sa po preradení uvoľnia.
Netlačte súčasne na páčku
A
a
B
. Pri súčasnom stlačení páčok
nedôjde k radeniu prevodov.
Používanie páčok
Predné Zadné
Preraďuje z
menšieho na
väčšie ozubené
koleso
Páčka
A
úvodná
poloha
Páčka
A
úvodná
poloha
1
Kliknutie
2
Kliknutie
4 35
Preraďuje z
väčšieho na
menšie
ozubené
koleso
Páčka
B
úvodná poloha
Páčka
B
úvodná poloha
4 3
Činnosť nastavenia (mechanizmus zabránenia hluku)
Ak predná prehadzovačka príde do kontaktu s reťazou a začne vydávať
hluk, pomocou nasledujúcej činnosti hluk eliminujte.
Poloha reťaze
Činnosť
nastavovania
Poloha reťaze
Činnosť
nastavovania
Ovládanie páky Ovládanie páky
Najväčšie
ozubené
koliesko
Menšie
ozubené
kolesá
Páčka
A
(Udiera)
Kliknutie
Najväčšie
ozubené
koliesko
Väčšie
ozubené
kolesá
Páčka
B
Kliknutie
(Udiera)
Menšie
ozubené
kolesá
Najmenšie
ozubené
koliesko
Najmenšie
ozubené
koliesko
Väčšie
ozubené
kolesá
  • Page 1 1

Shimano ST-U5060 Používateľská príručka

Typ
Používateľská príručka