Shimano ST-R9170 Používateľská príručka

Typ
Používateľská príručka

Táto príručka je tiež vhodná pre

Páčka Dual Control (DI2) pre
hydraulickú kotúčovú brzdu
DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE
Informácie oinštalácii, nastavení avýmene výrobkov, ktoré nenájdete v
používateľskej príručke, vám poskytnú na mieste zakúpenia alebo u distribútora.
Návod predajcu určený pre profesionálnych a skúsených cyklistických mechanikov
nájdete na našej webovej lokalite (https://si.shimano.com).
Kvôli bezpečnosti si pred používaním dôkladne prečítajte
túto „používateľskú príručku”, dodržujte ju pre správne
použitie a uložte si ju, aby ste sa na ňu mohli kedykoľvek
odvolať.
Nasledujúce pokyny je potrebné vždy dodržiavať, aby sa predišlo osobným
poraneniam a fyzickému poškodeniu zariadení a okolia. Pokyny sú zatriedené podľa
stupňa nebezpečenstva alebo poškodenia, ktoré sa môžu vyskytnúť v prípade
nesprávneho používania produktu.
NEBEZPEČENSTVO
Nedodržanie pokynov bude mať za následok
smrť alebo vážne poranenie.
VÝSTRAHA
Nedodržanie pokynov by mohlo mať za
následok smrť alebo vážne poranenie.
UPOZORNENIE
Nedodržanie pokynov by mohlo mať za
následok osobné poranenie alebo fyzické
poškodenie zariadenia a okolia.
Dôležité bezpečnostné informácie
VÝSTRAHA
Pretože každý bicykel sa môže ovládať trochu inak v závislosti od modelu, naučte
sa správnu techniku brzdenia (vrátane tlaku na brzdovú páčku a vlastností
ovládania bicykla) a prevádzku vášho bicykla. Nesprávne používanie brzdového
systému bicykla môže mať za následok stratu kontroly alebo pád, ktoré by mohli
viesť k vážnemu zraneniu.
Produkt nerozoberajte ani ho neupravujte. Môže to spôsobiť nesprávne
fungovanie produktu, môžete nečakane spadnúť a vážne sa zraniť.
Keď budete ovládať prepínač riadenia, nedotýkajte sa prednej
prehadzovačky. Môže dôjsť k zraneniu v dôsledku uviaznutých prstov.
Tento hydraulický brzdový systém má odlišné brzdné vlastnosti ako brzdové
vlastnosti typu ráfikovej brzdy, čo poukazuje na relatívne veľkú brzdnú silu na
začiatku brzdenia (vyššiu ako brzda na ráfiku); pred použitím sa s brzdovými
charakteristikami dostatočne oboznámte. Ak budete jazdiť na bicykli bez
dôkladného oboznámenia sa s brzdnými vlastnosťami, brzdenie môže mať za
následok pád z bicykla s možným následkom vážneho poranenia alebo smrteľnej
nehody.
Nepoužívajte 203 mm ani 180 mm rotor kotúčovej brzdy. Tým sa nadmerne zvýši
brzdná sila, čo môže spôsobiť stratu kontroly nad bicyklom, pád a vážne zranenie.
Pred jazdou na bicykli si vodiči musia zvyknúť na vyšší výkon tejto brzdy. 160mm
rotory kotúčových bŕzd poskytujú väčšiu brzdnú silu ako 140mm rotory
kotúčových bŕzd. Ak budete jazdiť na bicykli bez dôkladného oboznámenia sa s
brzdnými vlastnosťami, brzdenie môže mať za následok pád z bicykla s možným
následkom vážneho poranenia alebo smrteľnej nehody.
Okrem toho dávajte veľký pozor a majte prsty v dostatočnej
vzdialenosti od otáčajúceho sa rotora kotúčovej brzdy. Rotor
kotúčovej brzdy je dostatočne ostrý na to, aby spôsobil
vážne poranenie prstov v prípade, že by sa prsty zachytili do
otvorov pohybujúceho sa rotora.
Počas jazdy alebo ihneď po zosadnutí z bicykla sa nedotýkajte strmeňov ani
rotora kotúčovej brzdy. Počas brzdenia sa strmene a rotor kotúčovej brzdy
zohrejú, takže ak sa ich dotknete, môžete sa popáliť.
Dajte pozor, aby sa na rotor kotúčovej brzdy a brzdové doštičky nedostal olej
alebo mazivo. Jazda na bicykli s olejom alebo mazivom na rotore kotúčovej brzdy
a brzdových doštičkách môže spôsobiť nefunkčnosť bŕzd a viesť k vážnemu
zraneniu v dôsledku pádu alebo zrážky.
Skontrolujte hrúbku brzdných doštičiek a nepoužívajte ich v prípade, že majú
hrúbku 0,5 mm alebo menej. To môže spôsobiť nefunkčnosť bŕzd a viesť k
vážnemu zraneniu.
2 mm 0,5 mm
Nepoužívajte rotor kotúčovej brzdy v prípade, že je prasknutý alebo
zdeformovaný. Rotor kotúčovej brzdy sa môže zlomiť a viesť k vážnemu zraneniu
spôsobenému pádom. Vymeňte rotor kotúčovej brzdy za nový.
Nepoužívajte rotor kotúčovej brzdy ak je jeho hrúbka 1,5 mm alebo menej.
Nepoužívajte ho tiež v prípade, že je viditeľný hliníkový povrch. Rotor kotúčovej
brzdy sa môže zlomiť a viesť k vážnemu zraneniu spôsobenému pádom. Vymeňte
rotor kotúčovej brzdy za nový.
Brzdy nepoužívajte nepretržite. To môže spôsobiť náhly nárast záberu brzdovej
páčky, spôsobiť nefunkčnosť bŕzd a viesť k vážnemu zraneniu.
Brzdy nepoužívajte v prípade úniku kvapaliny. To môže spôsobiť nefunkčnosť
bŕzd a viesť k vážnemu zraneniu.
Nepoužívajte prednú brzdu príliš silno. Ak to urobíte, predné koleso sa môže
zablokovať abicykel sa môže prevrhnúť dopredu aspôsobiť vážne poranenie.
Pretože požadovaná brzdná dráha bude počas mokrého počasia dlhšia, znížte
rýchlosť. Brzdy zatiahnite včas a jemne. Môžete spadnúť alebo naraziť a vážne sa
poraniť.
Vlhký povrch vozovky môže spôsobiť, že pneumatiky stratia trakciu. Aby ste tomu
zabránili, znížte rýchlosť a brzdy zatiahnite včas a jemne. Ak dôjde k tomu, že
pneumatiky stratia trakciu, môžete spadnúť a vážne sa poraniť.
UPOZORNENIE
Upozornenia ohľadne originálneho minerálneho oleja SHIMANO
Pri manipulácii použite vhodnú ochranu zraku a zabráňte vniknutiu do očí. V
prípade styku s okom vypláchnite oko čistou vodou a okamžite vyhľadajte
lekársku pomoc. Kontakt s očami môže spôsobiť podráždenie.
Počas manipulácie používajte ochranné rukavice. V prípade styku s pokožkou ju
riadne umyte vodou a mydlom. Kontakt s pokožkou môže spôsobiť vyrážky a
ťažkosti.
Chráňte si nos a ústa ochrannou dýchacou maskou a používajte v dobre vetranej
miestnosti. Vdýchnutie pary alebo výparov z minerálneho oleja môže spôsobiť
nevoľnosť.
Po vdýchnutí pár alebo výparov z minerálneho oleja odíďte na miesto, kde je
čerstvý vzduch. Prikryte sa prikrývkou. Zostaňte v teple v stabilnej polohe a
okamžite vyhľadajte odbornú lekársku pomoc.
Doba zahrievania
Kotúčové brzdy majú určitú dobu zahriatia abrzdná sila sa postupne zvyšuje
spolu snarastajúcou dobou zahriatia. Uistite sa, že ste sa vyhli akýmkoľvek
takýmto zvýšeniam brzdnej sily počas používania bŕzd v dobe zahriatia. Rovnaká
situácia nastane vprípade výmeny brzdových doštičiek alebo rotora kotúčovej
brzdy.
Poznámka
Aby ste predišli hluku a zaistili najlepší výkon, vykonajte proces zahriatia po
výmene brzdových doštičiek alebo rotora kotúčovej brzdy.
Pri akomkoľvek úkone sprepínačom za účelom radenia prevodov otáčajte kľukou.
Komponenty boli navrhnuté ako úplne vodotesné a odolávajúce jazdným
podmienkam v mokrom počasí; aj tak ich však úmyselne neponárajte do vody.
Bicykel nečisťte vysokotlakovým čističom. Ak sa voda dostane do ktoréhokoľvek
komponentu, výsledkom môžu byť prevádzkové problémy alebo korózia.
Aby ste komponenty nevystavili silnému nárazu, manipulujte snimi opatrne.
Dávajte pozor, aby sa do portov E-TUBE nedostala voda.
Na čistenie produktov nepoužívajte riedidlá ani žiadne silné rozpúšťadlá. Takéto
rozpúšťadlá môžu povrch poškodiť.
Keď bolo koleso bicykla demontované, odporúčame nainštalovať rozpery
doštičiek. Kým je koleso demontované, nestláčajte brzdovú páčku. Ak je brzdová
páčka stlačená a nie sú namontované rozpery doštičiek, piesty sa vysunú ďalej ako
normálne. V takom prípade sa obráťte na miesto zakúpenia.
Počas čistenia a údržby brzdového systému použite mydlovú vodu a suchú handru.
Nepoužívajte bežne dostupné čističe bŕzd ani tlmiace činidlá. Tieto látky môžu
spôsobiť poškodenie súčastí, napr. tesnení.
O aktualizácie softvéru komponentu požiadajte miesto zakúpenia.
Najaktuálnejšie informácie sú k dispozícii na webovej lokalite SHIMANO.
Prečítajte si tiež návody k iným pripojeným komponentom spolu s návodom k
brzdám.
Záruka na výrobky sa nevzťahuje, ak ide o prirodzené opotrebovanie v dôsledku
štandardného používania a starnutia.
UM-07R0B-000
Používateľská príručka
Pravidelné kontroly pred jazdou na bicykli
Pred jazdou na bicykli skontrolujte nasledujúce položky. Ak sa vyskytnú akékoľvek
problémy, obráťte sa na miesto zakúpenia alebo distribútora.
Vyskytli sa nejaké známky úniku brzdového oleja?
Funguje predná aj zadná brzda správne?
Majú doštičky hrúbku aspoň 0,5 mm?
Je rotor kotúčovej brzdy prasknutý alebo zdeformovaný?
Dochádza k radeniu prevodov pri používaní prepínačov radenia?
Sú páčky bezpečne nainštalované na riadidla?
Dochádza počas činnosti k vydávaniu neštandardného hluku?
Názvy dielov
Umiestnenie tlačidla krytu*1
A
B
Kryt konzoly
Port E-TUBE*2
Prepínač radenia
Brzdová páčka
*1 V závislosti od špecifikácií môžu niektorým modelom chýbať niektoré funkcie.
Pri modeloch s nainštalovaným tlačidlom krytu sa bude tlačidlo krytu nachádzať
buď na umiestnení A (koniec konzoly), alebo B (smer do vnútra riadidiel).
Potiahnite kryt konzoly a skontrolujte umiestnenie tlačidla krytu.
*2 Počet pripájacích portov v porte E-TUBE sa líši v závislosti od modelu.
Spôsob prevádzky
Úkony radenia rýchlostí
Pri akomkoľvek úkone sprepínačom za účelom radenia prevodov otáčajte kľukou.
Tlačidlo krytu (predvolené nastavenie)
Tlačidlo krytu odosiela signály prostredníctvom bezdrôtovej jednotky do
kompatibilných produktov. Prevádzka a fungovanie sa líšia v závislosti od
kompatibilného produktu. Pozrite si návod kompatibilného produktu.
Používanie zadného prepínača radenia (predvolené nastavenie)
Preradí na väčšie ozubené
koleso.
Prepínač radenia (X)
Y
X
< Prepínač radenia (X) >
Preradí na menšie ozubené
koleso.
< Prepínač radenia (Y) >
Prepínač radenia (Y)
Používanie predného prepínača radenia (predvolené nastavenie)
Preradí na väčšie ozubené
koliesko.
Prepínač radenia (X)
Y
X
< Prepínač radenia (X) >
Preradí na menšie ozubené
koliesko.
< Prepínač radenia (Y) >
Prepínač radenia (Y)
Ak reťaz spadne z kľuky dovnútra, stlačte a podržte prepínač radenia (X) po dobu 1
sekundy alebo dlhšie. To spôsobí, že sa predná prehadzovačka presunie do krajnej
vonkajšej polohy a zostane tam 10 sekúnd, aby sa mohla reťaz opäť nainštalovať.
Skutočné správanie sa môže líšiť v závislosti od pripojených komponentov a verzie
softvéru.
Nastavenia pre každý prepínač je možné zmeniť nasledujúcim spôsobom.
Podrobnosti o zmene nastavení získate na mieste zakúpenia.
Opačné nastavenie funkcie preradenia hore a preradenia dole pre prepínače
radenia (X) a (Y)
Nastavte opačne prepínače zadného a predného radenia
Nastavenie režimu viacstupňového radenia
Nakonfigurujte tlačidlo krytu ako prepínač radenia
Ovládanie bŕzd
Tento produkt má funkciu nastavenia dosahu a funkciu nastavenia voľného pohybu.
Podrobnosti o vykonaní týchto nastavení získate na mieste zakúpenia.
Brzdová páčka
Ako vykonať zahriatie
Na optimalizáciu výkonu brzdových doštičiek a rotora kotúčovej brzdy vykonajte
postup zahriatia, ako je vysvetlené v nasledujúcich krokoch:
1. Jazdite na bicykli po rovnom a bezpečnom povrchu bez prekážok a zrýchlite na
miernu rýchlosť.
2. Pomocou brzdovej páčky spomaľte na rýchlosť chôdze.
Používajte vždy len jednu brzdovú páčku. Pri vykonávaní tohto postupu buďte
opatrný. Brzdovú páčku používajte vždy s mierou, najmä počas zahrievania
prednej brzdy.
3. Opakujte kroky 1 a 2 minimálne 20 krát pre predné aj zadné brzdy.
Pri opakovaní postupu sa brzdná sila zvýši.
Uvedomte si: technické údaje podliehajú z dôvodu vylepšovania zmenám bez predchádzajúceho upozornenia.
(Slovak)
3-77 Oimatsu-cho, Sakai-ku, Sakai City, Osaka 590-8577, Japan
  • Page 1 1
  • Page 2 2

Shimano ST-R9170 Používateľská príručka

Typ
Používateľská príručka
Táto príručka je tiež vhodná pre