Shimano BR-M640 Používateľská príručka

Typ
Používateľská príručka
Hydraulická kotúčová brzda
(pre jazdu bicyklom z kopca
/ jazdu typu freeride)
DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE
Informácie oinštalácii, nastavení avýmene výrobkov, ktoré nenájdete v
používateľskej príručke, vám poskytnú na mieste zakúpenia alebo u distribútora.
Návod predajcu určený pre profesionálnych a skúsených cyklistických mechanikov
nájdete na našej webovej lokalite (https://si.shimano.com).
Kvôli bezpečnosti si pred používaním dôkladne prečítajte
túto „používateľskú príručku”, dodržujte ju pre správne
použitie a uložte si ju, aby ste sa na ňu mohli kedykoľvek
odvolať.
Nasledujúce pokyny je potrebné vždy dodržiavať, aby sa predišlo osobným
poraneniam a fyzickému poškodeniu zariadení a okolia. Pokyny sú zatriedené podľa
stupňa nebezpečenstva alebo poškodenia, ktoré sa môžu vyskytnúť v prípade
nesprávneho používania produktu.
NEBEZPEČENSTVO
Nedodržanie pokynov bude mať za následok
smrť alebo vážne poranenie.
VÝSTRAHA
Nedodržanie pokynov by mohlo mať za
následok smrť alebo vážne poranenie.
UPOZORNENIE
Nedodržanie pokynov by mohlo mať za
následok osobné poranenie alebo fyzické
poškodenie zariadenia a okolia.
Dôležité bezpečnostné informácie
VÝSTRAHA
Pretože každý bicykel sa môže ovládať trochu inak v závislosti od modelu, naučte
sa správnu techniku brzdenia (vrátane tlaku na brzdovú páčku a vlastností
ovládania bicykla) a prevádzku vášho bicykla. Nesprávne používanie brzdového
systému bicykla môže mať za následok stratu kontroly alebo pád, ktoré by mohli
viesť k vážnemu zraneniu.
Produkt nerozoberajte ani ho neupravujte. Môže to spôsobiť nesprávne
fungovanie produktu, môžete nečakane spadnúť a vážne sa zraniť.
Jazda bicyklom dolu kopcom a jazda typu freeride sú sami osebe nebezpečnými
aktivitami. Dôsledne sa odporúča, aby vodiči používali ochranné prostriedky hlavy
a tela a pred jazdou na bicykli vykonávali dôkladné bezpečnostné prehliadky
svojich bicyklov. Zapamätajte si, že jazdíte na svoje vlastné riziko a preto by ste
mali svoje skúsenosti a schopnosti veľmi dôkladne zvážiť. Existuje tu riziko, kedy
sa môžete stať účastníkom nehody s dôsledkom vážneho poranenia alebo aj smrti.
Pred jazdou na bicykli si vodiči musia zvyknúť na vyšší výkon tejto brzdy.
Brzdový systém je navrhnutý pre jazdu bicyklom z kopca a pre jazdu typu
freeride, a jeho brzdná sila je omnoho vyššia ako v prípade iných bŕzd. Ak sa
sami neoboznámite s úrovňou výkonu tejto brzdy, môžete sa stať účastníkom
nehody, ktorej dôsledkom môže byť vážne poranenie alebo aj smrť. Okrem
toho, nastavenia bŕzd neumožňujú jazdu v uliciach mesta. Náhle zabrzdenie
môže spôsobiť pád bicykla dopredu, čo môže mať za následok vážne zranenie
alebo dokonca smrť.
203 mm a 180 mm rotory kotúčových bŕzd poskytujú väčšiu brzdnú silu ako 160
mm rotory kotúčových bŕzd. Ak budete jazdiť na bicykli bez dôkladného
oboznámenia sa s brzdnými vlastnosťami, brzdenie môže mať za následok pád
z bicykla s možným následkom vážneho poranenia alebo smrteľnej nehody.
Okrem toho dávajte veľký pozor a majte prsty v dostatočnej
vzdialenosti od otáčajúceho sa rotora kotúčovej brzdy. Rotor
kotúčovej brzdy je dostatočne ostrý na to, aby spôsobil
vážne poranenie prstov v prípade, že by sa prsty zachytili do
otvorov pohybujúceho sa rotora.
Počas jazdy alebo ihneď po zosadnutí z bicykla sa nedotýkajte strmeňov ani
rotora kotúčovej brzdy. Počas brzdenia sa strmene a rotor kotúčovej brzdy
zohrejú, takže ak sa ich dotknete, môžete sa popáliť.
Dajte pozor, aby sa na rotor kotúčovej brzdy a brzdové doštičky nedostal olej
alebo mazivo. Jazda na bicykli s olejom alebo mazivom na rotore kotúčovej brzdy
a brzdových doštičkách môže spôsobiť nefunkčnosť bŕzd a viesť k vážnemu
zraneniu v dôsledku pádu alebo zrážky.
Skontrolujte hrúbku brzdných doštičiek a nepoužívajte ich v prípade, že majú
hrúbku 0,5 mm alebo menej. To môže spôsobiť nefunkčnosť bŕzd a viesť k
vážnemu zraneniu.
2 mm 0,5 mm
Nepoužívajte rotor kotúčovej brzdy v prípade, že je prasknutý alebo
zdeformovaný. Rotor kotúčovej brzdy sa môže zlomiť a viesť k vážnemu zraneniu
spôsobenému pádom. Vymeňte rotor kotúčovej brzdy za nový.
Nepoužívajte rotor kotúčovej brzdy ak je jeho hrúbka 1,5 mm alebo menej.
Nepoužívajte ho tiež v prípade, že je viditeľný hliníkový povrch. Rotor kotúčovej
brzdy sa môže zlomiť a viesť k vážnemu zraneniu spôsobenému pádom. Vymeňte
rotor kotúčovej brzdy za nový.
Brzdy nepoužívajte nepretržite. To môže spôsobiť náhly nárast záberu brzdovej
páčky, spôsobiť nefunkčnosť bŕzd a viesť k vážnemu zraneniu.
Brzdy nepoužívajte v prípade úniku kvapaliny. To môže spôsobiť nefunkčnosť
bŕzd a viesť k vážnemu zraneniu.
Nepoužívajte prednú brzdu príliš silno. Ak to urobíte, predné koleso sa môže
zablokovať abicykel sa môže prevrhnúť dopredu aspôsobiť vážne poranenie.
Pretože požadovaná brzdná dráha bude počas mokrého počasia dlhšia, znížte
rýchlosť. Brzdy zatiahnite včas a jemne. Môžete spadnúť alebo naraziť a vážne sa
poraniť.
Vlhký povrch vozovky môže spôsobiť, že pneumatiky stratia trakciu. Aby ste tomu
zabránili, znížte rýchlosť a brzdy zatiahnite včas a jemne. Ak dôjde k tomu, že
pneumatiky stratia trakciu, môžete spadnúť a vážne sa poraniť.
UPOZORNENIE
Upozornenia ohľadne originálneho minerálneho oleja SHIMANO
Pri manipulácii použite vhodnú ochranu zraku a zabráňte vniknutiu do očí. V
prípade styku s okom vypláchnite oko čistou vodou a okamžite vyhľadajte
lekársku pomoc. Kontakt s očami môže spôsobiť podráždenie.
Počas manipulácie používajte ochranné rukavice. V prípade styku s pokožkou ju
riadne umyte vodou a mydlom. Kontakt s pokožkou môže spôsobiť vyrážky a
ťažkosti.
Chráňte si nos a ústa ochrannou dýchacou maskou a používajte v dobre vetranej
miestnosti. Vdýchnutie pary alebo výparov z minerálneho oleja môže spôsobiť
nevoľnosť.
Po vdýchnutí pár alebo výparov z minerálneho oleja odíďte na miesto, kde je
čerstvý vzduch. Prikryte sa prikrývkou. Zostaňte v teple v stabilnej polohe a
okamžite vyhľadajte odbornú lekársku pomoc.
Doba zahrievania
Kotúčové brzdy majú určitú dobu zahriatia abrzdná sila sa postupne zvyšuje
spolu snarastajúcou dobou zahriatia. Uistite sa, že ste sa vyhli akýmkoľvek
takýmto zvýšeniam brzdnej sily počas používania bŕzd v dobe zahriatia. Rovnaká
situácia nastane vprípade výmeny brzdových doštičiek alebo rotora kotúčovej
brzdy.
Poznámka
Aby ste predišli hluku a zaistili najlepší výkon, vykonajte proces zahriatia po
výmene brzdových doštičiek alebo rotora kotúčovej brzdy.
Keď bolo koleso bicykla demontované, odporúčame nainštalovať rozpery
doštičiek. Kým je koleso demontované, nestláčajte brzdovú páčku. Ak je brzdová
páčka stlačená a nie sú namontované rozpery doštičiek, piesty sa vysunú ďalej ako
normálne. V takom prípade sa obráťte na miesto zakúpenia.
Počas čistenia a údržby brzdového systému použite mydlovú vodu a suchú handru.
Nepoužívajte bežne dostupné čističe bŕzd ani tlmiace činidlá. Tieto látky môžu
spôsobiť poškodenie súčastí, napr. tesnení.
Na tento výrobok sa nevzťahuje záruka na poškodenie, ktoré bolo spôsobené
nesprávnym používaním, ako je napríklad skákanie počas jazdy alebo prevrhnutie
bicykla, a to okrem prípadov, ak takéto chyby boli spôsobené výrobnými
postupmi.
Záruka na výrobky sa nevzťahuje, ak ide o prirodzené opotrebovanie v dôsledku
štandardného používania a starnutia.
Pravidelné kontroly pred jazdou na bicykli
Pred jazdou na bicykli skontrolujte nasledujúce položky. Ak sa vyskytnú akékoľvek
problémy, obráťte sa na miesto zakúpenia alebo distribútora.
Vyskytli sa nejaké známky úniku brzdového oleja?
Funguje predná aj zadná brzda správne?
Majú doštičky hrúbku aspoň 0,5 mm?
Je rotor kotúčovej brzdy prasknutý alebo zdeformovaný?
Sú páčky bezpečne nainštalované na riadidla?
Sú na pákach známky popraskania alebo odlupovania?
UM-8VT0A-003
Používateľská príručka
Počujete akékoľvek neštandardné zvuky?
Názvy dielov
Brzdová páčka
Rotor kotúčovej brzdy
Strmeň
Brzdová doštička
Spôsob prevádzky
Tento výrobok má funkciu nastavenia dosahu.
Ak sa páčky bŕzd zdajú byť príliš ďaleko a je ťažké na ne dosiahnuť, obráťte sa na
miesto zakúpenia alebo distribútora.
Ako vykonať zahriatie
Na optimalizáciu výkonu brzdových doštičiek a rotora kotúčovej brzdy vykonajte
postup zahriatia, ako je vysvetlené v nasledujúcich krokoch:
1. Jazdite na bicykli po rovnom a bezpečnom povrchu bez prekážok a zrýchlite na
miernu rýchlosť.
2. Pomocou brzdovej páčky spomaľte na rýchlosť chôdze.
Používajte vždy len jednu brzdovú páčku. Pri vykonávaní tohto postupu buďte
opatrný. Brzdovú páčku používajte vždy s mierou, najmä počas zahrievania
prednej brzdy.
3. Opakujte kroky 1 a 2 minimálne 20 krát pre predné aj zadné brzdy.
Pri opakovaní postupu sa brzdná sila zvýši.
Uvedomte si: technické údaje podliehajú z dôvodu vylepšovania zmenám bez predchádzajúceho upozornenia.
(Slovak)
  • Page 1 1
  • Page 2 2

Shimano BR-M640 Používateľská príručka

Typ
Používateľská príručka