ESET Security Management Center 7.0 Administration Guide

Typ
Administration Guide
ESET Security Management Center
Príručka správcu
Pre zobrazenie tohto dokumentu vo verzii Online pomocníka kliknite sem
Copyright © 2020 ESET, spol. s r.o.
ESET Security Management Center bol vyvinutý spoločnosťou ESET, spol. s r.o.
Viac informácií nájdete na webovej stránke www.eset.sk.
Všetky práva vyhradené. Žiadna časť tejto publikácie nesmie byť reprodukovaná žiadnym prostriedkom ani
distribuovaná akýmkoľvek spôsobom bez predchádzajúceho písomného povolenia spoločnosti ESET, spol. s r. o.
ESET, spol. s r. o. si vyhradzuje právo zmeny programových produktov popísaných v tejto publikácii bez
predchádzajúceho upozornenia.
kontaktný formulár: http://www.eset.com/sk/podpora/formular/ tel.: +421 (2) 322 44 444
REV. 10.12.2020
1 Úvod 1 ..................................................................................................................................................................
1.1 O tejto príručke 1 ........................................................................................................................................
1.1.1 Offline pomocník 2 .......................................................................................................................................
1.2 Podporované webové prehliadače, bezpečnostné produkty ESET a jazyky 3 ..................................
1.3 Legenda ikon 5 ............................................................................................................................................
2 Začíname s nástrojom ESMC Web Console 7 ................................................................................
2.1 Predstavenie programu ESET Security Management Center 7 ...........................................................
2.2 Otvorenie ESMC Web Console 9 ...............................................................................................................
2.3 Používanie sprievodcu spustením 10 ......................................................................................................
2.4 ESMC Web Console 12 ................................................................................................................................
2.5 Ako spravovať produkty spoločnosti ESET určené pre koncové zariadenia prostredníctvom
nástroja ESET Security Management Center? 14 ..................................................................................
2.6 Zmeny po aktualizácii zo staršej verzie ERA 15 .....................................................................................
2.7 ESET Push Notification Service 16 ...........................................................................................................
2.8 Používanie softvéru od spoločnosti Safetica 17 ....................................................................................
3 Počiatočná konfigurácia, nasadenie produktu ESMC a VDI 18 .............................................
3.1 Nasadenie 19 ...............................................................................................................................................
3.1.1 Pridanie klientskeho počítača do štruktúry ESMC 19 .............................................................................................
3.1.1.1 Synchronizácia s Active Directory 20 ..............................................................................................................
3.1.1.2 Používanie nástroja RD Sensor 20 .................................................................................................................
3.1.1.3 Pridávanie počítačov 22 ..............................................................................................................................
3.1.2 Proces nasadenia agenta 24 ...........................................................................................................................
3.1.2.1 Lokálne nasadenie agenta 25 .......................................................................................................................
3.1.2.1.1 Vytvorenie all-in-one inštalátora agenta 25 ...................................................................................................
3.1.2.1.2 Vytvorenie Live inštalátora agenta 27 ..........................................................................................................
3.1.2.1.3 Stiahnutie agenta z webovej stránky spoločnosti ESET 31 .................................................................................
3.1.2.2 Vzdialené nasadenie agenta 31 ....................................................................................................................
3.1.2.2.1 Nasadenie agenta pomocou GPO a SCCM 32 ..................................................................................................
3.1.2.2.2 Nasadenie agenta prostredníctvom SCCM 33 .................................................................................................
3.1.2.2.3 Nasadenie agenta prostredníctvom GPO 49 ...................................................................................................
3.1.2.2.4 ESET Remote Deployment Tool 53 ..............................................................................................................
3.1.2.3 Nastavenia ESET Management Agenta 54 .......................................................................................................
3.1.2.3.1 Vytvorenie politiky pre úpravu intervalu pripájania ESET Management Agenta 55 ....................................................
3.1.2.3.2 Vytvorenie politiky pre pripájanie ESET Management Agenta na nový ESMC Server 59 .............................................
3.1.2.3.3 Vytvorenie politiky na ochranu ESET Management Agenta heslom 62 ...................................................................
3.1.2.4 Ochrana agenta 63 ....................................................................................................................................
3.1.3 Riešenie problémov – pripojenie agenta 64 ........................................................................................................
3.1.4 Riešenie problémov – nasadenie agenta 64 ........................................................................................................
3.1.5 Ukážkové scenáre nasadenia ESET Management Agenta 66 ...................................................................................
3.1.5.1 Ukážkové scenáre nasadenia ESET Management Agenta na ciele nepripojené k doméne 67 .........................................
3.1.5.2 Ukážkové scenáre nasadenia ESET Management Agenta na ciele pripojené k doméne 68 ............................................
3.1.6 Inštalácia bezpečnostných produktov 69 ...........................................................................................................
3.1.6.1 Inštalácia produktu pomocou príkazového riadka 72 ..........................................................................................
3.1.6.2 Zoznam problémov pri zlyhaní inštalácie 74 .....................................................................................................
3.1.7 Desktop Provisioning 74 ................................................................................................................................
3.2 Ďalšie nastavenia 74 ..................................................................................................................................
3.3 VDI, klonovanie a detekcia hardvéru 74 .................................................................................................
3.3.1 Riešenie otázok na klonovanie 77 ....................................................................................................................
3.3.2 Identifikácia hardvéru 79 ...............................................................................................................................
4 Používateľské rozhranie ESMC 79 .........................................................................................................
4.1 Prihlasovacia obrazovka 80 .......................................................................................................................
4.1.1 Riešenie problémov – Web Console 81 ..............................................................................................................
4.2 Nastavenia používateľa 82 ........................................................................................................................
4.3 Riadiaci panel 84 .........................................................................................................................................
4.3.1 Zobrazenie podrobností 86 ............................................................................................................................
4.4 Počítače 87 ...................................................................................................................................................
4.4.1 Podrobnosti o počítači 89 ..............................................................................................................................
4.4.2 Odstránenie počítača zo správy 92 ..................................................................................................................
4.5 Hrozby 93 .....................................................................................................................................................
4.5.1 Enterprise Inspector 96 .................................................................................................................................
4.6 Správy 97 ......................................................................................................................................................
4.6.1 Vytvorenie novej šablóny správy 99 .................................................................................................................
4.6.2 Generovanie správy 102 ...............................................................................................................................
4.6.3 Naplánovanie generovania správy 102 .............................................................................................................
4.6.4 Neaktuálne aplikácie 103 ..............................................................................................................................
4.6.5 Zobrazovač SysInspector protokolov 103 ..........................................................................................................
4.6.6 Inventár hardvéru 104 ..................................................................................................................................
4.7 Úlohy pre klienta 106 .................................................................................................................................
4.7.1 Vypnutie počítača 107 ..................................................................................................................................
4.7.2 Diagnostika 108 .........................................................................................................................................
4.7.3 Manuálna kontrola 109 .................................................................................................................................
4.7.4 Aktualizácia operačného systému 110 ..............................................................................................................
4.7.5 Obnovenie Rogue Detection Sensor databázy 111 ...............................................................................................
4.7.6 Správa karantény 112 ..................................................................................................................................
4.7.7 Aktualizácia súčastí Security Management Center 113 ..........................................................................................
4.7.8 Obnovenie klonovaného agenta 114 ................................................................................................................
4.7.9 Spustenie príkazu 114 ..................................................................................................................................
4.7.10 Spustenie skriptu SysInspector 115 ................................................................................................................
4.7.11 Odoslanie súboru do EDTD 116 .....................................................................................................................
4.7.12 Kontrola servera 116 ..................................................................................................................................
4.7.13 Inštalácia softvéru 117 ...............................................................................................................................
4.7.13.1 Aktualizácia softvéru ESET 119 ...................................................................................................................
4.7.14 Odinštalovanie softvéru 120 .........................................................................................................................
4.7.15 Aktivácia produktu 121 ...............................................................................................................................
4.7.16 Vyžiadanie SysInspector protokolu (iba Windows) 122 .........................................................................................
4.7.17 Odovzdanie súboru umiestneného v karanténe 122 ............................................................................................
4.7.18 Aktualizácia modulov 123 ............................................................................................................................
4.7.19 Vrátenie zmien aktualizácie modulov 123 ........................................................................................................
4.7.20 Zobrazenie správy 124 ...............................................................................................................................
4.7.21 Anti-Theft akcie 125 ...................................................................................................................................
4.7.22 Ukončenie spravovania (odinštalovanie ESET Management Agenta) 127 ..................................................................
4.7.23 Export konfigurácie spravovaných produktov 128 ..............................................................................................
4.7.24 Priradenie úlohy ku skupine 128 ....................................................................................................................
4.7.25 Priradenie úlohy k počítačom 129 ..................................................................................................................
4.7.26 Spúšťače úloh pre klienta 131 .......................................................................................................................
4.7.27 Spúšťanie úloh pre klienta 132 ......................................................................................................................
4.7.27.1 Indikátor priebehu 135 .............................................................................................................................
4.7.27.2 Ikona stavu úlohy 136 ..............................................................................................................................
4.7.27.3 Zobrazenie podrobností 136 ......................................................................................................................
4.7.27.4 Spúšťač 138 ..........................................................................................................................................
4.8 Inštalátory 139 ............................................................................................................................................
4.9 Politiky 142 ..................................................................................................................................................
4.9.1 Sprievodca vytvorením novej politiky 143 ..........................................................................................................
4.9.2 Príznaky 144 ..............................................................................................................................................
4.9.3 Správa politík 145 .......................................................................................................................................
4.9.4 Priraďovanie politík ku klientom 146 ................................................................................................................
4.9.4.1 Poradie skupín 146 ...................................................................................................................................
4.9.4.2 Získanie zoznamu politík 148 .......................................................................................................................
4.9.4.3 Zlučovanie politík 149 ................................................................................................................................
4.9.4.3.1 Príklad zlučovania politík 150 ....................................................................................................................
4.9.5 Konfigurácia produktu z ESMC 153 ..................................................................................................................
4.9.6 Priradenie politiky ku skupine 153 ...................................................................................................................
4.9.7 Priradenie politiky ku klientu 155 ....................................................................................................................
4.9.8 Politika upravujúca nastavenia nástroja ESET RD Sensor 156 ..................................................................................
4.9.9 Politika upravujúca nastavenia ERA 6.x Proxy 157 ...............................................................................................
4.9.10 Ako používať Režim prepísania 158 ................................................................................................................
4.10 Používatelia počítača 159 ........................................................................................................................
4.10.1 Pridanie nového používateľa 161 ...................................................................................................................
4.10.2 Úprava používateľov 162 .............................................................................................................................
4.10.3 Vytvorenie novej skupiny používateľov 165 ......................................................................................................
4.11 Oznámenia 165 ..........................................................................................................................................
4.11.1 Správa oznámení 167 .................................................................................................................................
4.11.1.1 Udalosti na spravovaných počítačoch 168 .....................................................................................................
4.11.1.2 Aktualizácia stavu Security Management Center 168 ........................................................................................
4.11.1.3 Zmeny dynamických skupín 169 .................................................................................................................
4.11.2 Distribúcia 170 .........................................................................................................................................
4.11.3 Nastavenie služby SNMP Trap 171 .................................................................................................................
4.12 Prehľad stavu 172 .....................................................................................................................................
4.13 Viac 174 ......................................................................................................................................................
4.13.1 Skupiny 174 .............................................................................................................................................
4.13.1.1 Akcie so skupinami 175 ............................................................................................................................
4.13.1.2 Podrobnosti skupiny 176 ...........................................................................................................................
4.13.1.3 Presunutie statickej alebo dynamickej skupiny 177 ..........................................................................................
4.13.1.4 Priradenie úlohy ku skupine 179 .................................................................................................................
4.13.1.5 Priradenie politiky ku skupine 179 ...............................................................................................................
4.13.1.6 Statické skupiny 181 ................................................................................................................................
4.13.1.6.1 Vytvorenie novej statickej skupiny 182 .......................................................................................................
4.13.1.6.2 Sprievodca vytvorením novej statickej skupiny 183 .......................................................................................
4.13.1.6.3 Import počítačov z Active Directory 184 .....................................................................................................
4.13.1.6.4 Export statických skupín 184 ...................................................................................................................
4.13.1.6.5 Import statickej skupiny 185 ....................................................................................................................
4.13.1.7 Dynamické skupiny 186 ............................................................................................................................
4.13.1.7.1 Vytvorenie novej dynamickej skupiny 187 ...................................................................................................
4.13.1.7.2 Sprievodca vytvorením novej dynamickej skupiny 189 ...................................................................................
4.13.1.8 Šablóny dynamickej skupiny 191 ................................................................................................................
4.13.1.8.1 Nová šablóna dynamickej skupiny 192 .......................................................................................................
4.13.1.9 Pravidlá pre šablónu dynamickej skupiny 193 .................................................................................................
4.13.1.9.1 Operácie 193 .......................................................................................................................................
4.13.1.9.2 Pravidlá a logické operátory 193 ...............................................................................................................
4.13.1.9.3 Vyhodnocovanie pravidiel šablóny 195 .......................................................................................................
4.13.1.10 Šablóna dynamickej skupiny – príklady 196 ..................................................................................................
4.13.1.10.1 Dynamická skupina – bezpečnostný produkt je nainštalovaný 197 ...................................................................
4.13.1.10.2 Dynamická skupina – je nainštalovaná konkrétna verzia softvéru 197 ...............................................................
4.13.1.10.3 Dynamická skupina – konkrétna verzia softvéru nie je nainštalovaná 198 ..........................................................
4.13.1.10.4 Dynamická skupina – konkrétna verzia softvéru nie je nainštalovaná, ale je nainštalovaná iná verzia 198 ..................
4.13.1.10.5 Dynamická skupina – počítač sa nachádza v konkrétnej podsieti 199 ................................................................
4.13.1.10.6 Dynamická skupina – nainštalovaný ale neaktivovaný bezpečnostný produkt určený pre server 199 .........................
4.13.1.11 Automatizácia procesov v nástroji ESET Security Management Center 199 ...........................................................
4.13.2 Odoslané súbory 200 ..................................................................................................................................
4.13.3 Karanténa 202 ..........................................................................................................................................
4.13.4 Správa licencií 203 ....................................................................................................................................
4.13.4.1 ESET Business Account 207 .......................................................................................................................
4.13.4.2 Pridanie licencie – licenčný kľúč 208 ............................................................................................................
4.13.4.3 Offline aktivácia 209 ................................................................................................................................
4.13.5 Prístupové práva 213 .................................................................................................................................
4.13.5.1 Používatelia 214 .....................................................................................................................................
4.13.5.1.1 Vytvorenie natívneho používateľa 217 .......................................................................................................
4.13.5.1.2 Namapovanie bezpečnostnej skupiny domény 219 ........................................................................................
4.13.5.1.3 Pridelenie sady povolení používateľovi 220 .................................................................................................
4.13.5.1.4 Dvojúrovňová autentifikácia 221 ..............................................................................................................
4.13.5.2 Sady povolení 222 ...................................................................................................................................
4.13.5.2.1 Správa povolení 224 ..............................................................................................................................
4.13.5.2.2 Zoznam povolení 225 ............................................................................................................................
4.13.6 Certifikáty 229 ..........................................................................................................................................
4.13.6.1 Partnerské certifikáty 229 .........................................................................................................................
4.13.6.1.1 Vytvorenie nového certifikátu 231 .............................................................................................................
4.13.6.1.2 Export partnerského certifikátu 232 ..........................................................................................................
4.13.6.1.3 APN/DEP certifikát 233 ...........................................................................................................................
4.13.6.1.4 Zneplatnenie certifikátu 235 ....................................................................................................................
4.13.6.1.5 Nastavenie nového certifikátu pre ESMC Server 236 ......................................................................................
4.13.6.1.6 Vlastné certifikáty pre ESET Security Management Center 238 .........................................................................
4.13.6.1.7 Ako použiť vlastné certifikáty v rámci nástroja ESMC? 249 ...............................................................................
4.13.6.1.8 Certifikát s končiacou platnosťou – hlásenie a nahradenie 250 ..........................................................................
4.13.6.2 Certifikačné autority 251 ..........................................................................................................................
4.13.6.2.1 Vytvorenie novej certifikačnej autority 253 ..................................................................................................
4.13.6.2.2 Export verejného kľúča 254 .....................................................................................................................
4.13.6.2.3 Import verejného kľúča 255 ....................................................................................................................
4.13.7 Server 255 ..............................................................................................................................................
4.13.7.1 Úlohy pre server 255 ...............................................................................................................................
4.13.7.2 Typy úloh pre server 256 ..........................................................................................................................
4.13.7.2.1 Nasadenie agenta 257 ...........................................................................................................................
4.13.7.2.2 Odstránenie nepripájajúcich sa počítačov 258 ..............................................................................................
4.13.7.2.3 Generovať správu 259 ...........................................................................................................................
4.13.7.2.4 Premenovanie počítačov 261 ...................................................................................................................
4.13.7.2.5 Synchronizácia statickej skupiny 262 .........................................................................................................
4.13.7.2.5 Režim synchronizácie – Active Directory 263 ...............................................................................................
4.13.7.2.5 Režim synchronizácie – sieť MS Windows 264 ...............................................................................................
4.13.7.2.5 Režim synchronizácie – VMware 266 ..........................................................................................................
4.13.7.2.5 Synchronizácia statickej skupiny – Linuxové počítače 267 ...............................................................................
4.13.7.2.6 Synchronizácia používateľov 267 ..............................................................................................................
4.13.7.3 Nastavenia servera 269 ............................................................................................................................
4.13.7.3.1 Pokročilá bezpečnosť 275 .......................................................................................................................
4.13.7.3.2 SMTP server 276 ..................................................................................................................................
4.13.7.3.3 Automatické párovanie nájdených počítačov 277 ..........................................................................................
4.13.7.3.4 Syslog server 277 .................................................................................................................................
4.13.7.3.5 Exportovanie protokolov do Syslogu 278 ....................................................................................................
4.13.7.3.6 Udalosti exportované vo formáte LEEF 278 ..................................................................................................
4.13.7.3.7 Udalosti exportované vo formáte JSON 279 .................................................................................................
4.14 Spúšťače a obmedzovanie 281 ...............................................................................................................
4.14.1 CRON výraz 282 ........................................................................................................................................
4.14.2 Pokročilé nastavenia – Obmedzovanie 284 .......................................................................................................
4.14.2.1 Príklady obmedzovania 287 .......................................................................................................................
4.15 Import CSV 289 ..........................................................................................................................................
5 Správa mobilných zariadení (MDM) 290 ............................................................................................
5.1 Nastavenie MDM 292 ..................................................................................................................................
5.2 Registrácia zariadení 293 ..........................................................................................................................
5.2.1 Registrácia zariadení Android 295 ...................................................................................................................
5.2.1.1 Registrácia zariadení Android v rámci režimu Vlastník zariadenia 303 ....................................................................
5.2.2 Registrácia zariadení iOS 309 .........................................................................................................................
5.2.2.1 Registrácia zariadení iOS prostredníctvom programu DEP 313 ..............................................................................
5.2.3 Registrácia prostredníctvom e-mailu 316 ..........................................................................................................
5.2.4 Individuálna registrácia prostredníctvom odkazu alebo QR kódu 318 ........................................................................
5.2.5 Individuálna registrácia v rámci režimu Vlastník zariadenia 320 ..............................................................................
5.2.6 Vytvorenie politiky pre iOS MDM – Exchange ActiveSync účet 322 ...........................................................................
5.2.7 Vytvorenie politiky pre MDC na aktiváciu APNS/DEP pre umožnenie registrácie zariadení iOS 327 ....................................
5.2.8 Vytvorenie politiky pre obmedzenie iOS zariadení a nastavenie Wi-Fi 330 ..................................................................
5.2.8.1 MDM konfiguračné profily 334 ......................................................................................................................
5.3 Riešenie problémov s MDM 334 ................................................................................................................
6 Aktualizácia ESMC 335 .................................................................................................................................
7 Najčastejšie otázky 337 ...............................................................................................................................
8 O programe ESET Security Management Center 340 ................................................................
10 Zásady ochrany osobných údajov 345 ............................................................................................
1
Úvod
Vitajte v príručke správcu pre produkt ESMC. Cieľom tohto dokumentu je vysvetliť, ako spravovať bezpečnostné
riešenia spoločnosti ESET určené pre firmy v rámci vašej infraštruktúry. Tento dokument tiež popisuje zmeny v
najnovšej verzii ESMC, ako aj scenáre pre správcov a používateľov, ktorí budú pracovať s nástrojom ESMC Web
Console.
O tejto príručke
Táto príručka správcu bola napísaná tak, aby vám pomohla oboznámiť sa s produktom ESET Security Management
Center a poskytla inštrukcie, ako ho správne používať.
Pre zachovanie konzistentnosti, a aby sa zabránilo zámene, je terminológia použitá v tejto príručke založená na
názvoch parametrov nástroja ESET Security Management Center. Používame tiež sadu symbolov na zvýraznenie
kapitol, ktoré sú obzvlášť dôležité alebo potrebné.
Poznámka:
Poznámky môžu poskytovať cenné informácie, ako napríklad špecifické funkcie alebo odkaz na súvisiacu kapitolu.
Dôležité:
Takéto označenie vyžaduje vašu pozornosť a neodporúča sa ho ignorovať. Zvyčajne poskytuje dôležité informácie.
Upozornenie:
Toto označenie obsahuje mimoriadne dôležité informácie, pri ktorých by ste mali spozornieť. Upozornenia sú
umiestnené tak, aby vás včas varovali a zároveň vám pomohli predísť chybám, ktoré by mohli mať negatívne
následky. Prosím, dôkladne si prečítajte text ohraničený týmto označením, pretože sa týka vysoko citlivých
systémových nastavení alebo upozorňuje na riziká.
Príklad:
Toto označenie obsahuje ukážkový príklad, ktorý priamo súvisí s informáciami v príslušnej kapitole. Príklady sa
využívajú hlavne pri komplikovanejších kapitolách.
Konvencia Význam
Tučné písmo Pomenúva položky rozhrania, ako napr. polia a tlačidlá možností.
Kurzíva Zástupné symboly pre údaje, ktoré máte poskytnúť. Napríklad, file name alebo path
znamená, že máte zadať konkrétnu cestu alebo názov súboru.
Courier New Príklady kódov alebo príkazov.
Hypertextové prepojenie Poskytuje rýchly a jednoduchý prístup k súvisiacim prepojeným kapitolám alebo
externým webovým lokalitám. Hypertextové prepojenia sú zvýraznené modrou farbou a
môžu byť podčiarknuté.
%ProgramFiles% Systémový adresár Windows, kde sú uložené programy systému Windows a ďalšie
programy.
Online pomocník je hlavným zdrojom pomocného obsahu. Pri pripojení na internet je zobrazovaná vždy
najnovšia verzia Online pomocníka. Online pomocník pre produkt ESET Security Management Center obsahuje
štyri aktívne karty na vrchnej navigačnej hlavičke: Inštalácia/Aktualizácia, Administrácia, Nasadenie VA a
Príručka pre malé a stredne veľké podniky.
Táto príručka je rozdelená na niekoľko kapitol a podkapitol. Konkrétne informácie môžete nájsť pomocou
poľa určeného na vyhľadávanie v hornej časti.
2
Dôležité:
Keď otvoríte používateľskú príručku z navigačného panela umiestneného vo vrchnej časti stránky, vyhľadávanie
bude obmedzené len na obsah danej príručky. Napríklad, ak otvoríte časť Administrácia, kapitoly z časti
Inštalácia/aktualizácia a Nasadenie VA nebudú zahrnuté do výsledkov vyhľadávania.
Databáza znalostí spoločnosti ESET obsahuje odpovede na najčastejšie kladené otázky, ako aj odporúčané
riešenia rozličných problémov. Pravidelná aktualizácia databázy znalostí pracovníkmi spoločnosti ESET z nej
robí najrýchlejší nástroj na riešenie rozličných druhov problémov.
ESET fórum poskytuje používateľom produktov spoločnosti ESET jednoduchý spôsob, ako získať pomoc a
zároveň pomôcť iným. Môžete tam uverejniť akúkoľvek otázku alebo sa informovať o akomkoľvek probléme v
súvislosti s produktmi spoločnosti ESET.
Môžete odoslať vaše hodnotenie alebo poskytnúť spätnú väzbu na konkrétnu kapitolu pomocníka: Kliknite na
odkaz Zanechajte nám spätnú väzbu nachádzajúci sa pod stránkou pomocníka.
Offline pomocník
Offline pomocník pre ESET Security Management Center nie je predvolene nainštalovaný. Ak potrebujete
pomocníka pre ESET Security Management Center, ktorého môžete použiť aj keď ste offline (v prípade, že nemáte
prístup na internet), postupujte podľa nasledujúcich krokov.
Kliknite na jazykový kód pre stiahnutie Offline pomocníka pre nástroj ESET Security Management Center v
požadovanom jazyku. Offline pomocník môže byť nainštalovaný vo viacerých jazykoch.
Pokyny na inštaláciu Offline pomocníka na systéme Windows
1. Stiahnite si súbor .zip kliknutím na jazykový kód v tabuľke nižšie, čím stiahnete Offline pomocníka pre
nástroj ESET Security Management Center v požadovanom jazyku.
2. Uložte súbor .zip (napr. na USB kľúč).
3. Vytvorte nový priečinok s názvom help na vašom serveri, na ktorom beží ESMC Web Console, v
nasledujúcom umiestnení: %ProgramFiles%\Apache Software Foundation\Tomcat 7.0\webapps\era\webconsole\
a skopírujte súbor .zip do priečinka help.
4. Extrahujte obsah súboru .zip, napr. en-US.zip, do priečinka s rovnakým názvom (v tomto prípade en-US),
aby štruktúra priečinkov vyzerala takto: %ProgramFiles%\Apache Software Foundation\Tomcat
7.0\webapps\era\webconsole\help\en-US
Teraz môžete otvoriť ESMC Web Console. Vyberte požadovaný jazyk a prihláste sa. Ak kliknete na ikonu v
pravom hornom rohu, zobrazí sa Offline pomocník.
Pre aktualizáciu Offline pomocníka po vykonaní migrácie zo staršej verzie (napr. z verzie ERA 6.5) vymažte
existujúci priečinok pomocníka (...webapps\era\webconsole\help) a vytvorte nový priečinok v rovnakom
umiestnení (krok č. 3, uvedený vyššie). Po nahradení priečinka pokračujte štandardným postupom.
Poznámka:
Offline pomocníka môžete v prípade potreby pridať aj vo viacerých jazykoch podľa krokov uvedených vyššie.
Dôležité:
Ak váš počítač alebo mobilné zariadenie, z ktorého sa prihlasujete do ESMC Web Console, nemá pripojenie na
internet, budete musieť zmeniť nastavenia ESMC Web Console tak, aby sa pre nástroj ESMC predvolene otváral
Offline pomocník (miesto Online pomocníka). Postupujte podľa inštrukcií uvedených pod tabuľkou.
Pokyny na inštaláciu Offline pomocníka na systéme Linux
3
1. Stiahnite si súbor .tar kliknutím na jazykový kód v tabuľke nižšie, čím stiahnete Offline pomocníka pre
nástroj ESET Security Management Center v požadovanom jazyku.
2. Uložte súbor .tar (napr. na USB kľúč).
3. Otvorte terminál a prejdite do /usr/share/tomcat/webapps/era/webconsole.
4. Vytvorte nový priečinok s názvom help spustením príkazu mkdir help.
5. Skopírujte súbor .tar do priečinka help a extrahujte ho napr. pomocou príkazu tar -xvf en-US.tar.
Teraz môžete otvoriť ESMC Web Console. Vyberte požadovaný jazyk a prihláste sa. Ak kliknete na ikonu v
pravom hornom rohu, zobrazí sa Offline pomocník.
Pre aktualizáciu Offline pomocníka po vykonaní migrácie zo staršej verzie (napr. z verzie 6.5) vymažte
existujúci priečinok pomocníka (...webapps\era\webconsole\help) a vytvorte nový priečinok v rovnakom
umiestnení (krok č. 3, uvedený vyššie). Po nahradení priečinka pokračujte štandardným postupom.
Poznámka:
Offline pomocníka môžete v prípade potreby pridať aj vo viacerých jazykoch podľa krokov uvedených vyššie.
Dôležité:
Ak váš počítač alebo mobilné zariadenie, z ktorého sa prihlasujete do ESMC Web Console, nemá pripojenie na
internet, budete musieť zmeniť nastavenia ESMC Web Console tak, aby sa pre nástroj ESMC predvolene otváral
Offline pomocník (miesto Online pomocníka). Postupujte podľa inštrukcií uvedených pod tabuľkou.
Podporovaný jazyk Offline HTML pomocník
.zip
Offline HTML pomocník
.tar
Angličtina en-US.zip en-US.tar
Arabčina ar-EG.zip ar-EG.tar
Zjednodušená čínština zh-CN.zip zh-CN.tar
Tradičná čínština zh-TW.zip zh-TW.tar
Chorvátčina hr-HR.zip hr-HR.tar
Čeština cs-CZ.zip cs-CZ.tar
Francúzština fr-FR.zip fr-FR.tar
Francúzština (kan.) fr-CA.zip fr-CA.tar
Nemčina de-DE.zip de-DE.tar
Gréčtina el-GR.zip el-GR.tar
Taliančina it-IT.zip it-IT.tar
Japončina ja-JP.zip ja-JP.tar
Kórejčina ko-KR.zip ko-KR.tar
Poľština pl-PL.zip pl-PL.tar
Portugalčina – Brazília pt-BR.zip pt-BR.tar
Ruština ru-RU.zip ru-RU.tar
Španielčina es-ES.zip es-ES.tar
Španielčina – Latinská Amerika es-CL.zip es-CL.tar
Slovenčina sk-SK.zip sk-SK.tar
Turečtina tr-TR.zip tr-TR.tar
Vynútenie Offline pomocníka na systéme Windows
1. Otvorte C:\Program Files\Apache Software Foundation\Tomcat 7.0\webapps\era\WEB-
INF\classes\sk\eset\era\g2webconsole\server\modules\config\EraWebServerConfig.properties v textovom editore.
2. Vyhľadajte riadok, v ktorom sa nachádza nastavenie help_show_online=true, zmeňte hodnotu tohto nastavenia na false a uložte
zmeny.
3. Reštartujte službu Tomcat v rámci služieb alebo pomocou príkazového riadka.
Offline pomocník pre ESMC sa otvorí vždy, keď kliknete na ikonu v pravom hornom rohu nástroja ESMC Web Console alebo prejdete do
spodnej časti okna vľavo a kliknete na možnosť Pomocník.
Vynútenie Offline pomocníka na systéme Linux
1. Otvorte konfiguračný súbor /usr/share/tomcat/webapps/era/WEB-
INF/classes/sk/eset/era/g2webconsole/server/modules/config/EraWebServerConfig.properties v textovom editore (napr. nano).
2. Vyhľadajte riadok, v ktorom sa nachádza nastavenie help_show_online=true, zmeňte hodnotu tohto nastavenia na false a uložte zmeny.
3. Zastavte službu tomcat spustením príkazu tomcat stop.
4. Spustite službu tomcat spustením príkazu tomcat start.
Offline pomocník pre ESMC sa otvorí, keď kliknete na ikonu v pravom hornom rohu nástroja ESMC Web Console alebo prejdete do spodnej časti ľavého
panela s ponukou a kliknete na možnosť Pomocník.
Podporované webové prehliadače, bezpečnostné produkty ESET a jazyky
4
V tejto časti nájdete zoznam operačných systémov, webových prehliadačov a bezpečnostných produktov
spoločnosti ESET podporovaných nástrojom ESET Security Management Center:
Windows, Linux a macOS.
ESET Security Management Center Web Console môžete spúšťať cez nasledujúce webové prehliadače:
Webový prehliadač Podporované od verzie
Mozilla Firefox 57.0.2
Microsoft Internet Explorer 11.64.16299.0
Microsoft Edge 41.16299.15.0
Google Chrome 63.0.3239.132
Safari 11.0.2
Opera 51.0.2830.40
Poznámka:
Pre čo najlepšie fungovanie ESMC Web Console odporúčame používať vždy najnovšiu verziu webových
prehliadačov.
ESET Security Management Center dokáže nasadiť, aktivovať a spravovať nasledujúce produkty ESET:
Najnovšie verzie produktov ESET spravovateľných prostredníctvom nástroja ESET Security
Management Center 7:
Produkt Verzia produktu
ESET Endpoint Security pre Windows 5.x, 6.x, 7.x, 8.x
ESET Endpoint Antivirus pre Windows 5.x, 6.x, 7.x, 8.x
ESET Endpoint Security pre macOS 6.x
ESET Endpoint Antivirus pre macOS 6.x
ESET Endpoint Security pre Android 2.x
ESET File Security pre Windows Server 6.x, 7.x
ESET File Security pre Microsoft Azure 6.x
ESET Mail Security pre Microsoft Exchange Server 6.x, 7.x
ESET Security pre Microsoft SharePoint Server 6.x, 7.x
ESET Mail Security pre IBM Domino Server 6.x, 7.x
ESET Security pre Kerio 6.5
ESET Virtualization Security 1.x
ESET Dynamic Threat Defense
ESET Enterprise Inspector 1.x
Staršie verzie produktov ESET spravovateľných prostredníctvom nástroja ESET Security Management
Center 7:
Produkt Verzia produktu
ESET File Security pre Microsoft Windows Server 4.5.x
ESET NOD32 Antivirus 4 Business Edition pre Mac OS X 4.x*
ESET NOD32 Antivirus 4 Business Edition pre Linux Desktop 4.x
ESET Mail Security pre Microsoft Exchange Server 4.5.x
ESET Mail Security pre IBM Lotus Domino 4.5.x
ESET Security pre Microsoft Windows Server Core 4.5.x
ESET Security pre Microsoft SharePoint Server 4.5.x
ESET Security pre Kerio 4.5.x
ESET Mail Security pre Linux/FreeBSD 4.5.x
ESET File Security pre Linux/FreeBSD 4.5.x
5
Produkt Verzia produktu
ESET Gateway Security pre Linux/FreeBSD 4.5.x
ESET NOD32 Antivirus Business Edition 4.2.76*
ESET Smart Security Business Edition 4.2.76*
* kompatibilita s ESMC nie je zaručená
Poznámka:
Staršie verzie produktov ESET pre Windows Server uvedených v tabuľke vyššie momentálne nie je možné
spravovať prostredníctvom nástroja ESET Security Management Center 7.
Pozrite si tiež informácie o životnom cykle produktov spoločnosti ESET určených pre firmy.
Produkty podporujúce aktiváciu prostredníctvom predplatného
Produkt ESET Dostupné od verzie
ESET Endpoint Antivirus/Security pre Windows 7.0
ESET Endpoint Antivirus/Security pre macOS 6.6.x
ESET Endpoint Security pre Android 2.0.158
ESET Mobile Device Management pre Apple iOS 7.0
ESET Virtualization Security pre VMware 1.7
ESET File Security pre Microsoft Windows Server 7.0
ESET Security Management Center 7.0
ESET Mail Security pre Microsoft Exchange 7.0
ESET File Security pre Windows Server 7.0
ESET Mail Security pre IBM Domino 7.0
ESET Security pre Microsoft SharePoint Server 7.0
Podporované jazyky
Jazyk Kód
English (United States) en-US
Arabic (Egypt) ar-EG
Chinese Simplified zh-CN
Chinese Traditional zh-TW
Croatian (Croatia) hr-HR
Czech (Czech Republic) cs-CZ
French (France) fr-FR
French (Canada) fr-CA
German (Germany) de-DE
Greek (Greece) el-GR
Hungarian (Hungary)* hu-HU
Italian (Italy) it-IT
Japanese (Japan) ja-JP
Korean (Korea) ko-KR
Polish (Poland) pl-PL
Portuguese (Brazil) pt-BR
Russian (Russia) ru-RU
Spanish (Chile) es-CL
Spanish (Spain) es-ES
Slovak (Slovakia) sk-SK
Turkish (Turkey) tr-TR
* V maďarčine je dostupný len samotný produkt, nie Online pomocník.
Legenda ikon
Táto časť popisuje a vysvetľuje význam všetkých ikon, ktoré sa vyskytujú v ESMC Web Console. Niektoré ikony
znázorňujú akciu, typ položky alebo súčasný stav. Väčšina ikon je zobrazená v jednej z troch farieb, ktoré slúžia na
6
označenie dostupnosti daného prvku:
Štandardná ikona – akcia je dostupná.
Modrá ikona – zvýraznený prvok pri ukázaní na položku kurzorom myši.
Sivá ikona – akcia nie je dostupná.
Ikona
stavu
Popis
Zobraziť podrobnosti – zobrazia sa podrobné informácie o klientskom zariadení.
Pridať nové – budú pridané nové zariadenia.
Nová úloha – bude pridaná nová úloha.
Nové oznámenie – bude pridané nové oznámenie.
Nové statické/dynamické skupiny – budú pridané nové skupiny.
Upraviť – môžete upravovať vytvorené úlohy, oznámenia, šablóny správ, skupiny, politiky atď.
Duplikovať – umožňuje vytvoriť novú politiku založenú na už existujúcej politike, ktorú ste vybrali.
Duplikovaná politika si vyžaduje nový názov.
Presunúť – umožňuje presunúť počítače, politiky, statické alebo dynamické skupiny.
Prístupová skupina – umožňuje presunúť položku do inej statickej skupiny.
Vymazať – úplne odstráni zvoleného klienta, skupinu atď.
Premenovať viaceré položky – pokiaľ vyberiete viacero položiek, môžete ich premenovať po jednom
alebo môžete použiť Regex vyhľadávanie (na základe regulárnych výrazov) a naraz premenovať
viaceré položky.
Kontrolovať – táto funkcia spustí úlohu Manuálna kontrola na kliente, ktorý nahlásil hrozbu.
Aktualizovať moduly – táto funkcia spustí úlohu Aktualizácia modulov (aktualizácia bude spustená
manuálne).
Spustiť úlohu – spustenie úlohy na mobilných zariadeniach.
Znovu registrovať – otvorí sa okno Pridať mobilné zariadenie prostredníctvom e-mailu.
Odomknúť – zariadenie bude odomknuté.
Zamknúť – zariadenie bude uzamknuté po zachytení podozrivej aktivity alebo v prípade, že zariadenie
je označené ako stratené.
Hľadať – vyžiadanie GPS súradníc vášho mobilného zariadenia.
Siréna – vzdialené spustenie hlučnej sirény aj pokiaľ je na zariadení vypnutý zvuk.
Vymazať – všetky dáta uložené na zariadení budú natrvalo vymazané.
Reštartovať – ak vyberiete počítač a použijete možnosť Reštartovať, zariadenie sa reštartuje.
Obnoviť – obnovenie súboru presunutého do karantény späť do jeho pôvodného umiestnenia.
Vypnutie – ak vyberiete počítač a použijete možnosť Reštartovať > Vypnutie, zariadenie sa vypne.
Deaktivácia produktov – licencia bude odstránená zo všetkých zvolených zariadení cez licenčný
server spoločnosti ESET. Produkt bude deaktivovaný aj v prípade, že nebol aktivovaný prostredníctvom
nástroja ESMC, ako aj v prípade, že jeho licencia nie je nástrojom ESMC spravovaná.
Spustiť úlohu – vyberte úlohu a nastavte pre ňu spúšťač a obmedzenie (voliteľné). Úloha bude
zaradená do poradia úloh čakajúcich na vykonanie podľa jej nastavení. Táto možnosť okamžite spustí
úlohu, ktorú vyberiete zo zoznamu dostupných úloh.
Naposledy použité úlohy – zobrazia sa naposledy použité úlohy. Môžete kliknúť na požadovanú
úlohu a opätovne ju spustiť.
Priradiť používateľa – môžete priradiť používateľa k zariadeniu. Používateľov môžete spravovať v
sekcii Používatelia počítača.
Spravovať politikypolitika môže byť tiež priradená priamo ku klientu (viacerým klientom), nie len
ku skupine. Vyberte túto možnosť, ak si želáte priradiť politiku k označeným klientom.
Odoslať volanie na prebudenie – ESMC Server spustí okamžitú replikáciu ESET Management Agenta
na klientskom počítači prostredníctvom služby EPNS. Toto je užitočné, ak nechcete čakať na pravidelný
interval pripojenia ESET Management Agenta na ESMC Server. Ak napríklad chcete, aby bola úloha pre
klienta spustená na klientoch okamžite alebo chcete, aby bola politika aplikovaná ihneď.
Nasadiť agenta – pomocou tejto možnosti môžete vytvoriť novú úlohu pre server.
7
Ikona
stavu
Popis
Pripojiť – môžete vygenerovať a stiahnuť .rdp súbor, ktorý vám umožní pripojiť sa na cieľové
zariadenie cez protokol RDP (Remote Desktop Protocol).
Potlačiť – ak vyberiete počítač a použijete možnosť Potlačiť, agent daného klienta sa prestane hlásiť
do ESMC. Bude len agregovať informácie. Ikona potlačenia bude zobrazená vedľa názvu počítača v
stĺpci „Potlačený“.
Po vypnutí potlačenia kliknutím na Zrušiť potlačenie sa potlačený počítač bude znova prihlasovať
(hlásiť) a komunikácia medzi ESMC a klientom bude obnovená.
Vypnúť – vypnutie alebo odstránenie nastavenia, prípadne výberu.
Priradiť – táto funkcia slúži na priradenie politiky ku klientu alebo skupine.
Importovať – môžete importovať správy, politiky alebo verejný kľúč.
Exportovať – môžete exportovať správy, politiky alebo partnerský certifikát.
Počítač
Virtuálny počítač (bez agenta)
Mobil
Server
Súborový server
Poštový server
Server brány
Server pre spoluprácu
Agent
Mobile Device Connector
ESET Rogue Detection Sensor
Hostiteľ virtuálneho agenta
ERA 6.x Proxy
ESMC Server
Zdieľaná lokálna vyrovnávacia pamäť
Virtual Security Appliance
Enterprise Inspector Agent
Enterprise Inspector Server
Začíname s nástrojom ESMC Web Console
ESET Security Management Center je možné konfigurovať a spravovať pomocou ESMC Web Console. Po úspešnej
inštalácii nástroja ESET Security Management Center alebo nasadení virtuálneho zariadenia ESMC sa môžete
pripojiť na váš ESMC Server pomocou ESMC Web Console.
V nasledujúcich kapitolách sú popísané funkcie a používanie nástroja ESMC Web Console. Môžete vytvoriť
inštalátory a nasadiť ESET Management Agenta, prípadne bezpečnostné produkty spoločnosti ESET, na klientske
počítače. Po nasadení ESET Management Agenta môžete spravovať skupiny, vytvárať a priraďovať politiky a
nastavovať oznámenia a správy. Môžete kliknúť na jednu z nasledujúcich tém a prejsť priamo do príslušnej
kapitoly:
Otvorenie ESMC Web Console
Používanie sprievodcu spustením
ESMC Web Console
Prehľad stavu
Predstavenie programu ESET Security Management Center
Vitajte v programe ESET Security Management Center (ESMC) verzie 7.0. ESET Security Management Center vám
umožňuje spravovať v sieťovom prostredí z jedného miesta všetky produkty spoločnosti ESET na pracovných
staniciach, serveroch a mobilných zariadeniach. Pomocou nástroja ESET Security Management Center Web Console
(ESMC Web Console) môžete nasadiť bezpečnostné riešenia spoločnosti ESET, spravovať úlohy, vynucovať
8
bezpečnostné politiky, sledovať stav systému a pohotovo reagovať na problémy alebo hrozby na vzdialených
počítačoch. ESMC pozostáva z nasledujúcich komponentov:
ESMC Server – ESMC Server môže byť nainštalovaný na Windows a Linux servery a môže mať tiež podobu
virtuálneho zariadenia. Riadi komunikáciu s agentmi a zhromažďuje a uchováva dáta aplikácií v databáze.
ESMC Web Console – ESMC Web Console nahrádza ERA Console, ktorá bola súčasťou starších verzií (v5)
programu, a je hlavným rozhraním, ktoré vám umožňuje spravovať klientske počítače vo vašej sieti. Poskytuje
prehľad klientov v sieti a dá sa použiť na vzdialenú inštaláciu produktov spoločnosti ESET na nespravované
počítače. Po inštalácii komponentu ESET Security Management Center Server (ESMC Server) máte prístup do
Web Console prostredníctvom vášho webového prehliadača. Ak sa rozhodnete sprístupniť webový server na
internete, budete môcť používať ESMC z akéhokoľvek miesta a zariadenia pripojeného na internet.
ESET Management Agent – ESET Management Agent sprostredkúva komunikáciu medzi ESMC Serverom a
klientskymi počítačmi. Agent musí byť nainštalovaný na každom klientskom počítači, ktorý bude komunikovať
s ESMC Serverom. Keďže sa agent nachádza na klientskom počítači a dokáže uchovávať viaceré
bezpečnostné scenáre, používanie ESET Management Agenta skracuje čas reakcie na nové hrozby. Pomocou
ESMC Web Console môžete nasadiť ESET Management Agenta na nespravované počítače, ktoré boli
identifikované prostredníctvom vášho Active Directory alebo nástrojom ESET RD Sensor. V prípade potreby je
možná aj manuálna inštalácia ESET Management Agenta.
Rogue Detection Sensor – ESMC Rogue Detection Sensor deteguje nespravované počítače, ktoré sa
nachádzajú v sieti. Informácie o týchto počítačoch sú odosielané na ESMC Server. To umožňuje jednoducho
pridať nové klientske počítače do vašej zabezpečenej siete. RD Sensor si pamätá počítače, ktoré už boli
nájdené a nebude odosielať rovnaké informácie dvakrát.
Apache HTTP Proxy – je to služba, ktorá môže byť použitá v kombinácii s nástrojom ESET Security
Management Center na:
oDistribúciu aktualizácií na klientske počítače a distribúciu inštalačných balíkov na ESET Management
Agenta.
oPresmerovanie komunikácie s ESET Management Agentmi na ESMC Server.
Mobile Device Connector – komponent, ktorý umožňuje správu mobilných zariadení pomocou nástroja ESET
Security Management Center. Umožňuje vám spravovať mobilné zariadenia (Android a iOS) a bezpečnostný
produkt ESET Endpoint Security pre Android.
Virtuálne zariadenie ESMC (ESMC VA) je určené pre používateľov, ktorí chcú spúšťať ESET Security
Management Center vo virtualizovanom prostredí.
ESET Security Management Center Virtual Agent Host – komponent programu ESET Security Management
Center, ktorý vytvára virtuálnych agentov, a umožňuje tak správu virtuálnych zariadení bez klasického
agenta. Toto riešenie umožňuje automatizáciu, použitie dynamických skupín a správu úloh na rovnakej úrovni
ako tomu je pri klasických ESET Management Agentoch na fyzických počítačoch. Virtuálny agent zbiera
informácie na virtuálnych zariadeniach a odosiela ich na ESMC Server.
Mirror Tool – tento nástroj sa používa na aktualizovanie programových modulov v offline prostredí. V
prípade, že bezpečnostné produkty ESET na vašich klientskych počítačoch nemajú pripojenie na internet,
môžete použiť nástroj Mirror Tool, ktorý sťahuje aktualizačné súbory z aktualizačných serverov spoločnosti
ESET a ukladá ich lokálne.
Asistent migrácie – tento nástroj je určený na pomoc pri migrácii z nástroja ERA 5 na ESMC 7. Asistent
migrácie je samostatný nástroj, ktorý vás prostredníctvom prehľadného sprievodcu prevedie celým procesom
migrácie dát z ERA 5.x do prechodnej databázy, ktorú je následne možné importovať do ESMC 7.
ESET Remote Deployment Tool – tento nástroj slúži na nasadenie all-in-one inštalačných balíkov
vytvorených pomocou nástroja ESMC Web Console. Ponúka tak pohodlný spôsob distribúcie ESET
Management Agenta s bezpečnostným produktom ESET na klientske počítače v sieti.
ESET Business Account – nový licenčný portál určený pre firemné produkty ESET vám umožňuje spravovať
9
licencie. Bližšie informácie o aktivácii vášho produktu nájdete v kapitole ESET Business Account, prípadne si
môžete prečítať používateľskú príručku portálu ESET Business Account, kde nájdete podrobnejšie informácie
o jeho používaní. Ak už máte prihlasovacie meno a heslo, ktoré vám boli vydané spoločnosťou ESET, môžete
ich konvertovať na licenčný kľúč. Viac informácií nájdete v časti Konvertovanie licenčných prihlasovacích
údajov na licenčný kľúč.
ESET Enterprise Inspector (EEI) – komplexný systém detekcie a reakcie na hrozby v koncových bodoch
(Endpoint Detection and Response – EDR), ktorý zahŕňa funkcie, ako napr. detekcia incidentov, manažment a
reakcia na incidenty, zozbieravanie údajov, detekcia indikátorov ohrozenia, detekcia anomálií, detekcia
správania, detekcia porušenia pravidiel atď.
Otvorenie ESMC Web Console
ESET Security Management Center Web Console je hlavné používateľské rozhranie používané na komunikáciu s
ESMC Serverom. Je to v podstate ovládací panel a tiež centrálne miesto, z ktorého môžete spravovať všetky
bezpečnostné riešenia spoločnosti ESET. Je to webové rozhranie, ktoré je dostupné pomocou webového
prehliadača z akéhokoľvek miesta a zariadenia s prístupom na internet.
Existuje niekoľko možností otvorenia rozhrania ESMC Web Console.
Na vašom lokálnom serveri (počítači s Web Console) otvorte nasledujúcu URL adresu vo webovom
prehliadači:
https://localhost/era/
Z akéhokoľvek miesta s prístupom na internet zadajte do webového prehliadača URL adresu v
nasledujúcom formáte:
https://yourservername/era/
Nahraďte „yourservername“ skutočným názvom alebo IP adresou svojho webového servera.
Pre prihlásenie do virtuálneho zariadenia ESMC použite nasledujúcu URL adresu:
https://[IP address]/
Nahraďte „[IP address]“ IP adresou vášho virtuálneho počítača ESMC. Ak si nepamätáte IP adresu, postupujte
podľa kroku č. 9 v časti obsahujúcej inštrukcie nasadenia virtuálneho zariadenia.
Na vašom lokálnom serveri (počítač, na ktorom beží Web Console) kliknite na Štart > Všetky programy >
ESET > ESET Security Management Center > ESET Security Management Center Web Console
otvorí sa prihlasovacie okno vo vašom predvolenom webovom prehliadači. Toto sa nevzťahuje na virtuálne
zariadenie ESMC.
Ak na webovom serveri beží ESMC Web Console, zobrazí sa nasledujúca obrazovka:
10
Poznámka:
Ak sa vám nedarí prihlásiť sa do Web Console alebo sa pri prihlasovaní zobrazí chybové hlásenie, pozrite si
kapitolu Riešenie problémov – Web Console.
Používanie Sprievodcu spustením
Keď sa po prvýkrát prihlásite do Web Console, zobrazí sa Sprievodca spustením pre ESET Security Management
Center. Tento sprievodca vám poskytne základné vysvetlenie dôležitých častí nástroja ESMC Web Console, ako aj
stručné vysvetlenie ESET Management Agenta a bezpečnostných produktov spoločnosti ESET. Dozviete sa o
počítačoch, skupinách, úlohách pre klienta, ako aj o ESET Management Agente.
Posledný krok v Sprievodcovi nazvaný Nasadenie vám pomôže vytvoriť all-in-one inštalátor (obsahujúci ESET
Management Agenta a bezpečnostný produkt ESET).
Dôležité:
Inštalačný balík je v podobe súboru .exe a je platný len pre systém
Windows.
Ak si neželáte použiť sprievodcu, kliknite na Zatvoriť sprievodcu spustením. Otvorí sa rozhranie nástroja ESMC
Web Console. Tento sprievodca sa už pri ďalšom prihlásení do ESMC Web Console nezobrazí. Sprievodcu spustením
však môžete opätovne zobraziť kliknutím na Pomocník > Sprievodca spustením.
Na vytvorenie all-in-one inštalátora agenta nepotrebujete použiť sprievodcu, je možné vytvoriť ho aj manuálne
kliknutím na Iné možnosti nasadenia v časti Rýchle odkazy.
Dôležité:
Ak chcete vytvoriť inštalačný balík, váš používateľský účet musí mať pridelené povolenie pre nasadenie
agenta. Ak používateľský účet toto povolenie nemá, v Sprievodcovi spustením sa nezobrazí krok Nasadenie, čo
znamená, že používateľ nebude mať možnosť vytvoriť inštalačný balík.
Pre vytvorenie inštalačného balíka postupujte podľa krokov uvedených nižšie:
1. Jazyk – vyberte jazyk inštalátora zo zoznamu podporovaných jazykov.
2. Produkt – zo zoznamu vyberte inštalačný súbor bezpečnostného produktu ESET. Ak vyberiete verziu 6.3
11
alebo staršiu, automatická aktivácia produktu nebude fungovať. Produkt budete musieť aktivovať neskôr.
Bezpečnostné produkty ESET vo verzii 6.4 a novších budú pri inštalácii aktivované automaticky.
Poznámka:
Ak sa nezobrazujú žiadne inštalačné súbory produktu, uistite sa, že máte repozitár nastavený na AUTOSELECT.
Podrobnosti nájdete v Pokročilých nastaveniach časti Nastavenia servera.
3. Označte možnosť Súhlasím s podmienkami licenčnej dohody s koncovým používateľom a beriem
na vedomie Ochranu súkromia. Viac informácií nájdete v časti Správa licencií alebo v časti EULA.
4. Ak nesúhlasíte so zasielaním správ o zlyhaní programu a telemetrických údajov spoločnosti ESET, zrušte
označenie možnosti Zúčastnite sa programu zlepšovania produktov. Ak ponecháte túto možnosť
označenú, telemetrické údaje a správy o zlyhaní programu budú odosielané spoločnosti ESET.
5. Vyberte licenciu – licenciu môžete pridať pomocou jednej z metód popísaných v časti Správa licencií. Ak
už máte existujúce licencie v Správe licencií, vyberte licenciu, ktorá bude použitá na aktiváciu
bezpečnostného produktu ESET počas inštalácie. Pridať či odobrať licenciu môže len správca, ktorý má ako
domácu skupinu nastavenú skupinu Všetko a má oprávnenie na zápis pre licencie v danej skupine.
6. Ak označíte možnosť Pokročilé, budete môcť vybrať Certifikát agenta a v prípade potreby zadať aj
Prístupovú frázu certifikátu. Prístupovú frázu certifikátu zadajte v prípade, ak ste ju špecifikovali počas
inštalácie svojho ESMC alebo používate vlastný certifikát s prístupovou frázou certifikátu. V opačnom
prípade ponechajte pole Prístupová fráza certifikátu prázdne.
Dôležité:
Prístupová fráza certifikátu nesmie obsahovať nasledujúce znaky: " \ Tieto znaky spôsobujú kritické chyby počas
inicializácie agenta.
7. Kliknite na Vytvoriť inštalátor. Súbory all-in-one inštalátora budú vygenerované pre 32-bitové a 64-
bitové operačné systémy. Kliknite na požadovanú verziu a začne sa sťahovanie. Po dokončení sťahovania
budete vyzvaný na zadanie umiestnenia, kde bude súbor uložený (napr. ESMC_Installer_x86_en_US.exe
alebo ESMC_Installer_x64_en_US.exe). Kliknite na Uložiť súbor.
8. Spustite súbor all-in-one inštalačného balíka na klientskom počítači. Podrobné inštrukcie nájdete v
kapitole All-in-one sprievodca inštaláciou agenta.
Poznámka:
Po prvom prihlásení do ESMC Web Console vám odporúčame spustiť klientsku úlohu Aktualizácia operačného
systému na počítači, na ktorom je nainštalovaný ESET Security Management Center.
12
ESMC Web Console
ESMC Web Console je hlavné používateľské rozhranie používané na komunikáciu s ESMC Serverom. Je to v
podstate ovládací panel a tiež centrálne miesto, z ktorého môžete spravovať všetky bezpečnostné riešenia
spoločnosti ESET. Web Console je webové rozhranie, ktoré sa používa prostredníctvom webového prehliadača
(pozrite si časť Podporované webové prehliadače) z akéhokoľvek miesta a zariadenia, ktoré má prístup na internet.
Štandardné rozloženie ESMC Web Console:
Prihlásený používateľ je zobrazený v pravom hornom rohu obrazovky, kde je tiež počítadlo automatického
odhlásenia, na ktorom sa odpočítava čas. Ak sa chcete odhlásiť, kliknite na tlačidlo Odhlásiť a budete
okamžite odhlásený. Po vypršaní relácie (v prípade, že používateľ je neaktívny) sa musí používateľ znova
prihlásiť.
Ak chcete zmeniť Nastavenia používateľa, kliknite na svoje prihlasovacie meno v pravom hornom rohu
rozhrania ESMC Web Console.
Kedykoľvek môžete kliknúť na ikonu v pravej hornej časti obrazovky pre zobrazenie ponuky
Pomocníka. Po kliknutí na prvý odkaz v tejto ponuke sa vždy zobrazí kapitola Online pomocníka, ktorá
popisuje aktuálne prehliadanú časť rozhrania Web Console.
Menu je dostupné vždy na ľavej strane obrazovky okrem prípadu, keď používate sprievodcu. Kliknite na
pre rozbalenie menu na ľavej strane obrazovky. Zbaliť menu je možné kliknutím na .
Ikona vždy predstavuje dostupnosť kontextového menu.
Kliknite na možnosť Obnoviť, ak chcete znova obnoviť/načítať zobrazené informácie.
Kliknite na logo ESET Security Management Center pre otvorenie okna Prehľad.
Prehľad stavu vám ukáže, ako čo najlepšie využiť nástroj ESET Security Management Center. Položky, ktoré sa tu
nachádzajú, vás prevedú jednotlivými krokmi odporúčaných nastavení.
13
Zobrazenie stromovej štruktúry má špecifické ovládanie. Stromová štruktúra sa nachádza na ľavej strane,
dostupné akcie nájdete v dolnej časti. Kliknutím na položku v stromovej štruktúre sa zobrazia nastavenia pre
príslušnú položku.
Tabuľky vám umožňujú spravovať jednotky pomocou riadkov individuálne alebo v skupinách (ak je označených
viac riadkov). Kliknutím na riadok sa zobrazia nastavenia dostupné pre jednotky v danom riadku. Údaje v tabuľkách
môžu byť filtrované a zoraďované.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130
  • Page 131 131
  • Page 132 132
  • Page 133 133
  • Page 134 134
  • Page 135 135
  • Page 136 136
  • Page 137 137
  • Page 138 138
  • Page 139 139
  • Page 140 140
  • Page 141 141
  • Page 142 142
  • Page 143 143
  • Page 144 144
  • Page 145 145
  • Page 146 146
  • Page 147 147
  • Page 148 148
  • Page 149 149
  • Page 150 150
  • Page 151 151
  • Page 152 152
  • Page 153 153
  • Page 154 154
  • Page 155 155
  • Page 156 156
  • Page 157 157
  • Page 158 158
  • Page 159 159
  • Page 160 160
  • Page 161 161
  • Page 162 162
  • Page 163 163
  • Page 164 164
  • Page 165 165
  • Page 166 166
  • Page 167 167
  • Page 168 168
  • Page 169 169
  • Page 170 170
  • Page 171 171
  • Page 172 172
  • Page 173 173
  • Page 174 174
  • Page 175 175
  • Page 176 176
  • Page 177 177
  • Page 178 178
  • Page 179 179
  • Page 180 180
  • Page 181 181
  • Page 182 182
  • Page 183 183
  • Page 184 184
  • Page 185 185
  • Page 186 186
  • Page 187 187
  • Page 188 188
  • Page 189 189
  • Page 190 190
  • Page 191 191
  • Page 192 192
  • Page 193 193
  • Page 194 194
  • Page 195 195
  • Page 196 196
  • Page 197 197
  • Page 198 198
  • Page 199 199
  • Page 200 200
  • Page 201 201
  • Page 202 202
  • Page 203 203
  • Page 204 204
  • Page 205 205
  • Page 206 206
  • Page 207 207
  • Page 208 208
  • Page 209 209
  • Page 210 210
  • Page 211 211
  • Page 212 212
  • Page 213 213
  • Page 214 214
  • Page 215 215
  • Page 216 216
  • Page 217 217
  • Page 218 218
  • Page 219 219
  • Page 220 220
  • Page 221 221
  • Page 222 222
  • Page 223 223
  • Page 224 224
  • Page 225 225
  • Page 226 226
  • Page 227 227
  • Page 228 228
  • Page 229 229
  • Page 230 230
  • Page 231 231
  • Page 232 232
  • Page 233 233
  • Page 234 234
  • Page 235 235
  • Page 236 236
  • Page 237 237
  • Page 238 238
  • Page 239 239
  • Page 240 240
  • Page 241 241
  • Page 242 242
  • Page 243 243
  • Page 244 244
  • Page 245 245
  • Page 246 246
  • Page 247 247
  • Page 248 248
  • Page 249 249
  • Page 250 250
  • Page 251 251
  • Page 252 252
  • Page 253 253
  • Page 254 254
  • Page 255 255
  • Page 256 256
  • Page 257 257
  • Page 258 258
  • Page 259 259
  • Page 260 260
  • Page 261 261
  • Page 262 262
  • Page 263 263
  • Page 264 264
  • Page 265 265
  • Page 266 266
  • Page 267 267
  • Page 268 268
  • Page 269 269
  • Page 270 270
  • Page 271 271
  • Page 272 272
  • Page 273 273
  • Page 274 274
  • Page 275 275
  • Page 276 276
  • Page 277 277
  • Page 278 278
  • Page 279 279
  • Page 280 280
  • Page 281 281
  • Page 282 282
  • Page 283 283
  • Page 284 284
  • Page 285 285
  • Page 286 286
  • Page 287 287
  • Page 288 288
  • Page 289 289
  • Page 290 290
  • Page 291 291
  • Page 292 292
  • Page 293 293
  • Page 294 294
  • Page 295 295
  • Page 296 296
  • Page 297 297
  • Page 298 298
  • Page 299 299
  • Page 300 300
  • Page 301 301
  • Page 302 302
  • Page 303 303
  • Page 304 304
  • Page 305 305
  • Page 306 306
  • Page 307 307
  • Page 308 308
  • Page 309 309
  • Page 310 310
  • Page 311 311
  • Page 312 312
  • Page 313 313
  • Page 314 314
  • Page 315 315
  • Page 316 316
  • Page 317 317
  • Page 318 318
  • Page 319 319
  • Page 320 320
  • Page 321 321
  • Page 322 322
  • Page 323 323
  • Page 324 324
  • Page 325 325
  • Page 326 326
  • Page 327 327
  • Page 328 328
  • Page 329 329
  • Page 330 330
  • Page 331 331
  • Page 332 332
  • Page 333 333
  • Page 334 334
  • Page 335 335
  • Page 336 336
  • Page 337 337
  • Page 338 338
  • Page 339 339
  • Page 340 340
  • Page 341 341
  • Page 342 342
  • Page 343 343
  • Page 344 344
  • Page 345 345
  • Page 346 346
  • Page 347 347
  • Page 348 348
  • Page 349 349
  • Page 350 350
  • Page 351 351
  • Page 352 352
  • Page 353 353
  • Page 354 354

ESET Security Management Center 7.0 Administration Guide

Typ
Administration Guide