Shimano HB-IM40 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Táto príručka je tiež vhodná pre

GREASE
GREASE
JAPAN
GREASE
JAPAN
GREASE
GREASE
JAPAN
3
1
2
JAPAN
GREASE
GREASE
GREASE
JAPAN
1
2
GREASE
JAPAN
JAPAN
2
1
V
C R
C R
V
HI-POWER CABLE
HI-POWER CABLE
BR-IM41-F
SB-7S45
BL-IM45
SB-4S35
BL-IM33
SB-3S30
BL-IM32
SB-4S30
BL-IM30
HB-NX50-NT
HB-IM40
BL-IM36
GREASE
JAPAN
GREASE
JAPAN
Je dôležité, aby ste úplne rozumeli činnosti brzdné-
ho systému na vašom bicykli. Nesprávne používanie
brzdného systému bicykla môže mať za následok
stratu kontroly alebo nehodu, ktorá by mohla viesť
k vážnemu zraneniu. Pretože ovládanie každého
bicykla môže byť odlišné, určite sa naučte správnu
brzdiacu techniku (vrátane tlaku na brzdnú páčku
a charakteristiky ovládania bicykla)a činnosť vášho
bicykla. Môžete to urobiť konzultáciou s predajcom
bicyklov, prečítaním si príručky k bicyklu a nacviče-
ním techniky jazdenia a brzdenia.
Brzdové páčky SB-7S45/BL-IM45 sú vybavené me-
chanizmom prepínania režimov. Dávajte pozor, aby
ste BR-IM41-F používali s mechanizmom v polohe
režimu C.R.
C označuje polohu pre režim v prípade
zhody s konzolovými brzdami.
R označuje polohu pre režim v prípade
zhody s valcovými brzdami.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne
prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené, opotrebova-
né alebo poškodené súčiastky môžu mať spôsobiť
vážne poranenie jazdca.
Odporúčame používať iba originálne náhradné diely
značky Shimano.
SERVISNÉ POKYNY
SI-22V0G
Predný brzdový
systém Inter-M
Pred použitím si dôkladne prečítajte tieto pokyny a kvôli správnemu
používaniu ich dodržiavajte.
Aby ste od predného brzdového systému Inter-M značky
Shimano dosiahli najlepší výkon, odporúčame vám používanie
nasledujúcej kombinácie.
Brzda
Náboj Páčka
Brzdové lanko
Jednotku prednej brzdy BR-IM41-F používajte v spojení s
nábojom s maticou.
*
1.
6.
1.
4.
5.
6.
3.
2.
1.
7.
2.
1.
2.
3.
7.
8.
9.
10.
2.
3.
4.
5.
Brzdový systém Shimano Inter-M sa nesmie
používať v prípade horských bicyklov. Okrem
toho, pokiaľ sa brzdový systém používa v spojení
s inými druhmi bicyklov, vyhnite sa priebežnému
používaniu bŕzd pri jazde dolu dlhými svahmi,
pretože to môže spôsobiť nadmerné zahriatie in-
terných častí brzdy, čoho dôsledkom bude slabý
brzdový výkon. Dôsledkom môže byť aj zníženie
množstva brzdového maziva vo vnútri brzdy, čo
môže viesť k problémom, akým je nie bežné náhle
brzdenie.
Dizajn brzdového systému Shimano Inter-M bol
zrealizovaný na základe noriem ako je norma ISO
4210 a DIN 79100-2. Tieto normy špecifi kujú vý-
kon pre celkovú hmotnosť 100 kg. Pokiaľ celková
hmotnosť prevyšuje 100 kg, brzdová sila systému
môže byť nedostatočná pre správne zabrzdenie a
môže dôjsť k zníženiu odolnosti systému.
Predný brzdový systém Inter-M by mal byť
nainštalovaný jedine na ľavú stranu bicykla, ktorá
má 26” alebo viac. Pokiaľ sa používa v spojení
s bicyklom, ktorý je menší ako 26”, brzdná sila
nemusí byť veľmi veľká, čoho dôsledkom môžu
byť nehody.
Aby ste od prednej brzdy Inter-M dosiahli najlepší
výkon, používajte brzdové káble a brzdové páčky
Shimano tvoriace sadu. (Pozrite si katalóg výrobkov.)
Dráha pohybu vnútorného kábla musí byť
pri stlačení brzdovej páčky aspoň 14,5 mm.
Pokiaľ je táto dráha menej ako 14,5 mm,
brzdový výkon sa zníži a brzdy nemusia
fungovať.
Skontrolujte, že jednotka prednej brzdy je pevne
zaistená ku hlavnej časti náboja pomocou upev-
ňovacej matice jednotky brzdy.
Skontrolujte, že oska náboja sa dotýka zadnej
časti konca vidlice a že koniec brzdového ramena
vyčnieva o 1 mm alebo viac z natvrdo spájanej
konzoly prednej vidlice. Taktiež skontrolujte, že
koleso je pevne zaistené k rámu pomocou uzav-
retej matice. Pokiaľ nie je koleso nainštalované
správne, môže z rámu vypadnúť, čoho dôsledkom
môžu byť vážne nehody počas jazdy.
Jednotka prednej brzdy
Upevňovacia matica jednotky brzdy
Dotýka sa
1 mm
alebo viac
Oska náboja
Uzavretá matica
Natvrdo spájaná konzola
Pokiaľ dôjde k jednej z nasledujúcich udalostí,
okamžite ukončite jazdu a požiadajte predajcu o
vykonanie prehliadky a opravy.
1) Pokiaľ počujete nezvyčajný zvuk pri používaní
bŕzd
2) Pokiaľ je brzdná sila veľmi veľká
3) Pokiaľ je brzdná sila veľmi malá
V prípade 1) a 2) môže byť príčinou nedostatok
brzdového maziva a preto predajcu požiadajte o
namazanie mechanizmu špeciálnym mazivom na
valcové brzdy.
Pokiaľ sa brzdy používajú často, brzdový valec
môže byť horúci. Po ukončení jazdy na bicykli sa
brzdového valca nedotýkajte počas doby aspoň
30 minút.
Brzdový valec
Pokiaľ dôjde k zhrdzaveniu brzdového kábla,
brzdový výkon sa zníži. Ak k tomu dôjde, vymeňte
brzdový kábel za originálny brzdový kábel značky
Shimano a opätovne skontrolujte brzdový výkon.
Jednotka prednej brzdy BR-IM41-F a predný
náboj HB-NX50-NT/ HB-IM40 by a nemali nikdy
rozoberať. V prípade rozmontovania môže dôjsť k
poruchám a poškodeniu jednotky prednej brzdy a
jednotky predného náboja.
Podrobnosti o demontovaní a inštalácii jednotky
prednej brzdy prekonzultujte s predajcom.
POZNÁMKA:
Používajte koleso s 3x alebo 4x viazaním špíc. Kole-
sá s radiálnym viazaním sa nesmú používať, pretože
môže dôjsť k poškodeniu špíc a kolesa pri používaní
bŕzd a zároveň môžu brzdy vydávať zvuk.
Predná brzda Inter-M je rozdielna od bežných pásových
bŕzd v tom, že vnútro brzdového valca je naplnené ma-
zivom. To môže spôsobovať ťažšie otáčanie kolesa ako
zvyčajne, a to hlavne počas studeného počasia.
Predná brzda Inter-M má zabudovaný modulátor sily,
ktorý riadi brzdnú silu vyvíjanú na náboj. Zvuk vytvára
činnosť modulátora sily pri používaní brzdy, avšak nejde
o príznak poruchy.
Ak použijete náhle prednú brzdu Inter-M a po zastavení
bicykla zatrasiete kolesom, zbadáte, že v rámci bŕzd je
malá vôľa. Ide o bežný jav, ktorý počas jazdy nespôso-
buje žiadne problémy.
Aby ste skontrolovali mieru uvoľnenia súčastí hlavy,
uchopte strednú časť riadidla a jednu z predných vidlíc,
ako je to znázornené na obrázku a následne pohybujte
časťami hlavy dopredu a dozadu v smeroch označených
šípkami.
Okrem toho, pretože brzdy majú malú vôľu v prípade, ak
použijete brzdy naplno a zatrasiete koleso tak, ako je to
uvedené hore, bude ťažšie skontrolovať uvoľnenie častí
hlavy.
Odpojenie brzdového kábla od
jednotky prednej brzdy
Stlačte spojenie naspäť dokiaľ sa nezastaví. Následne
posuňte upevňovaciu skrutku vnútorného kábla po-
zdĺž otvoru na vodiacom prvku a vyberte ju z otvoru.
Pokiaľ je ťažké upevňovaciu skrutku vnútorného káb-
la vybrať, otočte nastavovaciu skrutku kábla v smere
hodinových ručičiek, čím uvoľníte napnutie kábla a
následne jednotku upevňovacej skrutky vnútorného
kábla vyberte.
Posuňte držiak vonkajšieho puzdra pozdĺž štrbi-
ny na vodiacom prvku do brzdového ramena a
vyberte ho zo štrbiny.
Inštaláciu brzdového kábla vykonáte v opač-
nom poradí krokov hore uvedeného postupu.
Jednotka upevňovacej
skrutky vnútorného
kábla
Otvor na vo-
diacom prvku
Pevne po-
tiahnite
Pri tlačení na
spojenie
Držiak vonkajšieho puzdra
Brzdové rameno
Nastavovacia skrut-
ka kábla
Štrbina na vodiacom
prvku
Poznámka:
Pri pohľade zo zadnej strany spojenia skon-
trolujte, že jednotka upevňovacej skrutky vnú-
torného kábla pevne dosadá v rámci polohy
zobrazenej na obrázku hore.
Otvor na vo-
diacom prvku
Jednotka upev-
ňovacej skrutky
vnútorného kábla
Brzdový výkon overte stlačením brzdovej
páčky. Pokiaľ je brzdový výkon slabý, vykonajte
nastavenie brzdového kábla ešte raz a postu-
pujte podľa časti „Nastavenie brzdového kábla".
Počas stlačenia brzdovej páčky pretiahnite zostavu
brzdového kábla cez otvor na konzole.
Zarovnajte koniec vnútorného kábla s otvorom na
háčiku kábla a následne háčik kábla otočte tak, ako
je to znázornené na obrázku a vnútorný kábel zasuň-
te do otvoru.
Posuňte držiak
vonkajšieho puz-
dra pozdĺž štrbiny
na vodiacom prv-
ku do brzdového
ramena a nasaďte
ho do štrbiny.
Zostava brzdové-
ho kábla
Konzola
Koniec vnútorného kábla
Káblový hák
Držiak vonkajšieho puzdra
Brzdové rameno
Štrbina na
vodiacom
prvku
Pri držaní spojenia s cieľom jeho zaistenia tak, aby sa nepo-
hybovalo, posuňte jednotku upevňovacej skrutky vnútor-
ného kábla pozdĺž otvoru na vodiacom prvku a nainštalujte
ho.
Otvor na vodiacom prvku
Jednotka upevňovacej
skrutky vnútorného
kábla
Zaistite spojenie
Pevne po-
tiahnite
Pri pohľade zo zadnej strany spojenia skontrolujte, že
jednotka upevňovacej skrutky vnútorného kábla pevne
dosadá v rámci polohy zobrazenej na obrázku hore.
Poznámka:
Otvor na vodia-
com prvku
Jednotka upev-
ňovacej skrutky
vnútorného kábla
Nastavovaciu skrutku kábla umiestnite tak, aby bola
20 - 22 mm od konca držiaka vonkajšieho puzdra a
následne pretiahnite vnútorný kábel cez nastavovaciu
skrutku kábla a následne cez otvor na upevňovacej
skrutke vnútorného kábla.
Nastavovacia skrutka
kábla
Držiak vonkajšieho puzdra
Otvor na upevňovacej skrutke
vnútorného kábla
Overte, že obidva konce vonkajšieho puzdra sú
bezpečne zasunuté do nastavovacích skrutiek kábla
oboch brzdových páčok a brzdového ramena.
Obidva konce vonkajšieho puzdra
by mali byť bezpečne zasunuté.
Nastavovacia skrut-
ka kábla
Nastavovacia
skrutka kábla
Stlačte spojenie naspäť dokiaľ sa nezastaví. Následne
pri ťahaní vnútorného kábla s cieľom aplikovať maxi-
málne napnutie kábla utiahnite upevňovaciu maticu
vnútorného kábla.
Utiahnutie
Pri tlačení
na spoje-
nie
Pevne potiahnite
Upevňovacia matica
vnútorného kábla
Poznámka:
Po utiahnutí upevňovacej matice
vnútorného kábla pripevnite kryt
vnútorného konca ku koncu vnú-
torného kábla. Následne nastavte
kryt vnútorného konca tak, aby
sa nedotýkal spojenia ani špíc.
Nastavovacia matica kábla
Nastavovacia skrutka kábla
Po skontrolovaní toho, že koleso sa po potiahnutí
brzdového kábla ľahko neotáča stlačte brzdovú páč-
ku asi 10 krát, a to až ku rúčke a s cieľom zabehnúť
brzdový kábel.
Asi 10 krát
stlačte
Poznámka:
Pokiaľ nie je brzdový kábel zabehnutý, bude
potrebné vykonať jeho opätovné nastavenie po
veľmi krátkej dobe jeho používania.
Otáčajte nastavovacou skrutkou alebo maticou kábla
jednotky brzdy alebo brzdovej páčky tak, aby brzdo-
vá páčka vykazovala 15 mm pohyb.
Hodnota pohybu brzdovej páčky je vzdialenosť
od polohy, kde sa brzdová páčka nepoužíva po
polohu, kde pri zatiahnutí brzdovej páčky náhle
cítite silu.
Nastavovacia skrutka
alebo matica kábla
Po stlačení brzdovej páčky s cieľom skontrolovať
brzdový výkon zaistite nastavovaciu skrutku kábla
pomocou nastavovacej matice kábla.
Uťahovací moment:
1 - 2 N•m
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez
predchádzajúceho upozornenia. (Slovensky)
15 mm pohyb
Malo by byť
20 - 22 mm
Nastavenie brzdového kábla
Uťahovací moment:
6 - 8 N•m
Inštalácia brzdového kábla
Uťahovací moment:
30 - 45 N•m
Uťahovací moment:
15 - 20 N•m
Poloha režimu C.R.
VAROVANIE
VÝSTRAHA
SI-22V0G-02
  • Page 1 1

Shimano HB-IM40 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Táto príručka je tiež vhodná pre