Shimano RD-M592 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Táto príručka je tiež vhodná pre

3. Dĺžka reťaze na bicykloch so zadným odpružením
Dĺžka A sa bude odlišovať v závislosti od pohybov zadného
odpruženia. Z tohto dôvodu sa môže na systém pohonu vyvinúť
nadmerné zaťaženie, a to ak je dĺžka reťaze príliš krátka.
Nastavte dĺžku reťaze tak, že pridáte dva články do reťaze, keď
je zadné odpruženie v polohe, kde rozmer „A" je najdlhší a reťaz
je na najväčšom ozubenom kolese a najväčšom ozubenom
koliesku. Ak je rozsah pohybu zadného odpruženia veľký, vôľa
v reťazi sa nemusí dostatočne stiahnuť, keď je reťaz na
najmenšom ozubenom koliesku a najmenšom ozubenom kolese.
4. Dĺžka vonkajšieho bovdenu
(1) Uvoľnite nastavovaciu skrutku napnutia B, kým sa nebude
nachádzať v polohe, ktorá je zobrazená na obrázku.
(2) Skontrolujte, či je vo vonkajšom bovdene dostatočná vôľa.
Následne zarovnajte vonkajší bovden so
spodnou hranou držiaka vonkajšieho
bovdenu na zadnej strane prehadzovačky a
následne odrežte akúkoľvek prečnievajúcu
dĺžku vonkajšieho bovdenu.
Pripojte lanko k zadnej
prehadzovačke a po
odstránení úvodnej vôle
v lanku ho opätovne zaistite
podľa zobrazenia na obrázku.
Pridajte 2 články (s reťazou na najväčšom
ozubenom kolese a najväčšom ozubenom
koliesku)
Najväčšie
ozubené koleso
Reťaz
Najväčšie
ozubené
koliesko
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu kombináciu.
Technické údaje
Zadná prehadzovačka
Montáž zadnej prehadzovačky
Poznámka: Pravidelne kontrolujte existenciu medzery medzi
vytlačením a konzolou tak, ako je to znázornené na obrázku.
Ak medzi týmito časťami existuje medzera, môže dôjsť k problémom
pri preraďovaní výkonu.
RD-M972
RD-M772
RD-M662
RD-M592
5 mm Allenov kľúč
Koncovka rámu
Konzola
Uťahovací moment osi konzoly:
8 - 10 N•m
Všeobecné informácie o bezpečnosti
VAROVANIE
Ak je namontovanie kolesa obtiažne, nainštalujte na stranu rotora rýchloupinák. Ak to urobíte,
presvedčte sa, že rýchloupinák nezasahuje do rotora a že nedôjde ku zahrievaniu.
Na vyčistenie reťaze použite neutrálny čistiaci prostriedok. Nepoužívajte čistiace prostriedky na
báze alkalických látok alebo kyselín, ako napríklad čistiace látky proti hrdzi, pretože môžu
spôsobiť poškodenie a/alebo zlyhanie reťaze.
Na pripojenie úzkeho typu reťaze používajte len tvrdenú spojovaciu závlačku.
Dostupné sú dva druhy tvrdených spojovacích závlačiek. Nezabudnite si pozrieť nižšie zobrazenú
tabuľku, aby ste vybrali, ktorá závlačka sa má použiť. Ak sa použijú iné spojovacie závlačky ako
sú tvrdené spojovacie závlačky, alebo ak sa použije tvrdená spojovacia závlačka alebo nástroj
nevhodný pre typ použitej reťaze, nebude možné dosiahnuť dostatočnú pripojovacia sila, čo
môže spôsobiť roztrhnutie alebo spadnutie reťaze.
Ak je potrebné nastaviť dĺžku reťaze kvôli zmene počtu zubov
ozubeného kolesa, rez vykonajte na inom mieste ako je miesto,
kde sa reťaz spojila pomocou tvrdenej spojovacej závlačky, alebo
na koncovej závlačke. Reťaz sa poškodí, ak sa rozreže na mieste,
kde sa spojila pomocou tvrdenej spojovacej závlačky alebo
koncovej závlačky.
Skontrolujte, či je napnutie reťaze správne a či reťaz nie je
poškodená. Ak je napnutie príliš slabé alebo je reťaz poškodená, mali by ste vymeniť reťaz.
Ak sa to nevykoná, reťaz sa môže pretrhnúť a spôsobiť vážne zranenie.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené,
opotrebované alebo poškodené súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho dôsledkom
môže byť vážne poranenie. Odporúčame používať iba originálne náhradné diely značky Shimano.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Ak nastavenia
nie sú správne vykonané, reťaz môže spadnúť a to môže spôsobiť, že spadnete z bicykla, čo
môže mať za následok vážne zranenie.
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné miesto, aby ste
ich mohli v budúcnosti použiť.
Poznámka
Ak preraďovanie prevodov nie je plynulé, umyte prehadzovačku a namažte všetky pohyblivé
diely.
Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veľký, že nastavenie nie je možné, mali by ste vymeniť
prehadzovačku.
Pravidelne by ste mali čistiť prehadzovačku a namazať všetky pohybujúce sa diely
(mechanizmus a kladky).
Ak sa nedá vykonať nastavenie radenia prevodov, skontrolujte stupeň paralelnosti zadnej časti
bicykla. Tiež skontrolujte, či je namazaný kábel a či je vonkajší bovden príliš dlhý alebo príliš
krátky.
Ak počujete nezvyčajný hluk ako výsledok uvoľnenia v kladke, mali by ste ju vymeniť.
Ak sa reťaz počas používania zosúva z ozubených kolies, vymeňte reťaz a ozubené kolesá.
Použitie rámu s interným vedením káblov sa výslovne neodporúča, pretože má tendenciu narušiť
funkciu radenia SIS spôsobenú vysokým odporom káblov.
Vždy používajte zostavu ozubených kolies s rovnakými skupinovými značkami.
Nikdy nepoužívajte kombináciu ozubeného kolesa s odlišnou skupinovou značkou.
Použite vonkajší bovden, ktorý má stále zvyšnú dĺžku, a to aj v prípade, keď sa
úplne otočia rukoväte do obidvoch strán. Okrem toho skontrolujte, či sa
radiaca páka nedotýka rámu bicykla, keď sa úplne vytočia rukoväte.
Pri kábli radenia prevodov sa používa špeciálny mazací prostriedok
(SIS-SP41). Nepoužívajte mazací prostriedok DURA-ACE alebo iné typy
mazacích prostriedkov, pretože v opačnom prípade môžu spôsobiť
zhoršenie výkonu radenia prevodov.
Pred použitím namažte lanko a vnútornú stranu vonkajšieho bovdenu, aby
ste zaručili ich dostatočnú kĺzavosť.
Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálny vonkajší bovden
a vodiaci prvok kábla spodného držiaka.
Ovládanie pák spojených s radením prevodov by sa malo vykonať len po otočení predného
ozubeného kolesa.
Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu
majúcemu pôvod v normálnom používaní.
S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo prevádzky sa
obráťte na profesionálneho predajcu bicyklov.
Tvrdená spojovacia závlačka
Koncová
závlačka
Prepojovacia
závlačka
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Skupinové značky
1. Horné nastavenie
Otočte skrutku horného nastavenia, aby ste ju nastavili tak, že vodiaca kladka bude pri
pohľade zozadu v rovine s vonkajšou rovinou najmenšieho ozubeného kolesa.
2. Spodné nastavenie
Otočte skutku spodného nastavenia tak, aby sa vodiaca kladka pohla do polohy priamo
v rovine s najväčším ozubeným kolesom
Nastavenie SIS
Skrutka horného
nastavenia
Vodiaca kladka
Potiahnite
Menej ako 30 mm
Uťahovací moment:
5 - 7 N•m
Drážka
Poznámka: Uistite sa, že je
kábel zabezpečený
v drážke.
Skrutka spodného
nastavenia
Orezanie vonkajšieho bovdenu
Po orezaní vonkajšieho bovdenu zaguľaťte koniec, aby mala
vnútorná strana otvoru rovnaký priemer.
K orezanému koncu
vonkajšieho bovdenu
upevnite rovnaký
vonkajší koncový kryt.
Kryt vonkajšieho konca
* Ak sa zadná prehadzovačka pohybuje vo veľkom rozsahu
pohybuje, ako je to napríklad pri bicykloch so zadným
odpružením, odporúča sa, aby ste opätovne kryt nahradili
hliníkovým krytom príslušenstva.
Koniec vonkajšieho bovdenu,
ktorý obsahuje hliníkový kryt by
sa mal nachádzať na strane
prehadzovačky.
Hliníkový kryt
Strana prehadzovačky
Utesnený kryt
s jazýčkom na
gumenom štíte by sa
mal nainštalovať
k zarážke vonkajšieho
bovdenu rámu.
Gumený štít
Gumený štít
Dávajte pozor, aby ste ho neohli
Utesnený kryt s jazýčkom
5. Ak používať nastavovaciu skrutku napnutia B
Nasaďte reťaz na najmenšie ozubené koliesko a najväčšie
ozubené koleso a otočte kľukové rameno, aby ste preradili
prevody. Potom otočte
nastavovacou skrutkou
napnutia B, aby ste ho
nastavili tak, že vodiaca
remenica si nebude
prekážať ozubenému
kolesu, ale nie tak blízko,
aby sa dotýkala reťaze.
Následne nastavte reťaz na
najmenšie ozubené koleso
a zopakujte vyššie uvedený
postup, aby ste sa uistili, že
sa kladka nedotýka ozubeného kolesa.
Výmena zadnej prehadzovačky
(RD-M972)
Poznámka: Počas odmontovania napínacej
remenice s cieľom vymeniť zadnú
prehadzovačku, najprv odmontujte E krúžok.
<Kontrola vôle medzi najväčším ozubeným kolesom a
vodiacou kladkou>
Nastavte zadnú prehadzovačku do polohy
najnižšieho prevodu, zastavte otáčanie kolesa
a potom skontrolujte vzdialenosť od okraja
vodiacej remenice po okraj najväčšieho
ozubeného kolesa, či je v rozsahu 5 až 6 mm.
Otočte kľukové rameno na radenie prevodov
a skontrolujte, či sa nepohybuje obtiažne. Ak
sa zmenil počet zubov kazetového ozubeného kolesa, vykonajte
toto nastavenie znova.
Najväčšie ozubené koleso Najmenšie ozubené
koleso
Skrutka nastavenia
napnutia B
6. Nastavenie SIS
Niekoľkokrát pohnite radiacu páčku, aby ste preradili reťaz na 2.
ozubené koleso. Potom zatiaľ, čo tlačíte páčku dostatočne na to,
aby ste cítili tlak v páčke, otočte kľukovým ramenom.
Preraďovanie na
3. prevod
Dotiahnite valcové puzdro
nastavenia vonkajšieho
bovdenu, kým sa reťaz
nevráti na 2. ozubené koleso.
(v smere hodinových ručičiek)
Uvoľnite valcové puzdro
nastavenia vonkajšieho
bovdenu, kým sa reťaz
nedotkne 3. ozubeného kolesa
a nevydá zvuk. (proti smeru
hodinových ručičiek)
Keď nepočujete
žiadny hluk
Najlepšie nastavenie
Najlepšie nastavenie je, keď radiaca páčka funguje
dostatočne na to, aby sa dostala do záberu a reťaz
sa dotkla 3. ozubeného kolesa a vydala zvuk.
* Páku vráťte do pôvodnej polohy (poloha, kde sa páka
nachádza na 2. nastavení ozubeného kolesa a uvoľní sa)
a potom otočte kľukové rameno v smere hodinových
ručičiek. Ak sa reťaz dotýka 3. ozubeného kolesa a vydáva hluk, otočte
valcové puzdro nastavenia vonkajšieho bovdenu mierne v smere
hodinových ručičiek, aby ste ho dotiahli, kým hluk neprestane a reťaz
sa nebude pohybovať plynulo.
Ovládajte páku, aby ste preraďovali prevody a skontrolujte, či sa
pri žiadnej polohe prevodu nevyskytne hluk.
Na dosiahnutie najlepšieho výkonu SIS pravidelne mažte všetky
časti radiaceho mechanizmu.
Nastavovacia skrutka Nastavovacia skrutka
Poznámka:
Vzdialenosť medzi vonkajšou zarážkou k držiaku vonkajšieho
bovdenu zadnej prehadzovačky sa môže zmeniť, keď sa zadné
odpruženie pohne, takže určite dĺžku vonkajšieho bovdenu
v bode, kde je táto dĺžka najväčšia.
Poznámka:
Nastavte vnútorný kábel tak, že bude prečnievať
o dĺžku menej ako cca 30 mm a potom
skontrolujte, či si vnútorný kábel nezasahuje do
špicov na kolese. Počas vykonávania tohto
kroku zastavte otáčanie kolesa.
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
Vonkajší bovden
Držiak vonkajšieho bovdenu
Vodiaca kladka
Najväčšie ozubené koleso
Vonkajší okraj
najmenšieho
ozubeného kolesa
E-krúžok
Napínacia kladka
Vodiaca remenica / Napínacia
remenica Uťahovací moment:
2,45 - 4,9 N•m
SI-5W70B-001-02
Technicko servisné pokyny SI-5W70B-001
RD-M972 / RD-M772 / RD-M662 / RD-M592
<RD-M972 / M772>
Reťaz
Tvrdená spojovacia
závlačka
Nástroj na nastavenie
reťaze
9-rýchlostná veľmi úzka
reťaz, ako napríklad
CN-7701/CN-HG93
Strieborná
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-rýchlostná úzka
reťaz, ako napríklad
CN-HG50 / CN-HG40
Čierna
TL-CN32 / TL-CN27
7,1 mm
6,5 mm
Séria XTR XT SLX Deore
RAPIDFIRE (Radiaca páčka) SL-M970 SL-M770 SL-M660 SL-M590
Vonkajší bovden SIS-SP41 SIS-SP41 SIS-SP41 SIS-SP41
Zadná prehadzovačka RD-M972 RD-M772 RD-M662 RD-M592
Typ SGS / GS SGS / GS SGS / GS SGS
Voľný náboj FH-M970 / M975 FH-M770 / M775 FH-M665
FH-M529 / M590 / M595 / M629
Prevody 9 9 9 9
Kazetové ozubené koleso CS-M970 CS-M770 CS-HG80 CS-HG61
Reťaz CN-7701 CN-HG93 CN-HG73 CN-HG53
Vodiaci prvok spodného držiaka SM-SP17 / BT17 SM-SP17 / BT17 SM-SP17 SM-SP17 / BT17
Číslo modelu RD-M972 / RD-M772 RD-M662 RD-M592
Typ SGS GS SGS GS SGS
Prevody 9 9 9 9 9
Celková kapacita 45T 33T 45T 35T 45T
Možná kombinácia ozubených kolies 11-32T, 11-34T, 12-34T 11-32T, 11-34T 11 - 32T, 11 - 34T, 12 - 36T
Najmenšie ozubené koleso 11T 11T 11T 11T 11T
Rozdiel ozubenia predného
ozubeného kolesa
22T 22T 22T 22T 22T
5 ~ 6 mm
  • Page 1 1

Shimano RD-M592 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Táto príručka je tiež vhodná pre