Vezmite na vedomie: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez
predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
UM-8MV0A-000-02
Návod na obsluhu
SM-RT500-SS
Návody na obsluhu v iných jazykoch nájdete na :
http://si.shimano.com
DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE
•
Informácie o inštalácii a nastavení výrobkov, ktoré nenájdete v návode
na obsluhu vám poskytne miesto zakúpenia alebo predajca bicykla.
Návod predajcu určený pre profesionálnych a skúsených cyklistických
mechanikov nájdete na našej webovej lokalite (http://si.shimano.com).
•
Tento výrobok nedemontujte ani neupravujte.
Kvôli bezpečnosti si pred používaním dôkladne
prečítajte tento návod na obsluhu a kvôli
správnemu používaniu ho dodržiavajte.
Dôležité bezpečnostné informácie
Usmernenia ohľadne výmeny získate u predajcu bicyklov alebo na mieste
zakúpenia bicykla.
VÝSTRAHA
•
Okrem toho dávajte veľký pozor a majte prsty v
dostatočnej vzdialenosti od otáčajúceho sa rotora
kotúčovej brzdy. Rotor kotúčovej brzdy je
dostatočne ostrý na to, aby spôsobil vážne poranenie
prstov v prípade, že by sa prsty zachytili do otvorov
pohybujúceho sa rotora.
•
Počas brzdenia sa strmene rotor kotúčovej brzdy zohrejú, a preto sa ich
počas jazdy alebo ihneď po zosadnutí z bicykla nedotýkajte, inak sa
môžete popáliť.
•
Ak je rotor kotúčovej brzdy prasknutý alebo zdeformovaný, okamžite
prestaňte brzdy používať a poraďte sa s predajcom alebo zastúpením.
•
Ak dôjde k opotrebovaniu rotora kotúčovej brzdy na hrúbku 1,5 mm,
okamžite prestaňte brzdy používať a poraďte sa s predajcom alebo
zastúpením. Rotor kotúčovej brzdy sa môže zlomiť a vy môžete z bicykla
spadnúť. Pokiaľ ide o rotor Ice-Technologies, ak bude viditeľný hliníkový
povrch, okamžite prestaňte používať aj brzdy.
•
Je dôležité, aby ste úplne rozumeli činnosti brzdného systému na vašom
bicykli. Nesprávne používanie brzdného systému bicykla môže mať za
následok stratu kontroly alebo pád, ktoré by mohli viesť k vážnemu
zraneniu. Pretože ovládanie každého bicykla môže byť odlišné, určite sa
naučte správnu brzdiacu techniku (vrátane tlaku na brzdnú páčku a
charakteristiky ovládania bicykla)a činnosť vášho bicykla. Môžete to
urobiť konzultáciou s predajcom bicyklov, prečítaním si príručky k bicyklu
a nacvičením techniky jazdenia a brzdenia.
•
Rotor kotúčovej brzdy je navrhnutý na rekreačné použitie. Brzdy môžu v
dôsledku opakovaného ostrého brzdenia po zahriatí rotora kotúčovej
brzdy začať vydávať hluk a brzdná sila sa môže znížiť. Ak počas jazdy
pocítite, že sa brzdná sila znižuje, okamžite zastavte a znížte teplotu
rotora kotúčovej brzdy.
•
Ak prednú brzdu budete aplikovať veľmi silno, koleso sa môže
zablokovať a bicykel sa môže prevrhnúť dopredu sdôsledkom vážneho
poranenia.
•
Pred jazdou na bicykli sa vždy presvedčte, že predné azadné brzdy
pracujú správne.
•
Počas daždivého počasia bude požadovaná brzdná dráha dlhšia. Znížte
svoju rýchlosť a používajte brzdy skôr a jemne.
•
Ak je povrch cesty mokrý, kolesá sa ľahšie šmyknú. Ak sa kolesá šmyknú,
môžete spadnúť z bicykla. Aby ste tomu zabránili, znížte rýchlosť a
používajte brzdy skôr a jemne.
•
Po dôkladnom prečítaní návodu na obsluhu tento návod pre možné
použitie v budúcnosti uložte na bezpečnom mieste.
UPOZORNENIE
Doba zahrievania
•
Kotúčové brzdy majú určitú dobu zahriatia a brzdná sila sa postupne
zvyšuje, ako pokračuje doba záhrevu. Uistite sa, že ste sa vyhli
akýmkoľvek takýmto zvýšeniam brzdnej sily počas používania bŕzd v
dobe zahrievania. Rovnaká vec sa stane, keď sú vymenené brzdové
doštičky alebo rotor kotúčovej brzdy.
Poznámka
•
Záruka na výrobky sa nevzťahuje, pokiaľ ide o prirodzené opotrebovanie
v dôsledku štandardného používania a starnutia.
Pravidelné kontroly pred jazdou na bicykli
Pred jazdou na bicykli skontrolujte nasledujúce položky. Ak sa vprípade
nasledujúcich položiek vyskytnú akékoľvek problémy, spojte sa s miestom
zakúpenia alebo s predajcom bicykla.
•
Funguje predná aj zadná brzda správne?
•
Je kotúčová brzda prasknutá alebo zdeformovaná?
•
Počujete akékoľvek neštandardné zvuky?
Názvy súčastí
Strmeň
brzdy
Rotor kotúčovej
brzdy
(SM-RT500-SS)