Shimano SL-R440 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Táto príručka je tiež vhodná pre

Všeobecné informácie o bezpečnosti
VAROVANIE
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte ser-
visné pokyny. Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené súčiastky
môžu jazdcovi spôsobiť zranenie.
Odporúčame používať iba originálne náhradné diely značky Shimano.
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich
na bezpečné miesto, aby ste ich mohli v budúcnosti použiť.
Poznámka
Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálne vonkajšie puz-
dro a vodiaci prvok kábla spodného držiaka.
Pred použitím namažte vnútorný kábel a vnútornú stranu vonkajšie-
ho kábla, aby ste zaručili ich dostatočnú kĺzavosť.
Použitie rámu s interným vedením káblov sa výslovne neodporúča,
pretože má tendenciu narušiť funkciu radenia SIS spôsobenú vyso-
kým odporom káblov.
Ovládanie pák spojených s radením prevodov by sa malo vykonať
len po otočení predného ozubeného kolesa.
Použite vonkajšie puzdro, ktoré má stále zvyšnú dĺžku, a to aj v prí-
pade, keď sa úplne otočia rukoväte do obidvoch strán. Okrem toho
skontrolujte, či sa radiaca páka nedotýka rámu bicykla, keď sa úplne
vytočia rukoväte.
Pri kábli radenia prevodov sa používa špeciálny mazací prostriedok
(SIS-SP41). Nepoužívajte mazací prostriedok DURA-ACE alebo iné
typy mazacích prostriedkov, pretože v opačnom prípade môžu spô-
sobiť zhoršenie výkonu radenia prevodov.
Nerozoberajte indikátor ani jednotku radiacej páčky, pretože to môže
spôsobiť ich poškodenie alebo chybné fungovanie.
Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebova-
niu alebo poškodeniu majúcemu pôvod v normálnom používaní.
S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia,
údržby alebo prevádzky sa obráťte na profesionálneho predajcu
bicyklov.
SL-R440
SL-R441
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovensky)
Montáž radiacej páčky
Nainštalujte brzdovú páčku do polohy, kde nebude prekážať
počas operácie brzdenia. Nepoužívajte v kombinácii spôsobujúcej
prekážku pre činnosť bŕzd.
Tak páčka (A), ako aj páčka (B) sa vždy vrátia do pôvodnej polohy, keď sa po preradení uvoľnia.
Keď používate jednu z týchto páčok, vždy sa uistite, že zároveň otáčate ramenom kľuky.
Preradenie z malého na väčšie ozubené koliesko
Keď sa páčka (A) stlačí raz, nastane preradenie o jeden stupeň z
malého na väčšie ozubené koliesko.
Príklad:
zo stredného na najväčšie
ozubené koleso.
Použite rúčku riadidiel s maximálnym vonkajším priemerom 32 mm.
Uťahovací moment: 5 N•m
< Vpredu > < Vzadu >
5 mm Allenov kľúč
5 mm Allenov kľúč
Obsluha radenia rýchlostí
< Vpredu >
Páčka (A) - počiatočná poloha
Preradenie z veľkého na menšie ozubené koliesko
Keď sa páčka (B) stlačí raz, nastane preradenie o jeden stupeň z
veľkého na menšie ozubené koliesko.
Príklad:
z najväčšieho na stredné
ozubené koliesko.
Páčka (B)
Pokiaľ pohybujete páčkou (B), dôjde k jednému kliknutiu
kedy sa zapojí nastavovanie (mechanizmus brániaci hluku) a
k ďalšiemu silnejšiemu kliknutiu dôjde po úplnom dokončení
pohybu zaradenia prevodu. Po nastavení sa následným
stlačením dokončí pohyb zaradenia prevodu.
Nastavenie (operácia zabránenia hluku)
Pokiaľ je reťaz na veľkom prednom ozubenom koliesku a na
väčšom zadnom ozubenom kolese, reťaz sa bude pohybovať
po lište prednej prehadzovačky a bude vydávať charakteristický
hluk. Pokiaľ k tomu dôjde, stlačte mierne páčku (B) (do bodu,
kde klikne); tým dôjde k tomu, že predná prehadzovačka sa
mierne posunie smerom k menšiemu ozubenému koliesku, čím
dôjde k eliminovaniu hluku.
Úplný pohyb
zaradenia prevodu
Kliknutie
Operácia nastavenia
Kliknutie
Páčka (B)
Pohyb prednej
prehadzovačky
Poloha reťaze
Na preradenie z malého ozubeného kolesa na väčšie
ozubené koleso
Na preradenie iba o jeden stupeň
zatlačte páčku (A) do polohy 1 .
Na preradenie naraz o dva stupne
zatlačte do polohy 2 .
< Vzadu >
1
2
Páčka (A) - počiatočná poloha
1 : Preradí o jedno ozubené
koleso
Napríklad: z 3. na 4.
2 : Rýchle preradenie o dve
ozubené kolesá
Napríklad: z 3. na 5.
3 : Rýchle preradenie o tri
ozubené kolesá
Napríklad: z 3. na 6.
4 3
35
3
6
Inštalácia radiaceho kábla
Na preradenie z väčšieho ozubeného kolesa na menšie
ozubené koleso
Zatlačte páčku (B) raz, aby ste
preradili o jeden stupeň z väčšieho
na menšie ozubené koleso.
Páčka (B)
Napríklad: zo 4. na 3.
34
Výmena jednotky radiacej páčky a indikátora
Demontáž indikátora
Rozobratie a poskladanie by sa malo vykonávať len počas výmeny
indikátora.
1. Odstráňte dve nastavovacie skrutky indikátora, ktoré zaisťujú
indikátor.
2. Odmontujte jednotku indikátora
tak, ako je to znázornené na
obrázku.
3. Posuňte páčku (B) dvakrát alebo
viac krát, aby ste ju nastavili do
najnižšej polohy.
4. Po overení toho, že ručička indikátora
je pri pravom okraji nainštalujte
indikátor ako je to znázornené na
obrázku.
5. Skontrolujte funkčnosť indikátora. Ak nefunguje správne,
opätovne preinštalujte indikátor, pričom zvláštnu pozornosť
venujte krokom 3. až 4.
< Vpredu >
Demontáž indikátora
Rozobratie a poskladanie by sa malo vykonávať len počas výmeny
indikátora.
1. Odstráňte dve nastavovacie skrutky indikátora, ktoré zaisťujú
indikátor.
2. Odmontujte jednotku indikátora
tak, ako je to znázornené na
obrázku.
3. Posuňte páčku (B) aspoň
osemkrát, aby ste ju nastavili do
najvyššej polohy.
4. Po overení toho, že ručička indikátora
je pri ľavom okraji nainštalujte indikátor
ako je to znázornené na obrázku.
5. Skontrolujte funkčnosť indikátora. Ak nefunguje správne,
opätovne preinštalujte indikátor, pričom zvláštnu pozornosť
venujte krokom 3. až 4.
< Vzadu >
Uťahovací moment: 0,3 - 0,5 N•m
Uťahovací moment: 0,3 - 0,5 N•m
Nastavovacie skrutky indikátora
Indikátor
Páčka (B)
Nastavovacie skrutky indikátora
Páčka (B)
Indikátor
Výmena jednotky radiacej páčky
Rozobratie a poskladanie by sa malo vykonávať len počas výmeny
jednotky radiacej páčky.
1. Uvoľnite upevňovaciu skrutku kábla (matica) na prednej
prehadzovačke a následne potiahnite vnútorný kábel jednotky
radiacej páčky tým istým spôsobom ako pri inštalácii vnútorného
kábla.
2. Výmenu indikátora vykonajte podľa
krokov 1 - 2.
3. Odskrutkujte tri montážne skrutky
radiacej páčky a následne odmontujte
jednotku radiacej páčky tak, ako je to
znázornené na obrázku.
Uťahovací moment:
0,5 - 0,8 N•m
Montážne skrutky radiacej páčky
Výmena jednotky radiacej páčky
Rozobratie a poskladanie by sa malo vykonávať len počas výmeny
jednotky radiacej páčky.
1. Uvoľnite upevňovaciu skrutku kábla (matica) na zadnej
prehadzovačke a následne potiahnite vnútorný kábel jednotky
radiacej páčky tým istým spôsobom ako pri inštalácii vnútorného
kábla.
2. Výmenu indikátora vykonajte podľa
krokov 1 - 2.
3. Odskrutkujte tri montážne skrutky
radiacej páčky a následne odmontujte
jednotku radiacej páčky tak, ako je to
znázornené na obrázku.
Uťahovací moment:
0,5 - 0,8 N•m
Montážne skrutky radiacej páčky
4. Poskladanie vykonáte tak, že zarovnáte jednotku radiacej páčky
a konzolu brzdovej páčky a následne zaistíte montážne skrutky
radiacej páčky.
5. Výmenu indikátora vykonajte podľa krokov 3 - 4.
4. Poskladanie vykonáte tak, že zarovnáte jednotku radiacej páčky
a konzolu brzdovej páčky a následne zaistíte montážne skrutky
radiacej páčky.
5. Výmenu indikátora vykonajte podľa krokov 3 - 4.
Orezanie vonkajšieho puzdra
Keď orezávate vonkajšie puzdro,
režte na opačnom konci ako je koniec
s označením. Po orezaní vonkajšieho
puzdra zaguľaťte koniec, aby mala
vnútorná strana otvoru rovnaký priemer.
K orezanému koncu vonkaj-
šieho puzdra upevnite rov-
naký vonkajší koncový kryt.
Kryt vonkajšieho konca
Inštalácia vnútorného kábla < Vpredu >
Posuňte páčku (B) dva alebo viac
krát a skontrolujte na indikátore, či
je páčka v najnižšej polohe. Potom
odstráňte kryt vnútorného otvoru a
pripojte vnútorný kábel.
Namontujte kryt vnútorného
otvoru jeho otáčaním tak, ako je to
zobrazené na obrázku, až pokým sa
nezastaví.
Ďalej ho už neotáčajte, inak môže
poškodiť závit skrutky.
Páčka (B)
Kryt vnútorného otvoru
Vnútorný kábel
Kryt vnútorného otvoru
Uťahovací moment:
5 - 7 N•m
Uťahovací moment:
0,3 - 0,5 N•m
Inštalácia vnútorného kábla < Vzadu >
Posuňte páčku (B) osem alebo viac
krát a skontrolujte na indikátore, či
je páčka v najvyššej polohe. Potom
odstráňte kryt vnútorného otvoru a
pripojte vnútorný kábel.
Namontujte kryt vnútorného
otvoru jeho otáčaním tak, ako je to
zobrazené na obrázku, až pokým sa
nezastaví.
Ďalej ho už neotáčajte, inak môže
poškodiť závit skrutky.
Páčka (B)
Kryt vnútorného otvoru
Vnútorný kábel
Kryt vnútorného otvoru
Uťahovací moment:
5 - 7 N•m
Uťahovací moment:
0,3 - 0,5 N•m
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať
nasledujúcu kombináciu.
Technické pokyny pre servis
SI-6FH0C
Radiaca páčka F : SL-R441 R : SL-R440
Vonkajšie puzdro SP41
Prevody 18
Predná prehadzovačka FD-R440 / FD-R450
Predné ozubené koleso FC-4401 / FC-4500 / FC-4550
Spodná konzola BB-ES51/30 / SM-FC4500
Zadná prehadzovačka RD-4400 / RD-4500
Voľný náboj FH-4400 / FH-4500
Kazetové ozubené koleso CS-HG50-9
Reťaz CN-HG53
Vedenie kábla spodkom konzoly SM-SP17
Radiaca páčka F : SL-R441 R : SL-R440
Vonkajšie puzdro SP41
Prevody 27
Predná prehadzovačka FD-R443 / FD-R453
Predné ozubené koleso FC-4404 / FC-4503
Spodná konzola BB-ES51/30 / SM-FC4500
Zadná prehadzovačka RD-4400 / RD-4500
Voľný náboj FH-4400 / FH-4500
Kazetové ozubené koleso CS-HG50-9
Reťaz CN-HG53
Vedenie kábla spodkom konzoly SM-SP17
SI-6FH0C-02
  • Page 1 1

Shimano SL-R440 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Táto príručka je tiež vhodná pre