Na preradenie z väčšieho ozubeného kolesa na menšie
ozubené koleso
Zatlačte páčku (B) raz, aby ste
preradili o jeden stupeň z väčšieho
na menšie ozubené koleso.
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať
nasledujúcu kombináciu.
• Pri inštalácií súčiastok si zadovážte a dôkladne prečítajte servisné
pokyny. Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené súčiastky môžu
jazdcovi spôsobiť zranenie.
Odporúčame používať iba originálne náhradné diely značky Shimano.
SL-R440-8
Pred použitím si dôkladne prečítajte tieto pokyny a kvôli správnemu používaniu ich
dodržiavajte.
Poznámka
• Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálne vonkajšie puzdro
a vodiaci prvok kábla spodného držiaka.
• Pred použitím namažte vnútorný kábel a vnútornú stranu vonkajšieho
kábla, aby ste zaručili ich dostatočnú kĺzavosť.
• Kvôli tomu, že vysoký odpor kábla rámu s interným vedením kábla by
znemožňoval činnosť SIS, takýto typ rámu by sa nemal používať.
• Ovládanie pák spojených s radením prevodov by sa malo vykonať len po
otočení predného ozubeného kolesa.
• Použite vonkajšie puzdro, ktoré má stále zvyšnú dĺžku, a to aj v prípade,
keď sa úplne otočia rukoväte do obidvoch strán. Okrem toho skon-
trolujte, či sa radiaca páka nedotýka rámu bicykla, keď sa úplne vytočia
rukoväte.
• Nerozoberajte indikátor ani jednotku radiacej páčky, pretože to môže
spôsobiť ich poškodenie alebo chybné fungovanie.
• S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia,
údržby alebo prevádzky sa obráťte na profesionálneho predajcu bicyklov.
Preradenie z veľkého na menšie ozubené koliesko
Keď sa páčka (B) stlačí raz, nastane preradenie o jeden stupeň z
veľkého na menšie ozubené koliesko.
Príklad:
z najväčšieho na stredné
ozubené koliesko.
Páčka (B)
Tak páčka (A), ako aj páčka (B) sa vždy vrátia do pôvodnej polohy, keď sa po preradení uvoľnia.
Keď používate jednu z týchto páčok, vždy sa uistite, že zároveň otáčate ramenom kľuky.
Obsluha radenia rýchlostí
Preradenie z malého na väčšie ozubené koliesko
Keď sa páčka (A) stlačí raz, nastane preradenie o jeden stupeň z
malého na väčšie ozubené koliesko.
Príklad:
zo stredného na najväčšie
ozubené koleso.
Páčka (A) - počiatočná poloha
1 : Preradí o jedno ozubené koleso
Napríklad: z 3. na 4.
2 : Rýchle preradenie o dve
ozubené kolesá
Napríklad: z 3. na 5.
3 : Rýchle preradenie o tri
ozubené kolesá
Napríklad: z 3. na 6.
Pokiaľ pohybujete páčkou (B), dôjde k jednému kliknutiu
kedy sa zapojí nastavovanie (mechanizmus brániaci hluku) a
k ďalšiemu silnejšiemu kliknutiu dôjde po úplnom dokončení
pohybu zaradenia prevodu. Po nastavení sa následným
stlačením dokončí pohyb zaradenia prevodu na menšie
predné ozubené koliesko.
Nastavenie (operácia zabránenia hluku)
Pokiaľ je reťaz na veľkom prednom ozubenom koliesku
a na väčšom zadnom ozubenom kolese, reťaz sa bude
pohybovať po lište prednej prehadzovačky a bude vydávať
charakteristický hluk. Pokiaľ k tomu dôjde, stlačte mierne
páčku (B) (do bodu, kde klikne); tým dôjde k tomu, že predná
prehadzovačka sa mierne posunie smerom k menšiemu
ozubenému koliesku, čím dôjde k
eliminovaniu hluku.
Pohyb prednej
prehadzovačky
Poloha reťaze
Na preradenie z malého ozubeného kolesa na väčšie
ozubené koleso
Na preradenie iba o jeden
stupeň zatlačte páčku (A) do
polohy 1 . Na preradenie naraz
o dva stupne zatlačte do polohy
2 . Týmto spôsobom možno
preradiť najviac o tri stupne.
Páčka (B)
Páčka (A) - počiatočná poloha
Montáž radiacej páčky
Použite rúčku riadidiel s maximálnym vonkajším priemerom 32 mm.
Nainštalujte brzdovú páčku do polohy, kde nebude prekážať
počas operácie brzdenia. Nepoužívajte v kombinácii spôsobujúcej
prekážku pre činnosť bŕzd.
5 mm
Allenov kľúč
5 mm Allenov
kľúč
< Vzadu > < Vpredu > < Vzadu > < Vpredu >
< Vpredu > < Vzadu >
Výmena jednotky radiacej páčky
Rozobratie a poskladanie by sa malo vykonávať len počas výmeny
jednotky radiacej páčky.
1. Uvoľnite upevňovaciu skrutku kábla (matica) na zadnej
prehadzovačke a následne potiahnite vnútorný kábel
jednotky radiacej páčky tým istým spôsobom ako pri
inštalácii vnútorného kábla.
2. Výmenu indikátora vykonajte podľa krokov 1 - 2.
3. Odskrutkujte tri montážne
skrutky radiacej páčky a
následne odmontujte jednotku
radiacej páčky tak, ako je to
znázornené na obrázku.
5. Skontrolujte funkčnosť indikátora. Ak nefunguje správne,
opätovne preinštalujte indikátor, pričom zvláštnu
pozornosť venujte krokom 3. až 4.
Demontáž indikátora
Rozobratie a poskladanie by sa malo vykonávať len počas výmeny
indikátora.
1. Odstráňte dve nastavovacie skrutky indikátora, ktoré
zaisťujú indikátor.
2. Odmontujte jednotku indikátora tak, ako je to znázornené
na obrázku.
3. Posuňte páčku (B) aspoň 7 krát,
aby ste ju nastavili do
najvyššej polohy.
Montážne skrutky radiacej páčky
4. Po overení toho, že ručička
indikátora je pri pravom okraji
nainštalujte indikátor ako je to
znázornené na obrázku.
Nastavovacie skrutky indikátora
Páčka (B)
Indikátor
Výmena jednotky radiacej páčky a indikátora
4. Po overení toho, že ručička
indikátora je pri pravom okraji
nainštalujte indikátor ako je to
znázornené na obrázku.
5. Skontrolujte funkčnosť indikátora. Ak nefunguje správne,
opätovne preinštalujte indikátor, pričom zvláštnu
pozornosť venujte krokom 3. až 4.
Demontáž indikátora
Rozobratie a poskladanie by sa malo vykonávať len počas výmeny
indikátora.
1. Odstráňte dve nastavovacie skrutky indikátora, ktoré
zaisťujú indikátor.
2. Odmontujte jednotku indikátora tak, ako je to znázornené
na obrázku.
3. Posuňte páčku (B) 2 krát alebo
viac krát, aby ste ju nastavili do
najnižšej polohy.
Výmena jednotky radiacej páčky
Rozobratie a poskladanie by sa malo vykonávať len počas výmeny
jednotky radiacej páčky.
1. Uvoľnite upevňovaciu skrutku kábla (matica) na prednej
prehadzovačke a následne potiahnite vnútorný kábel jed-
notky radiacej páčky tým istým spôsobom ako pri
inštalácii vnútorného kábla.
2. Výmenu indikátora vykonajte
podľa krokov 1 - 2.
3. Odskrutkujte tri montážne skrut-
ky radiacej páčky a následne
odmontujte jednotku radiacej
páčky tak, ako je to znázornené
na obrázku.
4. Poskladanie vykonáte tak, že zarovnáte jednotku radiacej
páčky a konzolu brzdovej páčky a následne zaistíte
montážne skrutky radiacej páčky.
5. Výmenu indikátora vykonajte podľa krokov 3 - 4.
4. Poskladanie vykonáte tak, že zarovnáte jednotku radiacej
páčky a konzolu brzdovej páčky a následne zaistíte
montážne skrutky radiacej páčky.
5. Výmenu indikátora vykonajte podľa krokov 3 - 4.
Nastavovacie skrutky indikátora
Páčka (B)
Indikátor
Inštalácia vnútorného kábla < Vpredu >
Posuňte páčku(B) 2 krát alebo viac
krát a skontrolujte na indikátore, či
je páčka v najnižšej polohe. Potom
odstráňte kryt vnútorného otvoru a
pripojte vnútorný kábel.
Kryt vnútorného otvoru
Vnútorný kábel
Páčka (B)
Kryt vnútorného otvoru
Namontujte kryt vnútorného otvoru jeho
otáčaním tak, ako je to zobrazené na
obrázku, až pokým sa nezastaví.
Ďalej ho už neotáčajte, inak môže
poškodiť závit skrutky.
Inštalácia vnútorného kábla < Vzadu >
Posuňte páčku (B) 7 krát alebo viac
krát a skontrolujte na indikátore, či je
páčka v najvyššej polohe. Potom
odstráňte kryt vnútorného otvoru a
pripojte vnútorný kábel.
Namontujte kryt vnútorného otvoru jeho
otáčaním tak, ako je to zobrazené na
obrázku, až pokým sa nezastaví.
Ďalej ho už neotáčajte, inak môže
poškodiť závit skrutky.
Kryt vnútorného otvoru
Kryt vnútorného otvoru
Vnútorný kábel
Páčka (B)
Inštalácia radiaceho kábla
Vkladanie vnútorného kábla
Vnútorný kábel vložte do vonkajšieho puzdra z konca, ktorý je
označený značkou. Z konca, ktorý je označený značkou naneste
mazivo s cieľom zabezpečiť
prevádzkovú účinnosť kábla.
Orezanie vonkajšieho puzdra
Keď orezávate vonkajšie puzdro, režte na
opačnom konci ako je koniec s označením.
Po orezaní vonkajšieho puzdra zaguľaťte
koniec, aby mala vnútorná strana otvoru
rovnaký priemer .
K orezanému koncu
vonkajšieho puzdra
upevnite rovnaký vonkajší
koncový kryt.
Kryt vonkajšieho konca
Obchodná značka
Montážne skrutky radiacej páčky
Napríklad: zo 4. na 3.
Páčka (B)
Trim operation
Operácia nastavenia
Kliknutie
Kliknutie
Úplný pohyb za-
radenia prevodu
VAROVANIE
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovensky)
Uťahovací moment: 5 N•m
Uťahovací moment:
5 - 7 N•m
Uťahovací moment: 5 - 7 N•m
Uťahovací moment:
0,3 - 0,4 N•m
Uťahovací moment: 0,3 - 0,5 N•m
Uťahovací moment: 0,3 - 0,5 N•m
Uťahovací moment: 0,3 - 0,5 N•m
Uťahovací moment:
0,5 - 0,8 N•m
Uťahovací moment:
0,5 - 0,8 N•m
SERVISNÉ POKYNY
SI-6FK0A
Radiaca páčka
Predné SL-R440
Zadné SL-R440-8
Vonkajšie puzdro SP40
Prevody 16
Predná prehadzovačka FD-R440A
Predné ozubené koleso FC-3300
Spodná konzola BB-UN40
Zadná prehadzovačka RD-3300
Voľný náboj FH-3300
Kazetové ozubené koleso CH-HG50-8
Reťaz CN-HG50
Vedenie kábla spodkom konzoly SM-SP17
Radiaca páčka
Predné SL-R440
Zadné SL-R440-8
Vonkajšie puzdro SP40
Prevody 24
Predná prehadzovačka FD-R443A
Predné ozubené koleso FC-3303
Spodná konzola BB-UN40
Zadná prehadzovačka RD-3300
Voľný náboj FH-3300
Kazetové ozubené koleso CS-HG50-8
Reťaz CN-HG50
Vedenie kábla spodkom konzoly SM-SP17
SI-6FK0A-02