Shimano BL-MT501 Používateľská príručka

Typ
Používateľská príručka

Tento návod je vhodný aj pre

UM-1XM0A-000-02
Návod na obsluhu
Hydraulická kotúčová brzda
(Pre E-MTB)
Návody na obsluhu v iných jazykoch nájdete na adrese:
http://si.shimano.com
DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE
Informácie o inštalácii a nastavení výrobkov, ktoré nenájdete
vnávode na obsluhu vám poskytne miesto zakúpenia alebo predajca
bicykla. Návod predajcu určený pre profesionálnych a skúsených
cyklistických mechanikov nájdete na našej webovej lokalite
(http://si.shimano.com).
Tento výrobok nedemontujte ani neupravujte.
Kvôli bezpečnosti si pred používaním
dôkladne prečítajte tento návod na obsluhu a
kvôli správnemu používaniu ho dodržiavajte.
Dôležité bezpečnostné informácie
Usmernenia ohľadne výmeny získate u predajcu bicyklov alebo na
mieste zakúpenia bicykla.
VÝSTRAHA
Brzdový systém je navrhnutý bicykle E-MTB. Jeho brzdový výkon je
omnoho vyšší ako v prípade iných bŕzd. Pred jazdou na bicykli podľa
hore uvedeného popisu si vodiči musia zvyknúť na vyšší výkon tejto
brzdy v rámci kontrolovaného prostredia. Ak sa sami neoboznámite
s úrovňou výkonu tejto brzdy, môžete sa stať účastníkom nehody,
ktorej dôsledkom môže byť vážne poranenie alebo aj smrť. Okrem
toho, výkon bŕzd neumožňuje jazdu v uliciach mesta. Ak sa jazde
bicyklom na uliciach nedá vyhnúť, počas jazdy dávajte maximálny
pozor.
203 mm a 180 mm rotory poskytujú väčšiu brzdnú silu ako 160 mm
rotory. Pred použitím bŕzd sa uistite, že máte úplný cit pre
charakteristiky brzdenia.
Okrem toho dávajte veľký pozor a majte prsty
v dostatočnej vzdialenosti od otáčajúceho sa
rotora kotúčovej brzdy. Rotor je dostatočne
ostrý na to, aby spôsobil vážne poranenie
prstov v prípade, že by sa prsty zachytili do
otvorov pohybujúceho sa rotora.
Počas brzdenia sa strmene arotor zohrejú, a preto sa ich počas jazdy
alebo ihneď po zosadnutí zbicykla nedotýkajte, inak sa môžete
popáliť.
Dajte pozor, aby sa na rotor abrzdové doštičky nedostal žiadny olej
alebo mazivo, inak brzdy nebudú správne pracovať.
Ak sa na doštičky dostane olej alebo mazivo, mali by ste túto
náležitosť prekonzultovať s predajcom alebo so zastúpením. Existuje
nebezpečenstvo, že brzdy nebudú pracovať správne.
Ak sa počas brzdenia vyskytuje hluk, doštičky sú
možno opotrebované po hranicu použiteľnosti.
Teplotu brzdového systému znížte na prijateľnú
hodnotu a následne skontrolujte, že hrúbka
každej doštičky je aspoň 0,5 mm. Môžete sa
taktiež poradiť s predajcom alebo zastúpením.
Ak je rotor prasknutý alebo zdeformovaný, okamžite prestaňte
brzdy používať a poraďte sa s predajcom alebo zastúpením.
Ak dôjde k opotrebovaniu rotora na hrúbku 1,5 mm, okamžite
prestaňte brzdy používať a poraďte sa s predajcom alebo
zastúpením. Rotor sa môže zlomiť a vy môžete z bicykla spadnúť.
Pokiaľ ide o rotor Ice-Technologies, ak bude viditeľný hliníkový
povrch, okamžite prestaňte používať aj brzdy.
Pri nepretržitej aplikácii bŕzd môže dôjsť k upchaniu vedenia. Aby
ste tento stav odstránili, uvoľnite na okamžik páčku.
Upchanie vedenia je jav, pri ktorom sa zahreje olej vo vnútri
brzdového systému, čo spôsobuje expanziu vody alebo
vzduchových bublín vo vnútri brzdového systému. To môže
potom zapríčiniť náhle zvýšenie pohybu brzdovej páčky.
Kotúčová brzdy nie je navrhnutá tak, aby fungovala, keď je bicykel
naopak. Ak bicykel otočíte naopak alebo nabok, brzda nemusí
správne fungovať a môže dôjsť k vážnemu úrazu. Pred jazdou na
bicykli niekoľkokrát použite brzdovú páčku a skontrolujte, že brzdy
štandarde fungujú. Ak brzdy nefungujú štandardným spôsobom,
prestaňte brzdy používať a poraďte sa s predajcom alebo so
zastúpením.
Ak pri stlačení brzdovej páčky necítite žiadny odpor, okamžite
prestaňte brzdy používať a poraďte sa s predajcom alebo so
zastúpením.
Ak sa vyskytne unikanie kvapaliny, okamžite prestaňte brzdy
používať a poraďte sa s predajcom alebo so zastúpením.
Je dôležité, aby ste úplne rozumeli činnosti brzdného systému na
vašom bicykli. Nesprávne používanie brzdného systému bicykla môže
mať za následok stratu kontroly alebo pád, ktoré by mohli viesť k
vážnemu zraneniu. Pretože ovládanie každého bicykla môže byť
odlišné, určite sa naučte správnu brzdiacu techniku (vrátane tlaku na
brzdnú páčku a charakteristiky ovládania bicykla)a činnosť vášho
bicykla. Môžete to urobiť konzultáciou s predajcom bicyklov,
prečítaním si príručky k bicyklu a nacvičením techniky jazdenia a
brzdenia.
Ak prednú brzdu budete aplikovať veľmi silno, koleso sa môže
zablokovať a bicykel sa môže prevrhnúť dopredu s dôsledkom
vážneho poranenia.
Pred jazdou na bicykli sa vždy presvedčte, že predné azadné brzdy
pracujú správne.
Počas daždivého počasia bude požadovaná brzdná dráha dlhšia.
Znížte svoju rýchlosť a používajte brzdy skôr a jemne.
Ak je povrch cesty mokrý, kolesá sa ľahšie šmyknú. Ak sa kolesá
šmyknú, môžete spadnúť z bicykla. Aby ste tomu zabránili, znížte
rýchlosť a používajte brzdy skôr a jemne.
Po dôkladnom prečítaní návodu na obsluhu tento návod pre možné
použitie v budúcnosti uložte na bezpečnom mieste.
UPOZORNENIE
Upozornenia ohľadne minerálneho oleja
Styk s očami môže spôsobiť podráždenie. V prípade styku s okom
vypláchnite oko čistou vodou okamžite vyhľadajte lekársku pomoc.
Styk s pokožkou môže spôsobiť vyrážky a ťažkosti. V prípade styku
spokožkou ju riadne umyte vodou a mydlom.
Vdýchnutie pary alebo výparov z minerálneho oleja môže spôsobiť
nevoľnosť. Chráňte si nos a ústa respirátorovou maskou a používajte
v dobre vetranej miestnosti. Po vdýchnutí pár alebo výparov z
minerálneho oleja okamžite odíďte na miesto, kde je čerstvý vzduch.
Prikryte sa prikrývkou. Zostaňte v teple v stabilnej polohe a
vyhľadajte odbornú lekársku pomoc.
Doba zahrievania
Kotúčové brzdy majú určitú dobu zahriatia abrzdná sila sa postupne
zvyšuje, ako pokračuje doba záhrevu. Uistite sa, že ste sa vyhli
akýmkoľvek takýmto zvýšeniam brzdnej sily počas používania bŕzd
vdobe zahrievania. Rovnaká vec sa stane, keď sú vymenené brzdové
doštičky alebo rotor.
Poznámka
Keď bolo odstránené koleso bicykla, odporúča sa namontovať
rozpery doštičiek. Kým je koleso demontované, nestláčajte brzdovú
páčku. Ak je brzdová páčka stlačená a nie sú namontované rozpery
doštičiek, piesty sa vysunú ďalej ako je normálne. Ak k tomu dôjde,
poraďte sa s predajcom.
Počas čistenia a údržby brzdového systému použite mydlovú vodu
alebo suchú handričku. Nepoužívajte bežne dostupné čističe bŕzd
alebo hluk tlmiace prostriedky, nakoľko môžu spôsobiť poškodenie
takých častí, ako sú napríklad tesnenia.
Na tento výrobok sa nevzťahuje záruka na poškodenie, ktoré bolo
spôsobené používaním, ako je napríklad skákanie počas jazdy, alebo
v prípade prevrhnutia bicykla, a to okrem prípadov, ak chyby vznikli
v dôsledku chyby materiálov alebo chyby výrobného postupu.
Záruka na výrobky sa nevzťahuje, pokiaľ ide o prirodzené
opotrebovanie v dôsledku štandardného používania a starnutia.
Pravidelné kontroly pred jazdou na
bicykli
Pred jazdou na bicykli skontrolujte nasledujúce položky. Ak sa v
prípade nasledujúcich položiek vyskytnú akékoľvek problémy, spojte sa
s miestom zakúpenia alebo s predajcom bicykla.
Dochádza k unikaniu oleja?
Funguje predná aj zadná brzda správne?
Majú všetky doštičky hrúbku aspoň 0,5 mm?
Je rotor prasknutý alebo zdeformovaný?
Počujete akékoľvek neštandardné zvuky?
Názvy súčastí
Prevádzka
Tento výrobok je vybavený funkciou nastavenia dosahu. Ak máte pocit,
že páčka je ďaleko alebo sa ťažko používa, poraďte sa s predajcom
alebo zastúpením.
Vezmite na vedomie: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám
bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
2 mm
0,5 mm
Páčka brzdy
Strmeň
Rotor
Brzdové
doštičky
  • Page 1 1

Shimano BL-MT501 Používateľská príručka

Typ
Používateľská príručka
Tento návod je vhodný aj pre