10
SLOVENSKY
• Obsah otvorených článkov akumulátora môže spôsobiť
ťažkosti sdýchaním. Zaistite prísun čerstvého vzduchu. Ak
ťažkosti stále pretrvávajú, vyhľadajte lekárske ošetrenie.
VAROVANIE: Riziko popálenia. Kvapalina zakumulátora
sa môže vznietiť, ak dôjde kjeho kontaktu splameňom
alebo so zdrojom iskrenia.
VAROVANIE: Nikdy sa nepokúšajte akumulátor
zakéhokoľvek dôvodu rozoberať. Ak je obal akumulátora
prasknutý alebo poškodený, nevkladajte akumulátor do
nabíjačky. Zabráňte pádu, rozdrveniu alebo poškodeniu
akumulátora. Nepoužívajte akumulátor alebo nabíjačku,
pri ktorých došlo knárazu, pádu alebo inému poškodeniu
(napríklad prepichnutie klincom, zásah kladivom,
rozšliapnutie). Mohlo by dôjsť kúrazu elektrickým prúdom.
Poškodený akumulátor by sa mal vrátiť do autorizovaného
servisu, kde sa zaistí jeho recyklácia.
VAROVANIE: Nebezpečenstvo vzniku požiaru.
Neskladujte ani neprenášajte akumulátor tak,
aby mohlo dôjsť kuskratu kontaktov kovovými
predmetmi. Nevkladajte akumulátory napríklad do záster,
vreciek, debien na náradie, zásuviek stolov atď., kde môžu
byť klince, skrutky, kľúče atď.
UPOZORNENIE: Ak sa náradie nepoužíva, pri
odkladaní postavte náradie na stabilný povrch tak,
aby nemohlo dôjsť kjeho pádu. Niektoré náradia
sveľkým akumulátorom budú stáť na akumulátore vo
zvislej polohe, ale môže dôjsť kich ľahkému prevrhnutiu.
Preprava
VAROVANIE: Nebezpečenstvo vzniku požiaru. Pri
preprave akumulátorov môže prípadne dôjsť kspôsobeniu
požiaru, ak sa kontakty akumulátora dostanú náhodne do
styku svodivými materiálmi. Pri preprave akumulátora sa
uistite, či sú kontakty akumulátora riadne chránené adobre
izolované od materiálov, sktorými by sa mohli dostať do
kontaktu aktoré by mohli spôsobiť skrat.
Akumulátory
spĺňajú požiadavky všetkých platných
predpisov pre prepravu, ktoré sú predpísané vpriemyselných
aprávnych normách, ktoré zahŕňajú odporúčania OSN pre
prepravu nebezpečného tovaru – Predpisy asociácie pre
medzinárodnú leteckú dopravu nebezpečného tovaru (IATA),
Medzinárodné predpisy pre námornú prepravu nebezpečného
tovaru (IMDG) aEurópska dohoda týkajúca sa medzinárodnej
cestnej prepravy nebezpečného tovaru (ADR). Články
aakumulátory Li-Ion boli testované podľa požiadaviek časti
38.3, ktorá je uvedená vpríručke testov akritérií dokumentu
Odporúčania OSN pre prepravu nebezpečného tovaru.
Vo väčšine prípadov bude preprava akumulátorov
vybratá zklasifikácie plne regulovaná preprava nebezpečného
materiálu triedy 9. Vzásade platí, že iba zásielky obsahujúce
akumulátory typu Li-Ion senergetickým výkonom väčším než 100
watthodín (Wh) budú vyžadovať dopravu ako plne regulovaný
tovar triedy 9. Na všetkých akumulátoroch typu Li-Ion je na obale
uvedený energetický výkon vo watthodinách. Navyše, vzhľadom
na zložitosť regulácie,
neodporúča leteckú prepravu
samotných akumulátorov typu Li-Ion bez ohľadu na ich výkon vo
watthodinách. Zásielky náradia sakumulátormi (combo súpravy)
je možné prepravovať leteckou dopravou, ak ich výkon vo
watthodinách nie je väčší než 100 Wh.
Bez ohľadu na to, či sa zásielka považuje za zásielku svýnimkou
alebo plne regulovanú zásielku, povinnosťou dopravcu je
postupovať podľa najnovších predpisov týkajúcich sa balenia,
označovania avyžadovanej dokumentácie.
Informácie uvedené vtejto časti príručky sú uvedené
vdobrej viere apovažujú sa za presné včase vytvorenia
tohto dokumentu. Na tieto informácie sa však nevzťahuje
žiadna záruka, výslovná alebo predpokladaná. Je povinnosťou
kupujúceho zaistiť, aby jeho činnosti spĺňali požiadavky platných
predpisov.
Preprava akumulátorov typu FLEXVOLT
TM
Akumulátor
FLEXVOLT
TM
má dva režimy: Použitie
aPreprava.
Režim Použitie: Ak je akumulátor typu FLEXVOLT
TM
postavený
samostatne alebo ak je vložený do náradia
snapájacím
napätím 18V, bude pracovať ako akumulátor snapájacím
napätím 18V. Ak je akumulátor typu FLEXVOLT
TM
vložený do
výrobku snapájacím napätím 54 Valebo 108 V(dva akumulátory
54 V), bude pracovať ako akumulátor snapájacím napätím 54 V.
Režim Preprava: Ak je na akumulátore FLEXVOLT
TM
nasadený
kryt, akumulátor je vprepravnom režime. Uschovajte tento kryt
na účely prepravy akumulátora.
Ak je tento akumulátor vrežime
Preprava, prepojenie článkov je
na akumulátore elektricky
rozpojené, čím vzniknú 3
akumulátory snižšou kapacitou vo watthodinách (Wh)
vporovnaní s1 akumulátorom svyššou kapacitou vo
watthodinách. Tento vyšší počet 3 akumulátorov snižším
výkonom vo watthodinách umožňuje vybratie tohto
akumulátora zurčitých prepravných predpisov, ktoré sú určené
pre akumulátory sväčším výkonom vo watthodinách.
Napríklad režim Preprava
udáva kapacitu 3×36
Wh, čo znamená 3
akumulátory, zktorých
má každý kapacitu 36
watthodín. Režim Použitie
udáva kapacitu 108 watthodín (1 samotný akumulátor).
Odporúčania pre uloženie akumulátorov
1. Najvhodnejšie miesto na skladovanie je vchlade asuchu,
mimo dosahu priameho slnečného žiarenia anadmerného
tepla či chladu. Zdôvodu zachovania optimálneho
výkonu aprevádzkovej životnosti skladujte nepoužívané
akumulátory pri izbovej teplote.
2. Ak skladujete akumulátory dlhší čas, sohľadom na
dosiahnutie optimálnych výsledkov Vám odporúčame, aby
ste ich uložili mimo nabíjačky celkom nabité na suchom
achladnom mieste.
POZNÁMKA: Akumulátory sa nesmú skladovať, ak sú úplne
vybité. Pred prvým použitím musí byť akumulátor úplne nabitý.
Príklad nálepky soznačením Použitie
aPreprava