Upevňovacia matica
telesa voľnobehu
Teleso voľnobehu
Podložka telesa voľnobežky
Nerozoberajte tesnenie.
Mazivo DURA-ACE
(Y-04110000)
Použitie maziva
Všeobecné informácie o bezpečnosti
• Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne upevnené. Ak
sú kolesá akýmkoľvek spôsobom uvoľnené, môžu z bicykla odpadnúť
a výsledkom môže byť vážne zranenie.
• Pred použitím skontrolujte kolesá, aby ste sa uistili, že špice nie sú ohnuté
alebo uvoľnené a že na povrchu ráfika nie sú zárezy, škrabance alebo
praskliny. Ak zistíte niektorý z týchto problémov, nepoužívajte koleso.
• Koleso je navrhnuté na terénnu jazdu. Nepoužívajte ho na jazdu dolu kopcom,
inak sa koleso môže ohnúť alebo inak poškodiť a výsledkom môže byť
nehoda.
• Ak sa rýchloupínací mechanizmus nepoužíva správne, koleso môže z bicykla
odpadnúť a výsledkom môže byť vážne zranenie. Pred použitím si pozorne
prečítajte Servisné pokyny pre rýchloupínací mechanizmus.
• Tieto kolesá sú navrhnuté výlučne na použitie s ráfikovými brzdami.
Nepoužívajte kolesá s kotúčovými brzdami.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné
pokyny. Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené súčasti môžu spôsobiť
prevrhnutie bicykla, čoho dôsledkom môže byť vážne poranenie. Odporúčame
používať iba originálne náhradné diely značky Shimano.
• Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na
bezpečné miesto, aby ste ich mohli v budúcnosti použiť.
Technické údaje
• Nepoužívajte pásku na ráfik. Páska na ráfik môže sťažiť odstránenie a montáž
pneumatiky a pneumatika alebo hadička sa môžu poškodiť, alebo sa pneumatiky
môžu náhle prederaviť a vyprázdniť, a výsledkom môže byť vážne zranenie.
• Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo
poškodeniu majúcemu pôvod v normálnom používaní.
• Ochranné prvky špicov sa tiež predávajú osobitne. Podrobnosti vám poskytne
váš predajca bicyklov.
Poznámka
• Ak sa koleso stane tuhým a ťažko otáčateľným, mali by ste ho namazať
mazivom.
• Dovnútra náboja nedávajte žiadny olej, inak vyplavíte mazivo.
• Vyhĺbenie na druhej strane priehradky z diery je indikátorom opotrebovania
ráfika. Ak toto vyhĺbenie nie je viac vidieť, ráfik je na konci svojej životnosti.
• Špeciálne nástroje na špice sú k dispozícii ako voliteľné príslušenstvo.
• Odporúčame, aby ste sa obrátili na autorizovaného predajcu bicyklov ohľadom
nastavenia napnutia špicov, ak v špicoch začína byť vôľa a po najazdení
prvých 1000 km.
• Neutierajte koleso saponátmi alebo chemickými čistiacimi prípravkami, inak
môžu spôsobiť, že vzduchový tesniaci prostriedok použitý na spojoch ráfika sa
olúpe.
• Nepoužívajte saponát alebo iné chemikálie pri utieraní kolesa, inak môžu
spôsobiť prilepenie alebo odlúpenie z ráfika.
• Reflektory sa predávajú tiež samostatne. Podrobnosti vám poskytne váš
predajca bicyklov.
< Pre zadné >
< Pre predné >
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu kombináciu.
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovensky)
Jednotku možno rozobrať tak, ako je to zobrazené
na obrázku.
Použite mazivo na viacero častí v pravidelných
intervaloch.
Údržba
Poznámka:
• Keď odstraňujete a montujete tesnenie, robte to veľmi opatrne tak, aby sa tesnenie
neohlo. Počas opätovnej montáže tesnenia sa uistite, že lícuje s pravou stranou
a vložte ho tak hlboko, ako len ide.
• Nerozoberajte protiprachový kryt lemujúci kónus.
Výmena špicov
1. Nasuňte podložku a zasuňte špicu.
2. Po vložení špice do otvoru v prírube náboja utiahnite
maticu. Počas montáže použite zarážku špice na zaistenie
špice tak, aby sa neotáčala a potom vložte skrutkovač
alebo podobný nástroj do drážky v skrutke, aby ste skrutku
zaskrutkovali.
3. Otočte poistkou v smere hodinových ručičiek, aby ste ju
zaskrutkovali do otvoru na skrutku v ráfiku. Teraz použite
zarážku špice, aby ste zabránili špici v otáčaní.
Poznámka:
• Ak nie je namontovaná podložka, nebude
možné nastaviť napnutie špice; preto určite
použite podložku.
• Utiahnite maticu až po okraje závitu.
1
Podložka
Poistka
Zarážka špice
Špica
Matica
2
3
<Montáž>
Na montáž osky náboja použite špeciálny nástroj
(TL-HS23 / 18 mm) a 5 mm Allenov kľúč na utiahnutie poistnej
matice tak, aby bol mechanizmus dvojnásobne istený tak, ako je to
zobrazené na obrázku.
Uťahovací moment:
15 - 17 Nm
Montáž ozubených kolies HG
Pre každé ozubené koleso, povrch majúci líce značky skupiny
smerom von a umiestnený tak, že široké časti priemetu
prevodov na každom ozubenom kolese a časť A (kde je otvor
drážky široký) telesa voľnobežky sú zarovnané.
Drážka je široká
iba na jednom
mieste.
A
a
c
-
1
4
T
Široká časť
1
1
T
b
a
1
2
T
a
r
ba
J
A
CS-M970 (ba)
CS-M970 (bd)
CS-M970 (be)
Podložka ozubeného kolesa
Poistný krúžok
Podložka poistného krúžku
Poistný krúžok
Podložka poistného krúžku
Poistný krúžok
Podložka poistného krúžku
Pri montáži ozubených kolies HG použite na utiahnutie
poistného krúžku špeciálny nástroj (TL-LR15).
Uťahovací moment:
30 - 50 Nm
Poistný krúžok
Náradie
(TL-SR21)
Demontáž
TL-LR15
Na výmenu ozubených kolies
HG použite špeciálny nástroj
(TL-LR15) a TL-SR21 na
odstránenie poistného krúžku.
Výmena telesa voľnobehu
■ Najskôr vytiahnite osku náboja, dodržiavajte postup zobrazený na obrázku.
Časť s dvojitým uzamknutím na strane voľnobežky nemožno rozobrať.
Poznámka:
• Keď odstraňujete a montujete tesnenie, robte to veľmi opatrne tak, aby sa tesnenie
neohlo.
Počas opätovnej montáže tesnenia sa uistite, že lícuje s pravou stranou a vložte ho tak
hlboko, ako len ide.
• Nerozoberajte protiprachový kryt lemujúci kónus.
Oska náboja
(3)
Záhyb je na vonkajšej strane
(2)
Kónus s protiprachovým krytom
(Nemožno rozobrať)
Tesnenie
Ľavá strana Uťahovací moment:
15 - 20 Nm
■ Po odstránení osi náboja odstráňte upevňovaciu maticu voľnobehu (vo
vnútri telesa voľnobehu) a potom vymeňte teleso voľnobehu.
Poznámka:
Keď vymieňate teleso voľnobežky, vymeňte v rovnakom čase aj upevňovaciu
skrutku voľnobežky. Určite namažte mazivom závity upevňovacej matice telesa
voľnobežky, inak sa môže vyskytnúť uvoľnenie alebo viaznutie. Nepokúšajte sa
rozobrať teleso voľnobehu, pretože to môže mať za následok poruchu.
Uťahovací moment:
45 - 50 Nm
• Používajte originálne špice, matice, poistky a podložky značky Shimano, inak
sa ráfik a náboj môžu poškodiť.
• Pred použitím skontrolujte, či na brzdových doštičkách nie sú prilepené kúsky
kovu alebo iných cudzích predmetov. Ak sú takéto veci prítomné, môžu pri
použití bŕzd poškodiť ráfik.
• Neodporúčame používať vysokovýkonné čeľuste s nasledovnými názvami
výrobkov v spojení s týmto výrobkom, pretože môže dôjsť k vážnemu
opotrebeniu brzdných povrchov.
R55HC, M70T3, M70T2, M65T3, M65T, M55T, M50T
Okrem toho nepoužívajte brzdové čeľuste na karbónové ráfiky ani na ráfiky
s keramickým plášťom.
• Tlak vzduchu by mal byť v rozsahu 200-400 kPa {29-58 psi}.
• Dajte pozor, aby ste nestrhli závity počas nastavovania napnutia špicov. Ak
príliš utiahnete kolíky, výsledkom môže byť poškodenie ráfikov. (Odporúčame,
aby ste s týmto nastavením obrátili na autorizovaného predajcu bicyklov.)
5 mm Allenov kľúč
(1)
17 mm kľúč
Demontáž
Demontáž
5 mm Allenov kľúč
TL-HS23
Utiahnutie
Tesnenie
Tesnenie
Kónus s protiprachovým krytom Kónus s protiprachovým krytom
Technické pokyny pre servis SI-4CM0A-001
WH-M970
Koleso
Oska náboja
14 mm Allenov kľúč
Demontáž
Montáž
Viazanie špicov
Zviažte špice tak, ako je to znázornené na obrázku.
Pre predné Pre zadné
* Tieto hodnoty možno použiť len informatívne.
VÝSTRAHA
VAROVANIE
VÝSTRAHA
Číslo modelu Technické údaje Farba
RR-550-WUW/W SMN03 JIS / CPSC Biela
RR-550-WUA/A SMN03 AS Žltá
RR-317-WUA/4K SMN03 DIN Žltá
Číslo modelu Technické údaje Farba
RR-550-WUW SW BEZ KONZOLY
JIS / CPSC Biela
RR-550-WUA SW BEZ KONZOLY
AS Žltá
RR-317-WUA SW BEZ KONZOLY
DIN Žltá
CP-WH14 CS-M960 (11-34T), CS-M960 (12-34T), CS-M970
CP-WH15 CS-M960 (11-32T)
Reťaz CN-7701 / CN-HG93 / CN-HG73
Kazetové ozubené koleso CS-M970
Rýchlosti 9
Počet špicov Pre predné 20 Pre zadné 24
Šírka ráfika 23,3 mm
Veľkosť ráfika 26”
Použiteľný rozmer pneumatiky 26 x 1,5 ~ 2,25
Použiteľné brzdy Ráfiková brzda
Hodnota napnutia špicu
Pre predné Pre zadné
800 - 1200 N
Pravá strana (ozubené koleso) Ľavá strana
900 - 1350 N 600 - 1000 N
slk_280404_4CM0A_001.indd 1
slk_280404_4CM0A_001.indd 1
19-05-2008 11:25:32