Shimano ST-M410 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Táto príručka je tiež vhodná pre

Pripojte kábel k zadnému
prvku pre zabránenie pred
spadnutím reťaze a po
odstránení úvodnej vôle
v kábli ho opätovne
zaistite k zadnému prvku
pre zabránenie pred
spadnutím reťaze podľa
zobrazenia na obrázku.
Všeobecné informácie o bezpečnosti
VAROVANIE
Ak je potrebné nastaviť dĺžku reťaze kvôli zmene počtu zubov
ozubeného kolesa, rez vykonajte na inom mieste ako je miesto,
kde sa reťaz spojila pomocou tvrdenej spojovacej závlačky,
alebo na koncovej závlačke. Reťaz sa poškodí, ak sa rozreže
na mieste, kde sa spojila pomocou tvrdenej spojovacej závlačky
alebo koncovej závlačky.
Skontrolujte, či je napnutie reťaze správne a či reťaz nie je poškodená.
Ak je napnutie príliš slabé alebo je reťaz poškodená, mali by ste vymeniť reťaz.
Ak sa to nevykoná, reťaz sa môže pretrhnúť a spôsobiť vážne zranenie.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené súčiastky môžu jazdcovi spôsobiť zranenie.
Odporúčame používať iba originálne náhradné diely značky Shimano.
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné miesto,
aby ste ich mohli v budúcnosti použiť.
Poznámka
Ak preraďovanie prevodov nie je plynulé, umyte prehadzovačku a namažte všetky pohyblivé diely.
Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veľký, že nastavenie nie je možné, mali by ste vymeniť
prehadzovačku.
Pravidelne by ste mali čistiť prehadzovačku a namazať všetky pohybujúce sa diely
(mechanizmus a remenice).
Ak sa nedá vykonať nastavenie radenia prevodov, skontrolujte stupeň paralelnosti zadnej časti
bicykla. Tiež skontrolujte, či je namazaný kábel a či je vonkajšie puzdro príliš dlhé alebo príliš krátke.
Ak počujete nezvyčajný hluk ako výsledok uvoľnenia v remenici, mali by ste ju vymeniť.
Ak sa koleso stane tuhým a ťažko otáčateľným, mali by ste ho namazať mazivom.
Dovnútra náboja nedávajte žiadny olej, inak vyplavíte mazivo.
Ozubené kolesá by ste mali pravidelne umývať neutrálnym čistiacim prostriedkom a potom ich
znovu namazať. Okrem toho, čistenie reťaze neutrálnym čistiacim prostriedkom a jej namazanie
môže byť účinným spôsobom na predĺženie životnosti ozubených kolies a reťaze.
Ak sa reťaz počas používania zosúva z ozubených kolies, vymeňte reťaz a ozubené kolesá.
Vždy používajte ložisko pre zostavu ozubených kolies s rovnakými
skupinovými značkami. Nikdy nepoužívajte kombináciu s ložiskom
ozubeného kolesa s odlišnou skupinovou značkou.
Použitie rámu s interným vedením káblov sa výslovne neodporúča,
pretože má tendenciu narušiť funkciu radenia SIS spôsobenú vysokým
odporom káblov.
Použite vonkajšie puzdro, ktoré má stále zvyšnú dĺžku, a to aj v prípade,
keď sa úplne otočia rukoväte do obidvoch strán. Okrem toho skontrolujte,
či sa radiaca páka nedotýka rámu bicykla, keď sa úplne vytočia rukoväte.
Pred použitím namažte vnútorný kábel a vnútornú stranu vonkajšieho kábla,
aby ste zaručili ich dostatočnú kĺzavosť.
Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálne vonkajšie puzdro a vodiaci prvok kábla
spodného držiaka.
Ovládanie pák spojených s radením prevodov by sa malo vykonať len po otočení predného
reťazového kolesa.
Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu majúcemu
pôvod v normálnom používaní.
S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo prevádzky
sa obráťte na profesionálneho predajcu bicyklov.
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne upevnené. Ak sú kolesá akýmkoľvek
spôsobom uvoľnené, môžu z bicykla odpadnúť a výsledkom môže byť vážne zranenie.
Na vyčistenie reťaze použite neutrálny čistiaci prostriedok. Nepoužívajte čistiace prostriedky
na báze alkalických látok alebo kyselín, ako napríklad čistiace látky proti hrdzi, pretože môžu
spôsobiť poškodenie a/alebo zlyhanie reťaze.
Na pripojenie úzkeho typu reťaze používajte len tvrdenú spojovaciu závlačku.
Dostupné sú dva druhy tvrdených spojovacích závlačiek. Nezabudnite si pozrieť nižšie zobrazenú
tabuľku, aby ste vybrali, ktorá závlačka sa má použiť. Ak sa použijú iné spojovacie závlačky
ako sú tvrdené spojovacie závlačky, alebo ak sa použije tvrdená spojovacia závlačka alebo
nástroj nevhodný pre typ použitej reťaze, nebude možné dosiahnuť dostatočnú pripojovacia sila,
čo môže spôsobiť roztrhnutie alebo spadnutie reťaze.
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Skupinové značky
Tvrdená spojovacia závlačka
Koncová závlačka Prepojovacia závlačka
Technické pokyny pre servis SI-6KFRB-001
Systém zadného pohonu
Technické údaje
Zadná prehadzovačka
Kombinácia zubov kazetového ozubeného kolesa
Rapidfire Plus
Voľný náboj
Výmena telesa voľnobehu
Po odstránení osi náboja
odstráňte upevňovaciu maticu
voľnobehu (vo vnútri telesa
voľnobehu) a potom vymeňte
teleso voľnobehu.
Poznámka:
Nepokúšajte sa rozobrať teleso
voľnobehu, pretože to môže mať
za následok poruchu.
FH-MC18 / FH-RM40-8
SL-M410
SL-M410
ST-M410
Teleso
voľnobehu
Upevňovacia matica
telesa voľnobehu
Podložka telesa
voľnobežky
10 mm Allen key (TL-WR37)
Demontáž
Montáž
Uťahovací moment:
35 - 50 N·m
Na dosiahnutie najlepšieho výkonu SIS pravidelne mažte všetky časti
prevodovky výkonu.
5. Nastavenie SIS
Niekoľkokrát pohnite radiacu páčku, aby ste preradili reťaz na 2. ozubené
koleso. Potom zatiaľ, čo tlačíte páčku dostatočne na to, aby ste cítili tlak
v páčke, otočte kľukovým ramenom.
Preraďovanie
na 3. prevod
Dotiahnite valec nastavenia
vonkajšieho kábla, kým sa reťaz
nevráti na 2. ozubené koleso.
(v smere hodinových ručičiek)
Uvoľnite valcové puzdro nastavenia
vonkajšieho puzdra, kým sa reťaz
nedotkne 3. ozubeného kolesa
a nevydá zvuk. (proti smeru
hodinových ručičiek)
Nastavovací valček
vonkajšieho
obalu
Najlepšie nastavenie
Najlepšie nastavenie je, keď radiaca páčka funguje
dostatočne na to, aby sa dostala do záberu a reťaz
sa dotkla 3. ozubeného kolesa a vydala zvuk.
* Páku vráťte do pôvodnej polohy (poloha, kde sa páka
nachádza na 2. nastavení ozubeného kolesa a uvoľní sa)
a potom otočte kľukové rameno v smere hodinových
ručičiek. Ak sa reťaz dotýka 3. ozubeného kolesa a vydáva
hluk, otočte valcové puzdro nastavenia vonkajšieho puzdra mierne
v smere hodinových ručičiek, aby ste ho dotiahli, kým hluk neprestane
a reťaz sa nebude pohybovať plynulo.
Ovládajte páku, aby ste preraďovali prevody a skontrolujte,
či sa pri žiadnej polohe prevodu nevyskytne hluk.
Keď nepočujete
žiadny hluk
Nastavovací valček
vonkajšieho
obalu
4. Ak používať nastavovaciu skrutku napnutia B
Namontujte reťaz na najmenší reťazový
krúžok a najväčšie ozubené koleso
a otočte kľukové rameno dozadu.
Potom otočte nastavovaciu skrutku
napnutia B, aby ste nastavili vodiacu
kladku čo najbližšie k ozubenému
kolesu, ale nie tak blízko aby sa
ho dotkla. Následne nastavte reťaz
na najmenšie ozubené koleso
a zopakujte vyššie uvedený postup,
aby ste sa uistili, že sa remenica
nedotýka ozubeného kolesa.
3. Spodné nastavenie
Počas otáčania prednej
prevodovej tácky pohybujte
páčkou s cieľom zaradiť
najmenší prevod.
Otočte skutku spodného
nastavenia tak, aby sa vodiaca
remenica pohla do polohy priamo
v rovine s najväčším ozubeným
kolesom
1
1 2
2
Najväčšie ozubené
koleso
Vodiaca remenica
Skrutka spodného
nastavenia
1
2
1 2
2
1
Najväčšie ozubené koleso
Najmenšie ozubené koleso
Skrutka nastavenia
napnutia B
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na:
http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám
bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
Orezanie vonkajšieho puzdra
Keď orezávate vonkajšie puzdro, režte na opačnom
konci ako je koniec s označením. Po orezaní
vonkajšieho puzdra zaguľaťte koniec, aby mala
vnútorná strana otvoru rovnaký priemer .
K orezanému koncu vonkajšieho puzdra upevnite rovnaký vonkajší koncový kryt.
Kryt vonkajšieho konca
Vkladanie vnútorného kábla
Vnútorný kábel vložte do vonkajšieho puzdra z konca,
ktorý je označený značkou. Z konca, ktorý je označený
značkou naneste mazivo s cieľom
zabezpečiť prevádzkovú účinnosť kábla.
Značka
Uťahovací moment:
5 - 7 N·m
Odrežte nadbytočnú dĺžku vnútorného kábla a následne nainštalujte kryt
vnútorného konca.
Potiahnite
Drážka
Poznámka: Uistite sa, že je kábel
zabezpečený v drážke.
1
2
1 2
Vonkajší okraj
najmenšieho
ozubeného kolesa
Vodiaca remenica
Skrutka horného
nastavenia
1. Horné nastavenie
Otočte skrutku horného nastavenia,
aby ste ju nastavili tak, že vodiaca
kladka bude pri pohľade zozadu
v rovine s vonkajšou rovinou
najmenšieho ozubeného kolesa.
Následne nainštalujte reťaz.
Nastavenie SIS
1
8
1
8
5 mm Allenov kľúč 5 mm Allenov kľúč
Namontujte radiacu páčku do polohy, kde nebude prekážať činnosti bŕzd
a preraďovaniu rýchlostí.
Nepoužívajte v kombinácii spôsobujúcej prekážku pre činnosť bŕzd.
Použite rúčku riadidiel s maximálnym vonkajším priemerom 32 mm.
Reťaz
Najväčšie
ozubené koliesko
Najväčšie
ozubené koleso
Pridajte 2 články (s reťazou na najväčšom
ozubenom kolese a najväčšom ozubenom
koliesku)
Dĺžka reťaze
Montáž páčky
a
b
1
1
T
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
-
C
J
A
P
A
N
U
.
S
.
P
A
T
4
2
6
8
2
5
9
L
O
C
K
4
0
0
k
g
/
c
m
O
N
A
M
I
H
S
Montáž ozubených kolies
5 mm Allenov kľúč
Uško vytlačenia
Skrutka
nastavenia
napnutia B
Montáž zadnej prehadzovačky
Počas inštalácie dávajte pozor aby
nedošlo k deformácii spôsobenej
skrutkou nastavenia vôle B
prichádzajúcej do kontaktu
s uškom vytlačenia.
Uťahovací moment osi konzoly:
8 - 10 N·m
Obsluha radenia rýchlostí
Tak páčka (A), ako aj páčka (B) sa vždy vrátia do pôvodnej polohy, keď sa po preradení uvoľnia.
Keď používate jednu z týchto páčok, vždy sa uistite, že zároveň otáčate ramenom kľuky.
Preradenie z malého ozubeného kolesa
na väčšie ozubené koleso (páčka A)
Na preradenie iba o jeden stupeň zatlačte
páčku (A) do polohy (1). Na preradenie naraz
o dva stupne zatlačte do polohy (2).
Preradenie z veľkého ozubeného kolesa
na menšie ozubené koleso (páčka B)
Zatlačte páčku (B) raz, aby ste preradili o jeden
stupeň z väčšieho na menšie ozubené koleso.
1
2
Páčka (A) - počiatočná poloha
Páčka (B)
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu kombináciu.
Namontujte kryt vnútorného otvoru jeho
otáčaním tak, ako je to zobrazené
na obrázku, až pokým sa nezastaví.
Ďalej ho už neotáčajte, inak môže poškodiť
závit skrutky.
Uťahovací moment:
0,3 - 0,5 N·m
Kryt vnútorného otvoru
1
8
Páčka (B)
Vnútorný kábel
Kryt vnútorného otvoru
2. Pripojenie a upevnenie vnútorného kábla
Posuňte páčku (B) 7 krát alebo viac krát
a skontrolujte na indikátore, či je páčka
v najvyššej polohe. Potom odstráňte kryt
vnútorného otvoru a pripojte vnútorný kábel.
Uťahovací moment:
5 N·m
Uťahovací moment:
6 - 8 N·m
6 ozubených kolies je zaistených pomocou nitov.
Poistný krúžok
Pre každé ozubené koleso, by mal povrch so
skupinovým označením smerovať von a mal by
byť umiestnený tak, že značka trojuholníka ( )
na každom ozubenom kolese a časť A (kde je
otvor drážky široký) telesa voľnobehu sú zarovnané.
Pri montáži ozubených kolies HG použite na utiahnutie
poistného krúžku špeciálny nástroj (TL-LR15).
Na výmenu ozubených kolies HG použite špeciálny nástroj
(TL-LR15) a TL-SR21 na odstránenie poistného krúžku.
Drážka je široká iba
na jednom mieste.
A
a
c
-
1
4
T
značka
Uťahovací moment:
30 - 50 N·m
Poistný krúžok
Náradie
(TL-SR21)
Demontáž
TL-LR15
Strieborná
Čierna
Reťaz
Tvrdená
spojovacia závlačka
Nástroj na
nastavenie reťaze
9-rýchlostná veľmi úzka reťaz,
ako napríklad
CN-7701/CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN23
8-/7-/6-rýchlostná úzka reťaz,
ako napríklad
CN-HG50/CN-IG51
TL-CN32 / TL-CN23
6,5 mm
7,1 mm
Séria Alivio
Rapidfire Plus ST-M410 / SL-M410
Vonkajšie puzdro SP40
Zadná prehadzovačka RD-M410
Typ SGS
Voľný náboj FH-MC18 / FH-RM40-8
Rýchlosti 8
Kazetové ozubené koleso CS-HG50-8I
Reťaz CN-HG50 / CN-HG40
Vodiaci prvok spodného držiaka SM-SP17 / SM-BT17 / SM-SP18 / SM-BT18
Číslo modelu RD-M410
Rýchlosti 8
Celková kapacita 43T
Najväčšie ozubené koleso 34T
Najmenšie ozubené koleso 11T
Rozdiel ozubenia predného ozubeného kolesa 20T
Použiteľné predné ozubené koleso
(konfigurácia zubov ozubeného kolieska)
FC-M416 / FC-M415 / FC-M411 / FC-M410
(42T - 32T - 22T / 48T - 38T - 28T)
Rýchlosti Názov skupiny Kombinácia zubov
8
an 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30T
ao 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 34T
aw 11, 13, 15, 18, 21, 24, 28, 32T
Číslo modelu ST-M410 / SL-M410
Rýchlosti 8
Číslo modelu FH-MC18 / FH-RM40-8
Ozubené kolesá 8
Počet otvorov na špici 36 / 32
SI-6KFRB -001-02
  • Page 1 1

Shimano ST-M410 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Táto príručka je tiež vhodná pre