Shimano SL-7S20 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Táto príručka je tiež vhodná pre

CJ-NX10
JAPAN
L
O
C
K
C
J-
N
X
10
JAPA
N
L
O
C
K
C
J-N
X
1
0
JAPA
N
L
O
C
K
Pohybujte radiacou páčkou Revo z polohy
1
do
4
.
Skontrolujte a presvedčte sa, že červené alebo žlté
čiary nastavenia na konzole kazetovej spojky
a kladke sú teraz zarovnané.
CJ-NX10
JAPAN
L
O
C
K
CJ-NX10
JAPAN
L
O
C
K
CJ-NX10
JAPAN
LO
C
K
CJ-NX10
JAPAN
L
O
C
K
C
J
-
N
X
1
0
J
A
PA
N
LOCK
C
R
V
V
C
R
C
R
V
V
C
R
Všeobecné informácie o bezpečnosti
VAROVANIE
– Aby ste predišli vážnym zraneniam:
Pred montážou sú
• č
iastok si zaobstarajte a
pozorne pre
č
ítajte servisné pokyny.
Uvoľnené,
opotrebované alebo poškodené súčiastky
môžu mať spôsobiť vážne poranenie jazdca.
Odporúčame používať iba originálne
náhradné diely značky Shimano.
Je dôležité, aby ste úplne rozumeli činnosti
brzdného systému na vašom bicykli.
Nesprávne používanie brzdného systému
bicykla môže mať za následok stratu kontroly
alebo nehodu, ktorá by mohla viesť k vážnemu
zraneniu. Pretože ovládanie každého bicykla
môže byť odlišné, určite sa naučte správnu
brzdiacu techniku (vrátane tlaku na brzdnú
páčku a charakteristiky ovládania bicykla)
a činnosť vášho bicykla. Môžete to urobiť
konzultáciou s predajcom bicyklov, prečítaním
si príručky k bicyklu a nacvičením techniky
jazdenia a brzdenia.
Tieto brzdové páčky sú vybavené
mechanizmom na prepínanie režimov, aby
boli kompatibilné s konzolovými brzdami a
valcovými brzdami, alebo s brzdami typu
V-BRAKE s modulátorom sily.
Ak sa zvolí nesprávny režim, môže
dôjsť k buď nadmernej alebo
k nedostatočnej brzdnej sile, čoho
dôsledkom môžu byť nebezpečné
nehody.
Režim vyberte podľa pokynov
uvedených v dolu uvedenej tabuľke.
Poloha pre režim Použiteľná brzda
Poloha C/R
Konzolové brzdy
Valcové brzdy
C označuje polohu pre
režim v prípade zhody
s konzolovými brzdami.
R označuje polohu pre
režim v prípade zhody
s valcovými brzdami.
Poloha V
V označuje polohu pre režim
v prípade kompatibility
s brzdami V-BRAKE
s modulátorom sily.
Brzdy V-BRAKE
s modulátorom sily
Brzdové páčky vybavené mechanizmom
na prepínanie režimov použite v rámci hore
uvedených kombinácií.
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné
pokyny a odložte ich na bezpečné miesto,
aby ste ich mohli v budúcnosti použiť.
VÝSTRAHA
– Aby ste predišli vážnym zraneniam:
Dávajte pozor, aby ste páčku zaradili o jeden
prevod naraz a znížili tak silu vyvíjanú počas
radenia na pedále. Pokiaľ sa budete pri silnom
otáčaním pedálov snažiť vyvíjať silu na radiacu
páčku, vaše chodidlá sa môžu zošmyknúť
z pedálov, bicykel sa môže prevrhnúť a môže
dôjsť k vážnemu poraneniu.
Na súčiastky sa neposkytuje záruka
proti prirodzenému opotrebovaniu alebo
poškodeniu majúcemu pôvod v normálnom
používaní.
POZNÁMKA:
SI-6M50B-001
SL-7S20
BL-IM60
BL-IM65
CJ-NX10
Technické pokyny pre servis
Pred použitím si určite prečítajte tieto
servisné pokyny v spojení so servisnými
pokynmi pre náboj Inter-7.
Činnosť radiacej páčky Revo
Otáčajte radiacou páčkou Revo, aby ste zaradili
každý zo siedmich prevodov.
Radiaca páčka Revo
Indikátor
Otáčanie pedálov je obtiažnejšie
Indikátor sa posunie smerom k
7
Otáčanie pedálov je ľahšie
Indikátor sa posunie smerom k
1
Montáž páčky
Namontujte páčku tak, ako je to zobrazené na obrázku.
Riadidlo
Skrutka so svorkou
3 mm Allenov kľúč
Utiahnutie
f
22,2 mm
2
3
1
Medzi radiacou
páčkou Revo a
polovičnou rúčkou
nechajte medzeru
veľkosti 0,5 mm.
V prípade používania
polovičnej rúčky
Shimano by mala mať
priama časť riadidla
aspoň 166 mm; na túto
priamu čas namontujte
radiacu páčku Revo.
Polovičná rúčka
Skrutka so svorkou
Uťahovací moment:
2 - 2,5 N•m
5 mm Allenov kľúč
Uťahovací moment:
6 - 8 N•m
Rúčka
2
3
1
Utiahnutie
f
22,2 mm
Odpojenie kábla radenia pri demontovaní
zadného kolesa z rámu
Počas demontáže zadného kolesa z rámu
odpojte kábel z kazetovej spojky.
Kazetová spojka
1.
Nastavte radiacu páčku Revo na
1
.
Nastavte na
1
2.
Stiahnite vonkajšie puzdro z držiaka
vonkajšieho puzdra na kazetovej spojke
a následne demontujte vnútorný kábel zo
štrbiny na konzole.
Držiak vonkajšieho puzdra
Konzola
Štrbina
Stiahnite z držiaka
vonkajšieho puzdra
Vyberte zo
štrbiny
1
2
3.
Z kladky kazetovej spojky demontujte jednotku
upevňovacej skrutky vnútorného kábla.
Jednotka upevňovacej skrutky vnútorného kábla
Kladka kazetovej spojky
Pokiaľ je ťažké stiahnuť vonkajšie puzdro
z držiaka vonkajšieho puzdra kazetovej
spojky, zasuňte 2 mm Allenov kľúč alebo
špicu č. 14 do otvoru na kladke kazetovej
spojky a otáčaním kladky vnútorný kábel
uvoľnite. Následne najprv z kladky demontujte
jednotku upevňovacej skrutky vnútorného
kábla a potom z držiaka vonkajšieho puzdra
demontujte vonkajšie puzdro.
Demontujte jednotku
upevňovacej skrutky
vnútorného kábla
2
Stiahnite z držiaka
vonkajšieho
puzdra
3
Otočte
kladku
1
Otvor na kladke
2 mm Allenov kľúč alebo špica č. 14
Poznámka:
V prípade opätovného použitia kábla si pozrite
kroky 7 až 9 „Inštalácia kábla radenia“.
Inštalácia kábla radenia
Použite kábel radenia s jedným valcom kábla radenia.
Kábel s jedným valcom vnútorného kábla:
SIS-SP40/SP41 (priemer 4 mm)
1.
Nastavte radiacu páčku Revo na
1
.
Uvoľnite upevňovaciu skrutku krytu a následne
demontujte kryt.
Strana radiacej páčky Revo
Kryt
Upevňovacia skrutka krytu
2.
Pretiahnite vnútorný kábel z otvoru na jednotke
navíjača cez otvor na nastavovacej skrutke kábla.
Následne zasuňte vnútorný kábel do drážky
na vodiacom prvku kábla a potom potiahnite
vnútorný kábel tak, aby valec vnútorného kábla
zapadol do otvoru na jednotke navíjača.
3.
Otvor na nastavovacej skrutke kábla
Drážka na vodiacom prvku kábla
Otvor na jednotke navíjača
2
3
1
4
Otvor na jednotke navíjača
Nasaďte kryt a utiahnite upevňovaciu skrutku
krytu.
4.
Uťahovací moment:
0,1 - 0,2 N•m
Kryt
Upevňovacia skrutka krytu
Pretiahnite vnútorný kábel cez vonkajšie puzdro
SIS-SP40/SP41 a cez koniec s plastovým krytom.
(Strana páčky)
Hliníkový kryt
Plastový kryt
Pri orezávaní vonkajšieho puzdra ho režte
pri konci s plastovým krytom, a to pokiaľ je
kryt ešte nasadený. Následne vykonajte rez,
dokonale zaoblite a nasaďte plastový kryt.
Demontujte plastový kryt.
Plastový kryt
Vykonajte rez a
dokonale zaoblite.
Namontujte plastový kryt.
5.
Strana kazetovej spojky
Po overení stavu, že koniec vonkajšieho puzdra
bezpečne dosadá na nastavovacej skrutke kábla
radiacej páčky Revo, pripojte jednotku upevňovacej
skrutky vnútorného kábla na vnútorný kábel.
Jednotka upevňovacej skrutky vnútorného kábla
Poznámka: Túto jednotku upev
ň
ovacej skrutky
vnútorného kábla nepoužívajte j
spojení s kazetovou spojkou CJ-4S30.
10 mm
Upevňovacia matica
vnútorného kábla
Upevňovacia podložka
vnútorného kábla
Upevňovacia skrutka
vnútorného kábla
Vnútorný kábel pretiahnite cez otvor.
101 mm
Vnútorný kábel potiahnite pri nasadzovaní
jednotky upevňovacej skrutky vnútorného kábla.
Uťahovací moment:
3,5 - 5,5 N•m
6.
Kábel umiestnite ponad kladku kazetovej spojky,
pridržiavajte tak, aby upevňovacia matica
smerovala von (smerom ku koncu vidlice)
a následne posuňte rovnú časť upevňovacej
podložky vnútorného kábla do medzery na kladke.
7.
Rovná časť upevňovacej
podložky vnútorného kábla.
Medzera na kladke
Upevňovacia matica
vnútorného kábla
Kladka
8.
Otočte káblom o 60° stupňov proti smeru
hodinových ručičiek a pripojte ho k háku.
Háčik
Otočte
káblom o 60°
stupňov
CJ-NX10
JAPAN
L
O
C
K
9.
Vnútorný kábel namontujte ku kladke, ako je to
znázornené na obrázku, pretiahnite vnútorný kábel
cez štrbinu na konzole kazetovej spojky a následne
zasuňte koniec vonkajšieho puzdra do držiaka
vonkajšieho puzdra.
Vnútorný kábel
Kladka
Konzola
Konzola
Držiak vonkajšieho puzdra
Štrbina
Zasuňte do držiaka
vonkajšieho puzdra.
Pretiahnite
cez štrbinu.
1
2
Pokiaľ je prvé zasunutie vonkajšieho puzdra
do držiaka vonkajšieho puzdra jednoduchšie,
následne najprv zasuňte vonkajšie puzdro do
držiaka vonkajšieho puzdra a následne zasuňte
2 mm Allenov kľúč alebo špicu č. 14 do otvoru
na kladke kazetovej spojky a otočte kladku
tak, aby upevňovacia skrutka vnútorného
kábla zapadla do medzery na kladke.
Zasuňte do držiaka
vonkajšieho puzdra
1
Zasuňte jednotku
upevňovacej skrutky
vnútorného kábla
3
Otočte
kladku
2
Otvor na kladke
2 mm Allenov kľúč alebo špica č. 14
Poznámka:
Skontrolujte, že vnútorný kábel je správne
osadený vo vodiacom prvku kladky.
Vodiaci prvok
Vodiaci prvok
Nie OK
OK
CJ-NX10
JAPAN
L
O
C
K
CJ-NX10
JAPAN
L
O
C
K
Zaistite kábel ku rámu a použite pritom pásiky
vonkajšieho puzdra.
10 cm
10 cm
15 cm
10.
Pásiky vonkajšieho puzdra
Nastavenie kazetovej spojky
Červené alebo žlté čiary
nastavenia
1.
Červené alebo žlté čiary nastavenia na kazetovej
spojke sa nachádzajú na dvoch miestach. Použite
tú, ktorá je lepšie z vášho pohľadu viditeľná.
Nastavte na
4
Pokiaľ bicykel stojí
Mal by byť priamo
Konzola kazetovej
spojky
Kladka kazetovej
spojky
Pokiaľ je bicykel postavený naopak
Mal by byť priamo
Konzola kazetovej
spojky
Kladka kazetovej
spojky
Pokiaľ červené alebo žlté čiary nastavenia nie sú
zarovno, otočte nastavovacou skrutkou kábla
radiacej páčky Revo a nastavte čiary nastavenia.
Následne pohnite radiacou páčkou Revo raz
z polohy
4
do
1
a následne naspäť do polohy
4
;
následne opätovne skontrolujte a presvedčte sa,
že červené alebo žlté čiary nastavenia sú zarovno.
Nastavovacia skrutka kábla
Po nastavení kazetovej spojky odrežte
nadbytočnú dĺžku vnútorného kábla
a následne nainštalujte kryt
vnútorného konca.
2.
Kryt vnútorného
konca
15 - 20 mm
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú
zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
Nastavte na
1
SI-6M50B-001-02
CJ
-
N
X
1
0
JA
P
A
N
L
O
C
K
  • Page 1 1

Shimano SL-7S20 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Táto príručka je tiež vhodná pre