Shimano SL-8S20 Service Instructions

Typ
Service Instructions
CJ-8S20
JAPAN
LO
C
K
C
J
-
8
S
2
0
J
A
P
A
N
LOCK
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
C
J
-
8
S
2
0
J
A
P
A
N
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
C
J
-
8
S
2
0
J
A
P
A
N
C
J
-
8
S
2
0
J
A
P
A
N
LO
C
K
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
C
J
-
8
S2
0
J
A
P
A
N
L
O
C
K
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
L
O
C
K
Všeobecné informácie o bezpečnosti
– Aby ste predišli vážnym zraneniam:
– Aby ste predišli vážnym zraneniam:
VAROVANIE
VÝSTRAHA
POZNÁMKA:
Ak sa zvolí nesprávny režim, môže
dôjsť k buď nadmernej alebo
k nedostatočnej brzdnej sile, čoho
dôsledkom môžu byť nebezpečné
nehody.
Režim vyberte podľa pokynov
uvedených v dolu uvedenej tabuľke.
Poloha pre režim
Poloha C/R
Poloha V
Použiteľná brzda
Konzolové brzdy
Valcové brzdy
Brzdy V-BRAKE
s modulátorom sily
C označuje polohu pre
režim v prípade zhody
s konzolovými brzdami.
R označuje polohu pre
režim v prípade zhody
s valcovými brzdami.
V prípade používania
polovičnej rúčky
Shimano by mala mať
priama časť riadidla
aspoň 166 mm; na túto
priamu čas namontujte
radiacu páčku Revo.
Pokiaľ je ťažké stiahnuť vonkajší bovden
z držiaka vonkajšieho bovdenu kazetovej
spojky, zasuňte 2 mm Allenov kľúč alebo
špicu č. 14 do otvoru na kladke kazetovej
spojky a otáčaním kladky vnútorný kábel
uvoľnite. Následne najprv z kladky demontujte
jednotku upevňovacej skrutky vnútorného
kábla a potom z držiaka vonkajšieho bovdenu
demontujte vonkajší bovden.
Medzi radiacou
páčkou Revo a
polovičnou rúčkou
nechajte medzeru
veľkosti 0,5 mm.
Uťahovací moment :
2 - 2,5 N•m
Uťahovací moment :
6 - 8 N•m
Uťahovací moment :
0,1 - 0,2 N•m
Uťahovací moment :
4 - 6 N•m
V označuje polohu pre
režim v prípade kompatibility
s brzdami V-BRAKE
s modulátorom sily.
Brzdové páčky vybavené mechanizmom
na prepínanie režimov použite v rámci hore
uvedených kombinácií.
Dávajte pozor, aby ste páčku zaradili o jeden
prevod naraz a znížili tak silu vyvíjanú počas
radenia na pedále. Pokiaľ sa budete pri silnom
otáčaním pedálov snažiť vyvíjať silu na radiacu
páčku, vaše chodidlá sa môžu zošmyknúť
z pedálov, bicykel sa môže prevrhnúť a môže
dôjsť k vážnemu poraneniu.
Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti
prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu
majúcemu pôvod v normálnom používaní.
SI-6FD0A
SL-8S20
BL-IM65
CJ-8S20
Odpojenie kábla radenia pri demontovaní
zadného kolesa z rámu
Počas demontáže zadného
kolesa z rámu odpojte kábel
z kazetovej spojky.
Použite kábel radenia s jedným valcom kábla radenia.
Kábel s jedným valcom kábla
radenia / SIS-SP40 (priemer 4 mm)
(Strana páčky)
Otočte
káblom o 60°
Demontujte plastový kryt.
Vykonajte rez a
dokonale zaoblite.
Poznámka: Túto jednotku upevňovacej skrutky
vnútorného kábla nepoužívajte j
spojení s kazetovou spojkou CJ-4S30.
Poznámka:
Skontrolujte, že vnútorný kábel je správne
osadený vo vodiacom prvku kladky.
Namontujte plastový kryt.
Jednotka upevňovacej skrutky lanka
10 mm
101 mm
OK Nie OK
(čierna)
Technicko servisné pokyny
Pred použitím si určite prečítajte tieto
servisné pokyny v spojení so servisnými
pokynmi pre náboj Inter-8.
Činnosť radiacej páčky Revo.
Inštalácia kábla radenia
Nastavenie kazetovej spojky
Montáž páčky
Otáčajte radiacou páčkou Revo, aby ste zaradili
každý z ôsmich prevodov.
Otáčanie pedálov je obtiažnejšie
Otáčanie pedálov je ľahšie
Indikátor sa posunie smerom k
Indikátor sa posunie smerom k
Namontujte páčku tak, ako je to zobrazené na obrázku.
Radiaca páčka Revo
Konzola
Štrbina
Jednotka upevňovacej skrutky lanka
Kladka kazetovej spojky
Otvor na nastavovacej skrutke kábla
Drážka na vodiacom prvku kábla
Otvor na jednotke
navíjača
Otvor na jednotke navíjača
Rovná časť
upevňovacej podložky
vnútorného kábla.
Medzera na kladke
Otvor na kladke
Nastavovacia skrutka kábla
Kryt konca lanka
Vodiaci prvok
10 cm
10 cm
15 cm
Pásiky vonkajšieho bovdenu
Vodiaci prvok
Kladka
Upevňovacia
matica lanka
Upevňovacia skrutka krytu
Horný kryt
Držiak vonkajšieho bovdenu
Nastavte na
1
Nastavte na
1
Nastavte na
4
Nastavte radiacu páčku Revo na
1
.
Nastavte radiacu páčku Revo na
1
.
Nastavte radiacu páčku Revo na
4
.
Stiahnite vonkajší bovden z držiaka
vonkajšieho bovdenu na kazetovej spojke
a následne demontujte vnútorný kábel zo
štrbiny na konzole.
Uvoľnite upevňovaciu skrutku krytu a následne
demontujte horný kryt.
Pretiahnite vnútorný kábel cez vonkajší bovden
SIS-SP40 a cez koniec s plastovým krytom.
Otočte káblom o 60° stupňov proti smeru
hodinových ručičiek a pripojte ho k háku.
Skontrolujte a presvedčte sa, že žlté čiary
nastavenia na konzole kazetovej spojky a kladke
sú teraz zarovnané.
Žlté čiary nastavenia na kazetovej spojke sa
nachádzajú na dvoch miestach. Použite tú,
ktorá je lepšie z vášho pohľadu viditeľná.
Vnútorný kábel namontujte ku kladke, ako je to
znázornené na obrázku, pretiahnite vnútorný
kábel cez štrbinu na konzole kazetovej spojky
a následne zasuňte koniec vonkajšieho bovdenu
do držiaka vonkajšieho bovdenu.
Po nastavení kazetovej spojky odrežte
nadbytočnú dĺžku vnútorného kábla a následne
nainštalujte kryt vnútorného konca.
Pokiaľ je prvé zasunutie vonkajšieho bovdenu
do držiaka vonkajšieho bovdenu jednoduchšie,
následne najprv zasuňte vonkajší bovden
do držiaka vonkajšieho bovdenu a následne
zasuňte 2 mm Allenov kľúč alebo špicu č. 14
do otvoru na kladke kazetovej spojky a otočte
kladku tak, aby upevňovacia skrutka vnútorného
kábla zapadla do medzery na kladke.
Tieto servisné pokyny vysvetľujú, ako používať a
udržiavať súčasti bicykla Shimano, ktoré sú použité
na vašom novom bicykli. Ak máte akékoľvek otázky
ohľadne svojho bicykla alebo ak máte iné otázky, ktoré sa
netýkajú súčiastok značky Shimano, spojte sa s miestom
zakúpenia alebo s výrobcom bicykla.
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú
zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
Pokiaľ žlté čiary nastavenia nie sú zarovno,
otočte nastavovacou skrutkou kábla radiacej
páčky Revo a nastavte čiary nastavenia.
Následne pohnite radiacou páčkou Revo
raz z polohy
4
do
1
a následne naspäť do
polohy
4
následne opätovne skontrolujte
a presvedčte sa, že žlté čiary nastavenia sú
zarovno.
Pri orezávaní vonkajšieho bovdenu ho režte
pri konci s plastovým krytom, a to pokiaľ je
kryt ešte nasadený. Následne vykonajte rez,
dokonale zaoblite a nasaďte plastový kryt.
Strana radiacej páčky Revo
Strana kazetovej spojky
Z kladky kazetovej spojky demontujte jednotku
upevňovacej skrutky vnútorného kábla.
Nasaďte horný kryt a utiahnite upevňovaciu
skrutku krytu.
Pretiahnite vnútorný kábel z otvoru na jednotke
navíjača cez otvor na nastavovacej skrutke kábla.
Následne zasuňte vnútorný kábel do drážky
na vodiacom prvku kábla a potom potiahnite
vnútorný kábel tak, aby valec vnútorného kábla
zapadol do otvoru na jednotke navíjača.
Po overení stavu, že koniec vonkajšieho bovdenu
bezpečne dosadá na nastavovacej skrutke kábla
radiacej páčky Revo, pripojte jednotku upevňovacej
skrutky vnútorného kábla na vnútorný kábel.
Kábel umiestnite ponad kladku kazetovej spojky,
pridržiavajte tak, aby upevňovacia matica
smerovala von (smerom ku koncu vidlice) a
následne posuňte rovnú časť upevňovacej
podložky vnútorného kábla do medzery na kladke.
Zaistite kábel ku rámu a použite pritom pásiky
vonkajšieho bovdenu.
Riadidlo
Polovičná rúčka
Otvor na kladke
2 mm Allenov kľúč
alebo špica č. 14
2 mm Allenov kľúč
alebo špica č. 14
Poznámka:
V prípade opätovného použitia kábla si pozrite
kroky 7 až 9 "Inštalácia kábla radenia".
Skrutka so svorkou
Skrutka so svorkou
Rúčka
3 mm Allenov kľúč
5 mm Allenov kľúč
Utiahnutie
Stiahnite z držiaka
vonkajšieho bovdenu
1
1
1
1
3
2
2
2
2
1
2
3
3
4
Vyberte zo štrbiny
Demontujte jednotku
upevňovacej skrutky
vnútorného kábla
Zasuňte do
držiaka vonkajšieho
bovdenu.
Pretiahnite
cez štrbinu.
Mal by byť priamo
Mal by byť priamo
Pokiaľ bicykel stojí
Pokiaľ je bicykel postavený naopak
Zasuňte
do držiaka
vonkajšieho
bovdenu
Zasuňte jednotku
upevňovacej skrutky
vnútorného kábla
Otočte
kladku
Otočte
kladku
Stiahnite
z držiaka
vonkajšieho
bovdenu
Utiahnutie
22,2 mm
22,2 mm
Indikátor
Kazetová spojka
Upevňovacia skrutka krytu
Hliníkový kryt Plastový kryt
Háčik
Žlté čiary nastavenia
Lanko
Kladka
Konzola
Konzola
Držiak vonkajšieho bovdenu
Kladka
kazetovej spojky
Kladka
kazetovej spojky
Konzola kazetovej spojky
Konzola kazetovej spojky
Štrbina
Plastový kryt
Horný kryt
Vnútorný kábel pretiahnite cez otvor.
Vnútorný kábel potiahnite pri nasadzovaní
jednotky upevňovacej skrutky vnútorného kábla.
Upevňovacia matica
lanka
Upevňovacia podložka
vnútorného kábla
Upevňovacia skrutka
vnútorného kábla
1.
1.
1.
2.
2.
5.
8.
9.
2.
3.
4.
3.
6.
7.
10.
15 - 20 mm
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte
a pozorne prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené,
opotrebované alebo poškodené súčiastky môžu
mať spôsobiť vážne poranenie jazdca.
Odporúčame používať iba originálne náhradné
diely značky Shimano.
Je dôležité, aby ste úplne rozumeli činnosti
brzdného systému na vašom bicykli. Nesprávne
používanie brzdného systému bicykla môže mať
za následok stratu kontroly alebo nehodu, ktorá
by mohla viesť k vážnemu zraneniu. Pretože
ovládanie každého bicykla môže byť odlišné,
určite sa naučte správnu brzdiacu techniku
(vrátane tlaku na brzdnú páčku a charakteristiky
ovládania bicykla)a činnosť vášho bicykla.
Môžete to urobiť konzultáciou s predajcom
bicyklov, prečítaním si príručky k bicyklu
a nacvičením techniky jazdenia a brzdenia.
Tieto brzdové páčky sú vybavené mechanizmom
na prepínanie režimov, aby boli kompatibilné s
konzolovými brzdami a valcovými brzdami, alebo
s brzdami typu V-BRAKE s modulátorom sily.
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné
pokyny a odložte ich na bezpečné miesto, aby
ste ich mohli v budúcnosti použiť.
SI-6FD0A-02
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na:
http://techdocs.shimano.com
8
1
  • Page 1 1

Shimano SL-8S20 Service Instructions

Typ
Service Instructions