Shimano ST-8S20 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Táto príručka je tiež vhodná pre

CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
Nastavenie kazetovej spojky
Inštalácia kábla radenia
Montáž páčky
Činnosť radiacej páčky
C
R
V
V
C
R
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú
zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
Všeobecné informácie o bezpečnosti
VAROVANIE
- Aby ste predišli vážnym zraneniam:
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte
a pozorne prítajte servisné pokyny.
Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené
čiastky môžu mať spôsobiť vážne
poranenie jazdca. Odporúčame používať iba
originálne náhradné diely značky Shimano.
Je dôležité, aby ste úplne rozumeli činnosti
brzdného systému na vašom bicykli.
Nesprávne používanie brzdného systému
bicykla môže mať za následok stratu
kontroly alebo nehodu, ktorá by mohla viesť
k vážnemu zraneniu. Pretože ovládanie
každého bicykla môže byť odlišné, určite sa
naučte správnu brzdiacu techniku (vrátane
tlaku na brzdnú páčku a charakteristiky
ovládania bicykla)a činnosť vášho bicykla.
Môžete to urobiť konzultáciou s predajcom
bicyklov, prečítaním si prírky k bicyklu
a nacvičením techniky jazdenia a brzdenia.
Tieto brzdové páčky sú vybavené
mechanizmom na prepínanie režimov, aby
boli kompatibilné s konzolovými brzdami
a valcovými brzdami, alebo s brzdami typu
V-BRAKE s modulátorom sily.
Ak sa zvolí nesprávny režim, môže
dôjsť k buď nadmernej alebo
k nedostatočnej brzdnej sile, čoho
dôsledkom môžu byť nebezpečné
nehody.
Režim vyberte podľa pokynov
uvedených v dolu uvedenej tabuľke.
Poloha pre režim
Použiteľná brzda
C
R
V
V
C
R
Poloha C/R
Poloha V
C označuje polohu pre
režim v prípade zhody
s konzolovými brzdami.
R označuje polohu pre
režim v prípade zhody
s valcovými brzdami.
V označuje polohu
pre režim v prípade
kompatibility s brzdami
V-BRAKE s modulátorom
sily.
Brzdy V-BRAKE
s modulátorom sily
Konzolové brzdy
Valcové brzdy
Brzdové páčky vybavené mechanizmom
na prepínanie režimov použite v rámci hore
uvedených kombinácií.
Pozorne si prečítajte tieto Technické servis
pokyny a odložte ich na bezpečné miesto,
aby ste ich mohli v budúcnosti použiť.
- Aby ste predišli vážnym zraneniam:
Dávajte pozor, aby ste páčku zaradili o jeden
prevod naraz a znížili tak silu vyjanú počas
radenia na pedále. Pokiaľ sa budete pri silnom
otáčaním pedálov snažiť vyjať silu na radiacu
páčku, vaše chodidlá sa môžu zošmyknúť
z pelov, bicykel sa môže prevrhnúť a môže
dôjsť k vážnemu poraneniu.
POZNÁMKA:
Na súčiastky sa neposkytuje záruka
proti prirodzemu opotrebovaniu alebo
poškodeniu majúcemu pôvod v normálnom
používaní.
SI-6JB0A
ST-8S20
BL-IM65
CJ-8S20
Technicko servisné pokyny
Pred použitím si určite prečítajte tieto
servisné pokyny v spojení so servisnými
pokynmi pre náboj Inter-8.
Po uvoľnení prsta z páčky A/tlačidla B po dokončení
radenia sa páčka alebo tlačidlo vždy vrátia do svojej
pôvodnej polohy.
Indikátor
Tlačidlo B:
Otáčanie pedálov je ľahšie.
(Indikátor sa posunie smerom k
1
)
Páčka A:
Otáčanie pedálov je obtiažnejšie.
(Indikátor sa posunie smerom k
8
)
Namontujte páčku tak, ako je to zobrazené na
obrázku.
Použite rúčku riadidiel s maximálnym
vonkajším priemerom 32 mm.
Skrutka so svorkou
Riadidlo
5 mm Allenov kľúč
Rúčka
Skrutka so svorkou
Rúčka
5 mm Allenov kľúč
Utiahnutie
Utiahnutie
22,2 mm
22,2 mm
Uťahovací moment:
6 - 8 N•m
Uťahovací moment:
6 - 8 N•m
Uťahovací moment:
4 - 6 N•m
1.
2.
3.
2.
3.
1.
4.
7.
6.
5.
8.
9.
1.
2.
10.
Odpojenie kábla radenia pri demontovaní
zadného kolesa z rámu
C
J
-
8
S
2
0
J
A
P
A
N
LOCK
Počas demontáže zadného kolesa z rámu
odpojte kábel z kazetovej spojky.
Kazetová spojka
Nastavte na
1
Nastavte radiacu páčku na
1
.
Stiahnite vonkajší bovden z držiaka
vonkajšieho bovdenu na kazetovej spojke
a následne demontujte vnútorný kábel zo
štrbiny na konzole.
C
J
-
8
S
2
0
J
A
P
A
N
Konzola
Štrbina
Držiak vonkajšieho bovdenu
Stiahnite z držiaka
vonkajšieho bovdenu
Vyberte zo štrbiny
Z kladky kazetovej spojky demontujte
jednotku upevňovacej skrutky vnútorného
kábla.
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
Kladka kazetovej spojky
Jednotka upevňovacej skrutky vnútorného kábla
Pokiaľ je ťažké stiahnuť vonkajší bovden
z držiaka vonkajšieho bovdenu kazetovej
spojky, zasuňte 2 mm Allenov kľúč alebo
špicu č. 14 do otvoru na kladke kazetovej
spojky a otáčaním kladky vnútorný
kábel uvoľnite. Následne najprv z kladky
demontujte jednotku upevňovacej skrutky
vnútorného kábla a potom z držiaka
vonkajšieho bovdenu demontujte vonkajší
bovden.
Demontujte jednotku
upevňovacej skrutky
vnútorného
kábla
Stiahnite
z držiaka
vonkajšieho
bovdenu
Otočte
kladku
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
Poznámka:
Použite kábel radenia s jedným valcom kábla radenia.
Kábel s jedným valcom kábla
radenia / SIS-SP40 (priemer 4 mm)
Nastavte radiacu páčku na
1
.
Strana radiacej páčky
Uvoľnite upevňovaciu skrutku krytu a následne
demontujte kryt kábla.
Kryt kábla
Upevňovacia skrutka krytu
Pretiahnite vnútorný kábel cez otvor na
nastavovacej skrutke kábla. Následne zasuňte
vnútorný kábel do drážky na širšej jednotke a potom
potiahnite vnútorný kábel tak, aby valec vnútorného
kábla zapadol do otvoru na širšej jednotke.
Otvor na nastavovacej skrutke kábla
Drážka na jednotke navíjača
Otvor na jednotke navíjača
Nasaďte kryt kábla a utiahnite upevňovaciu
skrutku krytu.
Kryt kábla
Upevňovacia skrutka krytu
Pretiahnite vnútorný kábel cez vonkajší bovden
SIS-SP40 a cez koniec s plastovým krytom.
(Strana páčky)
Plastový kryt
Hliníkový kryt
Pri orezávaní vonkajšieho bovdenu ho režte
pri konci s plastovým krytom, a to pokiaľ je
kryt ešte nasadený. Následne vykonajte rez,
dokonale zaoblite a nasaďte plastový kryt.
Demontujte plastový kryt.
Vykonajte rez a
dokonale zaoblite.
Namontujte plastový kryt.
Plastový kryt
Strana kazetovej spojky
Po overení stavu, že koniec vonkajšieho bovdenu
bezpečne dosadá na nastavovacej skrutke kábla
radiacej páčky, pripojte jednotku upevňovacej
skrutky vnútorného kábla na vnútorný kábel.
Jednotka upevňovacej skrutky vnútorného kábla
Poznámka: Túto jednotku upevňovacej skrutky
vnútorného kábla nepoužívajte v spojení
s kazetovou spojkou CJ-4S30.
Vnútorný kábel pretiahnite cez otvor.
10 mm
Upevňovacia matica
vnútorného kábla
Upevňovacia podložka
vnútorného kábla
Upevňovacia skrutka
vnútorného kábla
(čierna)
101 mm
Vnútorný kábel potiahnite pri nasadzovaní
jednotky upevňovacej skrutky vnútorného kábla.
Kábel umiestnite ponad kladku kazetovej spojky,
pridržiavajte tak, aby upevňovacia matica smerovala
von (smerom ku koncu vidlice) a následne posuňte
rovnú časť upevňovacej podložky vnútorného kábla
do medzery na kladke.
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
Medzera na kladke
Kladka
Rovná časť upevňovacej
podložky vnútorného
kábla.
Upevňovacia matica
vnútorného kábla
Otočte káblom o 60 stupňov proti smeru
hodinových ručičiek a pripojte ho k háku.
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
Otočte
káblom
o 60°
Háčik
Vnútorný kábel namontujte ku kladke, ako je to
znázornené na obrázku, pretiahnite vnútorný
kábel cez štrbinu na konzole kazetovej spojky a
následne zasuňte koniec vonkajšieho bovdenu do
držiaka vonkajšieho bovdenu.
C
J
-
8
S
2
0
J
A
P
A
N
L
O
C
K
Kladka
Konzola
Vnútorný kábel
C
J
-
8
S
2
0
J
A
P
A
N
Pretiahnite cez
štrbinu.
Zasuňte do držiaka
vonkajšieho
bovdenu.
Konzola
Štrbina
Držiak vonkajšieho bovdenu
Pokiaľ je prvé zasunutie vonkajšieho bovdenu
do držiaka vonkajšieho bovdenu jednoduchšie,
následne najprv zasuňte vonkajší bovden do
držiaka vonkajšieho bovdenu a následne zasuňte
2 mm Allenov kľúč alebo špicu č. 14 do otvoru na
kladke kazetovej spojky a otočte kladku tak, aby
upevňovacia skrutka vnútorného kábla zapadla
do medzery na kladke.
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
Zasuňte jednotku
upevňovacej skrutky
vnútorného
kábla
Otočte
kladku
Zasuňte do držiaka
vonkajšieho
bovdenu
Otvor na kladke
2 mm Allenov kľúč alebo špica č. 14
Skontrolujte, že vnútorný kábel je správne
osadený vo vodiacom prvku kladky.
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
Vodiaci prvok Vodiaci prvok
OK Nie OK
Zaistite kábel ku rámu a použite pritom pásiky
vonkajšieho bovdenu.
Pásiky vonkajšieho bovdenu
15 cm
10 cm
10 cm
Nastavte radiacu páčku na
4
.
Skontrolujte a presvedčte sa, že žlté čiary
nastavenia na konzole kazetovej spojky a kladke
sú teraz zarovnané.
C
J
-
8
S
2
0
J
A
P
A
N
L
O
C
K
Žlté čiary nastavenia
Žlté čiary nastavenia na kazetovej spojke sa
nachádzajú na dvoch miestach. Použite tú,
ktorá je lepšie z vášho pohľadu viditeľná.
Pokiaľ bicykel stojí
Pokiaľ je bicykel postavený naopak
Mal by byť priamo
Mal by byť priamo
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
Kladka
kazetovej
spojky
Kladka
kazetovej
spojky
Konzola kazetovej
spojky
Konzola kazetovej
spojky
Pokiaľ žlté čiary nastavenia nie sú zarovno,
otočte nastavovacou skrutkou kábla radiacej
páčky a nastavte čiary nastavenia. Následne
pohnite radiacou páčkou raz z polohy
4
do
1
a následne naspäť do polohy
4
; následne
opätovne skontrolujte a presvedčte sa, že
žlté čiary nastavenia sú zarovno.
Nastavovacia skrutka kábla
CJ-8S20
JAPAN
L
O
C
K
Po nastavení kazetovej spojky odrežte
nadbytočnú dĺžku vnútorného kábla a následne
nainštalujte kryt vnútorného konca.
Kryt vnútorného konca
15 - 20 mm
SI-6JB0A-02
VÝSTRAHA
Otvor na kladke
2 mm Allenov kľúč alebo špica č. 14
Poznámka:
V prípade opätovného použitia kábla si pozrite
kroky 7 až 9 „Inštalácia kábla radenia”.
Nastavte na
1
Nastavte na
4
  • Page 1 1

Shimano ST-8S20 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Táto príručka je tiež vhodná pre