CL
O
SE
Všeobecné informácie o bezpečnosti
– Aby ste predišli vážnym zraneniam:
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené,
opotrebované alebo poškodené súčasti môžu spôsobiť vážne poranenie jazdca. Odporúčame používať
iba originálne náhradné diely značky Shimano.
• Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne upevnené. Ak sú kolesá akýmkoľvek
spôsobom uvoľnené, môžu z bicykla odpadnúť a výsledkom môže byť vážne zranenie.
• Počas jazdy v noci overte, že svetlo svieti štandardným spôsobom.
• Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné miesto, aby ste ich
mohli v budúcnosti použiť.
Dynamo na náboji generuje extrémne vysoké napätie. Nikdy sa počas jazdy na bicykli alebo počas doby
otáčania kolesa priamo nedotýkajte koncovky pre pripojenie na dyname. Dotknutie sa koncovky pre
pripojenie na dyname môže mať za následok zasiahnutie elektrickým prúdom.
• Prečítajte si tieto servisné pokyny spolu so servisnými pokynmi pre kotúčový brzdový systém.
• Skontrolujte stupeň rovnobežnosti konca prednej vidlice. Pokiaľ je koniec prednej vidlice veľmi
nerovnobežný, deformovanie osky náboja môže spôsobovať vydávanie zvuku v dôsledku prekážky vo vnútri
dynama na náboji.
• Nainštalujte dynamo na náboji na prednú vidlicu tak, aby strana s koncovkou pre pripojenie bola na pravej
strane, a to pri pohľade na prednú stranu bicykla. Pokiaľ strana s koncovkou pre pripojenie smeruje doľava,
dynamo na náboji sa nemusí počas jazdy správne otáčať.
• Pred používaním dynama na náboji overte, že koncovka pre pripojenie dynama na náboji je bezpečne
pripojená.
• Pre predné svetlo použite 6 V / 2,4 W žiarovku.
• Pokiaľ žiarovka predného alebo zadného svetla vyhorí, nadmerné napätie sa bude privádzať do zostávajúcej
žiarovky, čo skráti prevádzkovú životnosť žiarovky a preto každú vyhorenú žiarovku je potrebné vymeniť čo
najskôr.
• Pokiaľ sa pri vysokých rýchlostiach často svetlo zapína, dôjde ku skráteniu prevádzkovej životnosti žiaroviek.
• Nerozoberajte vnútorný mechanizmus náboja.
• Mazivo neaplikujte na vnútorné časti náboja; v opačnom prípade mazivo vytečie, čo môže spôsobiť
problémy s vodivosťou.
• Dynamo na náboji spôsobí trochu ťažšie otáčanie kolesa spôsobené magnetom vo vnútri náboja.
• Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu majúcemu pôvod
v normálnom používaní.
POZNÁMKA:
DH-2D30
SI-2Z10A-001
Technické pokyny pre servis
Montáž predného kolesa
Koleso nainštalujte tak, aby strana s koncovkou pre pripojenie dynama na náboji bola napravo,a to pri
pohľade na prednú stranu bicykla a tak, aby koncovka pre pripojenie na náboji bola zarovno s prednou
vidlicou alebo s opierkou na košík. Inštaláciu následne vykonajte podľa dolu znázorneného postupu
tak, aby koncovka pre pripojenie smerovala nahor. Po zaistení rýchloupínaka alebo uzavretej matice
koncovku pre pripojenie nasilu neotáčajte.
V prípade typu s rýchloupínakom
Predná
vidlica
Koncovka pre
pripojenie
Opierka blatníka
Páčka pre rýchle
uvoľnenie
C
L
O
S
E
• V prípade typu s rýchloupínakom nepoužívajte ozubenú osovú podložku.
• Pripojte dva vodiče, aby ste sa presvedčili, že prúd je vedený plynule.
Poznámka:
Pre typ s uzavretou maticou
Opierka blatníka
Predná
vidlica
Opierka na košík
Koncovka pre
pripojenie
Opierka na košík
Uzavretá matica
(M9)
Podložka
Opierka blatníka
Predná vidlica
Koncovka pre pripojenie
Ozubená osová podložka
Uťahovací moment:
20 N•m
Pri uťahovaní uzavretých matíc uťahujte matice
striedavo na oboch stranách a nevyvíjajte
všetku snahu na utiahnutie alebo uvoľnenie
uzavretej matice iba na jednej strane kolesa;
v opačnom prípade sa môže oska náboja
otáčať, čím dôjde k nadmernému utiahnutiu
alebo uvoľneniu poistných matíc.
Poznámka:
• Pokiaľ nie je kábel pripojený k uzemňovacej
koncovke správne uzemnený, skontrolujte že
ozubená osová podložka prepichuje natretý
povrch prednej vidlice. Pokiaľ ozubená osová
podložka neprepichuje natretý povrch, svetlo
nebude svietiť správne a preto zoškriabte malé
množstvo náteru z prednej vidlice.
• Odporúča sa pripojiť dva vodiče s cieľom
zabezpečiť správny tok prúdu.
Poznámka:
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
Predná vidlica
Opierka blatníka
Páčka pre rýchle
uvoľnenie
Koncovka pre pripojenie
O
P
E
N
Náboj
Montáž rotora
Nainštalujte rotor a upevňovaciu lištu a následne
provizórne utiahnite upevňovacie skrutky rotora tak,
ako je to znázornené na obrázku 1.
1.
Nasaďte si ochranné rukavice a vyviňte silu na rotor,
aby ste ho točili v smere hodinových ručičiek, ako je
to znázornené na obrázku 2. Pri tom zároveň utiahnite
upevňovacie skrutky rotora v poradí znázornenom na
obrázku.
2.
Uťahovací moment:
2 - 4 N•m
Pomocou plochého
skrutkovača alebo
podobného náradia ohnite
okraje upevňovacej lišty
ponad hlavy skrutiek ako je
znázornené na obrázku 3.
3.
Rotor
Uťahovacia lišta
Upevňovacie skrutky
rotora (#T25 torx)
Obr. 1
Obr. 3
Uťahovacia lišta
Obr. 2
Pripojenie káblov
Namontujte káble tak, ako je to zobrazené na obrázku dolu.
Koncovka pre
pripojenie rámu
Koncovka pre
pripojenie svetla
Kábel svietidla
Kábel rámu
Kryt konektora (sivý)
Kryt konektora (čierny)
Koncovka pre pripojenie rámu
Koncovka pre pripojenie svetla
Drážka
Približne 16 mm
Približne
16 mm
Koncovka pre pripojenie dynama na náboji
Poznámka:
Zasuňte
Ohnite
• Ani omylom nemeňte pripojenie kábel na ráme a kábel svetla.
V prípade nesprávneho pripojenia nebude svetlo svietiť.
• Pred pripojením káble stočte, aby držali pokope.
• Odporúčané špecifi kácie pre vodiče
Poznámka:
Drôt
Izolácia
• Ohnite káblové vodiče a
veďte ich pozdĺž drážok.
• Zabráňte vzájomnému
dotýkaniu sa káblových
vodičov.
Poznámka:
• Nastavte smerovanie
správnym smerom.
• Stlačte dokiaľ
nezačujete kliknutie.
Poznámka:
• Zaistite kábel ku prednej vidlici alebo opierke na košík tak, aby počas jazdy nedošlo
k zachyteniu špicami alebo akoukoľvek inou časťou. Pokiaľ sa poloha dynama na
náboji môže počas jazdy vzhľadom na svietidlo zmeniť, ako napríklad pri používaní
odpruženej vidlice, zabezpečte, aby bol kábel pripojený tak, aby nebol veľmi uvoľnený
alebo veľmi pritiahnutý v rámci ktoréhokoľvek bodu v rozsahu pohybu.
• Pripojenie zrealizujte tak, aby prúd z dynama na náboji tiekol cez kábel z koncovky pre
pripojenie svietidla na dyname na náboji ku koncovke pre pripojenie rámu.
• Ak chcete svietidlo z dynama na náboji odpojiť, snímte kryt konektora.
• Na bicykli s demontovaným krytom konektora nejazdite; v opačnom prípade sa môže
kábel zachytiť do kolesa bicykla.
• Pri demontáži kolesa bicykla najprv demontujte kryt konektora.
Pri silnom potiahnutí káblov môže dôjsť k zlomeniu vodičov
alebo nedostatočnému kontaktu. Okrem toho, počas inštalácie
kolesa najprv zaistite koleso k predným vidliciam a následne
pripojte kryt konektora.
Kryt konektora
Kábel
Predná vidlica
Pripojte
Demontujte
Kryt
konektora
Kontrola svietivosti svetla
Otáčajte predným kolesom a skontrolujte, že svetlo svieti.
SI-2Z10A-001-02
VAROVANIE
VÝSTRAHA
Typ Uviaznutá
Drôt
Veľkosť (AWG) 22
Približný priemer asi 0,8 mm
Izolácia Priemer 1,8 - 2 mm