Všeobecné informácie o bezpečnosti
– Aby ste predišli vážnym zraneniam:
Kompatibilnými bicyklami pre dynamo na náboji DH-2R30-E/IB-DR70/IB-DR50 sú bicykle •
s 26 - 28 palcovými kolesami. Pokiaľ sa dynamo na náboji používa v prípade kolies, ktoré sú menšie
ako 26 palcov, brzdná sila môže byť veľmi veľká, čo spôsobí zablokovanie kolies, stratu rovnováhy
bicykla a prevrhnutie.
Náboj DH-2R30-E/IB-DR70/IB-DR50 ma zabudovaný modulátor sily, ktorý riadi brzdnú silu s cieľom •
zabrániť tomu, aby bola veľmi veľká. Pokiaľ brzdná sila dosahuje určitú úroveň, modulátor sily začne
fungovať, aby zabránil tomu, aby brzdná sila prekročila túto úroveň. Odporúčaný prevádzkový rozsah
pre modulátor sily je pre bicykle s hrubou hmotnosťou (bicykel + jazdec + batožina) 65 -120 kg
(pre DH-2R30-E) alebo 80 - 140 kg (pre IB-DR70/IB-DR50). Pokiaľ je hrubá hmotnosť bicykla vyššia
ako je odporúčaný hmotnostný rozsah, brzdná sila nemusí byť postačujúca; pokiaľ je menšia ako
je odporúčaný hmotnostný rozsah, brzdná sila môže byť veľmi veľká, kolesá sa môžu zablokovať a
bicykel sa môže prevrhnúť. Je nevyhnutné, aby ste plne porozumeli a vyskúšali výkon modulátora sily
pred jeho použitím. Modulátor sily nie je vybavený funkciou na zabránenie zablokovania kolesa.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené,
opotrebované alebo poškodené súčiastky môžu mať spôsobiť vážne poranenie jazdca. Odporúčame
používať iba originálne náhradné diely značky Shimano.
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne upevnené. Ak sú kolesá akýmkoľvek •
spôsobom uvoľnené, môžu z bicykla odpadnúť a výsledkom môže byť vážne zranenie.
Počas jazdy v noci overte, že svetlo svieti štandardným spôsobom.•
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné miesto, aby ste ich •
mohli v budúcnosti použiť.
– Aby ste predišli vážnym zraneniam:
Dynamo na náboji generuje extrémne vysoké napätie. Nikdy sa počas jazdy na bicykli alebo počas
doby otáčania kolesa priamo nedotýkajte koncovky pre pripojenie na dyname. Dotknutie sa koncovky
pre pripojenie na dyname môže mať za následok zasiahnutie elektrickým prúdom.
POZNÁMKA:
Menovité hodnoty dynama na náboji sú pre špecifi kácie 6 V / 2,4 W. Nie je možné použite pre špecifi kácie •
6 V / 3W.
Dôkladne si prečítajte Servisné pokyny pre predný brzdový systém Inter-M Brake a v spojení s týmito •
Servisnými pokynmi aj informácie o valcových brzdách.
Skontrolujte stupeň rovnobežnosti konca prednej vidlice. Pokiaľ je koniec prednej vidlice veľmi •
nerovnobežný, deformovanie osky náboja môže spôsobovať vydávanie zvuku v dôsledku prekážky
vo vnútri dynama na náboji.
Nainštalujte dynamo na náboji na prednú vidlicu tak, aby strana s koncovkou pre pripojenie bola na pravej •
strane, a to pri pohľade na prednú stranu bicykla. Pokiaľ strana s koncovkou pre pripojenie smeruje
doľava, dynamo na náboji sa nemusí počas jazdy správne otáčať.
Pred používaním dynama na náboji overte, že koncovka pre pripojenie dynama na náboji je bezpečne •
pripojená.
Pre predné svetlo použite 6 V / 2,4 W žiarovku.•
Pokiaľ sa pri vysokých rýchlostiach často svetlo zapína, dôjde ku skráteniu prevádzkovej životnosti žiaroviek.•
Nerozoberajte vnútorný mechanizmus náboja.•
Mazivo neaplikujte na vnútorné časti náboja; v opačnom prípade mazivo vytečie, čo môže spôsobiť •
problémy s vodivosťou.
Dynamo na náboji spôsobí trochu ťažšie otáčanie kolesa spôsobené magnetom vo vnútri náboja.•
Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu majúcemu •
pôvod v normálnom používaní.
SI-20M0E-001
DH-2R30-
E
IB-DR70
IB-DR50
Technické pokyny pre servis
Montáž predného kolesa
Koleso nainštalujte tak, aby strana s koncovkou pre pripojenie dynama na náboji bola napravo,a
to pri pohľade na prednú stranu bicykla a tak, aby koncovka pre pripojenie na náboji bola
zarovno s prednou vidlicou alebo s opierkou na košík. Inštaláciu následne vykonajte podľa dolu
znázorneného postupu tak, aby koncovka pre pripojenie smerovala nahor. Po zaistení uzavretej
matice koncovku pre pripojenie nasilu neotáčajte.
Koncovka pre pripojenie
Predná vidlica
Opierka blatníka
Ozubená osová podložka
Opierka na
košík
Podložka
Uzavretá matica (M9)
Predná
vidlica
Opierka na košík
Opierka blatníka
Koncovka pre
pripojenie
Uťahovací moment:
20 - 25 N•m
Poznámka:
Pri uťahovaní uzavretých matíc uťahujte
matice striedavo na oboch stranách a
nevyvíjajte všetku snahu na utiahnutie
alebo uvoľnenie uzavretej matice iba
na jednej strane kolesa; v opačnom
prípade sa môže oska náboja otáčať,
čím dôjde k nadmernému utiahnutiu
alebo uvoľneniu poistných matíc.
Poznámka:
Pokiaľ nie je kábel pripojený •
k uzemňovacej koncovke správne
uzemnený, skontrolujte že ozubená
osová podložka prepichuje natretý
povrch prednej vidlice. Pokiaľ ozubená
osová podložka neprepichuje natretý
povrch, svetlo nebude svietiť správne
a preto zoškriabte malé množstvo náteru
z prednej vidlice.
Odporúča sa pripojiť dva vodiče s cieľom •
zabezpečiť správny tok prúdu.
Pripojenie káblov
Poznámka:
Poznámka:
Poznámka:
Poznámka:
Poznámka:
Namontujte káble tak, ako je to zobrazené na obrázku dolu.
Pri pripájaní káblov odstráňte náter z koncovky pre pripojenie
svetla na ráme a z koncovky pre pripojenie svetla.
Koncovka pre
pripojenie rámu
Koncovka pre
pripojenie svetla
Kábel svietidla
Kábel rámu
Približne 16 mm
Približne
16 mm
Kryt konektora (sivý)
Kryt konektora (čierny)
Koncovka pre pripojenie svetla
Koncovka pre pripojenie rámu
Drôt
Izolácia
Drážka
Kábel
Predná vidlica
Kryt konektora
Ani omylom nemeňte pripojenie kábel na ráme a •
kábel svetla. V prípade nesprávneho pripojenia
nebude svetlo svietiť.
Pred pripojením káble stočte, aby držali pokope.•
Odporúčané špecifi kácie pre vodiče •
Ohnite káblové vodiče a veďte ich •
pozdĺž drážok.
Zasuňte
Ohnite
Zabráňte vzájomnému dotýkaniu sa •
káblových vodičov.
Koncovka pre pripojenie dynama
na náboji
Nastavte smerovanie •
správnym smerom.
Stlačte dokiaľ •
nezačujete kliknutie.
Zaistite kábel ku prednej vidlici alebo opierke na košík tak, aby počas •
jazdy nedošlo k zachyteniu špicami alebo akoukoľvek inou časťou.
Pokiaľ sa poloha dynama na náboji môže počas jazdy vzhľadom
na svietidlo zmeniť, ako napríklad pri používaní odpruženej vidlice,
zabezpečte, aby bol kábel pripojený tak, aby nebol veľmi uvoľnený
alebo veľmi pritiahnutý v rámci ktoréhokoľvek bodu v rozsahu pohybu.
Pripojenie zrealizujte tak, aby prúd z dynama na náboji tiekol cez kábel •
z koncovky pre pripojenie svietidla na dyname na náboji ku koncovke
pre pripojenie rámu.
Ak chcete svietidlo z dynama na náboji odpojiť, snímte kryt konektora.•
Na bicykli s demontovaným krytom konektora nejazdite; v opačnom •
prípade sa môže kábel zachytiť do kolesa bicykla.
Pri demontáži kolesa bicykla najprv demontujte kryt konektora. Pri silnom potiahnutí •
káblov môže dôjsť k zlomeniu vodičov alebo nedostatočnému kontaktu. Okrem toho,
počas inštalácie kolesa najprv zaistite koleso
k predným vidliciam a následne pripojte
kryt konektora.
Pripojte
Kontrola svietivosti svetla
Otáčajte predným kolesom a skontrolujte,
že svetlo svieti.
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia.
(Slovak)
SI-20M0E-001-02
VAROVANIE
VÝSTRAHA
Typ Uviaznutá
Drôt
Veľkosť (AWG) 22
Približný priemer asi 0,8 mm
Izolácia Priemer 1,8 - 2 mm
Kryt
konektora
Demontujte