Shimano ST-EF505 Používateľská príručka

Typ
Používateľská príručka

Táto príručka je tiež vhodná pre

UM-8AF0A-003-02
Návod na obsluhu
Radiaca páčka a
hydraulická
kotúčová brzda
Návody na obsluhu v iných jazykoch nájdete na
adrese: http://si.shimano.com
DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE
Informácie o inštalácii a nastavení výrobkov, ktoré nenájdete v
návode na obsluhu, vám poskytne miesto zakúpenia alebo
predajca bicykla. Návod predajcu určený pre profesionálnych a
skúsených cyklistických mechanikov nájdete na našej webovej
lokalite (http://si.shimano.com).
Tento výrobok nedemontujte ani neupravujte.
Kvôli bezpečnosti si pred používaním dôkladne
prečítajte tento návod na obsluhu a kvôli
správnemu používaniu ho dodržiavajte.
Dôležité bezpečnostné informácie
Informácie ohľadne výmeny získate u predajcu bicyklov alebo na
mieste zakúpenia.
VÝSTRAHA
Tento hydraulický brzdový systém má iné charakteristiky
brzdenia ako systém ráfikových bŕzd. Pred používaním sa
dôkladne oboznámte s charakteristikami brzdenia. Ak budete
jazdiť na bicykli bez dôkladného oboznámenia sa s
charakteristikami brzdenia, brzdenie môže mať za následok pád
z bicykla s možným následkom vážneho poranenia alebo
smrteľnej nehody.
203 mm a 180 mm rotory kotúčových bŕzd poskytujú väčšiu
brzdnú silu ako 160 mm rotory kotúčových bŕzd. Pred použitím
bŕzd úplne pochopte charakteristiky brzdenia.
Dávajte pozor a majte prsty v dostatočnej
vzdialenosti od otáčajúceho sa rotora
kotúčovej brzdy. Rotor kotúčovej brzdy
je dostatočne ostrý na to, aby spôsobil
vážne poranenie prstov v prípade, že by
sa prsty zachytili do otvorov
pohybujúceho sa rotora.
Počas brzdenia sa strmene arotor kotúčovej brzdy zohrejú,
preto sa ich počas jazdy alebo ihneď po zosadnutí zbicykla
nedotýkajte, inak sa môžete popáliť.
Dajte pozor, aby sa na rotor kotúčovej brzdy abrzdové doštičky
nedostal žiadny olej alebo mazivo, inak brzdy nebudú správne
pracovať.
Ak sa na doštičky dostane olej alebo mazivo, je nutné túto
náležitosť prekonzultovať s predajcom alebo so zastúpením.
Existuje nebezpečenstvo, že brzdy nebudú pracovať správne.
Ak sa počas brzdenia vyskytuje hluk,
doštičky sú možno opotrebované po
hranicu použiteľnosti. Teplotu
brzdového systému znížte na
prijateľnú hodnotu a následne
skontrolujte, že hrúbka každej
doštičky je aspoň 0,5 mm. Môžete sa
taktiež poradiť s predajcom alebo
zastúpením.
Ak je rotor kotúčovej brzdy prasknutý alebo zdeformovaný,
okamžite prestaňte brzdy používať a poraďte sa s predajcom
alebo zastúpením.
Ak dôjde k opotrebovaniu rotora kotúčovej brzdy na hrúbku 1,5
mm, okamžite prestaňte brzdy používať a poraďte sa s
predajcom alebo zastúpením. Rotor kotúčovej brzdy sa môže
zlomiť a vy môžete z bicykla spadnúť. Pokiaľ ide o rotor
kotúčovej brzdy Ice-Technologies, ak bude viditeľný hliníkový
povrch, okamžite prestaňte používať aj brzdy.
Pri nepretržitej aplikácii bŕzd môže dôjsť k upchaniu vedenia.
Aby ste tento problém vyriešili, uvoľnite na okamih páčku.
Upchanie vedenia nastane, ak sa zahreje olej vo vnútri
brzdového systému, čo spôsobuje expanziu vody alebo
vzduchových bublín vo vnútri brzdového systému. To môže
potom zapríčiniť náhle zvýšenie pohybu brzdovej páčky.
Kotúčová brzda nie je navrhnutá tak, aby fungovala, keď je
bicykel naopak. Ak bicykel otočíte naopak alebo nabok, brzda
nemusí správne fungovať a môže dôjsť k vážnemu úrazu. Pred
jazdou na bicykli niekoľkokrát použite brzdovú páčku a
skontrolujte, že brzdy štandarde fungujú. Ak brzdy nefungujú
štandardným spôsobom, prestaňte brzdy používať a poraďte sa s
predajcom alebo so zastúpením.
Ak pri stlačení brzdovej páčky necítite žiadny odpor, okamžite
prestaňte brzdy používať a poraďte sa s predajcom alebo so
zastúpením.
Ak sa vyskytne unikanie kvapaliny, okamžite prestaňte brzdy
používať a poraďte sa s predajcom alebo so zastúpením.
Je dôležité, aby ste úplne rozumeli činnosti brzdového systému
na vašom bicykli. Nesprávne používanie brzdového systému
bicykla môže mať za následok stratu kontroly alebo pád, ktoré
by mohli viesť k vážnemu zraneniu. Pretože ovládanie každého
bicykla môže byť odlišné, určite sa naučte správnu brzdnú
techniku (vrátane tlaku na brzdovú páčku a charakteristiky
ovládania bicykla) a činnosť vášho bicykla. Môžete to urobiť
konzultáciou s predajcom bicyklov, prečítaním si príručky k
bicyklu a nacvičením techniky jazdenia a brzdenia.
Ak prednú brzdu budete aplikovať veľmi silno, koleso sa môže
zablokovať a bicykel sa môže prevrhnúť dopredu s dôsledkom
vážneho poranenia.
Pred jazdou na bicykli sa vždy presvedčte, že predné azadné
brzdy pracujú správne.
Počas daždivého počasia bude požadovaná brzdná dráha dlhšia.
Znížte svoju rýchlosť a používajte brzdy skôr a jemne.
Ak je povrch cesty mokrý, kolesá sa ľahšie šmyknú. Ak sa kolesá
šmyknú, môžete spadnúť z bicykla. Aby ste tomu zabránili,
znížte rýchlosť a používajte brzdy skôr a jemne.
Po dôkladnom prečítaní návodu na obsluhu tento návod pre
možné použitie v budúcnosti uložte na bezpečnom mieste.
UPOZORNENIE
Upozornenia týkajúce sa originálneho minerálneho oleja
Shimano (minerálny olej)
Styk s očami môže spôsobiť podráždenie. V prípade styku s
okom vypláchnite oko čistou vodou okamžite vyhľadajte
lekársku pomoc.
Styk s pokožkou môže spôsobiť vyrážky a ťažkosti. V prípade
styku s pokožkou ju riadne umyte vodou a mydlom.
Vdýchnutie pary alebo výparov z originálneho minerálneho
oleja Shimano (minerálny olej) môže spôsobiť nevoľnosť.
Chráňte si nos a ústa respirátorovou maskou a používajte v
dobre vetranej miestnosti. Ak dôjde ku vdýchnutiu pary alebo
výparov z originálneho minerálneho oleja Shimano, prejdite
okamžite do miestnosti s čerstvým vzduchom a zakryte sa
prikrývkou. Ľahnite si a udržiavajte teplo; v prípade potreby
vyhľadajte lekársku pomoc.
Doba zahriatia
Kotúčové brzdy majú určitú dobu zahriatia abrzdná sila sa
postupne zvyšuje, ako pokračuje doba záhrevu. Vyhnite sa
akýmkoľvek takýmto zvýšeniam brzdnej sily počas používania
bŕzd vdobe zahrievania. Rovnaká vec sa stane, keď sú vymenené
brzdové doštičky alebo rotor kotúčovej brzdy.
Poznámka:
Pri akomkoľvek úkone na účel radenia prevodov otáčajte
kľukou.
Na čistenie výrobku nepoužívajte riedidlá ani podobné látky.
Takéto látky môžu povrchy poškodiť.
Keď bolo odstránené koleso bicykla, odporúča sa namontovať
rozpery doštičiek. Kým je koleso demontované, nestláčajte
brzdovú páčku. Ak je brzdová páčka stlačená a nie sú
namontované rozpery doštičiek, piesty sa vysunú ďalej ako je
normálne. Ak k tomu dôjde, poraďte sa s predajcom.
Počas čistenia a údržby brzdového systému použite saponátovú
vodu alebo suchú handru. Nepoužívajte bežne dostupné čističe
bŕzd alebo hluk tlmiace prostriedky, nakoľko môžu spôsobiť
poškodenie takých častí, ako sú napríklad tesnenia.
Záruka na produkty sa nevzťahuje, ak ide o prirodzené
opotrebovanie v dôsledku štandardného používania a starnutia.
Pravidelné kontroly pred jazdou na
bicykli
Pred jazdou na bicykli skontrolujte nasledovné položky. Ak sa v
prípade nasledovných položiek vyskytnú akékoľvek problémy,
spojte sa s miestom zakúpenia alebo s predajcom bicykla.
Dochádza k unikaniu oleja?
Funguje predná aj zadná brzda správne?
Majú všetky brzdové doštičky hrúbku aspoň 0,5 mm?
Je rotor kotúčovej brzdy prasknutý alebo zdeformovaný?
Je radenie prevodov plynulé?
Sú páčky bezpečne nainštalované na riadidlá?
Dochádza počas činnosti k vydávaniu neštandardného hluku?
Názvy dielov
Prevádzka
Obsluha radenia prevodov
Počas manipulácie s páčkou otáčajte kľukou.
< Vpredu >
Páčka
A
Radenie na vyšší prevodový
stupeň (Otáčanie pedálov je
obtiažnejšie.)
Páčka
B
Radenie na nižší prevodový stupeň
(Otáčanie pedálov je ľahšie.)
* V závislosti od modelu môžete
prevody radiť tlačením alebo
ťahaním páčky.
< Vzadu >
Páčka
A
Radenie na nižší prevodový
stupeň (Otáčanie pedálov je
ľahšie.)
Páčka
B
Radenie na vyšší prevodový
stupeň (Otáčanie pedálov je
obtiažnejšie.)
* V závislosti od modelu môžete
prevody radiť tlačením alebo
ťahaním páčky.
Tento výrobok je vybavený funkciou nastavenia dosahu. Ak máte
pocit, že brzdová páčka je ďaleko alebo sa ťažko používa, poraďte
sa s predajcom alebo zastúpením.
Uvedomte si: technické údaje podliehajú zdôvodu vylepšovania
zmenám
bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
Strmeň
Rotor kotúčovej brzdy
Brzdové doštičky
2 mm 0,5 mm
Páčka
B
Brzdová páčka
Páčka
B
Páčka
A
Páčka
A
Brzdová páčka
  • Page 1 1

Shimano ST-EF505 Používateľská príručka

Typ
Používateľská príručka
Táto príručka je tiež vhodná pre