• Pravý adaptér
5
2
4
(A)
1
3
Časť so širokou drážkou
Vnútorný kryt
6
V smere hodinových ručičiek v
prípade 70 mm [M36] spodných
konzol
2. Pripojenie a upevnenie vnútorného kábla
Pohnite páčkou (B) 2 alebo viackrát,
na indikátore skontrolujte, že spodná
poloha je správna a následne utiahnite
vnútorný kábel.
Pri pevnom ťahaní vnútorného kábla
zaistite utiahnutím upevňovacej skrutky
pomocou 5 mm Allenovho kľúča.
Upevňovacie skrutky krytu
Indikátor
Páčka (B)
Výmena indikátora
1. Odstráňte dve upevňovacie
skrutky krytu, ktoré upevňujú
indikátor.
2. Odmontujte jednotku indikátora
tak, ako je to znázornené na
obrázku.
Rozobratie a poskladanie by sa malo vykonávať len počas výmeny
indikátora.
Montáž radiacej páčky
Použite rúčku riadidiel s maximálnym vonkajším priemerom 32 mm.
5 mm Allenov kľúč
Uťahovací moment: 5 N•m
• Namontujte radiacu páčku do polohy, kde nebude prekážať činnosti bŕzd
a preraďovaniu rýchlostí.
• Nepoužívajte v kombinácii spôsobujúcej prekážku pre činnosť bŕzd.
3. Posuňte páčku (B) dvakrát alebo viac krát, aby ste ju nastavili do
najnižšej polohy.
4. Po overení toho, že ručička indikátora je pri pravom okraji
nainštalujte indikátor priamo zhora.
5. Skontrolujte funkčnosť indikátora. Ak nefunguje správne,
opätovne preinštalujte indikátor, pričom zvláštnu pozornosť
venujte krokom 3. až 4.
Nerozoberajte indikátor ani jednotku radiacej páčky, pretože to môže
spôsobiť ich poškodenie alebo chybné fungovanie.
Uťahovací moment: 0,3 - 0,5 N•m
„Intervaly údržby závisia na okolnostiach používania a jazdy. Reťaz
čistite pravidelne pomocou správneho prostriedku na čistenie
reťazí. Nikdy nepoužívajte rozpúšťadlá na báze zásad alebo
kyselín, ako sú odstraňovače hrdze. V prípade použitia rozpúšťadla
môže reťaz prasknúť a s pôsobiť vážne poranenie.“
• Dajte pozor, aby sa vám počas jazdy do reťaze nedostali časti oblečenia, inak by ste mohli
z bicykla spadnúť.
• Skontrolujte, či je napnutie reťaze správne a či reťaz nie je poškodená. Ak je napnutie príliš
slabé alebo je reťaz poškodená, mali by ste vymeniť reťaz. Ak sa to nevykoná, reťaz sa môže
pretrhnúť a spôsobiť vážne zranenie.
• Je lepšie utiahnuť dve upevňovacie matice ľavého ramena kľuky striedavo a postupne,
ako naraz dotiahnuť každú skrutku. Na skontrolovanie, či konečné uťahovacie momenty sú
v rozsahu 12 - 14 N•m použite momentový kľúč.
Okrem toho, po najazdení približne 100 km použite momentový kľúč na opätovnú kontrolu
uťahovacích momentov.
Ak sú uťahovacie momenty príliš malé alebo ak upevňovacie matice nie sú dotiahnuté postupne
a striedavo, ľavé rameno kľuky môže odpadnúť a bicykel sa môže prevrátiť, čoho dôsledkom
môže byť vážne poranenie.
• Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či ramená kľuky nie sú prasknuté. Ak sú tam praskliny,
rameno kľuky sa môže zlomiť a môžete spadnúť z bicykla.
• Ak nie je vnútorný kryt nainštalovaný správne, môže dôjsť k zhrdzaveniu osi, čoho dôsledkom
môže byť prevrátenie bicykla s následkom vážneho úrazu.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho
dôsledkom môže byť vážne poranenie. Odporúčame používať iba originálne náhradné diely
značky Shimano.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Ak nastavenia nie sú správne vykonané, reťaz môže spadnúť a to môže spôsobiť, že spadnete
z bicykla, čo môže mať za následok vážne zranenie.
• Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné miesto, aby
ste ich mohli v budúcnosti použiť.
Poznámka
• Okrem toho, ak sa vám výkon pri otáčaní pedálov nezdá normálny, skontrolujte túto skutočnosť
ešte raz.
• Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či v spojení nie je vôľa alebo nepresnosť. Taktiež
v pravidelných intervaloch doťahujte upevňovaciu skrutku ramena kľuky.
• Ak z osi spodnej konzoly a zo spojky ľavého ramena kľuky vychádza zvuk vŕzgania, na spojku
naneste mazivo a následne utiahnite na uvedenú hodnotu uťahovacieho momentu.
• Neumývajte stredovú osku vodou striekajúcou pod vysokým tlakom.
• Ak v ložisku cítite akékoľvek uvoľnenie, mali by ste vymeniť ložisko.
• Ak preraďovanie prevodov nie je plynulé, umyte prehadzovačku a namažte všetky pohyblivé
diely.
• Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veľký, že nastavenie nie je možné, mali by ste vymeniť
prehadzovačku.
• Ozubené kolieska by ste mali pravidelne umývať neutrálnym čistiacim prostriedkom a potom
ich znovu namazať. Okrem toho, čistenie reťaze neutrálnym čistiacim prostriedkom a jej
namazanie môže byť účinným spôsobom na predĺženie životnosti ozubených koliesok a reťaze.
• Ak reťaz počas používania skĺzla z ozubených koliesok, vymeňte ozubené kolieska a reťaz.
• Pred montážou ľavého a pravého adaptéra ich namažte.
• Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálne vonkajšie puzdro
a vodiaci prvok kábla spodného držiaka.
• Keď montujete typ s vedením zhora, zvoľte rám, ktorý má tri vonkajšie
držiaky puzdier tak, ako je to zobrazené na obrázku vpravo.
• Použite vonkajšie puzdro, ktoré má stále zvyšnú dĺžku, a to aj
v prípade, keď sa úplne otočia rukoväte do obidvoch strán. Okrem
toho skontrolujte, či sa radiaca páka nedotýka rámu bicykla, keď sa
úplne vytočia rukoväte.
• Pri kábli radenia prevodov sa používa špeciálny mazací prostriedok (SIS-SP41). Nepoužívajte
mazací prostriedok DURA-ACE alebo iné typy mazacích prostriedkov, pretože v opačnom
prípade môžu spôsobiť zhoršenie výkonu radenia prevodov.
• Pred použitím namažte vnútorný kábel a vnútornú stranu vonkajšieho kábla, aby ste zaručili ich
dostatočnú kĺzavosť.
• Používajte jedine použiteľnú reťaz a spodnú konzolu.
• Uistite sa, že kombinácia ozubených koliesok sa zhoduje s konfiguráciou zubov predného
ozubeného kolesa v Tabuľke technických údajov výrobku. Ak sú použité iné kombinácie,
vzdialenosť medzi ozubenými kolieskami bude nesprávna, reťaz môže skĺznuť a zachytiť sa
medzi nimi.
• Ak vložka spodnej konzoly nie je rovnobežná, výkon pri preraďovaní prevodov poklesne.
• Na zaistenie najlepšieho výkonu určite použite iba určený typ reťaze. Široký typ reťaze
nemožno použiť.
• Ovládanie pák spojených s radením prevodov by sa malo vykonať len po otočení predného
ozubeného kolesa.
• Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu
majúcemu pôvod v normálnom používaní.
• S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo prevádzky sa
obráťte na profesionálneho predajcu bicyklov.
VAROVANIE
Všeobecné informácie o bezpečnosti
Vonkajšie držiaky puzdier
Namontujte kryt vnútorného otvoru jeho
otáčaním tak, ako je to zobrazené na
obrázku, až pokým sa nezastaví.
Ďalej ho už neotáčajte, inak môže poškodiť
závit skrutky.
Okrem toho, ak sa kryt jednotky ohne,
môže dôjsť k tomu, že kryt jednotky bude
zasahovať do trasy pohybu posuvnej
páčky a bude brániť správnemu fungovaniu
posuvnej páčky.
Ak sa posuvná páčka nevracia správnym spôsobom, uvoľnite mierne kryt
vnútorného otvoru a následne samostatne pohybujte posuvnou páčkou a krytom
jednotky a skontrolujte, či sa týmto spôsobom vylepšil návrat posuvnej páčky.
Kryt jednotky
Kryt vnútorného
otvoru
Posuvná páčka
Páčka (B)
Kryt vnútorného
otvoru
Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na:
http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu kombináciu.
Montáž predného ozubeného kolesa
Dodržiavajte postup na obrázku.
1, 2 Na montáž pravého adaptéra (závit proti smeru hodinových ručičiek) a ľavého adaptéra (závit v smere
hodinových ručičiek) použite špeciálny nástroj TL-FC32/36.
Uťahovací moment: 35 - 50 N•m
3 Vložte pravú kľukovú jednotku.
4 Položte časť A ľavej kľuky do osi pravej kľukovej jednotky tam, kde je široká drážka.
5 Pomocou nástroja TL-FC16/18 utiahnite uzáver.
Uťahovací moment: 0,7 - 1,5 N•m
6 Zatlačte na zastavovaciu plôšku a skontrolujte, či kolík plôšky zapadol na svoje miesto a potom
dotiahnite skrutku ľavého ramena kľuky. (5mm Allenov kľúč)
Poznámka: Každá skrutka by mala byť rovnomerne a rovnako utiahnutá na moment 12 - 14 N•m.
Poznámka:
Nastavte zastavovaciu plôšku smerom
doprava tak, ako je to znázornené na
obrázku.
TL-FC16
TL-FC32
Vložka spodnej konzoly
Zastavovacia plôška
Kolík
plôšky
Vytlačiť
Technické údaje
Uhol spojenia reťaze
Predná prehadzovačka
Predné ozubené koleso
Inštalácia ozubených koliesok
Hladké preraďovanie nebude možné pokiaľ nebudú ozubené kolieska nainštalované správne; ozubené kolieska
nainštalujte do správnej polohy.
Vonkajšia strana
Rameno kľuky
Kolík zabraňujúci spadnutiu
reťaze
Rameno kľuky
Značka
o
Značka
Pri polohe väčšieho ozubeného kolieska v ktorej jeho
označená strana smeruje von nastavte väčšie
ozubené koliesko tak, aby kolík pre zabránenie
spadnutia reťaze bol zarovno s polohou ramena
kľuky.
Pri polohe menšieho ozubeného kolieska v ktorej
označený povrch smeruje von nastavte ozubené
koliesko tak, aby značka
o
bola zarovno s polohou
ramena kľuky. V prípade ozubených koliesok bez
povrchu s označením, zarovnanie vykonajte pomocou
priemetu na vnútornej strane ozubeného kolieska.
2. Rovná časť vonkajšej vodiacej lišty reťaze by mala byť priamo nad
a paralelne s najväčším ozubeným kolieskom.
3. Zabezpečte pomocou 5 mm Allenovho
kľúča.
predné ozubené koleso
(najväčšie ozubené
koliesko)
Vedenie reťaze
Uťahovací moment: 5 - 7 N•m
1. Nastavte tak, aby vzdialenosť medzi vonkajšou vodiacou lištou reťaze
a veľkým prevodom bola pred inštaláciou v rozpätí 1-3 mm.
Montáž prednej prehadzovačky
Vzdialenosť: 1-3 mm
Vonkajšia vodiaca lišta reťaze
Orezanie vonkajšieho puzdra
Keď orezávate vonkajšie puzdro, režte na opačnom konci ako
je koniec s označením. Po orezaní vonkajšieho puzdra zaguľaťte
koniec, aby mala vnútorná strana otvoru
rovnaký priemer
K orezanému koncu vonkajšieho puzdra upevnite rovnaký
vonkajší koncový kryt.
Kryt vonkajšieho konca
Počas ťahania vnútorného kábla utiahnite pomocou 5 mm
Allenovho kľúča upevňovaciu skrutku drôtu čím zaistíte kábel.
Potiahnite
Uťahovací moment: 5 - 7 N•m
Po napnutí počiatočného ochabnutia
kábla ho znovu zaistite k prednej
prehadzovačke tak, ako je to
znázornené na obrázku.
Tak páčka (A), ako aj páčka (B) sa vždy vrátia do pôvodnej
polohy, keď sa po preradení uvoľnia.
Keď používate jednu z týchto páčok, vždy sa uistite, že zároveň
otáčate ramenom kľuky.
Preradenie z malého ozubeného kolieska na veľké
ozubené koliesko (páčka A)
Keď sa páčka (A) stlačí raz, nastane preradenie o jeden stupeň
z malého na veľké ozubené koliesko.
Zaradenie vpredu
Páčka (A) - počiatočná poloha
Preradenie z veľkého ozubeného kolieska na malé
ozubené koliesko (páčka B)
Keď sa páčka (B) stlačí raz, nastane preradenie o jeden stupeň
z veľkého na malé ozubené koliesko.
Páčka (B)
(1) Nastavenie pomocou nastavovacej skrutky pohybu
Skrutku horného nastavenia použite na nastavenie polohy
platne vodiacej lišty reťaze (tak aby medzery na ľavej a pravej
strane boli zarovno).
Skrutka horného
nastavenia
Platňa vodiacej lišty
reťaze
Reťaz
SL-S500 (-L)
Technicko servisné pokyny SI-6MM0B-002
Nastavenie SIS
1. Spodné nastavenie
Nastavte tak, aby vzdialenosť medzi vnútornou vodiacou lištou reťaze
a reťazou bola v rozpätí 0 - 0,5 mm.
Skrutka spodného
nastavenia
Vnútorná vodiaca lišta
reťaze
Reťaz
Malé ozubené
koliesko
CS-S500
(18T alebo 20T)
3. Nastavenie maximálneho pohybu
Nastavte reťaz na ozubené koleso CS-S500 (ozubené koleso
s chráničom reťaze) a následne zaraďte na veľké ozubené
koliesko.
Veľké ozubené
koliesko
CS-S500
(18T alebo 20T)
Dĺžka reťaze
Pokiaľ je reťaz na veľkom ozubenom
koliesku, k reťazi pridajte dva články.
Veľké ozubené
koliesko
CS-S500
(18T alebo 20T)
Reťaz
Nastavovací valček
(2) Nastavenie napnutia vnútorného kábla
Nastavovacím valčekom páčky radenia otáčajte s cieľom
nastaviť správne napnutie vnútorného kábla.
* Pokiaľ sa použije veľmi veľké napnutie kábla, činnosť páčky
môže byť tuhá.
SI-6MM0B-002-02
Séria
ALFINE
RAPIDFIRE (Radiaca páčka)
SL-S500 (-L)
Vonkajšie puzdro
SIS-SP41
Predná prehadzovačka
FD-R440
Predné ozubené koleso
FC-4550-S
Reťaz
CN-HG53 / CN-HG73
Vedenie kábla spodkom konzoly
SM-SP17 / SM-BT17
Typ Typ krúžku / na tvrdo spájaný typ
Priemer montážnej lišty prednej prehadzovačky S (28,6 mm), M (31,8 mm)
Uhol spojenia reťaze
(
C
)
61° - 66°
Vedenie reťaze 43,5 mm
Číslo modelu FC-4550-S
Kombinácia zubov prevodovej tácky 50 - 34T
Priemer skrutky 110 mm
Dĺžka ramena kľuky 165, 170, 175 mm
Závity pedálov B.C. 9/16” x 20 T.P.I. (anglický závit)
Použiteľná reťaz CN-HG53 / CN-HG73
Vedenie reťaze 43,5 mm
Šírka vložky spodnej konzoly
(Rozmery závitu)
68 mm (1,37 X 24 T.P.I.)
70 mm (M36 X 24 T.P.I.)
Vnútorná strana