Shimano SM-AX58 Používateľská príručka

Typ
Používateľská príručka

Tento návod je vhodný aj pre

UM-29U0A-002-02
Návod na obsluhu
Zadného 12 mm systému
E-THRU, typ I
Návody na obsluhu v ďalších jazykoch nájdete na adrese:
http://si.shimano.com
DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE
Informácie o inštalácii a nastavení výrobkov, ktoré nenájdete v
používateľskej príručke, vám poskytne miesto zakúpenia alebo predajca
bicyklov.
Návod predajcu určený pre profesionálnych a skúsených cyklistických
mechanikov nájdete na našej webovej lokalite
Tento výrobok nedemontujte ani neupravujte.
Kvôli bezpečnosti si pred používaním dôkladne prečítajte
tento návod na obsluhu a kvôli správnemu používaniu ho
dodržiavajte.
Dôležité bezpečnostné informácie
Informácie týkajúce sa výmeny získate na mieste zakúpenia alebo u
predajcu bicyklov.
VÝSTRAHA
PRED POUŽITÍM SI DÔKLADNE PREČÍTAJTE NÁVOD NA OBSLUHU PRE
ZADNÝ 12 mm SYSTÉM E-THRU, TYP I. Ak máte nejaké otázky, opýtajte
sa svojho predajcu.
Zadný 12 mm systém E-THRU, typ I sa môže používať v kombinácii so
špeciálnym rámom a špeciálnym nábojom/kolesom. Ak sa používa v
kombinácii s akýmkoľvek iným rámom alebo nábojom/kolesom, môže
dôjsť počas jazdy k odpojeniu kolesa od bicykla s dôsledkom vážnych
osobných poranení.
Ak nie je inštalácia zadného 12 mm systému E-THRU, typ I na bicykli
správna, môže dôjsť počas jazdy k odpojeniu kolesa od bicykla s
dôsledkom vážnych osobných poranení.
Ak je páčka systému E-THRU na ľavej
strane (strana rotora kotúčovej brzdy)
rámu, presvedčte sa, že páčka systému
E-THRU neprekáža činnosti rotora
kotúčovej brzdy (obrázok 1). Okrem toho
sa presvedčte, že rám a páčka systému
E-THRU si navzájom neprekážajú.
Krížením páčky systému E-THRU a rámu
môže dôjsť k uvoľneniu kolesa s
následkom odpadnutia kolesa z bicykla
počas jazdy a vážnych poranení.
Pri manipulácii so systémom E-THRU sa nedotýkajte rotora kotúčovej
brzdy. Okrem toho, páčkou systému E-THRU počas otáčania kolesa
nemanipulujte. Rotor kotúčovej brzdy je veľmi ostrý a dotknutie môže
mať za následok vážne poranenia.
Strmene brzdy a rotor kotúčovej brzdy sa počas používania bŕzd veľmi
zahrejú. Aby ste predišli nebezpečenstvu popálenia, pred manipuláciou
so systémom E-THRU skontrolujte, že po jazde na bicykli dôkladne
vychladli.
Pred inštaláciou kolesa odstráňte všetky cudzie súčasti a prach z otvoru
na konci vidlice, závitu na strane rámu a otvorov na osku. Cudzie súčasti
a prach môžu zabrániť v správnej inštalácii systému E-THRU a pokiaľ
náboj ani oska nebudú nainštalované správne, koleso sa môže odpojiť
s dôsledkom vážnych poranení.
Nastavovací prvok sa nemôže otáčať o viac než 2 otáčky.
Ak je otáčanie nastavovacieho prvku tuhé, nastavovacím prvkom nasilu
neotáčajte v smere uťahovania ani uvoľňovania. Násilným otáčaním
môžete nastavovací prvok poškodiť.
Po dôkladnom prečítaní odložte návod na obsluhu na bezpečnom
mieste na možnú potrebu v budúcnosti.
Poznámka
Pred jazdou vždy skontrolujte náboje systému E-THRU a skontrolujte,
že kolesá sú na ráme bicykla správne nainštalované. Je to obzvlášť
dôležité po zaparkovaní bicykla na verejnom priestranstve.
Presvedčte sa, že páčky systému E-THRU sú úplne zatlačené v polohe
CLOSE (Zatvoriť) (strana páčky s označením „CLOSE” (Zatvoriť) musí
smerovať od bicykla). Páčky sklopte podľa obrázka. Neotáčajte nimi.
V prípade výmeny osky páčky systému E-THRU za novú skontrolujte, že
nová páčka nahradzujúca existujúcu osku páčky systému E-THRU
predstavuje rovnaký model ako je model systému E-THRU na ráme.
Ak je názov modelu iný, náhradná oska páčky systému E-THRU sa
nemusí dať na rám správne nainštalovať, a to vzhľadom na rozdiely
osovej dĺžky, rozmeru závitu, priemeru plášťa a pod.
Na produkty sa neposkytuje záruka na prirodzené opotrebovanie a
zhoršenie stavu v dôsledku štandardného používania a starnutia.
Pravidelné kontroly pred jazdou na bicykli
Pred jazdou na bicykli skontrolujte nasledovné položky. Ak sa v prípade
nasledovných položiek vyskytnú akékoľvek problémy, spojte sa s miestom
zakúpenia alebo s predajcom bicykla.
Sú kolesá na rám správne nainštalované?
Sú páčky systému E-THRU úplne zatlačené do polohy CLOSE
(Zatvoriť)?
RÝCHLA KONTROLA
Zdvihnite bicykel tak, aby koleso nebolo na zemi, a na hornú časť plášťa
niekoľkokrát prudko udrite, ako je to znázornené na obrázku 1. Taktiež
kolesom potraste zo strany na stranu, ako je to znázornené na obrázku 2,
a skontrolujte, že v kolese sa nevyskytuje žiadna vôľa. Táto kontrola
negarantuje, že na páčku systému E-THRU bol vyvinutý adekvátny
uťahovací moment. Ak si nie ste istí, či je páčka systému E-THRU utiahnutá
správne, pred jazdou na bicykli zopakujte postup inštalácie opísaný v
časti „Inštalácia kolesa” v týchto Servisných pokynoch.
Názvy dielov
Používanie
UPOZORNENIE
Páčku systému E-THRU vždy obsluhujte rukou. Na zatvorenie páčky
nikdy nepoužívajte kladivo ani podobné náradie. V opačnom prípade
môže dôjsť k poškodeniu systému E-THRU alebo rámu.
Čo je náboj systému E-THRU?
Ide o mechanizmus, ktorý využíva páčku systému E-THRU na náboji na
jednoduchú inštaláciu a demontáž kolesa.
Funkcia náboja systému E-THRU
Nakloňte páčku systému E-THRU smerom do polohy CLOSE (Zatvoriť) a
zovrite rám na zaistenie kolesa v správnej polohe.
Inštalácia kolesa
1. Vrch náboja správne zarovnajte s
koncom vidlice.
2. Posuňte páčku systému E-THRU
do polohy OPEN (Otvoriť) a
zasuňte ju do otvoru na konci
vidlice na strane oproti miestu,
kde je závit. Úplne pretiahnite
osku páčky, až kým sa nedotkne
závitovej časti na druhej strane.
3. Otáčaním páčky systému E-THRU naskrutkujte osku páčky systému
E-THRU do závitu na strane rámu.
Otvorte a zatvorte páčku systému E-THRU; utiahnite osku páčky
systému E-THRU v závite na strane rámu, a to až kým nebudete cítiť
určitý odpor, keď bude páčka systému E-THRU rovnobežne s oskou
náboja pri jej posunutí do polohy CLOSE (Zatvoriť).
4. Kvôli bezpečnosti sa presvedčte, že páčka systému E-THRU sa v rámci
polohy CLOSE (Zatvoriť) pohybuje pozdĺž rámu. Iba silou rúk zatlačte
dlaňou svojej ruky na páčku systému E-THRU, kým sa úplne neposunie
do polohy CLOSE (Zatvoriť). Skontrolujte, že páčka systému E-THRU s
nápisom „CLOSE” (Zatvoriť) smeruje od bicykla.
Skontrolujte, že páčka systému E-THRU sa pohybuje do polohy podľa
obrázka, keď je v polohe CLOSE (Zatvoriť). Ak nie je v správnej polohe,
je potrebné vykonať nastavenie nastavovacieho prvku. Podrobnosti o
tom, ako to urobiť, nájdete v časti „Nastavenie nastavovacieho
prvku”.
Ak Servisné pokyny uvádzajú akékoľvek pokyny o polohe utiahnutia pre
páčku systému E-THRU, pri uťahovaní ich dodržiavajte.
Demontáž kolesa
Posuňte páčku systému E-THRU z polohy CLOSE (Zatvoriť) do polohy
OPEN (Otvoriť) a potom otočením páčky systému E-THRU proti smeru
pohybu hodinových ručičiek demontujte osku systému E-THRU zo závitu
na strane rámu. Po demontovaní osky systému E-THRU zo závitu na strane
rámu demontujte osku systému E-THRU z kolesa.
Nastavenie nastavovacieho prvku
1. Naskrutkujte osku páčky systému E-THRU do závitu na strane rámu
podľa kroku 3 v časti Inštalácia kolesa, potom otočením páčky systému
E-THRU nastavte tak, aby sa pohybovala do správnej polohy CLOSE
(Zatvoriť) a skontrolujte krútiaci moment.
2. • Ak je uťahovací moment pri posúvaní páčky systému E-THRU do
polohy CLOSE (Zatvoriť) malý, otáčajte nastavovacím prvkom v
smere šípky. Nastavovací prvok možno naraz otočiť o 1/8 otočenia,
ako je to vyznačené na samotnom prvku.
Ak je uťahovací moment skontrolovaný v kroku 1 veľmi vysoký a páčku
systému E-THRU nemožno posunúť do polohy CLOSE (Zatvoriť), otočte
nastavovacím prvkom v smere šípky a moment znížte. Nastavenie
vykonajte jedným súvislým pohybom bez uvoľnenia vášho zovretia,
naraz o 1/8 otočenia podľa vyznačenia na nastavovacom prvku, a páčku
E-THRU nastavte na maximálnu vratnú upínaciu silu.
3. Toto nastavenie zopakujte, kým nedosiahnete správnu inštalačnú silu
pri správnej polohe páčky.
Páčka
systému
E-THRU
Rotor kotúčovej brzdy
Poloha CLOSE
(Zatvoriť)
Obrázok 1
Poloha OPEN (Otvoriť)
Poloha CLOSE
(Zatvoriť)
Obrázok 1 Obrázok 2
Otvor na osku
Vrch náboja
Koniec vidlice
Páčka E-THRU
Nastavovací prvok
Poloha CLOSE (Zatvoriť)
Páčka systému
E-THRU
Poloha OPEN (Otvoriť)
Koniec vidlice
Vrch náboja
1
2
Poloha OPEN (Otvoriť)
Kontrolná
poloha
Poloha
CLOSE
(Zatvoriť)
Nie je OK
OK
Páčka
systému
E-THRU
Rotor kotúčovej
brzdy
Poloha CLOSE (Zatvoriť)
Uťahovací moment:
5 – 7,5 Nm
1
2
Uťahovací moment: Vyšší
Uťahovací moment: Nižší
Uvedomte si: technické údaje podliehajú z dôvodu vylepšovania zmenám bez predchádzajúceho
upozornenia. (Slovak)
  • Page 1 1

Shimano SM-AX58 Používateľská príručka

Typ
Používateľská príručka
Tento návod je vhodný aj pre