Všeobecné informácie o bezpečnosti
SI-27U0A-001-02
VAROVANIE
• PRED POUŽITÍM SI DÔKLADNE PREČÍTAJTE SERVISNÉ POKYNY PRE 8 MM SYSTÉM E-THRU.
POKIAĽ MÁTE NEJAKÉ OTÁZKY, OPÝTAJTE SA SVOJHO PREDAJCU. NESPRÁVNA
INŠTALÁCIA NÁBOJA MÔŽE MAŤ ZA NÁSLEDOK VÁŽNE TELESNÉ PORANENIA. SERVISNÉ
POKYNY ULOŽTE NA BEZPEČNÉ MIESTO PRE MOŽNÚ POTREBU V BUDÚCNOSTI.
• SM-AX60 sa môže používať v kombinácii so špeciálnou prednou
vidlicou a špeciálnym nábojom. Pokiaľ sa používa v kombinácii
s akoukoľvek inou prednou vidlicou alebo nábojom, môže dôjsť
počas jazdy k odpojeniu kolesa od bicykla s dôsledkom vážnych
osobných poranení.
• Pokiaľ nie je inštalácia SM-AX60 na bicykli správna, môže dôjsť
počas jazdy k odpojeniu kolesa od bicykla s dôsledkom vážnych
osobných poranení.
• Pokiaľ je páčka systému E-Thru na ľavej strane (strana rotora)
prednej vidlice, nastavte páčku systému E-Thru do polohy podľa
Obrázka č. 1 a presvedčte sa, že páčka systému E-Thru
neprekáža rotoru (Obrázok č. 2). Okrem toho sa presvedčte, že
predná vidlica a páčka systému E-Thru si navzájom neprekážajú.
Pokiaľ nie je koleso dostatočne zaistené, akákoľvek interferencia
v rámci ktorejkoľvek z týchto súčastí môže spôsobiť skutočnosť,
že môže dôjsť počas jazdy k odpojeniu kolesa od bicykla
s dôsledkom vážnych osobných poranení.
• Pri manipulácii so systémom E-Thru sa nedotýkajte rotora.
Okrem toho páčkou systému E-Thru počas otáčania kolesa
nemanipulujte. Rotor je veľmi ostrý a dotknutie môže mať za
následok vážne poranenia.
• Brzdové strmene a rotor sa počas používania bŕzd veľmi zahrejú.
Aby ste predišli nebezpečenstvu popálenia, pred manipuláciou so
systémom E-Thru skontrolujte, že po jazde na bicykli dôkladne
vychladli.
• Pred inštaláciou kolesa odstráňte všetky cudzie súčasti a prach
z otvoru koncovky rámu, matice osky a otvoru na oske. Cudzie
súčasti a prach môžu zabrániť v správnej inštalácii systému
E-Thru a pokiaľ náboj ani oska nebudú nainštalované správne,
koleso sa môže odpojiť s dôsledkom vážnych poranení.
VÝSTRAHA
• S páčkou systému E-Thru manipulujte iba iba rukami. Na uťahovanie páčky systému E-Thru nikdy
nepoužívajte žiadne náradie ako je kladivo, pretože by ste mohli systém E-Thru a prednú vidlicu
poškodiť.
n Čo je náboj so systémom E-Thru?
Ide o mechanizmus využívajúci činnosť samostatnej
páčky systému E-Thru na náboji, ktorá umožňuje
rýchlu inštaláciu a demontáž kolesa.
Funkcia náboja so systémom E-Thru
Pokiaľ je náboj so systémom E-Thru v polohe
CLOSE (Zatvoriť), matica páčky sa pohybuje
dovnútra. V dôsledku toho sila zablokuje koleso
prednú vidlicu pridržiava koleso bezpečne na
svojom mieste.
Poloha CLOSE
(ZATVORIŤ)
Poloha CLOSE
(ZATVORIŤ)
Poloha OPEN
(OTVORIŤ)
Kontrolná poloha
Poloha OPEN
(OTVORIŤ)
Páčka systému
E-Thru
Matica páčky systému
E-Thru
Matica osky
1. Maticu osky zasuňte do otvoru na koncovke rámu na pravej strane
zadnej vidlice, ako je to znázornené na obrázku a následne utiahnite
upevňovaciu skrutku matice osky.
* Upevňovacia skrutka matice osky je
súčasťou príslušenstva prednej
vidlice.
1. Zarovnajte korunku náboja predného
kolesa správne so stredovým valcovým
zahĺbením koncovky rámu prednej vidlice.
2. Posuňte páčku systému E-Thru do polohy OPEN (Otvoriť) a zasuňte ju
do otvoru na koncovke rámu na strane oproti miestu, kde je matica
osky. Pretiahnite osku páčky systému E-Thru až dokiaľ sa nedotkne
matice osky na druhej strane.
3. Otočením páčky systému E-Thru naskrutkujte osku páčky
systému E-Thru do matice osky. Otvorte a zatvorte páčku
systému E-Thru a osku páčky systému E-Thru utiahnite
v matici osky, a to dokiaľ bod, kde zacítite určitý otvor
počas doby, kedy je páčky systému E-Thru v polohe
rovnobežnej s oskou náboja pri jej pohybe smerom do
polohy CLOSE (Zatvoriť).
4. Kvôli bezpečnosti sa presvedčte, že
páčka systému E-Thru sa v rámci polohy
CLOSE (Zatvoriť) pohybuje pozdĺž
prednej vidlice. Iba silou rúk zatlačte
dlaňou svojej ruky na páčku systému
E-Thru, dokiaľ sa úplne neposunie do
polohy CLOSE (Zatvoriť). Skontrolujte,
že bočná strana páčky systému E-Thru
s nápisom „CLOSE” (Zatvoriť) smeruje
od kolesa. Taktiež skontrolujte, že páčka
systému E-Thru a predná vidlica sú
rovnobežné. Skontrolujte, že sa páčka
systému E-Thru pohybuje do polohy
podľa obrázka, a to keď je v polohe
CLOSE (Zatvoriť). Pokiaľ nie je
v správnej polohe, je potrebné vykonať
nastavenie matice osky. Podrobnosti
o tom, ako to urobiť nájdete v časti
„Nastavenie matice osky”.
1. Naskrutkuje osku páčky systému E-Thru na maticu osky podľa kroku
3 v časti „Inštalácia kolesa” a následne otočte maticu osky s cieľom
nastavenia správneho pohybu páčky systému E-Thru do polohy CLOSE
(Zatvoriť); následne skontrolujte krútiaci moment v polohe, kedy je páčka
v polohe CLOSE (Zatvoriť).
2. Otočením páčky systému E-Thru do polohy OPEN (Otvoriť) úplne uvoľnite
osku páčky systému E-Thru z matice osky. Teraz iba otočte páčkou
systému E-Thru bez jej ťahania tak,
aby sa oska páčky systému E-Thru
nevytiahla z koncovky rámu na
strane matice osky.
3. Uvoľnite maticu osky tak, aby sa
dala otáčať. V tomto štádiu úplne
neodskrutkujte upevňovaciu
skrutku matice osky.
5. Toto nastavenie zopakujte dokiaľ nedosiahnete správnu inštalačnú silu
pri správnej polohe páčky.
Páčku systému E-Thru posuňte z polohy CLOSE (Zatvoriť) do polohy OPEN
(Otvoriť); následne otočením páčky systému E-Thru demontujte osku páčky
systému E-Thru z matice osky. Po demontovaní osky páčky systému
E-Thru z matice osky demontujte osku páčky systému E-Thru u kolesa.
4. Uvoľnite upevňovaciu skrutku matice osky tak, aby sa matica osky
mohla voľne otáčať.
• Pokiaľ sa dá páčka systému E-Thru do polohy CLOSE (Zatvoriť) posunúť
veľmi ľahko, otočte maticou osky v smere hodinových ručičiek. Maticu
osky je možné nastaviť v krokoch po 1/8 otáčky. Utiahnite upevňovaciu
skrutku matice osky tak, aby stred upevňovacej skrutky matice osky bol
zarovno so spodným okrajom drážky v matici osky, ako je to znázornené
na obrázku. (Ďalšie podrobnosti, ako je uťahovací moment upevňovacej
skrutky matice osky nájdete v Servisných
pokynoch pre prednú vidlicu.)
• Pokiaľ je uťahovací moment páčky systému
E-Thru skontrolovaný v kroku 1 veľmi veľký a
páčka systému E-Thru sa nedá ľahko pohybovať
do polohy CLOSE (Zatvoriť), otočte maticou osky
proti smeru hodinových ručičiek a
znížte tak uťahovací moment. Maticu
osky otáčajte postupne v krokoch
1/8 otáčky bez jej úplného otočenia,
a nastavte tak uťahovací moment na
maximálnu hodnotu, ktorá umožňuje
pohyb páčky systému E-Thru.
2. Pri uťahovaní upevňovacej skrutky matice osky
nastavte uhol matice osky tak, aby upevňovacia
skrutka matice osky smerovala do
polohovacieho otvoru v matici osky.
Upevňovaciu skrutku matice osky utiahnite
v polohe, kedy spodná časť drážky matice osky
a stred upevňovacej skrutky matice osky sú
zarovno, ako je to znázornené na obrázku.
* Ďalšie podrobnosti, ako je uťahovací moment
upevňovacej skrutky matice osky nájdete
v Servisných pokynoch pre prednú vidlicu.
Spôsob činnosti
Inštalácia kolesa
Inštalácia matice osky
Uťahovací moment: 5 - 7,5 N•m
Nastavenie matice osky
Demontáž kolesa
1. Skontrolujte, či špice boli zviazané tak, ako je to zobrazené na
obrázku.
2. Pri viazaní špíc použite 6 špicovú (trojkríž) alebo 8 špicovú
(štvorkríž) montáž. Nemožno použiť radiálnu montáž.
Smer otáčania
kolesa
Ľavé predné Pravé predné
Spôsob viazania špíc
VAROVANIE
NÁLEŽITOSTI, KTORÉ JE POTREBNÉ PRED
JAZDOU OVERIŤ
1. Pred jazdou vždy skontrolujte náboje so systémom E-Thru
a presvedčte sa, že kolesá sú správne osadené na ráme
bicykla. Je to obzvlášť dôležité po zaparkovaní bicykla na
verejnom priestranstve.
2. Presvedčte sa, že páčky systému E-Thru sú úplne
zatlačené
v polohe CLOSE
(Zatvoriť) (strana
páčky
s označením
„CLOSE
(Zatvoriť)” musí
smerovať od
kolesa). Ako je
to znázornené
na obrázku,
páčky sa musia
zdvihnúť, nie
otáčať.
RÝCHLA KONTROLA
Zdvihnite bicykel tak, aby koleso bolo nad zemou a do hornej
časti plášťa niekoľkokrát silno udrite smerom nadol, ako je to
znázornené na Obrázku 1. Taktiež niekoľkokrát kolesom
zatraste do strán, ako je to znázornené na Obrázku 2, aby ste
sa presvedčili, že v rámci kolesa neexistuje žiadna vôľa. Táto
kontrola negarantuje, že na páčku systému E-Thru bol
vyvinutý adekvátny uťahovací moment. Pokiaľ si nie ste istí,
či je páčka systému E-Thru utiahnutá správne, zopakujte
postup inštalácie popísaný v časti „Inštalácia kolesa” v týchto
Servisných pokynoch, a to pred jazdou na bicykli.
Poloha CLOSE
(ZATVORIŤ)
Poloha OPEN
(OTVORIŤ)
Poznámka
• Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu
majúcemu pôvod v normálnom používaní.
• S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo prevádzky sa
obráťte na profesionálneho predajcu bicyklov.
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na:
http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho
upozornenia. (Slovak)
Technicko servisné pokyny
SM-AX60
Pred inštaláciou matice osky odstráňte všetky cudzie súčasti a prach
z otvoru koncovky rámu a matice osky. Cudzie súčasti alebo prach
môžu prekážať v správnej inštalácii systému E-Thru s dôsledkom
vážnych poranení.
VAROVANIE
Pred inštaláciou kolesa odstráňte
všetky cudzie súčasti a prach z otvoru
koncovky rámu, matice osky a otvoru
na oske. Cudzie súčasti a prach môžu
zabrániť v správnej inštalácii systému
E-Thru a pokiaľ náboj ani oska nebudú
nainštalované správne, koleso sa môže
odpojiť s dôsledkom vážnych poranení.
VAROVANIE
Nie OK
[ ]
Pokiaľ je páčka systému E-Thru na
ľavej strane prednej vidlice
OK
Nie OK
OK
Upevňovacia
skrutka
matice osky
Matica osky
Polohovací otvor
Matica osky
Upevňovacia
skrutka matice
osky
Matica
osky
Upevňovacia skrutka
matice osky
Upevňovací
krútiaci
moment: Slabší
Upevňovací
krútiaci moment:
Silnejší
Valcové
zahĺbenie
koncovky rámu
Korunka náboja
Matica osky
Pokiaľ si nie ste istí, či dokážete vlastnými silami vykonať
inštaláciu SM-AX60, požiadajte o nainštalovanie predajcu
bicykla.
Obrázok 2 Obrázok 1
Obrázok 1
Obrázok 2
Páčka
systému
E-Thru
Rotor
Páčka
systému
E-Thru
Rotor
SI-27U0A-001