Sony XM-SD22X Návod na používanie

Typ
Návod na používanie
Návod na použitie
© 2005 Sony Corporation Printed in Czech Republic (EU)
XM-SD22X
Záznam majiteľa
Typové (Model No.) a výrobné (Serial No.) čísla sú na spodnej časti zariadenia.
Výrobné číslo si poznamenajte do kolónky uvedenej nižšie.
Kedykoľvek budete kontaktovať predajcu Sony ohľadom tohto zariadenia, informujte
ho o uvedených číslach.
Model No. XM-SD22X Serial No.
2-514-765-11 (1)
Stereo
zosilňovač
2
Charakteristické
vlastnosti
Umiestnenie a funkcie
ovládacích prvkov
PROTECTOR
FILTER
OFF
LPF
LEVEL
LOW BOOST
(40Hz)
0 +10dB
6
0.3V
2
4
5.5
0.5
60
50 300Hz
170
110
260
1 Indikátor ochranného obvodu
PROTECTOR
Keď sa ochranný obvod PROTECTOR
aktivuje, indikátor sa rozsvieti
načerveno.
Ak je ochranný obvod PROTECTOR
aktivovaný, pozri časť Riešenie
problémov.
2 Ovládač nastavenia úrovne LEVEL
Ovládačom je možné nastavovať úroveň
vstupu. Ak je výstupná úroveň
z autorádia nízka, otáčajte ovládačom
doprava.
3 Ovládač úrovne LOW BOOST
Otáčaním tohto ovládača zosilníte
frekvencie s hodnotou cca 40 Hz až
o 10 dB.
4 Ovládač nastavenia medznej
frekvencie
Nastavovanie medznej frekvencie
(50 – 300 Hz) pre filter (dolný priepust).
5 Prepínač FILTER
Keď je prepínač v polohe LPF, filter je
nastavený na dolný priepust.
Maximálny výstupný výkon na kanál 400 W
(pri 4 ).
Zariadenie je možné použiť ako zosilňovač
(mostíkové zapojenie) s maximálnym
výstupným výkonom 1 200 W.
Ak vaše autorádio nie je vybavené linkovým
výstupom pre zosilňovač, môžete zariadenie
pripojiť priamo k výstupu pre reproduktory
(zapojenie High level - výkonový vstup).
Vstavaný variabilný filter LPF (dolný priepust)
a obvod pre zosilnenie nízkych frekvencií.
Pre reproduktorový systém s viacerými
reproduktormi je možné využiť zapojenie
umožňujúce prácu v dvojcestnom režime
(Dual Mode).
Ochranný obvod.
Impulzný napájací zdroj* zabezpečujúci
stabilitu a reguláciu výstupného výkonu.
* Impulzný napájací zdroj
Toto zariadenie disponuje integrovaným
regulátorom výkonu, ktorý mení jednosmerný
prúd z 12 V autobatérie na pravouhlé impulzy.
Tieto impulzy sa transformujú cez impulzný
transformátor na vyššie hodnoty a následným
usmernením kladných a záporných častí sa
dosiahne požadovaný jednosmerný prúd.
Tento systém sa vyznačuje nízkou hmotnosťou
a vysokou účinnosťou pri výstupe s malou
impedanciou.
3
Frekvencia
dB
10
10
0
40 100 1
k
Hz
Schéma zapojenia obvodov
Zosilnenie nízkych frekvencií
Medzná frekvencia (LPF)
LEVEL
LPF
Normal
AMP
Power
Lch
LEVEL
Inverted
AMP
Power
Rch
BTL
Lch
Rch
(BTL.)
LOW BOOST
LOW BOOST
Frekvencia
dB
10
0
-10
-20
-30
-40
-50
-60
-70
-80
10 100 1k
50Hz
170Hz
300Hz
Hz
4
Časti pre montáž a zapojenie
Zariadenie umiestnite na plánované miesto
montáže a vyznačte na montážnej doske
(nedodávaná) pozície pre štyri otvory. V každej
vyznačenej pozícii vyvŕtajte otvor s priemerom
3 mm a zariadenie priskrutkujte na dosku
pomocou dodávaných skrutiek. Všetky
dodávané skrutky sú 15 mm dlhé. Montážna
doska by teda mala byť hrubšia ako 15 mm.
12
(× 4)
3
5 × 15 mm
0,2 m
Jednotky: mm
1
6
262
403
380
277
55
368
Pred montážou
Zariadenie namontujte do batožinového
priestoru alebo pod sedadlo.
Miesto montáže zvoľte zodpovedne tak, aby
zariadenie neprekážalo riadeniu vozidla, ani
ho nemontujte na miesta vystavené priamemu
slnečnému žiareniu alebo pôsobeniu tepelných
zdrojov.
Zariadenie nemontujte pod koberec alebo pod
čalúnenie, kde by dochádzalo ku kumulácii
tepla sálajúceho zo zariadenia.
Montáž
5
Zapojenia
REM
+
12V GND
3
REM
+
12V GND
3
Pripojenie vykonajte podľa obrázka.
Káble pretiahnite cez ochranný kryt, pripojte ich a zakryte kontakty krytom.
Poznámka
Pri doťahovaní skrutky nepoužívajte príliš veľký krútiaci moment*. Môžete poškodiť skrutku.
* Hodnota krútiaceho momentu by nemala prekročiť 1 Nm.
Poznámky k napájaniu
Napájací kábel +12 V pripojte až po pripojení
všetkých ostatných káblov.
Uzemňovací kábel zariadenia pevne pripojte
na kovovú časť karosérie. Pri zlom kontakte
môže dôjsť k poruche zosilňovača.
Kábel konektora pre diaľkové ovládanie
z autorádia pripojte ku konektoru pre diaľkové
ovládanie na zariadení.
• Pri autorádiu bez výstupu pre kábel pre
diaľkové ovládanie zosilňovača prepojte vstup
pre diaľkové ovládanie (REMOTE) s káblom pre
napájanie príslušenstva v automobile.
Používajte napájací kábel s vhodnou poistkou
(80 A).
Všetky napájacie káble pripojené na kladný pól
autobatérie by mali byť zlúčené aspoň 450 mm
od pólu autobatérie a ešte pred miestom, kde
prechádzajú cez nejaký kov.
Dbajte na to, aby káble autobatérie pripojené
k automobilu (uzemnené na karosériu)*
2
boli
aspoň také hrubé, ako napájací kábel pripojený
z autobatérie k zosilňovaču.
Dbajte na to, aby napájací kábel +12 V
a uzemňovací kábel GND tohto zariadenia boli
dimenzované na viac než AWG-4, alebo aby ich
prierez bol minimálne 22 mm
2
.
Pred vykonaním akýchkoľvek prepojení
odpojte kábel od záporného pólu
autobatérie. Predídete tak prípadnému
skratu.
Používajte reproduktory so
zodpovedajúcim výkonom. Inak môžete
reproduktory poškodiť.
Koncovky reproduktorov # nepripájajte
na karosériu automobilu, ani vzájomne
neprepájajte konektory # pravého a ľavého
reproduktora.
Káble pre vstup a výstup neumiestňujte
do blízkosti napájacieho kábla. Môže
dochádzať k vzájomnému rušeniu.
Toto zariadenie je výkonový zosilňovač.
Je možné, že ak použijete pôvodné
reproduktorové káble inštalované
v automobile nebudete môcť využiť jeho plný
výkon.
Ak je váš automobil vybavený palubným
navigačným systémom, neodpájajte
uzemňovací kábel od autobatérie. Môže
dôjsť k vymazaniu pamäte systému.
Z dôvodu prevencie pred skratom pri
pripájaní, odpojte najskôr napájací kábel
+12 V a až následne pripájajte všetky
ostatné káble.
Bezpečnostné upozornenia
c
6
Systém s dvomi reproduktormi
Autorádio
LINE OUT
Ľavý
reproduktor
(min. 2 )
Pravý
reproduktor
(min. 2 )
Podrobnosti o nastavení prepínačov
a ovládacích prvkov pozri v časti
“Umiestnenie a funkcie ovládacích prvkov”.
Pripojenie napájacích káblov
Autorádio
Poistka (80 A)
+12 V autobatéria
Konektor pre
diaľkové
ovládanie *
1
(REM OUT)
Na kovovú časť
karosérie vozidla
*
1
Pri zariadení (autorádiu) dodávanom v automobile alebo nejakom inom zariadení bez
výstupu pre kábel diaľkového ovládania na zosilňovač prepojte externý vstup diaľkového
ovládania (REMOTE) s káblom pre napájanie príslušenstva v automobile.
Menej ako 450 mm
*
2
7
Monofonický zosilňovač
Podrobnosti o nastavení prepínačov
a ovládacích prvkov pozri v časti
“Umiestnenie a funkcie ovládacích prvkov”.
Poznámka
Dbajte na to, aby ste linkový výstup
z autorádia pripojili na konektor (svorku) na
zariadení s označením “L (BTL)”.
BTL BTL BTL BTL
Autorádio
LINE OUT
Pravý kanálĽavý kanál
Pravý reproduktor
(min. 4 )
Ľavý reproduktor
(min. 4 )
Monofonický zosilňovač pre subwoofer
Podrobnosti o nastavení prepínačov
a ovládacích prvkov pozri v časti
“Umiestnenie a funkcie ovládacích prvkov”.
Poznámka
Ak použijete subwoofer ako monofonický
reproduktor, pripojte ho podľa obrázka
vyššie. Výstupný signál pre subwoofer
vznikne spojením výstupných signálov pre
pravý aj ľavý kanál.
BTL BTL
OFF
LPF
Autorádio
LINE OUT
Subwoofer (min. 4 )
8
2-pásmový systém
Dva výstupné kanály
Do priechodzích (THROUGH OUT)
konektorov môžete zapojiť najviac tri
zosilňovače.
Ak ich zapojíte viac, nedosiahnete
požadovanú úroveň výstupu a naviac sa
autorádio môže poškodiť.
Pri montáži viacerých zosilňovačov použite
konektory THROUGH OUT. Zvukové signály
pri prechode THROUGH OUT nie sú nijako
upravované.
OFF
LPF
OFF
LPF
Širokopásmové
reproduktory
(min. 2 )
Subwoofery (min. 2 )
Autorádio
LINE OUT
THROUGH OUT
INPUT
INPUT
Štyri výstupné kanály
OFF
LPF
OFF
LPF
Širokopásmové
reproduktory
(min. 2 )
Subwoofery (min. 2 )
Autorádio
LINE OUT
Podrobnosti o nastavení prepínačov
a ovládacích prvkov pozri v časti
“Umiestnenie a funkcie ovládacích prvkov”.
Poznámka
Pri tomto zapojení je hlasitosť subwoofera
ovládaná ovládačom Fader na autorádiu.
9
Dvojcestný systém
(Subwoofer zapojený do mostíka)
C1/C2
(kondenzátor)
*
Jednotky: µF
800
500
400
300
270
200
150
100
68
50
39
Tabuľka hodnôt výhybiek pri
hodnote 6 dB/oktávu (4 )
* (nedodávané)
Frekvencia
výhybky
Jednotky: Hz
50
80
100
130
150
200
260
400
600
800
1000
L (cievka)
*
Jednotky:
mH
12,7
8,2
6,2
4,7
4,2
3,3
2,4
1,6
1,0
0,8
0,6
OFF
LPF
Autorádio
Ľavý reproduktor
Pravý reproduktor
Subwoofer
LINE OUT
C2C1
L
Poznámky
• Ak v systéme s viacerými reproduktormi
používate zapojenie s pasívnymi výhybkami,
dávajte pozor, aby celková impedancia
reproduktorového systému nebola nižšia než
výstupná impedancia zariadenia.
• Pri montáži systému 12 dB/oktáva do
automobilu dbajte na nasledovné. V systéme
12 dB/oktáva, v ktorom je v obvode do série
zapojená cievka a kondenzátor, musíte pri ich
zapájaní dávať veľký pozor. V prípade obvodu
dôjde k nárastu prúdu prechádzajúceho cez
reproduktor s frekvenčným pásmom
zodpovedajúcim približne hodnote frekvencie
výhybiek. Ak audio signály budú dlhší čas
oscilovať vo frekvenčnom pásme
zodpovedajúcemu približne hodnote
frekvencie výhybiek, môže sa zosilňovač príliš
prehriať a môže sa prepáliť poistka. Taktiež
v prípade odpojenia reproduktorov bude
cievka a kondenzátor vytvárať sériovo-
rezonančný obvod. V takomto prípade
impedancia v rezonančnej oblasti prudko
klesne, čím môže dôjsť ku skratu
a následnému poškodeniu zosilňovača.
V takomto obvode musia byť preto
reproduktory stále pripojené.
10
Výkonový vstup (High Level)
(Monofonický zosilňovač pre subwoofer)
Podrobnosti o nastavení prepínačov
a ovládacích prvkov pozri v časti
“Umiestnenie a funkcie ovládacích prvkov”.
BTL BTL
Autorádio
Ľavý reproduktor
Pravý reproduktor
Subwoofer (min. 4 )
2
*
Poznámka
Ak použijete subwoofer ako monofonický
reproduktor, pripojte ho podľa obrázka
vyššie. Výstupný signál pre subwoofer
vznikne spojením výstupných signálov pre
pravý aj ľavý kanál.
11
Výkonový vstup (High Level)
(Systém s 2 reproduktormi)
Podrobnosti o nastavení prepínačov
a ovládacích prvkov pozri v časti
“Umiestnenie a funkcie ovládacích prvkov”.
Ľavý reproduktor
(min. 2 )
Pravý reproduktor
(min. 2 )
Sivý
Biely
Autorádio
Výstup pre pravý
reproduktor
Výstup pre ľavý
reproduktor
2
*
Kábel s čiernym
prúžkom
Kábel s čiernym
prúžkom
12
Výkonový vstup (High Level)
(Monofonický zosilňovač)
Podrobnosti o nastavení prepínačov
a ovládacích prvkov pozri v časti
“Umiestnenie a funkcie ovládacích prvkov”.
* Konektor pre výkonový vstup High Level
Sivý
Sivý s čiernym
prúžkom
Biely
Biely s čiernym
prúžkom
BTL BTL BTL BTL
Autorádio
Výstup pre pravý
reproduktor
Výstup pre ľavý
reproduktor
Ľavý reproduktor
(min. 4 )
Pravý reproduktor
(min. 4 )
Kábel
s čiernym
prúžkom
Kábel
s čiernym
prúžkom
Kábel s čiernym
prúžkom
Kábel s čiernym
prúžkom
2
*
*
2
13
Zariadenie je určené len pre prevádzku pri
napájaní s napätím + 12 V DC (uzemnený
záporný pól).
Použite reproduktory s vhodnou
impedanciou.
2 – 8 (stereo), 4 – 8 (mostíkové
zapojenie).
K reproduktorovým svorkám zariadenia
nepripájate aktívne reproduktory
(s integrovaným zosilňovačom). Aktívne
reproduktory a zosilňovač sa môžu poškodiť.
Zariadenie nemontujte na miesta vystavené:
vysokým teplotám spôsobeným priamym
slnečným žiarením alebo horúcim
vzduchom z kúrenia,
dažďu alebo vlhkosti,
prachu a nečistotám.
Ak je automobil dlhší čas zaparkovaný
na priamom slnečnom žiarení, môže teplota
v interiéri značne vzrásť. V takomto prípade
nechajte pred používaním zosilňovač
vychladnúť.
Ak namontujete zariadenie vodorovne, dbajte
na to, aby čalúnenie karosérie vozidla
(koberce) nezakrývalo rebrá chladiča.
Ak sa zariadenie nachádza v tesnej blízkosti
autorádia alebo antény, môže dôjsť
k vzájomnému rušeniu. V takomto prípade
namontujte zosilňovač ďalej od autorádia
alebo antény.
Ak hlavné zariadenie (autorádio) nie je
napájané, skontrolujte zapojenie.
Tento zosilňovač disponuje ochranným
obvodom*, ktorý chráni tranzistory
a reproduktory pri nesprávnej funkcii
zosilňovača. Nepokúšajte sa testovať ochranné
obvody tak, že zakryjete oblasť chladiča, alebo
pripojíte príliš výkonné reproduktory.
Ak je autobatéria slabá, zariadenie
nepoužívajte. Optimálny výkon závisí od
dokonalého napájania.
Z bezpečnostných dôvodov nenastavujte
hlasitosť zariadenia v automobile na príliš
vysokú hodnotu, aby bolo možné vnímať aj
zvuky mimo vozidla.
Štandardne je prepínač FILTER prepnutý
v polohe "LPF". Ak pripojíte širokopásmové
reproduktory, nastavte ho do polohy “OFF”.
Bezpečnostné upozornenia
Výmena poistky
Ak dôjde k prepáleniu poistky, skontrolujte
správnosť napájania a vymeňte obidve poistky
za nové. Keď sa poistka prepáli znovu, môže ísť
o poruchu vo vnútri zariadenia. V takomto
prípade sa obráťte na najbližšieho predajcu
Sony.
Výstraha
Používajte len poistku, ktorá je určená pre
prúdové zaťaženie odporúčané pre toto
zariadenie (hodnota uvedená na držiaku
poistky). Používaním poistky, ktorá je určená
pre väčšie prúdové zaťaženie, ako je pre toto
zariadenie odporúčané, môže dôjsť
k závažnému poškodeniu zariadenia.
Ochranný obvod
Tento zosilňovač je vybavený ochranným
obvodom, ktorý reaguje v nasledovných
prípadoch:
— keď je zariadenie prehriate,
— keď sa na výstupe objaví jednosmerný prúd,
— keď na svorkách pre reproduktory vznikne
skrat.
Indikátor PROTECTOR sa rozsvieti načerveno
a zariadenie sa vypne.
Ak k tomu dôjde, vypnite pripojené zariadenia,
vyberte kazetu alebo CD disk a zistite príčinu
poruchy. Ak sa zosilňovač prehreje, tak skôr
ako ho znovu použijete, počkajte kým
nevychladne.
V prípade akýchkoľvek ďalších problémov
alebo otázok týkajúcich sa tohto zariadenia,
ktoré nie sú popísané v tomto návode,
kontaktujte predajcu Sony.
14
Technické údaje
CHARAKTERISTIKA HUDOBNÉHO VÝKONU
VÝSTUPNÝ VÝKON A CELKOVÉ HARMONICKÉ SKRESLENIE
Celkové harmonické skreslenie podľa “Car Audio Ad Hoc
Committee” je menšie ako 0,1% vo frekvenčnom rozsahu
20 Hz - 20 kHz so zaťažením obidvoch kanálov 4 Ohm pri trvalom
minimálnom (efektívnom) výkone 200 W na kanál.
Ďalšie technické údaje
Obvodový systém Obvod OTL (bez výstupného
transformátora)
Impulzný napájací zdroj
Vstupy RCA konektory
Konektor pre výkonový vstup
High Level
Výstupy Konektory reproduktorov
Priechodzie pinové konektory
Impedancia reproduktorov
2 – 8 (stereo)
4 – 8 (mostíkové zapojenie)
Maximálny výstupný výkon
400 W × 2 (pri 4 )
600 W × 2 (pri 2 )
1 200 W (BTL, pri 4 )
Menovité výstupné výkony (pri napájacom napätí
14,4 V)
200 W RMS × 2 (20 Hz – 20
kHz, 0,1 % THD + N, pri 4 )
250 W RMS × 2 (20 Hz – 20
kHz, 0,15 % THD + N, pri 2 )
500 W RMS (BTL) (20 Hz – 20
kHz, 0,15 % THD + N, pri 4 )
Odstup signálu od šumu
93 dBA (referenčný 1W do 4Ω)
Frekvenčný rozsah
5 Hz – 50 kHz (
dB)
Rozsah úrovní vstupných signálov
0,3 – 6,0 V (RCA konektory)
1,2 – 12,0 V (výkonový vstup)
DP filter 50 – 300 Hz, –12 dB/okt
Zosilnenie nízkych frekvencií
0 – 10 dB (40 Hz)
Napájanie 12 V DC autobatéria
(uzemnený záporný pól)
Napájacie napätie 10,5 – 16 V
Prúdové zaťaženie Menovitý výstup: 48 A (pri 4 )
Vstup diaľkového ovládania:
1 mA
Rozmery Cca 403 × 55 × 277 mm (š/v/h)
bez prečnievajúcich častí
a ovládacích prvkov
Hmotnosť Cca 5,0 kg bez príslušenstva
Dodávané príslušenstvo
Montážne skrutky (4)
Kábel pre výkonový vstup (1)
Ochranný kryt (1)
Právo na zmeny vyhradené.
Štandard CEA2006
Výstupný výkon: 200 Watt RMS x 2 pri 4 < 1%
THD+N
Odstup signálu od šumu:
93 dBA (referenčný: 1 Watt do
4 )
Baliaci materiál neobsahuje polystyrénovú penu.
Niektoré časti boli spájkované bezolovnatou
spájkou.
Skrinky nie sú vyrobené s halogenidovými
samozhasínajúcimi prísadami.
V niektorých plošných spojoch nie sú použité
halogenidové samozhasínajúce prísady.
15
Riešenie problémov
Nasledujúci prehľad pomôže nájsť príčinu problému, ktorý sa môže vyskytnúť pri používaní
zariadenia.
Skôr než začnete vykonávať odporúčané úkony, skontrolujte správnosť prepojení a ovládania.
Problém
Modrý indikátor sa nerozsvieti.
Indikátor PROTECTOR sa rozsvieti
načerveno.
Zariadenie sa príliš prehrieva.
Zvuk je prerušovaný.
Je počuť rušenie spôsobené
alternátorom.
Zvuk je stlmený.
Hlasitosť je príliš nízka.
Príčina/Riešenie
Poistka je prepálená. t Vymeňte obidve poistky za nové.
Uzemňovací kábel nemá dobrý kontakt.
t Uzemňovací kábel správne pripojte ku kovovej časti karosérie.
Napätie na svorke pre diaľkové ovládanie je príliš nízke.
Autorádio je v
ypnuté.
t Zapnite toto zariadenie (autorádio).
• V systéme je zapojených príliš veľa zosilňovačov. t Použite relé.
Skontrolujte napätie autobatérie (10,5 – 16 V).
Vypnite napájanie. Svorky pre reproduktory sú skratované.
t Odstráňte príčinu skratu.
Vypnite napájanie. Skontrolujte správnosť prepojení
reproduktorových káblov a uzemnenia.
Zariadenie sa príliš prehrieva.
Použite reproduktory s vhodnou impedanciou.
t 2 – 8 (stereo) , 4 – 8 (mostíkové zapojenie).
• Zariadenie namontujte na miesto s dobrou cirkuláciou vzduchu.
Aktivoval sa tepelný ochranný obvod. t Znížte hlasitosť.
Napájacie káble sú príliš blízko k prepojovacím RCA káblom
zosilňovača. t Medzi týmito káblami musí byť dostatočný odstup.
Uzemňovací kábel nemá dobrý kontakt.
t Uzemňovací kábel správne pripojte ku kovovej časti karosérie.
Záporné káble reproduktorov sú v kontakte s karosériou.
t Káble nesmú byť v kontakte s karosériou.
Prepínač FILTER je prepnutý do polohy "LPF".
• Štandardne je prepínač FILTER prepnutý v polohe "LPF".
t Ak pripojíte širokopásmové reproduktory, nastavte ho do polohy
“OFF”.
Nastavenie ovládača LEVEL nie je správne. Otáčajte ovládačom
LEVEL v smere hodinových ručičiek.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16

Sony XM-SD22X Návod na používanie

Typ
Návod na používanie