Montáž brzdovej páčky
1. Inštalácia na riadidlo
Posuňte kryt konzoly dopredu a následne 5 mm Allenovým
kľúčom utiahnite bezpečne montážnu maticu.
Kryt konzoly
5 mm Allenov kľúč
Tabuľka s názvom
Káblový hák
Vonkajší bovden
Valček vnútorného lanka
Montážna matica
Káblový hák
Všeobecné informácie obezpečnosti
VAROVANIE
• Nesprávne používanie brzdného systému vášho bicykla môže
mať za následok stratu kontroly alebo pád, čo by mohlo viesť
k vážnemu zraneniu. Pretože ovládanie každého bicykla môže
byť odlišné, určite sa naučte správnu brzdiacu techniku
(vrátane tlaku na páčku brzdy a charakteristiky ovládania
bicykla) na vašom bicykli. Poraďte sa s predajcom bicyklov,
prečítajte si príručku pre majiteľa bicykla a nacvičte si jazdnú
a brzdiacu techniku.
• Ak prednú brzdu budete aplikovať veľmi silno, koleso sa môže
zablokovať a bicykel sa môže prevrhnúť dopredu s dôsledkom
vážneho poranenia.
• Používajte ST-6700/6703, BL-TT79 spolu s BR-6700.
Nepoužívajte BR-6700 v kombinácii s predchádzajúcimi
páčkami STI v prípade jazdy na cestách alebo v spojení s
brzdovými páčkami BL-R770/BL-R550 pre ploché riadidlá;
v opačnom prípade bude brzdový výkon veľmi veľký.
• Dôkladne utiahnite montážne matice strmeňovej brzdy na
hodnotu uvedeného uťahovacieho momentu.
· V prípade typu bŕzd s maticami používajte blokovacie
matice s nylonovými vložkami (samoblokovacie matice).
· V prípade typu bŕzd so zapustenými maticami používajte
zapustené matice správnej dĺžky, ktoré je možné otočiť šesť
a viackrát; pri opätovnom naskrutkovaní naneste na závity
matice tesniaci prostriedok (blokovacie spojivo).
V prípade uvoľnenia matíc a vypadnutia bŕzd môže dôjsť k ich
zachyteniu bicyklom a bicykel sa môže prevrátiť. Hlavne
v prípade, ak k tomu dôjde u predného kolesa, bicykel sa môže
prevrhnúť smerom dopredu s dôsledkom vážneho poranenia.
•
Brzdy navrhnuté ako zadné by nemali byť použité ako predné brzdy.
• Kvôli charakteristikám materiálu z uhlíkových vlákien páčky
nesmiete nikdy upravovať; v opačnom prípade sa páčka môže
zlomiť s dôsledkom nefunkčnosti bŕzd.
• Pred jazdou na bicykli skontrolujte, že nedošlo k žiadnemu
poškodeniu, ako je napríklad prasknutie alebo odlúpnutie
uhlíkového vlákna. V prípade akéhokoľvek poškodenia
okamžite vymeňte za novú súčiastku bez toho, aby ste sa
pokúšali o opravu poškodenia; v opačnom prípade sa môže
páčka zlomiť s dôsledkom nefunkčnosti bŕzd.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne
prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené, opotrebované alebo
poškodené súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho
dôsledkom môže byť vážne poranenie. Odporúčame používať
iba originálne náhradné diely značky Shimano.
• Dajte pozor, aby sa nedostal olej alebo mazivo na brzdové
gumičky. Ak sa olej alebo mazivo dostane na brzdové
gumičky, mali by ste gumičky vymeniť, inak brzdy nebudú
pracovať správne.
• Skontrolujte, či brzdové lanko nie je hrdzavé alebo
rozstrapkané a ak nájdete tieto známky, lanko ihneď vymeňte.
Ak to neurobíte, brzdy nebudú správne pracovať.
• Pred jazdou na bicykli sa vždy presvedčte, že predné azadné
brzdy pracujú správne.
• Počas daždivého počasia bude požadovaná brzdná dráha
dlhšia. Znížte rýchlosť a používajte brzdy skôr a jemne.
• Ak je povrch cesty mokrý, kolesá sa ľahšie šmyknú. Ak sa
kolesá šmyknú, môžete spadnúť z bicykla. Aby ste tomu
zabránili, znížte rýchlosť a používajte brzdy skôr a jemne.
• Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny
aodložte ich na bezpečné miesto, aby ste ich mohli
vbudúcnosti použiť.
Poznámka
• Na čistenie páčok z uhlíkových vlákien používajte mäkkú
tkaninu; pred použitím tkaninu navlhčite v roztoku neutrálneho
čistiaceho prostriedku; v opačnom prípade môže dôjsť
k poškodeniu materiálu páčky a strate jeho pevnosti.
• Zabráňte ponechávaniu páčok, ktoré sú vyrobené
z uhlíkových vlákien na miestach s výskytom vysokých teplôt.
Taktiež ich starostlivo chráňte pred účinkami ohňa.
• Pokiaľ používate cestné brzdové gumičky SHIMANO
v kombinácii s keramickými ráfikmi, brzdové gumičky sa
opotrebujú omnoho rýchlejšie ako je to bežné.
• Ak sa brzdové gumičky opotrebovali tak, že drážky už nie sú
viditeľné, mali by ste ich vymeniť.
• Rôzne brzdové čeľuste majú rôzne charakteristiky.
Podrobnosti získate na mieste kúpy brzdových čeľustí.
• Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému
opotrebovaniu alebo poškodeniu majúcemu pôvod
vnormálnom používaní.
• S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód manipulácie
alebo údržby sa obráťte na predajné miesto.
– Aby ste predišli vážnym
zraneniam:
Počas inštalácie prvkov na povrchy karbónového rámu si u
výrobcu karbónového rámu overte jeho odporúčania ohľadne
uťahovacieho momentu, a to aby ste zabránili nadmernému
utiahnutiu, ktoré by mohlo spôsobiť poškodenie karbónového
materiálu a/alebo nedostatočnému utiahnutiu, ktoré by mohlo
spôsobiť nedostatočné upnutie prvkov.
Správny spôsob pre
zablokovanie podložky (B) k
povrchu je vtedy, kedy je malý
otvor na povrchu v ľavom
hornom rohu.
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame
používať nasledujúcu kombináciu.
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na:
http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez
predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
2. Montáž brzdového kábla
Uvoľnite skrutku a demontujte tabuľku
snázvom.
Vnútorné lanko kábel pretiahnite tak,
ako je to znázornené na obrázku a
následne na káblový hák nasaďte
valček kábla.
Otvor
Uťahovací moment:
6 - 8 N•m
SI-8G60A-003-02
BR-6700
SI-8G60A-003
Vonkajší bovden
R55C3
R
FORWARD
R55C3
FORWARD
L
Uťahovací moment:
1 - 1,5 N•m
Výmena kazetovej gumičky
1. Odskrutkujte upevňovaciu skutku.
Upevňovacia skrutka Upevňovacia skrutka
Držiak gumičky
Gumička
Držiak gumičky
Poznámka:
BR-6700 umožňuje nastaviť uhol kontaktu medzi gumičkou
a ráfikom (zbiehavosť). Nastavenie zbiehavosti umožňuje
dosiahnuť hladšiu činnosť brzdenia.
Poznámka:
Káble odrežte pri takej dĺžke, pri ktorej nie je napínaný
pri úplnom otočení riadidla doľava alebo doprava.
6. Kontrola
Asi 10 krát stlačte brzdovú páčku až po rúčku a pred použitím
bŕzd skontrolujte, či všetko funguje správne a či je vzdialenosť
brzdovej gumičky správna.
3. Pripojenie kábla
Nastavte páčku rýchloupínaka do zatvorenej polohy; následne
nastavte svetlosť gumičky (ako je to znázornené na obrázku) a
zaistite kábel.
4. Vycentrovanie brzdovej gumičky
Malé nastavenie vykonajte pomocou skrutky nastavenia
centrovania.
Asi 10 krát stlačte
=
A B
1
2
1
1
2
2
+ =
3--4mm
A B
2. Poloha nastavenia brzdovej gumičky
Po nastavení polohy brzdovej gumičky tak, aby povrch gumičky
a povrch ráfika boli tak, ako je to znázornené na obrázku,
utiahnite upevňovaciu skrutku gumičky.
4. Nastavenie pohybu páčky (ST-6700/6703)
Pokiaľ chcete dosiahnuť menší pohyb páčky, nainštalujte
prídavnú rozpierku doštičky. Počas nastavovania kontrolujte
činnosť brzdy.
3. Nainštalujte tabuľku s
názvom.
Smer
vkladania
gumičky
Predné
Pre ľavú stranu
Rovnako vpredu aj vzadu
Pre pravú stranu
Rovnako vpredu aj vzadu
Gumička
Predné
Upevňovacia skrutka gumičky
Rozpera doštičky
Skrutka nastavenia centrovania
4 mm Allenov kľúč
3 mm Allenov kľúč
Páčka rýchloupínaka
2 mm Allenov kľúč
Upevňovacia skrutka
Montáž brzdy
1. Montáž brzdy samotnej
Stlačte oblúk a nastavte pokiaľ je čeľusť v pevnom kontakte s
ráfikom.
5 mm Allenov kľúč
2. Gumičku demontujte tak, že ju posuniete pozdĺž drážky držiaka
gumičky.
Vonkajší bovden dočasne zaistite riadidlom (pomocou pásky
alebo podobného materiálu).
Následne riadidlo omotajte páskou na riadidlá.
3. Sú dva odlišné typy gumičiek a držiakov gumičiek používané
každé zvlášť pre ľavé a pravé strany. Nasuňte nové gumičky do
drážok na držiakoch gumičiek, pričom si všimnite správne
smery a polohy otvorov pre skrutky.
Gumička
Otvorená
Zatvorená
5. Opätovné nastavenie svetlosti gumičky
Otočte nastavovacou maticou kábla a opätovne nastavte
svetlosť gumičky.
=
A B
4
3
4
3
+ =
3--4mm
A B
4
3
Nastavovacia matica kábla
Smer otáčania ráfika
Smer otáčania ráfika
1 mm alebo viac
Zbiehavosť
0,5 mm
Uťahovací moment:
5 - 7 N•m
Uťahovací moment:
8 - 10 N•m
Uťahovací moment káblovej
skrutky: 6 - 8 N•m
Zvyčajná poloha počas
inštalácie je, keď je hlava
skrutky nastavenia
centrovania v polohe
zobrazenej na obrázku.
Uťahovací moment:
0,15 - 0,2 N•m
7. Nastavenie napnutia oblúkovej pružiny
Pre nastavenie napnutia pružiny oblúka uchopte koniec pružiny
kliešťami a otáčajte manžetou dookola, aby smerovala iným
smerom.
Objímka
Zvýšenie
napnutia
Normálne
napnutie
Technicko servisné pokyny
Séria ULTEGRA
Páčka brzdy ST-6700 / 6703, BL-TT79
Strmeňová brzda BR-6700
Brzdové lanko
Páska
Vonkajší bovden
Valček vnútorného lanka
4. Utiahnite upevňovaciu skutku.